Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Phoenix plugger til balansert drift !!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det bare å klippe en XLR-kabel?

Edit:
    Fra MiniDSP forumet, en av utviklerne:
    I think that most users would typically grab an XLR cable, cut it half and connect the wire to the terminal blocks. It's really a simple job (no soldering iron or such). A simple screwdriver + pair of scissors should get you going.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo,strengt tatt men du må bestille terminal blokkene som du FESTER kabelen i separat.
    Hun pluggen sitteri MiniDsp en men Han pluggen er IKKE med !!
    Send en mail til minidsp så får du det du trenger,det ligger Ikke i nettbutikken deres og må bestilles utenom :-)

Se bilde :

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset!

Edit: Har du forresten testa nCore mot UcD? Verd mellomlegget? (og ventetiden)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver du og komme i likheten med BEF ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Takk for tipset!

Nei,gikk rett på Ncore,men 99,9 % av alle uttalelser jeg har lest både norsk og utaskjers sier jo at det er verdt pengene....
    Og dette gjeler jo hele frekvensområdet.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ArneM: Joa, men så var det nytte vs pris da...

JoakimPatos: Hehe, der har jeg et stykke å gå. Men det er stort potensiale i høyttalerne, det er sikkert!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde satt stor pris på om du hadde postet handlelisten din og bilder av når du setter alt sammen. Dette virker veldig spennende, og frister meg siden jeg skal handle effekt selv snart.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset!

Det er vistnok relativt stor forskjell på UcD modulene også, en får jo både OEM, ST og HG utgaver av UcD. Uten å ha testet selv så er det vistnok relativt stor forskjell på ST og HG og enda noen skritt opp til nCore, men det er ikke bare forskjell i kvalitet det er jo også ganske stor forskjell på prisen så det skulle jo bare mangle!

Det er UCD400OEM som sitter på plateforsterkeren du hadde og dersom du var fornøyd med den blir du nok også fornøyd med ST. Var det nok effekt i plateforsterkeren synes du?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det virka som det var nok saft i forsterkerne, ja. Fikk aldri noe klipping eller noe, selv om det var grisehøyt. Mulig jeg går for HG-modulene. OEM og ST er jo samme modul med forskjellig plugg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penol, jeg skal nok får dokumentert prosessen, ja. Kommer nok til å bestille den MiniDSP-saken uansett, en sånn DSP får man alltids bruk for. Har ikke helt bestemt meg for forsterkeroppsett ennå. Med en MiniDSP kan jeg strengt tatt gå for EP4000 som jeg har svært god erfaring med fra før og som jeg kan handle lokalt. Med tanke på at Hypexene mine har vært på service en gang alle tre og den ene er inne igjen så kan det virke som det er litt tvilsom kvalitetskontroll på dem.... Behringerne kan jeg bare gå inn å bytte om de ryker, det har jeg prøvd før. Ulempen er viftestøy fra en annen verden....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje for seint å nevne det men har sett på plate forsterkere med innebygd DSP? Som for eks Digmoda?
    Ulemper fins det også for disse ($1000 per høyttaler blir det og 3 DSP moduler...)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo plateforsterker med innebygd DSP. Hypex PSC2.400 er 2veis med DSP.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt MiniDSP 10x10 med plugin, og sendt mail om Phoenix-koblingsblokka.

jerome: har sett på dem før. Satser på MiniDSP, det har jeg alt i en boks og også to kanaler med DSP tilgjengelig til subber, og faktisk enda et sett med digitale kanaler om jeg skulle finne på å bruke dem til noe. Liker også at det er presets, og IR-mottaker, da har jeg muligheten for å teste flere oppsett back-to-back, og alltid ha en 'last known good' konfigurasjon.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt MiniDSP 10x10 med plugin, og sendt mail om Phoenix-koblingsblokka.

jerome: har sett på dem før. Satser på MiniDSP, det har jeg alt i en boks og også to kanaler med DSP tilgjengelig til subber, og faktisk enda et sett med digitale kanaler om jeg skulle finne på å bruke dem til noe. Liker også at det er presets, og IR-mottaker, da har jeg muligheten for å teste flere oppsett back-to-back, og alltid ha en 'last known good' konfigurasjon.
    Følger spent med på dette da jeg har kikket litt på denne DSPen selv
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tålmodighet. Kinoen er pakka ned, og vi overtar nye huset 25. Oktober, så,det blir ikke kino igjen før uti november.... Får håpe alt er på plass til da.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tålmodighet. Kinoen er pakka ned, og vi overtar nye huset 25. Oktober, så,det blir ikke kino igjen før uti november.... Får håpe alt er på plass til da.
    Digg med nytt hus, ikke sant? Vi skal bygge nå straks også. Begynner å grave om 1-3 uker. Du er oppe og kjører lenge før meg med ny kino og greier. Må nok vente helt til påske med nytt hus og kino.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo plateforsterker med innebygd DSP. Hypex PSC2.400 er 2veis med DSP.
    Jo, stemmer det. Det kunne ha vært noe å prøve en annen merke siden du har opplevd så mange problemer med Hypex.

Men jeg er enig at det er veldig mye enklere med 1 DSP og flere forsterkere. Hadde ikke BSS sine produkter være så dyre så hadde de vært det beste valget for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra MiniDSP angående Phoenix connectorene:

Thanks for your interest in our products. All phoenix connectors are included with the platforms so no worries, you don't have to source them separately. :-) They are the 3.81mm type with a smaller pitch. They have the terminal screw so connecting your XLR unit to it is a really simple job.
    Og har mer eller mindre bestemt meg for Hypex igjen. Har sansen for størrelsen og det begrensede varmeuttaket. En annen viktig faktor er at de er fra Nederland, og jeg får besøk av en kamerat derfra om noen uker. Sender alt til han så tar han det med i kofferten. Da sparer jeg både nesten 1700,- i frakt og moms.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener ikke å være alt for negativt her det hjelpe lite å spare 1700kr hvis de holder like bra kvalitet som de forsterkerne du ha hatt.

Side 47 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •