Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må være billig i så fall....

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fillern, jeg som nå hadde tenkt å skrive at jeg kunne kjøpe Hypexene

iNuke er bortimot det største søppelet jeg har prøvd desverre, hadde troa på de men det var helt ubrukelig lydkvalitet til at de kunne brukes som fulltone ihvertfall. Hadde tenkt å bruke iNuke over hele linja men heldigvis bestilte jeg kun en først og den ble returnert etter å ha prøvd den litt..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var redd for det. DSi1000 skulle være bankers i alle fall. Kanskje liten til subben?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jerome,du sier DSi, og så har du en XTi liggende på torget?

Ser det er en del Crown i omløp. Mente å ha lest at de ikke er så bra til subber? Har jo et par EP4000 stående som gjør det veldig bra på subber, så det bør ikke være et problem....

Skulle bare ønske Jerome leste forum nå i kveld...

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crown xti 4002 til 7999,-

Ligger "billige" Crown XTI 4002 på Finn.no. Nye med garanti. Du har jo 14 dagers returrett ved nettkjøp. Prisen er inkl frakt også.

LINK til anonsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men jeg trenger ikke flere kilowatt på høyttalere med 102dB følsomhet. Har ikke evig med penger heller. Hva er egentlig forskjellen på 00 og 02-serien?
    Og forsåvidt på XTi og DSi?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hva er egentlig forskjellen på 00 og 02-serien?
    Fra anonsen:

Oppdaterte ting for 4002 modellen fra 4000 modellen:
    * Peakx Plus? Limiters provide the ultimate in system performance and protection by allowing full control over threshold, attack, and release
    * Enhanced Subharmonic Synth section provides user control over frequency, gain and filter type for system-specific tuning
    * 3 User-defined fan mode controls - normal, early and fullspeed - for matching fan performance to a specific application
    * New system monitoring provides software visibility of AC line voltage and power supply temperature
    * Integrated cast-aluminum handles for easy handling and enhanced durability
    * Locking power cord clip provides a secure connection between the amplifier and power cord
    * Updated HiQnet Band Manager? and System Architect? control software
    * Increased number of presets to a total of 50; 49 of which are user definable

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så ingenting signifikant for meg, altså. Ergo kan jeg likegodt gå for brukte XTi XX00 som XX02. Så var det DSi-serien da. Den er noe dyrere, men er den bedre?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jerome,du sier DSi, og så har du en XTi liggende på torget?

Ser det er en del Crown i omløp. Mente å ha lest at de ikke er så bra til subber? Har jo et par EP4000 stående som gjør det veldig bra på subber, så det bør ikke være et problem....

Skulle bare ønske Jerome leste forum nå i kveld...
    Mine XTI4000er har plenty av kraft til å drive subber, eneste jeg kan tenke på som negativt er hvordan det låter i forhold til tilsvarende prisede "Klasse B" (Old-school amper). Forsterkere som er basert på Klasse B har en litt annen lydsignatur. Så XTI og EP vil låte forskjellig. Min erfaring er at EPene og tilsvarende (Crest, Tamp TA2400, qsc rmx ) klasse B forsterkere låter veldig litt fetere på bass. De billigere switch modene (klasse D ) syntes jeg låter litt tynt på bass.

Tror jeg hadde beholdt epene eller testet ut noe med tilsvarende klasse. f.eks : crest CA serien (gamle forsterkere) er superb på sub. Lånte en slik for å teste på mine 24", og det var et helt annet riv i bassen. Mye mer fylde. Selv om ampen offisielt er mye mindre kraftig, og er ganske gammel.

MEN alt dette er subjektivt, og det betyr bare at jeg liker lyden fra XTI på bass mindre enn noen andre klasse B amper. Dette gjelder ikke for alt som er "lettvekt". Jeg er VELDIG fornøyd med XTIampene. Er DSP som er meget god og lett å bruke. Mye kraft og XTI4000 er vel målt til å overgå de oppgitte spesifikasjonene ved både 40hz og 1Khz. Du trakker ikke feil med XTI. Låter utrolig bra på mellomtone og diskant.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så ingenting signifikant for meg, altså. Ergo kan jeg likegodt gå for brukte XTi XX00 som XX02. Så var det DSi-serien da. Den er noe dyrere, men er den bedre?

Er vel ikke så stor forskjell på brukt XTI kontra ny XTI2?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt har jeg EP jeg kan bruke på subbene, det er primært forsterkere til Miles jeg er ute etter nå. Innebygget og STILLE DSP er hovedkrav, effekt er det ikke så nøye med, det meste vil ha nok pulver til å trekke Miles til referanse 'and beyond'.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt har jeg EP jeg kan bruke på subbene, det er primært forsterkere til Miles jeg er ute etter nå. Innebygget og STILLE DSP er hovedkrav, effekt er det ikke så nøye med, det meste vil ha nok pulver til å trekke Miles til referanse 'and beyond'.
    ja, ok. Skumleste bare litt av de siste inleggene.
    Er ganske sikker på at DSPen i XTIen vil føre til susing i diskantene. Men du kunne testet XTIen om den faktisk gjør det.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, litt sus ser jeg at jeg bare må innfinne meg med så lenge jeg skal ha DSP i systemet.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    ja, ok. Skumleste bare litt av de siste inleggene.
    Er ganske sikker på at DSPen i XTIen vil føre til susing i diskantene. Men du kunne testet XTIen om den faktisk gjør det.
    Jeg kan bekrefte det at den vil gjøre det. På mine miles får jeg hvertfall sus i hornene med min xti 1002. Men det er så lavt at jeg ikke bryr meg om det. Om jeg skrur høyere enn -75 på yamahaen så hører jeg det ikke, Merker det heller ikke om jeg ikke fokuserer hardt på det. om du har på musikk eller film vil du ikke merke det overhodet, omtrent uansett hvor lavt volum du har på, er såvidt hørbart.pcen min som er relativt stillegående bråker mye mer. Men det skader deg ihvertfall ikke å teste, du får nye xti'er veldig billig på ebay ihvertfall. Ga litt over 3k for min med alt av frakt og moms.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, litt sus ser jeg at jeg bare må innfinne meg med så lenge jeg skal ha DSP i systemet.
    Spørs hvor mye du vill betale

Itech har nesten ingen egenstøy, de har i tillegg mye mer effekt på lur enn xti
    Bunner elementene på miles med -10
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er budsjettforsterkere, så ITech er nok utelukket.

Seigmann, om du bunner Miles så går du vel under tuning? Over tuning er de jo såpass bombesikre at man må spille ute for å holde seg på sørsiden av 130dB på full fres, og da er det irrelevant høyt for min del. Når jeg drar på skikkelig så lusker nåla rundt 110dB og det er mer enn høyt nok for meg.

Ser man kan få XTi 1002 til ganske hyggelig pris fra utlandet, ja....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Beklager, jeg var ikke gjennom avforum i går nei...

Jeg selger min XTI fordi jeg har ikke bruk for den lenger. Den brukte jeg på senteren før. Nå bruker jeg DSi på bassene og ICEpower forsterkere på diskant. Som jeg skrev så vurderer jeg å selge mine DSi men jeg har ikke funnet noe for å erstatte dem enda.
    Du kan gjerne få prøve min XTi hvis du vil.

Jeg anbefaler at du tar en titt på ICEpower modulene. Jeg synes at de låter bedre enn Crown DSi og JBL sine Synthesis S800 forsterkerne. I tillegg er de både stille (selv på mine diskanter med 116dB/V/m) og billige! Det blir en enkel jobb for deg å koble dem opp mot en DSP (miniDSP for eks?).

Jeg opplevde ikke noe forskjell mellom DSi og XTI. Hvis jeg husker riktig så er både de amp blokkene og DSP'ene like på begge to, det er bare utsende og kobling som er annerledes (RCA/XLR på XTI, 3-pins connector på DSi).

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett Jerome DSI og XTI er samme forsterker bare med forskjellig design og tilkobling da de er rettet mot hhv PA og kinoinstallasjon. XTI xxx2 har først og fremst bedre DSP enn xxx0.

Du har ikke bruk for all verdens med effekt på diskantene så jeg ville uten tvil gått for en hifi forstkerer framfor en billig PA. Største utfordring du sikkert også vil komme borti er å finne ett overkommelig priset og bra delefilter/DSP, det koster ofte vell så mye som forsterkerne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er DSP jeg ser som er flaskehalsen.

Skal sjekke ut ICE og MiniDSP.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er budsjettforsterkere, så ITech er nok utelukket.

Seigmann, om du bunner Miles så går du vel under tuning? Over tuning er de jo såpass bombesikre at man må spille ute for å holde seg på sørsiden av 130dB på full fres, og da er det irrelevant høyt for min del. Når jeg drar på skikkelig så lusker nåla rundt 110dB og det er mer enn høyt nok for meg.

Ser man kan få XTi 1002 til ganske hyggelig pris fra utlandet, ja....
    Hehe neida
    makset dem greit på TG, 126db ca 1,5m unna, lowpass på 40 hertz.
    -10 på forsterkeren blinket.

130 db da snakker vi over 100 hertz.

hadde ikke så veldig mye mer enn 126db in room heller, men da fullrange.

men til normalt bruk holder egentlig 10-100 watt dog uten forvregning.
    Kan ingenting, gjør alt!

Side 45 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •