Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 50 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 981
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, ja, 2 sekunder er nok litt fort Men en 2 liters på 200HK drar gått det også, Tipper ikke bilen veier så mye.
    Min tråd

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd uten romkorreksjon?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøff bil, men kjedelig med den lange ventetiden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilen tar 0-100 på ca 6.8s, så det er ingen racer. Men satt opp for å våre maks morro. :-) Veier ca 1200kg. Med bakhjulstekk og diffbrems blir det nok litt sladding, skal du se!

Tilbake til anlegget så låter det greit uten korreksjon såvidt jeg har hørt. Har nesten aldri spilt uten så jeg aner i grunnen ikke... :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har målt litt nå og funnet ut at subbene er helt på trynet. Kjempedip på 20Hz, lite under og bare tullball. Prøvd å bytte forsterker uten at det hjalp. Har hatt en liten dipp på ~20Hz før, men ikke en skikkelig utfasing som nå. Har det samme på begge to, også når de spiller alene, så det er ikke interferens.

Noen som vet hvordan man tar en skikkelig reset på Onkyo PR-SC5508? Den reseten som står i manualen sletter ikke Audyssey, bare innstillinger....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Note to self: Når man kalibrere så pass på å sjekk om kona har flyttet sofaen siden sist....
    Note to self 2: Når man feilsøker sub, pass på at subsonicfilteret er AV!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, subsonic filter er en festlig ting å ha aktivert på VLF suber som du har, de mister litt av effekten da ja

Forøvrig en smule misunnelig på Toyotaen ja, den må jo være blandt de aller morsomste bilene som er å oppdrive innen noenlunde oppnålige prisklasse!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv ikke romkorreksjonen i Onkyo PR-SC'n lenger.

Får mye bedre resultat av å gjøre det selv i DSP, da får jeg også mulighet til å bruke "direct" på film og "pure audio" på musikklytting som virkelig hjelper på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde sett frekvensresponsen min hadde du nok aktivert Audyssey du også....

Kjørte et nytt oppsett i dag, men har i grunn samme problem ennå. Det måler kjempeflott nå, men når det kommer til faktisk lytting så er all dypbass borte....
    Må forske mer....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være noe feil med hva du måler og hva som faktisk skjer når det spiller?

En kjent regel er at når målingene ikke stemmer med hvordan det oppfattes måler man feil ting.

Når du måler oppsettet hvordan ser avspillingskjeden ut?

PC-lydkort-reciever-miniDSP-høyttalere? Hvilken modus står recieveren i da?
    Jeg hadde prøvd å måle alt i Pure direct og få høyttalerne til å spille som ønsket kun ved hjelp av plassering og DSP. Så hadde jeg kjørt romkoreksjon som siste touch og hørt om det ble forbedringer eller forverring.

Om romorekjsonen avgjør at du skal bruke sub i et frekvensområde og du så lytter på musikk i ren to-kanaler kan det jo hende at bassresponsen til frontene er helt på jordet i to-kanals modus.

Tenker bare høyt her, syntes slike feil er rare. Mener det var Teddytusen som opplevde det samme på sine Econowave. Jeg tror ikke det er magi som får det til å låte dårlig. Enten er det noe fundamentalt galt i kjeden, eller så er du blitt drittlei oppsettet og det positive inntrykket tidligere var ren placebo. Jeg tror på det første.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, gratulerer med noe som ser ut til å være en meget morsom bil.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Andre! Gleder meg stort!

Har målinger av subbene med og uten Audyssey.
    første er subbene alene, uten Audyssey og uten smoothing. Andre er fullrange med Audyssey, også uten smoothing....

Det ser jo så greit ut, men det spiller bæsj. Spiller "Bass I love you" som er testsporet mitt på dypbass, så er det ingenting i bunn. På de aller laveste frekvensene så er det såvidt bevegelse i membranen. Laget en film for litt siden (før alt gikk til blokksberg) og der ser man tydelig hvordan subbene jobber. Både videoen og testen ble gjort med MV+5dB eller deromkring, altså svært høyt.

RL-p15 Moving air - YouTube

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Takker, Andre! Gleder meg stort!

Har målinger av subbene med og uten Audyssey.
    første er subbene alene, uten Audyssey og uten smoothing. Andre er fullrange med Audyssey, også uten smoothing....

Det ser jo så greit ut, men det spiller bæsj. Spiller "Bass I love you" som er testsporet mitt på dypbass, så er det ingenting i bunn. På de aller laveste frekvensene så er det såvidt bevegelse i membranen. Laget en film for litt siden (før alt gikk til blokksberg) og der ser man tydelig hvordan subbene jobber. Både videoen og testen ble gjort med MV+5dB eller deromkring, altså svært høyt.

RL-p15 Moving air - YouTube
    Sånn umiddelbart så det ikke veldig fyldig ut i bunn, men det burde jo gå brukbart dypt.

Hva mangler du? Trøkket eller dybden?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangler dybden. Det er liksom ikkeno' 'gang' i det. Høres ut som stativhøyttalere som spiller, ikke akkurat spinkelt, men ikkenoe fylde eller trøkk heller.... Merkelige greier.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangler dybden. Det er liksom ikkeno' 'gang' i det. Høres ut som stativhøyttalere som spiller, ikke akkurat spinkelt, men ikkenoe fylde eller trøkk heller.... Merkelige greier.
    Utifra grafen ser det ut som om du med fordel kan heve nivået i bunn.

Har du husket å skru på Dynamic EQ? Evt skrudd på Dynamic Volume ved en feiltakelse?

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må finne ut om målingene er korrekte med det som skjer i høyttalerne.
    Er lydkortet kalibrert?
    Bruker du PC når du spiller musikk også?
    Hvis du bruker en annen kilde er du sikkert på at du bruker samme DSP modus?
    Hva skjer når du veksler mellom pure direct og de andre modusene?
    Prøvd med et annet måleprogram for å dobbeltsjekke resultatene.

Grafen i seg selv er grei, men helt klart litt slank. Nivået på 100hz bør være noen db høyere enn ved 1kHz, det vil gjøre mye med trøkk og størrelsen på lydbildet.
    Så bør kurven øke jevnt nedover til 20hz. I forhold til mine preferanser har dette systemet vesentlig forbedringspotensiale i frekvensgangen. Mye av hardeheten i lyden ligger mellom 1 og 3kHz, her har du mye nivå og så har du veldig lite over 6kHz, der luften og detaljene ligger. Kan godt være fan av noe avrulling, men det virker overdrevent mye.

Husk at slaglengden på elementene dobler seg 3db økning. Øker du nivået med 10db ved 20hz vil elementene bevege seg 10 ganger så langt som det du ser nå. Om du hadde 10db mer i bunn før kan det forklare forskjellen i membranvandring. Selv om du har bra dybde har du lite output 40 og 100hz, der ligger den mest vesentlige bassinformasjonen.

Legg inn en shelf med lav Q i Hypexen som øker nivået i hele området under 200hz helt ned slik at frontene får mer skyv. Så øk nivået på subbene på fjernkontrollen med tilsvarende mengde slik at du får 10db mer nivå helt i bunn i forhold til nå. Det bør låte vesentlig annereldes.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville jevnet ut fra 40-200 hertz litt og justert opp nivået mye mer der med svak heving mot 40.

Så dalene fra 200 til 1000 og rett derfra
    sånn har jeg det hos meg i allefall og da spiller det som ei kule
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den lyse siden så har jeg bestilt bil! Som en av de første i landet, og jeg gleder meg VELDIG. Ulempen er enormt lang ventetid, forventet levering i første kvartal 2013, sannsynligvis sent februar eller mars.

2013 Toyota GT-86 i mørk grå metallic. Svart interiør, manuell girkasse.
    Så kult! Denne vurderer jeg sterkt å kjøpe selv også - visste ikke at den var mulig å kjøpe i Norge allerede! Hadde Nissan 200sx s14a i noen år, og dette er jo en lignende bil som ser svært lovende ut! Gratulerer så mye!
    --
    Thorbjørn

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thorbjørn, du får ikke lov til å kjøpe ny bil. Du har jo fått beskjed om å prioritere nye skjerm til stålampa i stua!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Thorbjørn, du får ikke lov til å kjøpe ny bil. Du har jo fått beskjed om å prioritere nye skjerm til stålampa i stua!

Hm, jeg tror ikke jeg kjøper så dyr lampeskjerm at det påvirker bilbudsjettet. Det er hvertfall ikke planen.
    --
    Thorbjørn

Side 41 av 50 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •