Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med Audyssey så kan man være heldig eller uheldig med kalibreringen. Skal lite støy til, og litt uheldig mikrofonplassering så får man en dårlig kalibrering. har vært litt bortskjemt og har hatt en kalibrering som 'satt som ei kula', og vet derfor hvor bra det KAN være. Må kalibrere på nytt siden nivåene er annerledes nå, og delefilteret er satt opp litt annerledes.

Hadde noe lavfrekvent støy i den ene Hypexen som jeg tror ødela en del for kalibreringen sist.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Vet der ligger noen itech 4000 ute for salg.
    Hvor da? Er det på finn.no? Det ligger ikke noe her på torget.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å avbryte dere med sånn kjedelig on topic greier, gutter... 8)

Spilte fullrange, ukalibrert i går. Muddy Waters - Folk Singer med MV på 0, så peaker på 100+dB. Den plata har en så SYK dynamikk! Skikkelig morro å ha det sånn passe høyt og så bare drar han til så SINNSVAKT med stemmen, og når stemmen sitter skikkelig i brystkassa er det ordentlig, ordentlig morro. Er ikke mange 6,5" mellomtoner som klarer det nivået, det skal jeg love deg!

Spilte også litt annen musikk, også med litt dypbass. Har vært litt skeptisk til det mtp høy tuning, mye effekt og lav Xmax på elementene, men det ser ut til å gå bra. Nå har jeg ikke prøve Bass I love you eller noe slikt galskap, det skal testes. Vil være HELT sikker på at det går fint fullrange før jeg bruker det til film. I følge WinISD skal det gå fint opp til ca 50W inn, dvs ca 115dB. På referansenivå trenger høyttalerne ca 5-10W, da har man en vandring på 4-5mm på 10Hz, så det skal gå fint... I teorien....

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er GØY når det begynner å sitte ja

Jeg har en ide om at følgende løsning er den beste: Kjøre fullrange ut fra forforsterker men bruke ett høypassfilter som er satt rett i underkant av tuningfrekvens på frontene, f.eks. 30-35hz. Da får en med 98% av infoen uten å rissikere noe selv ved ekstreme scener.

Selv brutale høyttalere som dine kan få pusteproblem når det kommer endel info langt under tuningfrevensen.

Det varierer sikkert mye fra forforsterker til forforsterker men på min så er det SVÆRT stor forskjell på å kjøre frontene fullrange og ikke på musikk. På film er det ikke samme forskjell pga LFE sporet men på musikk er det ett fullstendig must å kjøre fullrange hos meg ihvertfall.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hvor da? Er det på finn.no? Det ligger ikke noe her på torget.

Litt forskjellige godbiter som ligger ute av crown. Skulle ønske lommeboken var enig med meg. :wink: Eller at en macrotech 5000vz dukker opp til meg og 24"erne mine.

Itech 8k
    Musikkweb.no |
    Musikkweb.no |

Itech 6k
    Musikkweb.no |

Itech 4k
    Musikkweb.no |

Macrotech 2400
    Musikkweb.no |

Musikkweb.no |

Macrotech 3600 VZ
    Musikkweb.no |
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Beklager å avbryte dere med sånn kjedelig on topic greier, gutter... 8)

Spilte fullrange, ukalibrert i går. Muddy Waters - Folk Singer med MV på 0, så peaker på 100+dB. Den plata har en så SYK dynamikk! Skikkelig morro å ha det sånn passe høyt og så bare drar han til så SINNSVAKT med stemmen, og når stemmen sitter skikkelig i brystkassa er det ordentlig, ordentlig morro. Er ikke mange 6,5" mellomtoner som klarer det nivået, det skal jeg love deg!

Spilte også litt annen musikk, også med litt dypbass. Har vært litt skeptisk til det mtp høy tuning, mye effekt og lav Xmax på elementene, men det ser ut til å gå bra. Nå har jeg ikke prøve Bass I love you eller noe slikt galskap, det skal testes. Vil være HELT sikker på at det går fint fullrange før jeg bruker det til film. I følge WinISD skal det gå fint opp til ca 50W inn, dvs ca 115dB. På referansenivå trenger høyttalerne ca 5-10W, da har man en vandring på 4-5mm på 10Hz, så det skal gå fint... I teorien....
    Det enkle er ofte det beste. :lol:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro at det begynner å flaske seg Blir ikke mindre sugen på Miles når jeg leser sånt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du Hypexene ift det du hadde før? Hvis vi ser bort fra støy problemet...

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Litt forskjellige godbiter som ligger ute av crown. Skulle ønske lommeboken var enig med meg. :wink: Eller at en macrotech 5000vz dukker opp til meg og 24"erne mine.

Itech 8k
    Musikkweb.no |
    Musikkweb.no |

Itech 6k
    Musikkweb.no |

Itech 4k
    Musikkweb.no |

Macrotech 2400
    Musikkweb.no |

Musikkweb.no |

Macrotech 3600 VZ
    Musikkweb.no |
    o

Itech får man veldig billig fra ebay nå
    Dukker stadig opp flere der
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men for øyeblikket er dette forsterkere over min prisklasse. Spesielt med tanke på at Hypex'ene funker greit nå, det er ikke hørbar støy i lytteposisjon slik det var før, så jeg er fornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått testet litt fullrange i dag . På "bass I love you " turte jeg ikke å ha mer enn -5MV. Ingen ulyder, men litt skummel vandring. Tror ikke jeg tør å stole på at det ikke kommer noe tullete lavt i senter eller fronthøyttalere. Samtidig så mangler det nivå i den nederste oktaven uten sub. Har "Irene " friskt i minne, der er det under 10Hz med høyt nivå. Tryggest å dele litt, selv om BEF kjører fullrange tilsynelatende uten problemer.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror fortsatt beste løsning er "fullrange" men med HPF på 30-35hz da det uansett er minimalt med lyd fra høyttalerne under der

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Baldrick er på så kjører BEF fullrange fra receiver men han bruker DSP på alle kanalene og jeg hadde vært **veldig** overasket om han ikke hadde lagt en high-pass filter. Jeg har gjort det samme og det er en trygghet.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg inn cuttoff på 25 hertz da? 48db oct

Jeg har det og da kan jeg spille vanvittig høyt på alt som er av sanger.

Ville ikke delt de opp mot 30-40, da syntes jeg de mister litt av tyngden i bassen.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spurt BEF spesifikt, og han er bastant på å kjøre uten høypass. Men kommer nok til å legge inn et på rundt 20Hz, ja, bare for å få tatt de helt tullete lave frekvensene som ikke høres allikevel.
    Men greit å få bekreftet at forsterkeren ikke gir seg, og at det ikke finnes ulyder eller portstøy av noe slag selv rundt Xmax.

Edit:
    Sjekket, og selv om 15p80nd har 'bare' +-7,5mm har den massive +-26mm Xmech. Det vil si at den ikke når den grensen før på 400W, som tilsvarer over 125dB. Da vil forsterkeren min klippe, så da er det ikke noe fare sånn sett. På den annen side er det ikke nødvendig å bruke så mye effekt og vandring på tull heller. Med et 20Hz høypassfilter er det INGEN fare for noenting, og det er 'usynlig' på frekvensgangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfordring:
    Dette er frekvensresponsen min uten EQ. Dvs, kun 'nødvendig' eg og delefilter. Har ikke målt med romkorreksjon.
    Har +-5dB etter smoothing, som er litt i overkant, men ingen umulighet for Audyssey å fikse. Det låter greit i alle fall.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hele frontveggen med glava nå?
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke kommet så langt. Kinoen har ligget litt 'brakk' mens forsterkerne har vært på service.
    Det er neste punktet på lista mi, det.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du fremdeles Behringer som sluttrinn? Er nyskjerrig på hvor bra disse er, spesielt siden jeg får inn Klipsch i kinoen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå bruker jeg Hypex. Byttet fordi jeg ville ha mindre enheter, mindre støy og mindre viftelyd. Fikk to av tre, da DSP'en i hypexene er temmelig bråkete, men enhetene er små og uten vifte.

Lydmessig var det svært liten forskjell, som egentlig taler til fordel for Behringer, da Hypex generelt er anerkjent for svært nøytral lyd.

Side 39 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •