Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 50 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er en mod som står i manualen, men kun på v3 av DSPkortet. Mine moduler hadde v2. Så de bytter til nytt DSPkort og tar modden samtidig. Håper det hjelper, for 400W er mer enn nok, og jeg betalte 7-8 lapper for alle tre modulene. Bedre enn å betale 30-35 lapper...

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Gjør de det for deg som en "custom" tilpasning? Regner kanskje med det er noe de må gjøre på fabrikken, eller er det noe man kan kjeleflikke med selv?
    Edit: er det noen av dere som har prøvd å introdusere deling av den ene 15 tommeren, så den kutter av lavere enda? Mener det var nevnt et eller annet sted og at det "hjalp" mellomtonen..
    Leste att tangen hadde prøvd dette men syntes det fungerte best med lik deling på begge.

Jeg tror att du vill få litt for lite nivå fra 300-800 slik att den ikke blir så agresiv i nedre mellomtone og litt mer bass preg.

Orginalt så er jo miles veldig jevn i responsen, så det blir nok ikke mer "riktig"
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et studio i USA bruker tilsvarende oppsett, dog med passiv deling. De hadde endt opp med å dele den ene bassen. Men det er nok muligens også for å rydde litt opp i overgangen elelr at de traff med baffelstep eller slike ting. Med elektronisk EQ har man kraftigere verktøy til slike ting.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man er usikker på dette så er nok dsp med deling lurt ja, da kan man gjøre akkuratt som man vill!
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kom forsterkerne tilbake. Hyggelig FedExmann på døra, og rett ned i kinoen for å teste.

Det er mye mindre støy nå, heldigvis. Selvfølgelig, vil man nesten kunen si, det er 10dB mindre gain i DSP-delen. Kompenserte med å skru ned bassene 10dB, og det er såvidt hørbar støy nå, og absolutt akseptabelt. Satser på det er nok gain til å få 75dB i lytteposisjon, hvis ikke kan jeg nok lure opp gain på toppene littegrann. Har bare testet uten Audyssey, vil kjøre nytt oppsett med frontene fullrange og uten støy som ødelegger kalibreringen. Har også vurdert å sette høyre og venstre høyttaler til side for lerretet, her må jeg teste litt mer. Da får jeg plass til subbene framme mellom front og senter. Har testet det før uten det helt store resultatet, men Audyssey PRO har det med å få orden på det meste.

Uansett må det ryddes først. Det er utrolig hvor fort et ubrukt rom blir lager for all mulig dritt man skal samle på....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre Atle. Den siste setningen der tror jeg vi er flere som kjenner oss igjen i.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Blir godt å kunen se TV'serier på storskjerm igjen. Har blitt mye 'Alcatraz' og 'Once upon a time' etter leggetid på liten 32"....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Uansett må det ryddes først. Det er utrolig hvor fort et ubrukt rom blir lager for all mulig dritt man skal samle på....
    Ja, det er skikkelig irriterende, selv om man er skyldig selv til tider også (ikke bare W). Hver gang man skal gjøre noe, må man starte med en halvtime rydding.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Nå har rommet stått ubrukt i over 2mnd på grunn av reparasjon/oppgradering av forsterkere hos Hypex, så det har samlet seg MYE dritt.

Skal bli godt å få fyrt opp greiene igjen! Satser på en god økt med rydding og kalibrering i kveld!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må handle deg inn noen Behringer iNuke og sammenligne med Hypexene nå da slik at du gjør valget mitt litt enklere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Først må jeg få satt opp Hypex'ene skikkelig igjen, og få rommet til å spille. Så skal jeg eventuelt eksperimentere med forsterkere. Men du kan jo kjøpe en til meg, så skal jeg nok få testet den! 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er tydligvis leveringstid/problem på iNuke serien 4Sound kunne ikke levere før i juni (!) og Evenstad har jeg ikke fått tak i enda. Og det er jo faktisk også endel dyrere å bestille de fra utlandet

Kanskje jeg bare får bestille Hypex istedet! Vet du foresten om det er mulig å sette deling på output utgangen på Hypexen? Jeg trenger 3-vegs deling så tenkte på om det evt kunne vært mulig å brukt Hypexen til å sett deling også til en ekstern forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det går ikke, men den har en 'link out' som sender signalet videre uprosessert. Skulel jeg kjøpt i dag tror jeg jeg hadde gått for moduler og strømforsyning sammen med en MiniDSP, forøvrig....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener MiniDSPen er bedre enn den innebygde DSPen i Hypex eller er det andre grunner for at du ville valgt noe anent idag?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MiniDSP skal være den samme chippen. Grunnen er at jeg da hadde hatt litt flere muligheter for DIY med kabinett og moduler i forskjellige konfigurasjoner. Med alt i en kloss slik plateampene jeg har nå så kan jeg f.eks ikke oppgradere UcD modulene uten å bytte hele plata.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iNuke er da vitterligere billigere hos thomann.de. Var i alle fall det for 1mnd siden jeg jeg kjøpte min.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager litt OT Atle... men såvidt jeg kan se koster f.eks. en NU3000DSP hos Thomann.de, dvs ca 2500NOK + mva + frakt, i Norge koster den 2890.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du er "mer" i mål og beholder Miles, Atle

Chris

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Joda, de blir nok stående. De er så forbanna tunge, orker ikke selge dem ennå...

Skal se om jeg får ro i huset så jeg får kalibrert greiene igjen. Skal bli artig å prøve audyssey med fullrange fronter. Audyssey PRO rangerer det som et av de siste valgene på delefrekvens, men det kan jo hende det låter bra allikevel.
    har funnet ut at Onkyo kan lagre et oppsett mens man prøver et annet, så når jeg finner et bra oppsett kan jeg eksperimentere videre med andre mer ukonvensjonelle oppsett.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke helt fått det med meg, og er sikkert for lat til å lete. Hva er det som er feil i lydbildet? Du nevnte lengre oppe, at du kalibrerte, men var ikke fornøyd.

Synd å måtte ta vekk så mye headroom pga støy da.

Ang forsterker så er det mye som funker. Vet der ligger noen itech 4000 ute for salg. QSC RMX serie på bass er knall. XTI på mellomtone er digg også. Kombinasjon med XTI og RMX låter veldig bra. Men igjen, det er veldig mange alternativer og muligheter.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 38 av 50 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •