Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 981
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jada, man må opp i litt volumfør vanlig glava blir effektivt, men da blir det til gjengjeld veldig bra. Jeg planlegger å legge glava 60cm tykt på hele frontveggen, det vil gi meg omtrent tallene i posten over her. Får dekket ca 10kvm vegg, resten er høyttalere. Blir det bra gjør jeg det samme bak.
    Jeg ville ikke gjort det samme på bakveggen. Om du demper to vegger motsatt av hverandre vil det bli veldig veldig dødt. Bruk heller kun bassfeller i hjørnene bak. Der har jeg ikke mye plass å gå på så jeg bruker akustikkplater til bassfellene der.
    De problemene jeg har igjen er lenger opp i frekvens uansett, men fortsatt under 100hz så jeg må ha litt dydbe på de.

Hvor fant du disse dataene?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At dempetrikset til RiZLA funker som bare det er det ihvertfall ingen tvil om, det er ikke bittelitt overdrivelse engang at det er som natt og dag hos meg selv med demping kun i hjørnene. Får se om jeg også gjør det i hele fronten eller nøyer meg med kun hjørnene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg elsker når teori og praksis går opp i en høyere enhet! 8)

Beregninger bekrefter jo at glava er langt overlegen akustikkplatene ved lave frekvenser og store tykkelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så... sitter og tenker på dette med dempeledd som har vært oppe flere ganger...

Siden støyen er i/etter forsterkeren må jeg dempe ut derfra. Så, motstadsnettverk. 10dB, R1/R2 5.47/3.70. Hvor mange watt må disse motstandene tåle?

Edit:
    Ser hornet har 'rated impedance' på 8Ohm, men målingen i databladet viser nokså jevn 5ohm impedans. Skal jeg da regne med 8 eller 5 ohm?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleit selv med støy i frontene når jeg brukte receiver via Parasound pre med HT inngang. Byttet til Nordost Purple Flair, og all støy var borte. Det kan diskuteres mye om kabler, men mine tok vertfall bort all støy. Om det ble bedre lyd? Det har jeg liten tro på

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, Hadde det enda vært mellom pre og effekt... Men her oppstår støyen i forsterkeren, sannsynligvis i DSP.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det val bare demping mellom amp og dsp som gjelder?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Sleit selv med støy i frontene når jeg brukte receiver via Parasound pre med HT inngang. Byttet til Nordost Purple Flair, og all støy var borte. Det kan diskuteres mye om kabler, men mine tok vertfall bort all støy. Om det ble bedre lyd? Det har jeg liten tro på
    De tok helt sikkert bort mer enn støy, du må ha mistet en del detaljer i lydbildet samtidig...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    De tok helt sikkert bort mer enn støy, du må ha mistet en del detaljer i lydbildet samtidig...
    Utvilsomt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte en ny Audyssey Pro i helga, men følte den ikke ble helt vellykket. Satte meg ned i går, og skrudde av filmen etter en halvtime. ALT for mye bass, og det virket slapt og tregt. Sjekket alle trim og avstander, men det virket normalt. Har hendt før at jeg ikke har vært fornøyd, så jeg får kjøre en ny omgang (*sukk*). Som regel er det bare en filleting, kanskje noe lavfrekvent støy utenfra jeg ikke har lagt merke til. Det blåste en del den kvelden, har opplevd at det har laget krøll i kalibreringen.

Det virket litt uinspirert oppover også, som om det var store hull i frekvensgangen. Eneste positive var at midbassen var fin. Midbass i betydningen 40-150, som nok var overdrevet, men morro. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt frustrasjon om dagen hos deg skjønner jeg Hvordan går det med Hypex'ene og demping?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hypexene fungerer utmerket, med unntak av støyproblematikken. Det er ikek verre enn at jeg hører potensialet de har. Vurderer å selge PSC2.400'ene og kjøpe DIY-moduler og MiniDSP. Får se hva jeg finner på der.
    Blir ikke kjøpt demping før jeg får solgt siste forsterkeren. har et litt anstrengt forhold til lommeboka denne mnd, vi skal på usannsynlig dyr tur til Florida og Disney mm om en måned. Hadde jeg visst hva det skulle komme til å koste hadde jeg lagt de pengene i anlegg eller bil heller....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hypexene fungerer utmerket, med unntak av støyproblematikken. Det er ikek verre enn at jeg hører potensialet de har. Vurderer å selge PSC2.400'ene og kjøpe DIY-moduler og MiniDSP. Får se hva jeg finner på der.
    Blir ikke kjøpt demping før jeg får solgt siste forsterkeren. har et litt anstrengt forhold til lommeboka denne mnd, vi skal på usannsynlig dyr tur til Florida og Disney mm om en måned. Hadde jeg visst hva det skulle komme til å koste hadde jeg lagt de pengene i anlegg eller bil heller....
    Gøy å høre at de iallefall har potensiale. Vurderer jo dette selv etterhvert også.
    Hehe...du har fortalt om turen før, og jeg har førstehåndskjennskap til hva en sånn tur koster...vi setter nesa mot Orlando den 17.februar selv. MYE snadder som kunne vært handlet inn til kinoen for den summen, for å si det mildt, men det må jo bli en iPad eller to og en AppleTv, så noe gadgets kommer det vel ut av summen/turen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da reiser vi dagen etter, på lørdagen. Blir jo morro, men er temmelig sikker på vi snakker om sekssifret beløp når alt er talt opp.... Dyr morro.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og plutselig var det tilslag på den siste EP4000 også. Da blir det litt forsøk med Glava når konemor reiser i Nordsjøen neste uke.. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Jan-Peter hos Hypex litt i det siste, og han har vært svært interessert i å løse støyproblemene mine. Selv om ampene ikke er kjøpt fra dem og returperioden er ute så var det ingen problem å sende inn ampene og få utført en HF attenuator jobb på dem. Skal få en detaljert prosedyre av dem og se om jeg tør begi meg ut på det selv eller om jeg skal sende dem til Hypex for modding. Svært god kundeservice når man bare treffer rett mann! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo svært gode nyheter da! Han mener han kan fikse dette altså? Skal bli spennende å høre om dette faktisk fungerer, for da er det jo håp for flere av oss
    Glemte å svare på "turen", og ja, seksifret blir det vel til slutt, og det er jo egentlig helt sykt...bo på Nickelodeon eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skal bo på Kissimee Boulevard, har leid et hus av kjente der.

Jeg vil tro at 10dB demping på DSP-utgangen/UcD inngangen skal hjelpe betraktelig. Får se hva de sier i morgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skal bo på Kissimee Boulevard, har leid et hus av kjente der.

Jeg vil tro at 10dB demping på DSP-utgangen/UcD inngangen skal hjelpe betraktelig. Får se hva de sier i morgen.
    Høres bra ut med hus
    Vi får håpe det blir orden på dette nå...unner deg å få dette skikkelig i gang!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt fram og tilbake, litt testing og feilsøking.

Kjapt oppsummert så går alle tre forsterkerne til service. De to uten digitalinngang har gammel versjon av DSP-kortet og kan ikke moddes. Den med digitalinngang kan moddes, men etter et halvt forsøk fant jeg ut at SMD er knot å lodde.
    Den ene forsterkeren har også en slags pulsing eller 'warbling' støy som ikke de andre to har. har prøvd å bytte strømkontakt og høyttalere men denne støyen følger forsterkeren. Det er en helt separat støy fra hiss'et jeg har i alle tre.

Får se hva Hypex finner når de får ampene. Blir uansett uten lyd en god stund nå. Ikke så farlig, vi skal på ferie i to uker om litt. Dessuten er jeg mektig lei hele greia nå. Hvis ikke dette fikser støyproblemene blir jeg nødt til å bytte høyttalere.....

Side 36 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •