Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 50 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er 'hiss', altså susing. Ikke noe brum slik jeg hadde tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde nå å koble dem til RF-82 som jeg har bak, og selv om de har 'bare' 98dB følsomhet kunne jeg ikke høre støy på en meters avstand, selv rett ut fra hornet.... Noe er rart her.....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det like høyt på begge sider? (Miles)
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miles er 4Ohms, RF82 8. Noe du kan prøve: prøv å sette 2 Miles i serie og se om det gjør noe forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hornet er 8 ohm...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være mulig at det er noe i Dsp'en? Vet ikke om det i det hele tatt er mulig da men?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er eneste jeg kan tenke meg på dette tidspunktet. Skjønner ikke hva annet det kan være. Og selv om Klipschene skal være nesten like følsomme så er nok det kanskje i et annet område enn støyen ligger?

Sjekket, og hornet ligger faktisk på ca 5ohm impedanse. Men det burde uansett ikke ha SÅ mye å si.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Ja, det er eneste jeg kan tenke meg på dette tidspunktet. Skjønner ikke hva annet det kan være. Og selv om Klipschene skal være nesten like følsomme så er nok det kanskje i et annet område enn støyen ligger?

Sjekket, og hornet ligger faktisk på ca 5ohm impedanse. Men det burde uansett ikke ha SÅ mye å si.
    Det er fortsatt en ADA konvertering på samme måte som du hadde før, bare at det skjer inne i forsterkeren. Uansett hadde du vel XLR kabler før? De har ikke akkurat rykte på seg for å ta til seg så mye støy?
    Så ting er vel ikke egentlig så veldig forskjellig fra før egentlig mtp oppsett og støyfare?

Har selv problemer med støy hos meg. Dette er kun på høyttalerne som går gjennom dsp'n (DB Mark DP48II).
    Har dempemotstander på hornene, og der hører jeg ingenting fra lytteposisjon. Men på midbassene er det ikke dempemotstander, og der er det noe støy. Er irriterende, men har klart å leve med det.

Vet ikke om disse dempemotstandene jeg har fungerer på lik måte som de dempeleddene du fikk tak i? Du hadde vel ikke noe suksess med det? Er ganske sikker på om at hvis jeg ikke hadde hatt disse på forsterkeren til diskanthornene så hadde støyen vært uutholdelig!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når støyen kommer ETTER inngangene så tviler jeg på dempeleddene gjør stort. hadde støyen kommet fra prosessoren kunne jeg vært med på det. Tror rett og slett jeg må leve med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror rett og slett jeg må leve med det.
    Kommer du til å klare det? Jeg hadde samme støy fra min Rogue rør forforsterker. Hadde støy i hornet til Klipsch RF-5. I stille partier var det sus i lytteposisjon...holdt på å klikke! Fant ut at det var innstrålt støy fra et effekttrinn, og da ble det tyst.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg har gjort det jeg kan nå. Er støy med KUN forsterkeren koblet i strømmen og plugget i høyttaleren, selv om forsterkeren er skrudd ned/mutet/koblet til inngangen eller ikke. Har prøvd å kjøre både balansert og single ended. Har ikke prøvd å kjøre digitalt inn, riktignok. Det er siste forsøk, bare for feilsøkingens del, siden det ikke er noen måte å kjøre digitalt inn i et multikanalsystem. Funker ikke det må jeg sende forsterkerne tilbake og finne på noe annet. Sannsynligvis blir det å sitte uten forsterkere en stund til jeg har råd til noe a'la BEF......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelige greier altså. Greit nok at Miles er følsomme, men at ikke Hypex skal være tyst er rart. Bor ikke g-h eller andre i nærheten av deg? Kanskje han har noe dsp/forsterkere liggende man kunne prøvd?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har fremdeles noen EP4000 liggende. Skal prøve en sånn i samme konfigurasjon som Hypexen og se om det er like mye støy da.

Men kommer ikke utenom DSP på et eller annet vis, evnt gå for biamped passiv deling av Miles og se om det hjelper, altså gå utenom DSP.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har fremdeles noen EP4000 liggende. Skal prøve en sånn i samme konfigurasjon som Hypexen og se om det er like mye støy da.

Men kommer ikke utenom DSP på et eller annet vis, evnt gå for biamped passiv deling av Miles og se om det hjelper, altså gå utenom DSP.
    Ja, tenk om det hadde vært lagd receiver/prosessor som hadde hatt spdif ut på hver kanal, og ditto inn på dsp. At receiveren prosesserer f.eks DTS HD og sendt det ut digitalt i mono til hver kanal.

Du har støy hovedsaklig i hornet? eller i 15" og?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedsakelig i hornet, sannsynligvis på grunn av båndbredden. Deler på 900Hz.

Edit: Hvis en EP4000 er helt stille uten DSP, så kommer jeg til å plukke modulene av en av plateampene og prøve uten DSP for å se om det er de som støyer.

Edit2: Ser på manualen til DSP-kortet at den har en jumper som kan dempe kanal1(high) med 10dB for å få lavere støygulv på denne kanalen. Skal teste dette også før jeg gir meg.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedsakelig i hornet, sannsynligvis på grunn av båndbredden. Deler på 900Hz.

Edit: Hvis en EP4000 er helt stille uten DSP, så kommer jeg til å plukke modulene av en av plateampene og prøve uten DSP for å se om det er de som støyer.

Edit2: Ser på manualen til DSP-kortet at den har en jumper som kan dempe kanal1(high) med 10dB for å få lavere støygulv på denne kanalen. Skal teste dette også før jeg gir meg.
    Jeg deler mine på 1500hz, og er ikke hørbar støy i de, selv ikke fra en meters avstand. Men har hørbar støy fra gangen fra 10".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer denne støyen fra forsterkerne eller fra DSP/Prosessor/kilde?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer denne støyen fra forsterkerne eller fra DSP/Prosessor/kilde?
    Er helt stille når dsp'n er avslått. Har ikke eksperimentert så mye med hva som er grunnen enda. Har hatt så mye annet som har vært priotert i rommet.

Men det var betydningen av de dempemotstandene jeg har loddet på jeg skulle presisere. Er ganske sikker på at det hadde støyet noe inni******* om jeg ikke hadde hatt disse på forsterkerne til hornene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så lenge det er signal inn som gir støy så er det greit. Problemet mitt er at støyen oppstår i forsterkeren, og da hjelper det ingenting å dempe det som kommer inn.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så lenge det er signal inn som gir støy så er det greit. Problemet mitt er at støyen oppstår i forsterkeren, og da hjelper det ingenting å dempe det som kommer inn.
    Sant det.. Kjedelig med slike ting som dukker opp.
    Så i teorien så vant du ikke så mye ved å bytte forsterker/dsp?:???:

Side 33 av 50 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •