Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 50 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp.

Samme støyen med pre koblet til men avskrudd. Støyen blir litt høyere med pre påskrudd. Støyen har form som en susing. Høres nesten ut som viftestøy, som om en laptop står på eller noe slikt. Ingen during eller brum.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det samme støyen du var plaget av før du gikk for Hypex? Med andre ord, har ingenting forandret seg støymessig med forsterkerbytte?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, denne støyen er litt annerledes, men på en måte samme karakter på støyen.
    Med DCX2496 hadde jeg mer 'typisk' innstrålingsstøy, litt sus i bunn og svakt brum. Lange ledninger, mange ADA-konverteringer og generell kabelsalat kombinert med følsomme høyttalere var nok årsaken her.

Nå er det kun Hypex og en meter høyttalerkabel. Suset virker bredbåndet og høres ut som båndsus elelr vanlig bakgrunnstøy som man alltid vil høre om man legger øret bortil diskanten. Problemet er at det er hørbart fra lytteposisjon.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble kvitt støyen her i huset når jeg koblet alt på ujordet kontakt, mulig det fungerer hos deg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er koblet på ujordet kontakt. Prosessoren er koblet på en svinedyr Monster filterstrømdings, men har prøvd å koble den utenom denne også.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, og du har samme støynivå fra alle forsterkerne uten signalkabler koblet til? Har brukt Hypex UCD HG selv på tpl-150H uten noen form for støy, samme med ice som er koblet til nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å se på selve kablingen i Hypex'en? Kan det være det ligger noe veldig nær hverandre der?
    Om du ikke skulle få det til får du selge Miles til meg :idea:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se på kablingen i Hypexen. Eneste som er inni der er jo høyttalerledningene, og de ligger reglementert etter manualen, altså ikke i nærheten av strømforsyning. Har ikke prøvd å holde dem vekk fra utgangsmodulene, men de er jo montert fast i disse og det er ikke til å unngå at man er i nærheten.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte teste selv i dag for å sjekke om det er støy her. Jeg hører det når jeg legger øret helt inntil TPL-150H, men så snart jeg er 30-40cm unna så er det tyst.

(Yamaha RX-V765,miniDSP, Rotel RB-1572 og passivt delefilter)

Edit: ingen susing, kun Bonamassa her.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg hadde også en Music Angel på et par selvmekkede OB høytalere, og det låt til tider magisk. Sikkert masse feil, men dog glemte jeg utstyret og lyttet til musikk.
    Det er vel lettere å slippe skuldrene hvis man vet at man ikke kan gjøre så mye med ting.
    Husker fra min hi-fi barndom, da jeg hadde tatt over mine foreldres trollgamle panasonic-radio. For å få inn noe musikk til de sene nattetimer, så fikk jeg kobla en til en takantenne som ikke var i bruk.
    Åkai... Det støya som bare rakkern.. Men gjennom mine sennheiser'e det låt utrolig naturtro. Romfølelse, innlevelse....

Tror ikke musikk kan måles heller. Hvis man jobber for lenge med å få ett produkt til å måle perfekt, så kan det alltids være en fare for at sjela til musikken blir borte? Har hørt kostbare høyttalere med komplekse filtre.. Men de låt skrekkelig livløse.

Musikk er en fysisk ting, og jeg husker noe Linn's Ivor Tiefenbrun nevnte. Siden musikk egentlig er ett fysisk medium, så er det nesten helt umulig at man vil få en gjengivelse som er 100% lik originalen. Til det finnes det for mange fysiske begrensninger i bla. Pick-up'er, mikrofoner, høyttalerelementer.

Tror det ligger en masse sannhet der. Man må bare gå for det som ørene tror på

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Måtte teste selv i dag for å sjekke om det er støy her. Jeg hører det når jeg legger øret helt inntil TPL-150H, men så snart jeg er 30-40cm unna så er det tyst.

(Yamaha RX-V765,miniDSP, Rotel RB-1572 og passivt delefilter)

Edit: ingen susing, kun Bonamassa her.
    Da tar jeg kabelnisseargument #1 og sier at du ikke har gode nok ører til å høre det!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha ha. I så fall lever jeg lykkelig uvitende Atle.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det faktum at jeg fremdeles har en del støy når jeg muter Hypex sier jo at støyen kommer i forsterkeren eller etterpå. Hvordan jeg kan få støy i en meter høyttalerleding skjønner jeg ikke. Den går fra forsterkeren på gulvet og rett opp i høyttaleren, uten å være i nærheten av strøm eller nettverk.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Da tar jeg kabelnisseargument #1 og sier at du ikke har gode nok ører til å høre det!
    Bare fordi jeg tilfeldigvis er en??
    Dont u diss my "nisse-ears"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det var 'tongue in cheek' kommentar og ikke myntet på noen spesiell.

Edit: Kom hjem fra jobb, og forsterkerne har stått på siden i går ettermiddag. De var ganske varme, vil anslå at frontplaten var kanskje 35-40 grader. Er dette normalt?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres varmt ut for en Klasse-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har klasse D (RB-1572) og reagerte også på at den ble veldig varm. Såpass at jeg kontaktet lsound/Neby. Ble etterhvert bedt om å sende den inn. Fikk tlf fra reperatøren etter en ukes tid, der han forklarte at tempen lå på rundt 40grader og det var helt normalt. Han hadde hentet en helt ny forsterker ut av lager for å sammenligne. Så at klasse D "runs cool" tar jeg med en klype salt.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet Hypex AS2.100 moduler på mine hornhøyttalere med over 110db følsomhet, det er sus der, men ikke hørbart i sweetspot for min del.

Enten har du mye lavere støygulv enn meg, noe som er fult mulig, da mitt er egentlig alt for høyt for seriøs lytting, eller så har dine moduler mer støy..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stille i kinoen min, men ville tro at jeg skulle kunne kjøre disse uten hørbar støy. Miles har en følsomhet på 102dB. Er usikker på hva støygulvet mitt er, da jeg ikke har utstyr til å måle lavere enn 50-60dB....

Irriterende, all den tid 'alle' sier at disse er helt tyste....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Det faktum at jeg fremdeles har en del støy når jeg muter Hypex sier jo at støyen kommer i forsterkeren eller etterpå. Hvordan jeg kan få støy i en meter høyttalerleding skjønner jeg ikke. Den går fra forsterkeren på gulvet og rett opp i høyttaleren, uten å være i nærheten av strøm eller nettverk.
    Hva slags støy har du? Er det 50Hz?
    Veldig mange støyproblemer kommer fra jord som ikke har samme potensiale (ground loops) men jeg regner med at du har koblet ut signal kablene så det kan ikke være problemet her.

Og det er ikke noe i Hypex hvor du må justere impedansen eller ut/inngangsnivå for å redusere støy?

Side 32 av 50 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •