Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 50 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fulgt med litt selv på Hypex debatten, og spesielt på Ncore. Det som er interessant er at det virker som om diskusjonen polariseres, så fort det er snakk om Hypex. Leier'n som setter pris på "nøytral" lyd og ikke ønsker farging, digger den. "High-end menigheten" som sverger til rør eller SS, er til tider jævlig kritiske. Spørsmålet er jo om dette har med pris å gjøre, eller rett og slett forvrengning, som i mange tilfeller kan være mer "ørevennlig"?
    Ncore måler vel bedre enn noen annen forsterker på markedet, mens Darzeel(?) ikke måler bra, men ifølge Fidelity gjengen låter helt himmelsk.
    Ikke lett å bli klok på noe av dette, men blir moro å høre hva du mener om de.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ELSKET Lyngdorfen min, så jeg tror dette skal være midt i blinken.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har fulgt med litt selv på Hypex debatten, og spesielt på Ncore. Det som er interessant er at det virker som om diskusjonen polariseres, så fort det er snakk om Hypex. Leier'n som setter pris på "nøytral" lyd og ikke ønsker farging, digger den. "High-end menigheten" som sverger til rør eller SS, er til tider jævlig kritiske. Spørsmålet er jo om dette har med pris å gjøre, eller rett og slett forvrengning, som i mange tilfeller kan være mer "ørevennlig"?
    Ncore måler vel bedre enn noen annen forsterker på markedet, mens Darzeel(?) ikke måler bra, men ifølge Fidelity gjengen låter helt himmelsk.
    Jeg ser på det på denne måten:

En forsterker som måler glimrende over hele fjøla på en rekke ulike laster vil alltid bli bra på generelt grunnlag. Det er imidlertid ikke mange av disse forsterkerne. En rett frekvensrespons ved en fast belastning er ikke nok som kvalitetsparameter for å si det slik.

En forsterker full av forvrengning som måler til dels helt elendig (dartzeel er et godt eksempel) KAN bli et lydmessig lykketreff i forhold til smak, men gir ikke anlegget det optimale utgangspunkt for optimal innsikt på sikt.

Jeg liker å gå for den sikre løsningen. dartzeel ville jeg ikke puttet i anlegget om jeg så hadde fått dem gratis. Makan til dårlige målinger på utstyr får du ikke i selv det skraleste surroundutstyr. Her har de bare trikset seg frem til mengder med forvrengning som de synes låter bra i stedet for å gå for minst mulig forvrengning. Og da snakker vi fremdeles solid state og ikke rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et ømtålig tema for en del virker det som. Er enig i mye av det du skriver Marsboer. Matching er et viktig tema, og det er klart man kan ha lykketreff med forsterkere som Dartzeel, men hva er oddsen for det? Er nok litt
    lettere å få ting til å klaffe ved at det samtidig måler greit også.
    Jeg digget TDAI'en min jeg også, men det var et eller annet som ikke låt som det skulle med RP innkoblet. Den ryddet opp ekstremt i øvre bass hos meg, men det hele ble litt livløst i mangel av bedre ord.
    Jeg hadde også en Music Angel på et par selvmekkede OB høytalere, og det låt til tider magisk. Sikkert masse feil, men dog glemte jeg utstyret og lyttet til musikk.
    Skal bli spennende å høre hva Hypexene disker opp med etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke RP i min, men lånte en med RP ganske lenge i forkant, og bestemte meg for å kjøpe uten. Synes som deg at joa, det ble jo BEDRE, men jeg spilte mindre musikk... 'Noe' manglet. Men jeg hadde en del magiske øyeblikk med 2200'en på Dali MS4....

Forøvrig så er jeg helt enig med Marsboer. Når noe måler 'perfekt' så slipper man å tenke på det. Da sitter feilen et annet sted.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har dere en link til denne debatten og Tangens vurdering av NCore?
    Takk!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Denonbuster vært innom og hentet DCX 'en, og det er stille i kinoen. Har en Hypex på Gardermoen og en på kastrup, så håpet er jo lyd igjen til helga.

Håper Denonbuster kommer med en liten ærlig post med lytteintrykk. Det er veldig lett å 'høre seg blind' på eget anlegg, så en realitycheck er alltid på sin plass.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig handel Atle.

Satser på å få koblet opp dcx'n i løpet av uka.

Lytteinntrykk:
    Veldig stramt og fint, mye detaljer godt perspektiv og uendelig headroom.
    Jeg hadde ikke trodd at du spilte referanse nivå og faktisk over på den ene sangen. Det er bare så utrolig lite slitsomt med mye effekt og lettdrevne høyttalere.

Man kan tydelig høre at Miles og Duke er nært beslektet. Jeg kjenner igjen mye av lyden som jeg har hjemme. Selv om det låter "annerledes" er det også mye likt.

Subbene dine spiller veldig uanstrengt og dypt. Integreringen virket veldig bra, det var ikke mulig å høre at subbene står bak.

Totalt sett var dette en flott opplevelse, med god lyd som er lett å like.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Denonbuster. Subbene har en del å gå på, men de er kalibrert og nokså lineære, så de trenger ikke å spille høyere. Integreringen er det Audyssey pro som står for, skal ikke ta noe av æren for den! Men det spilte bra. Fikk litt kommentar fra kona i etterkant, da. Det later til at bass mekanik på +3MV var litt i overkant midt i liggetiden... 8)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kan forstå at det var litt i overkant.
    Du burde starte massasje-studio

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Man trenger ikke rumperister i alle fall! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om kanskje det er på tide med en demo/kritikk-aften når Hypexene er i gang og satt opp.... Mange som har vist interesse for rommet mitt etter hvert. Kan ta det en kveld kona er i Nordsjøen og ungene hos bestemor.. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått første modulen nå. Så på bildene av strømpluggen og tenkte det var vanlig SpeakOn. Men det var det ikke. Noen som vet hva de heter og hvor man kan få tak i slikt i en fart i rogaland/stavanger?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neutrik PowerCon står det på webshoppen til Hypex.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Fått første modulen nå. Så på bildene av strømpluggen og tenkte det var vanlig SpeakOn. Men det var det ikke. Noen som vet hva de heter og hvor man kan få tak i slikt i en fart i rogaland/stavanger?
    SpeakOn er for høyttaler signaler, PowerCon er for power

Se her:
    powerCON 20 A - Neutrik

EDIT: Soundfreak var raskere enn meg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var hypexene koblet opp. Har ikke rukket å kjøre Audyssey ennå.

Litt tidlig for lytteintrykk. Har spilt litegranne uten romkorreksjon, og det låter ok. Har ikke målt eller satt opp noenting, bar satt 900Hz delefrekvens og skrudd opp.

Enden store skuffelsen er at det fremdeles er støy. Susing i høyttalerne, lett hørbart i lytteposisjon. Susingen er der selv om forsterkerne er mutet, men blir litt svakere når jeg muter. Støyen varierer ikke med volumkontrollen på prosessoren, men blir litt sterkere når den skru på. Antar det rett og slett er egenstøy i forsterkere og prosessor som blir hørbart med så følsomme høyttalere. Kjipt. Skuffende.
    Har 6 meter XLR signalkabel og en liten meter høyttalerkabel. Ingenting inntil strøm eller nettverk eller andre opplagte støykilder.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forforsterker/receiver har du? Muligens der problemet ligger?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen er der selv om ingenting er koblet på inngangen på Hypex'en.
    Har en Onkyo PR-SC5508 pre/pro, så jeg tviler på denne er problemet. Tror hovedproblemet er rett og slett at høyttalerne er så forbasket følsomme at de avslører støy nådeløst. Skal gjøre noen flere forsøk, men har ikke så store forhåpninger....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, ikke bra det der! Mener du at det støyer når kun Hypex er koblet til høytalerene? Dvs at pre ikke er koblet til i det hele tatt?

Side 31 av 50 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •