Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 981
    Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    KLassisk Hifiklubben det. Men det skal sies at man ikke får beskjed om slikt fra produsenten i butikkene, man må tråle forum for å finne det ut. Det har man ikke tid til for alle pridulter man selger, sånn er det bare. Det burde være en selvfølge at butikkene, eller i alle fall serviceavdelingen fikk beskjed om slikt.

Når det er sagt fungerer det utmerket nå. Tok noen nye målinger med Audyssey, og nå detektet alt riktig, avstander og alt. 6 målinger i 'standard' konfigurasjon. Bruker 'NAD' kurven når jeg spiller høyt, og 'Audyssey' når jeg spillelr lavt. Hvem trenger vel DynamicEQ?

Har ikke fått sett mye film ennå, bare bittelitt 'M&C'. Mer bass enn jeg er vant til, i alle fall mer 'impact'. Dypbassen er også fremtredende, og tight. Mye bedre med Audyssey enn uten EQ i det hele. Med BFD ble det annerledes. Mer veldig dyp bass, men mindre 'vanlig' dypbass (20-50). Virker mer balansert med Audyssey. Kanalseparasjon og integrering mellom front og bak er jo i vanlig Audyssey stil, upåklagelig!

Må prøve litt mer film før jeg bestemmer meg for om det er for mye bass nå, eller om det bare er uvant.

Musikk låter bra. Ikke bedre enn før, nødvendigvis, men annerledes. Sikkert på grunn av Audyssey. Uten Audyssey føles det litt tynt i mellomtonen, men det kan være bare forskjellen mellom med og uten som gjør forskjellen veldig fremtredende.

Alt i alt veldig fornøyd. Bare synd den må inn for oppgradering med en gang.
    Merka også det du sier om mellomtonen. Men det satt som støpt når jeg fikk kjørt flere målinger og justert litt. Ble som natt og dag når man veksler mellom Audyssey av og på. Jeg stillte volumet ned på subben (på selve subben) før jeg kjørte den siste målingen, derretter skrudde jeg det opp 3dB etterpå. Dette for å få litt mer bass. Har dette noe å si på kurven?

Dette med kalibreringer er ganske nytt for meg, men jeg fant fort gleden i det. Og det gjorde underverker der jeg bodde før i allefall. Vet du hva det koster å låse opp prosessoren til A PRO? og eventuelt hva et slikt startkit koster?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kittet koster ca 5000,-
    Er usikker på hva det koster å låse opp. Det har versert $150 rundt på nett. Jeg kommer til å vente med PRO til utover høsten, er litt pissetrengt med penger nå..

Angående kalibrering så har jeg jo egentlig motsatt problem, litt i overkant mye bass. Jeg har hatt kalibrert bass lenge nå, så jeg er vant med det. Mange synes det blir for lite bass med Audyssey, men jeg er ganske sikker på at de bare er vant med alt for mye bass, og rumlete, dårlig bass. Når alt faller på plass med Audyssey trekker bassen mye mindere oppmerksomhet, og synes å 'forsvinne'. Jeg pleier å anbefale å kjøre Audyssey en stund, en uke eller to i alle fall, og så gå tilbake til ukorrigert slik man hadde før. Da hører man fort hva Audyssey har forbedret.

Når det er sagt er det valdig mange som gjør akkurat det samme som deg for å få mer slik man er vant med. Det har ingenting å si for kalibreringskurven, med mindre man overdriver veldig.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kommer ny Nad Master med Audyssey om ikke lenge. Kan være verdt å vente på.
    Det hørtes spennende ut. Kan du si noe mer om dette? Link?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lite konkret info, men når T175 er like bra, og gjør alt det M15 ikke gjør, OG NAD har halvert prisen på M15 så liggr det litt i kortene, gjør det ikke? Har hørt fra kilder i HFK at det er ting på vei, men de vet ikke så mye mer enn oss om slikt før det er et konkret produkt på bordet. Tipper jeg vet noe mer etter Kick-off turen til Hifiklubben litt senere i høst. Det pleier å komme fram en del slik info på disse turene.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lite konkret info, men når T175 er like bra, og gjør alt det M15 ikke gjør, OG NAD har halvert prisen på M15 så liggr det litt i kortene, gjør det ikke? Har hørt fra kilder i HFK at det er ting på vei, men de vet ikke så mye mer enn oss om slikt før det er et konkret produkt på bordet. Tipper jeg vet noe mer etter Kick-off turen til Hifiklubben litt senere i høst. Det pleier å komme fram en del slik info på disse turene.
    Hehe, joda, har tenkt på samme måten. Var bare det at jeg ikke klarer å finne noe mer om det på Google, så jeg tenkte at noen kanskje visste noe mer konkret

Har også vurdert T175, men skulle gjerne hatt en forforsterker som matchet M25 i utseende.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også, selvfølgelig, men dette virker veldig, veldig bra. Har jo gått fra M15, og denne virker ikke å stå tilbake så langt i alle fall. Alle fordelene med HD-lyd, HDMI, Audyssey og slikt veier opp for eventuelle lydmessige forskjeller for min del, så langt. Nå har jeg riktignok ikke fått høre så mye, så veldig kritisk, men det høres veldig bra ut!

Skal skrive en skikkelig 'omtale' senere, når jeg har fått et bedre inntrykk av foskjellene.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den NAD T175 er bare mer og mer intresang jo mer eg leser om den

Gleder meg til å lese "omtalen" din snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alt for varmt å skrive noen lang omtale nå, skal se om det blir anledning i kveld.

Prosessoren må uansett til Danmark for oppgradering av HDMI-kort, pre-ut kort og firmware. Det er noen små bugs, og litt dårlig driver for HDMI utgangen, samt noen stygge 'pops' når prosessoren skifter modus. Dette er fikset i nyeste versjon.

Uansett, prosessoren låter veldig bra! Anbefales.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det er andre her som også synes Nad er bra.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Godt å se at det er andre her som også synes Nad er bra.
    Er vel mange som synes Nad er bra

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Det hørtes spennende ut. Kan du si noe mer om dette? Link?
    Har ikke så mye info. Muligens får jeg litt info i midten av august.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig! Jeg aner en kick-off tur! Har vært på noen av dem.

Uansett:
    Har sittet og sett litt film i dag, for å skaffe meg et litt bedre inntrykk av greiene. Vekslet mellom DD+ og TrueHD. En del forskjell, selv om det ikke er all verdens forskjell på disse to formatene. Spesielt i komplekse passasjer blir det bedre med TrueHD.
    Jeg har en lite 'skjevhet' i lydilde, tror jeg. Det trekker ørlite grann mot høyre. Det er mulig jeg ikke var nøyaktig nok med målemikrofon under Audyssey-målingen. Skal uansett ta nye målinger snart, og da bruke alle 8 posisjonene (bruker kun 6 nå). Lydmessig er det uansett en av de bedre Audyssey-korreskjonene jeg har fått til. Bassen er bra. Noe rumling er det, men det er sikkert Audyssey som ikke kan korrigere nok. Jeg har et par virkelig stygge peaks. Dypbassen sitter godt i sofaen og brystkassen. Virker mer homogent enn jeg er vant med, muligens derfor jeg synes det rumler litt, jeg er ikke vant med boost på 70Hz (Har en dip der). Skal prøve alternative sub-plasseringer uansett, nå når integreringen med fronetene er lettere. Skal også ta noen målinger etter hvert, for å se hva som skjer.

Når det gjelder ren lydkvalitet virker det ikke som T175 står nevneverdig tilbake for M15. Er meningen å prøve nøyaktig samme oppsett som jeg hadde på M15 etter hvert (Toslink, bitstream), uten audyssey, men med BFD for å få et rettferdig grunnlag. Men når det kommer til stykket er det ikke slik det skal kjøres, de nye mulighetene skal utnyttes så godt som mulig.

Det er veldig vanskelig å gi en objektiv vurdering når jeg ikke har begge prosessorene her og kan sammenlikne direkte. Umiddelbart låter det temmelig likt i stereo, bortsett fra bassen. I og med at det er såpass mye infå å få i display på T75 om inngangssignal har jeg fått bekreftet en del ting som jeg hadde mistanke om, bl.a resampling av CD-lyd og slikt, som jeg er helt sikker på gjør at jeg syns det låter dårligere. Jeg er også veldig opptatt av å prøve å høre at T175 er dårligere, og om Audyssey gjør noe feil, osv. Siden jeg bare har den på hjemlån før kjøp blir det litt ekstra 'negativt' lys for å finne alle feil og mangler før jeg bestemmer meg 100%. Sånn er jeg bare.

Når det er sagt er det svært vanskelig å finne ting den gjør feil eller annerledes enn M15. M15 er nok en anelse 'mørkere' i bakgrunnen, det er litt mer stille og svart. Det er en nyanse,men tror nok forskjellen er reell. Resten av lydbilde er svært likt det jeg er vant til å høre. Jeg hadde en middelmådig stereo-pre innom to dager før T175 kom i hus, og det var nok til å sette pris på det jeg har og hører nå!

Når det kommer til surround er det ingen som helst sammenlikning! Med Audyssey og HD-lyd har ikke M15 nubbesjans til å matche T175. Når man i tillegg har full HDMI-mulighet med OSD og full pakke er det uslåelig.
    Jeg har brukt mye tid med M15 for å få delay og nivå riktig mellom foran og bak, og mente det stemte temmelig bra. Bra sammenheng og greie panoreringer. Audyssey gjør det bare så utrolig mye bedre! Nå er det ikke snakk om å integrere, det er bare et stort lydfelt rundt lytteposisjon. Sømløst og presist. Legger også merke til at dialog flytter seg mye mer i frontrekka for å følge det som skjer på skjermen nå. Greit så lenge bilde fyller avstanden mellom fronthøyttalerne, litt unaturlig når jeg bruker tv'en som display, men det er prisen man betaler for ikke å gidde å dra ned lerretet!
    Alt i alt en stor oppgradering, spesielt på brukersiden og surround, og definitivt ingen nedgradering på musikk.

Bare synd ikke Hifiklubben har oppgradert lageret sitt. 'Min' T175 må en tur til Danmark for oppgradering, som fort tar 2-3 uker, og en fabrikk reset så alle innstillingene mine går fløyten. Men det tåler vi! Får sikkert låne noe i mellomtiden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig! Jeg aner en kick-off tur! Har vært på noen av dem.
    Det ante meg Bra oppsumering.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er vel mange som synes Nad er bra
    Ja, det vet jeg. Men det er litt vanlig å høre her at Nad er drit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er av en eller annen grunn mange som ikke engang gir NAD en sjanse (inkludert meg selv). Det er liksom litt 'Cerwin Vega'. Det er ikke 'lov' å like NAD. NAD har mange veldig, veldig gode produkter. Og noen kalkuner, men det har alle merker. T175 er en uoppdaget perle som flere og flere begynner å få øynene opp for. Samme med T975, som er en M25 uten fint kabinett. T175 / T975 kommer på 32.000, M15/M25 kostet 50.000. Akkurat nå står M15 til kr 0,- på hifiklubben sine hjemmesider, men det antar jeg er en feil. De gikk vel for 12.498,- på slutten, tror jeg. Men med T175 får man så mye mer enn med M15.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ja, det vet jeg. Men det er litt vanlig å høre her at Nad er drit.
    Det er noen folk her inne som rett og slett ikke liker HiFi Klubben og produktene de leverer. Det er noe jeg ikke kan forstå, selv om klubben ikke er slik den var for 15-20 år siden. Den har utviklet seg, mot det moderne og har selvfølgelig en markedsstrategi som også utvikler seg med produkter og behov. (Fra stereo til full hjemmekino, multimedia, lyd i flere rom osv). Da er det naturlig at man øyeblikkelig ikke kan alt fra første øyeblikk.

Generelt er det den kjeden som har best service, og har ansatte som har best forståelse rundt produktene. GOD OPPLÆRING, som man ikke kan få nok av... Det finns selvfølgelig unntak, som hos alle.

Produktene som blir levert er i verdensklasse, og de aller fleste varer klubben selger kommer svært godt ut i tester. Hos meg er det lyd og bilde pr krone som gjelder, pluss at jeg vil ha mulighet til å rusle ned i sjappa og slenge eska med utstyret på disken om noe skulle være galt. Jeg har ingen interesse av å sende ting rundt om kring og for å få det fiksa. Det tar lang tid og er dyrt. For det er ikke et spørsmål om ting slutter å fungere, det er NÅR. Absolutt ingenting varer evig, slik er det bare. En annen ting er jo at man får svar på ting man lurer på. Kanskje ikke øyeblikkelig, men det blir i allefall sjekka ut og man får enten en mail eller en telefon.

Når det er sagt, jeg måtte bare få det ut , så er produktene fra NAD de jeg er mest stolte av å eie, og de som har gitt meg mest glede. Og jeg har hatt mange NAD produkter, den første en 3240PE som jeg arva fra gamlingen, 310, 312, 317 mf.

At å gå fra M15 til T175 skulle være en oppgradering av anlegget hadde jeg aldri trodd, det var mest for å teste ut HD lyd og Audyssey jeg kjøpte den , i påvente av litt penger og rette high end prosessoren. Men jeg har fått ro i sjela og kommer nok til å sitte med T175 en god stund. I allefall til M15 MkII kommer. :-D

Håper den har to HDMI utganger og flere innganger, samme THX funksjon som M15 for å mikse 5.1 til 7.1, og ikke minst påliteligheten og kvalitetsfølelsen. Noe jeg er veldig redd for at den oppfyller. Så paregrisen den ruller allerede.

Bra du har fått et positiv inntrykk av denne prosessorern Atle, det styrker min mening om at den er kanonbra. Synd det med den switchestøyen, men NAD og HFK ordner opp!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen som rapporterer om switchestøy selv med 1.16. Når det er sagt er det ikke mer enn at jeg kan leve med det. Skal ha oppgraderingen uansett, så.. Er alltid opptatt av å ha siste versjon av alt sånt.

Ser du har Mentor oppsett, med både 2 og 1. Kjører du 7.1?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjøpte mentor 2 like før jeg dro opp hit i isødet, så jeg har ikke fått testa de i 7.1 oppsett, men det er planen å bruke de som side HT og mentor 1 som bak. Har satt broderen på jobben med innspilling =)

Jeg er på jakt etter en M25 til for å bruke en på hver front HT, eventuelt en på bass og en på diskant, slik at jeg får biampa alle kanaler. Og da vil det etterhvert bli dytta utstyr fra fronten og bakover. Så da ender Mentor 6 plutselig som side HT, og mentor 1 på bruktbørsen. Hva jeg skal bruke helt fremst da er jeg ikke sikker på, men det lukter litt Dali med triwiring. Dette er selvølgelig bare en plan, og det blir nok en stund til den blir realisert. Men en M25 til kjøper jeg så snart jeg kommer over den...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med dere. Er utrolig fornøyd med min C372. Den har stålkontroll, og låter samtidigt veldig bra. Har hørt mange forskjellige og dyrere forsterkere, men har alikevel alltid likt bedre min Nad C372. Jeg er en stolt Nad eier! Og sammen med B&W og Marantz har jeg fått meg en kjempe kombo.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Men en M25 til kjøper jeg så snart jeg kommer over den...
    Hva med å kjøpe en T975, som er essensielt samme forsterker men i mindre pen innpakning. Så kjører du M25 på de tre framme, og T975 på de bak. Sparer deg 5.000 som du kan snope for. Skulle spille som julig og vel så det.
    Jeg biamper frontene mine, men ikke senter. Har vært inne på tanken om to M25 jeg også, men ser for meg at utstyret blir mere gjemt bort i nytt rom uansett, så utseende betyr mindre for meg nå. Men M25 skal jeg ikke selge! Det kommer ikke på tale, det er en sinnsyk forsterker!

Side 3 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •