Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 50 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha!

Var ikke klar over at de var så store, de så jo så søte ut på bildet! 8)

Måtte rydde og flytte litt på preamp og kilder for å få plass, de er på vei ned i kinoen nå, så får vi se om de får plass. Får ta rear surrounds en annen gang. har ikke savnet noe etter at jeg gikk fra 7.1 til 5.2, så vi får se om jeg gidder.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF82 godt plassert i kinoen og spiller bra.

Audyssey PRO kittet bestilt, blir greit å kunne lagre målinger om jeg føler meg eventyrlysten og vil prøve litt nye ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt helga på å gjøre om kablingen i kinoen. Fått på terminaler på høyttalerne og lenger kabler. Har også fått skilt av strøm, signal, data og høyttalerkabler. Fremdeles ørlite støy i systemet, men det tror jeg er egenstøy i elektronikken, rett og slett. Det er ulempen med høy følsomhet. Fått forsterkere og DSP i flightcase på rack, og trekt kabler fint inne i skapet også. Så blir kona fornøyd siden det står på hennes sy-rom. Ser noen av signalkablene mine må byttes til lenger for å få litt mer bevegelsesfrihet på skapet, men de ligger i alle fall fint uten å ligge langs data eller strømkabler. Det er XLR mikrofonkabler og dermed godt skjermet så jeg er ikke så bekymret for akkurat de.

Holder på å få satt opp gain igjen, og sortert kanaler og høyttalerelementer på de forskjellige forsterkerne, det ble litt klabb og babb med litt av merkingen når jeg trakk høyttalerledning..

Har også vinklet frontene mer inn mot MLP, skal bli spennende å se om det er spesielt hørbart.

Skal få tatt litt bilder etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PRO i boks. Har kjørt en 8-posisjoners kalibrering med de 'vanlige' 8 Audyssey posisjonene. PRO ville ha litt høy delefrekvens på frontene. 60Hz på front og 50Hz på senter og bak. Jeg prøver det en stund og ser hvordan det fungerer.

Det er i alle fall tydelig at PRO gjør ting annerledes enn vanlig XT32. Om det er annen targetkurve, bedre overgang mellom sub og satelitter eller hva som skjer vet jeg ikke, men det er i alle fall bedre! Selv om jeg deler på 60Hz er det ikke mulig å skille front og sub ved musikklytting. Tror Audyssey har truffet blink på overgangen her. PRO gjør også en ekstra omgang med optimalisering etter at man har valgt delefrekvens for å gjøre overgangen best mulig.

Skal eksperimentere med flere målinger og andre targetkurver etter hver, bl.a prøve med og uten BBC-dippen, og med en housecurve som løfter bassen litt. Ikke at jeg savner bass, men man får jo aldri for mye! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har siste versjon av firmware på onken din? Regner med at du har fått med deg denne:

Music in the Round #50 Page 3 | Stereophile.com

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte i går.

PRO låt uansett bedre enn XT32, så det har nok fungert greit før også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Oppdaterte i går.

PRO låt uansett bedre enn XT32, så det har nok fungert greit før også.
    Mulig det men etter det jeg forstår manglet det ett flagg i firmwaren for PRO kalibrering som gjør at en brukte mic kurven på standard mic når en kjørte PRO kalibrering. Ikke bra.... eller i alle fall justeringen drar ikke nytte av pro micens høyere nøyaktighet og individuelle kalibreringskurve.

Slik jeg forstår det så må en gjøre hele kalibreringen om igjen etter at en har oppgradert firmware ellers så får en ikke en reell PRO kalibrering.

Som sagt mitt tips, hvis du kalibrerte før oppdatering, gjør det igjen etter du har oppdatert....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning

Mulig det men etter det jeg forstår manglet det ett flagg iformwaren for PRO kalibrering som gjør at en brukte mic kurven på standard mic når en kjørte PRO kalibrering.
    Er det Audyssey Pro Kit du refererer til her...?

Audyssey Pro Kit

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Er det Audyssey Pro Kit du refererer til her...?

Audyssey Pro Kit
    Jup! Gjelder kun nest siste firmware på onkyo 5508 etter det jeg forstår.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte i går, kalibrerte i dag. I'm good! :-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning

Jup! Gjelder kun nest siste firmware på onkyo 5508 etter det jeg forstår.
    Leste hele artikkelen du lenket til...oppdatert nå

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en Lutron GrafikEye 3104 lysstyringsboks liggende i årevis. Når batteriet på Waveman-fjernkontrollen min gikk tomt her om dag fikk jeg det for meg å gjøre noe med denne løsningen. Gikk på nett for å finne ut om jeg kunne bruke fjernkontroll på denne, og fant it at den gikk på IR. Da var veien kort til Logitech softwaren og satte det opp på harmonye One'n. En tur på Clas for å handle ledning, og vips så har jeg fire soner, fire scener og lys som fungerer med aktivitetene mine på fjernkontrollen. Skikkelig digg med bra lysstyring!

Satt å chilla i kinoen og spilte musikk i dag, og fant ut at jeg skulle prøve denne famøse "bass I love you" låta som basshuene lovpriser. Var såpass artig at jeg spilte hele plata til Bassoholics, og fikk meg en god massasje på kjøpet. Det slår meg gang på gang (bokstavelig talt til tider) hva subbene mine kan levere helt uproblematisk. Morro å kjenne hvordan resonansen flyttet seg fra setet og oppover ryggen på sofaen alt etter frekvens. Uansett en god ettermiddag i drittværet her i vest.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brodern bor på Klepp... Kanskje det er lov å stikke innom for en demo en gang vi er nedover..? Er litt spent på om det er stor forskjell på våre Miles. Elementplassering/Aktiv deling.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å chilla i kinoen og spilte musikk i dag, og fant ut at jeg skulle prøve denne famøse "bass I love you" låta som basshuene lovpriser. Var såpass artig at jeg spilte hele plata til Bassoholics, og fikk meg en god massasje på kjøpet. Det slår meg gang på gang (bokstavelig talt til tider) hva subbene mine kan levere helt uproblematisk. Morro å kjenne hvordan resonansen flyttet seg fra setet og oppover ryggen på sofaen alt etter frekvens. Uansett en god ettermiddag i drittværet her i vest.

What the fu*k... sier du det er 1. gangen du opplever/hører Bass i love you ???

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teddy, bare gi en lyd i forkant så skal vi fikse Det!

H/K: joda, men resten av plata var jo rene terapien i høstmørket.:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt med gain og støy og slikt, og det viser seg at det er vanskelig å få gjort noe med støyen i DCX2496 uten dempeledd. Får se om jeg prøver det eller om jeg selger 2496 og bruker MiniDSP istedet.

DCX2496 er ikke et problem med 'vanlige' høyttalere, men med så latterlig høy følsomhet som Miles har så blir det et reelt problem.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du DCX-2496 til EQ også i tilegg til Audyssey?

Bruker selv PR-SC5509 sammen med DB-mark DP48II DSP (4inn-8ut) til aktiv deling. Endte opp med å bruke Audyssey XT32 for å rette ut det verste for deretter å bruke DSP til rette på flisespikkeri og endringer i kurven, og f.eks å legge til en house curve. Følte jeg ikke fikk rettet ut alle problemene i rommet uten å bruke audyssey i tillegg.

Bør kanskje ta en titt på Audyssey PRO jeg også etter det du skriver her, men vet ikke om det har så mye for seg når jeg bruker EQ i DSP i tillegg

Og, har du forresten prøvd ut teorien med "full range house curve" ?
    Teorien er jo forsåvidt grei mtp at vi stort sett bruker ganske små rom til hjemmekino og jo høyere frekvensene er, jo mer følsomme er de for øret og tar kortere tid før de når øret fordi vi sitter såpass nærme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audyssey gir en fin, fallende kurve hos meg. Bruker DCX'en til grow EQ i crossover-området, men i hovedsak er den et rent delefilter.

Audyssey PRO er virkelig bra greier, ikek bare for kurvejustering,men måten det optimaliserer overgangen mellom sub og satelitter er mye bedre enn XT32.

Har bestilt XLR 20dB dempeledd nå, så får vi se om det kan hjelpe noe.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audyssey gir en fin, fallende kurve hos meg. Bruker DCX'en til grow EQ i crossover-området, men i hovedsak er den et rent delefilter.

Audyssey PRO er virkelig bra greier, ikek bare for kurvejustering,men måten det optimaliserer overgangen mellom sub og satelitter er mye bedre enn XT32.

Har bestilt XLR 20dB dempeledd nå, så får vi se om det kan hjelpe noe.
    Har selv aldri hatt problemer med å få overgangen mellom satelitt og sub bra, men da har jeg justert det manuelt med eq og tidskomp. Hver gang jeg har brukt audyssey til å kalibere subområdet har jeg aldri blitt fornøyd, det har jeg alltid måttet gått inn og gjort manuelt.

Men skal sjekke litt rundt PRO versjonen og se hva jeg finner ut, takk for hjelpen

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt med gain og støy og slikt, og det viser seg at det er vanskelig å få gjort noe med støyen i DCX2496 uten dempeledd. Får se om jeg prøver det eller om jeg selger 2496 og bruker MiniDSP istedet.

DCX2496 er ikke et problem med 'vanlige' høyttalere, men med så latterlig høy følsomhet som Miles har så blir det et reelt problem.
    Bruker selv "signal stepdown" på mine horndiskanter grunnet støy. De er så og si helt tyst nå.

Nå har jeg litt støy i 10", men bare når dsp'n er på.

Side 29 av 50 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •