Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 50 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skulle innom Soundgarden på Forus for å kikke på Marantz prosessor. Det viste seg de adde Onkyo også, det var jeg ikke klar over. Men så fikk jeg i alle fall en god pris på 5508, og Mono hadde den på lager, så da kommer den om et par dager.

Ulempen er at jeg leverte inn DCX2496'en på 4Sound til rep i dag. Den støyer og er litt ekkel med meg, og det kunne ta flere uker. Så jeg er uansett uten lyd i ukevis...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk prosessoren i hus i går. Klarte ikke å holde meg, måtte få litt lyd i sakene. Kobla opp Klipschene fra 80 og opp, og subbene opp til 80 og spilte litt stereo. Fine menyer og lett å sette opp. Likner på Denon i menyoppbygging og muligheter. Har ikke satt opp noenting, bare nok til å få lyd i stereokanalene. Deilig med balanserte koblinger og doble subutganger. Skal prøve å få satt opp resten i dag, og kanskje kjørt en runde med Audyssey. Liten vits å gjøre alt 100%, jeg spiller jo uten 3x15" midbass, så det mangler 'litt' uansett...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis.

Hvorfor spiller du uten midbassene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DCX2496 er på rep. Har fått det velkjente 'frying bacon' støyen i den. Dvs, den støyen var der fra dag 1, bare ikke gjort noe med det før nå. trodde jeg måtte vente lenge på 5508 så jeg leverte inn DCX'en samme dag jeg bestilte. Typisk at jeg fikk 5508 etter to dager, da..

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh, kjedelige greier.

ang DCX´n din: har du et sånn skikkelig heftig "popp" når du skruer den på?

Jeg har en fbq 2496, som er koblet direkte i sub.
    Når jeg skruer på denne, så kommer det en skikkelig "popp" i subben.
    Har koblet slik at jeg kan manuelt skru på subben etterpå, så det er ikke et stort problem, men det hadde vert lettere om jeg kunne gjøre det på en annen måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På DCX'en er det en setting for om alle utganger skal være mutet når den slås på. Har i grunn bare slått den på en gang, og da var denne funksjonen på, så det vet jeg ikke. Regner med det er det hvis utgangene ikke er mutet.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er en slik mute funksjon på fbq´n også.

Jeg ønsker å skru den av mellom hver gang den brukes, da den sender signal ut så lenge den er påskrudd. Da står jo subben på, siden den har auto av/på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender den så mye signal at den holder subben på, altså?

Mener FBQ har mute også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått kobla opp det litt amputerte anlegget mitt i dag, og spilt litt. Selv uten noen form for autooppsett må jeg si det virker som et svært godt løft. Har kun nivåmatchet subber og fronter, og spilt musikk. Lyden virker adskillig 'fetere' enn Denon. Mer rockefot og råere, mer 'live'. Rett og slett mer morrofaktor. Dette har nok litt med ukalibrert subwoofer som er i feteste laget, men også framme virker det som det er mer trøkk enn jeg husker. Nå er jeg vant med mye mer midbass så det er mulig jeg bare husker feil, men det er lovende til nå i alle fall. Blir nok en Audyssey-runde i kveld, og kanskje litt målinger hvis kona tillater det. Hvis ikke blir det i alle fall film!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått kjørt XT32 oppsettet nå, og det er virkelig forskjell fra vanlig MultEQ XT! Det blir bare mer 'smooth' og naturlig. Gleder meg til å få midbassene opp og gå, og kanskje investere i Audyssey Pro.

Men det som har overrasket meg mest til nå er videoprosesseringen. På Denon'en satte jeg den fort i bypass på videodelen, det var ikke noe å hente der. Med Onkyoen kjører jeg prosessering, og faktisk 1080p60, for første gang. Første gangen bevegelser har sett BEDRE ut i 60Hz enn 24! Generelt NYDELIG bilde, og bedre 3D effekt med 60Hz. Dette er med helt standard innstillinger på videodelen. Har ikek vært inne i menyen og sett hva som kan stilles på engang!

Også DVD får et skikkelig løft. Det er utrolig hvordan videoprosessoren klarer å sile bort jpegstøy og makroblocking uten at det blir alt for soft. Og ingen antydning til EE, som er det VERSTE som fins! Veldig fornøyd! Nesten så jeg kan se DVD igjen... nesten...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags bildefremviser har du som benytter seg av 60Hz og ikke 50?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ W5000.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært sykt travelt i det siste, men i går kveld fikk jeg gjort en liten tweak jeg har lurt på lenge. Fikk hengt opp tre 10cm akustikkplater i taket, i 1. refleksjon. hang dem ved siden av hverandre i lengderetning, så det er da et felt på 180cm bredde og 120cm lengde som er dempet. Platene henger ca 12-15cm ned fra taket, så det er et par cm klaring mellom plate og tak.

Har ikke kjørt nytt Audyssey oppsett, men effekten var formidabel. Gleder meg til å kjøre målinger for å se hvor mye det har utgjort, men det virker MYE bedre nå. Fokus og detaljering er bedre, og midbassen kommer MYE bedre fram nå. Har nok hatt en del rusk i nedre mellomtone som nå kommer bedre til rette. Skal få bestilt et par pakker til med plater og dempe enda mer i taket og bakveggen, men så langt blir det bare bedre og bedre.

Skal få tatt bilder i kveld, det ble sent i går, og jeg ble sittende å spille musikk når jeg 'bare skulle høre hvordan det ble'.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva slags bildefremviser har du som benytter seg av 60Hz og ikke 50?
    60 Hz er en nødvendighet når man jobber med 24Hz materiale og alle moderne projektorer støtter dette for å kunne vise materiale som ikke er i 24P eller 50i (f.eks mange konsert blu-rays). Men for å få dette til å gå smooth så er det vel slik at videoprosessoren i projektoren faktisk kjører 60Hz signalet tilbake til 24P? 24P går nemlig ikke smooth i 60Hz uansett hvor bra videoprosessor man har.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kanskje feil å kalle det smooth. Får litt judders selvfølgelig, og vanligvis føler jeg at det blir helt tullball å se 1080p24 konvertert til 1080p60. Men her funker det overraskende bra, selv om jeg har sett noen ganger der det bryter litt sammen, som all motionprosessering. Har ikke sett mer enn en eller to filmer på noe prosessoren ennå, så det er begrenset inntrykk enn så lenge. Har heller ikke sett på innstillingene tilgjengelige i prosessoren, la bare merke til at det ble sendt 1080p60 til projektoren, selv om BD-spilleren sender 24p fremdeles. Skal sette det hele opp på nytt og kalibrere projektoren igjen, den har gått over 1000 timer siden sist. Blir spennende å få alt på plass til slutt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impuls-solgte Klipsch THX-settet plutselig, og må nå ha nye nytt inn. Tenker å bygge InConcert Miles eller liknende.

Litt usikker på hvor bra Eminence blir, så forhåpentligvis er det noen som vil ha midbasser av sjefstypen, så jeg kan kjøre 'ekte' InMiles.

Legger ut midbassene, så ser jeg hva som skjer.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Impuls-solgte Klipsch THX-settet plutselig, og må nå ha nye nytt inn. Tenker å bygge InConcert Miles eller liknende.
    Er jo greit med noen slike impuls salg slik at man kan komme seg videre selv

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men nå er det valgets kval, da. Skal jeg ta sjansen på at Miles funker med Eminence elementer, eller bruke beyma og gå på en økonomisk smell....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller finnes det rett og slett andre alternativer der ute?

Føler jeg kanskje har sett meg litt blind på Miles, og glemmer at det finnes andre ting i verden.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes selvfølgelig masse annet. Men på pris vs ytelse vs byggekompleksitet scorer Miles brutalt høyt :P

Men si du ikke får solgt dine Eminence: Hva med å bygge en to-veis med TPL-150H og sette dem oppå? Sett dem med mellomtone/bass øverst så de får lang klaring til gulvrefleksjonen. Da kan du velge elementer med ypperlig mellomtonekvalitet som vanligvis ikke kommer dypt nok i en to-veis. Du kan se på drivere som AETD12M, Beyma MI100, TAD, JBL 2020H osv.

Et alternativ som hadde vært fett om noen prøvde på var å bygge DIY corner horn. Det vil si en høyttaler som er bygget for å stå inn i et gjørne og få hjelp av sideveggene til å holde spredningen så og si konstant ned mot 2-300hz. Men det krever at rommet tillater det + at du ikke vil få en helt matchende center.

Side 24 av 50 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •