Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 50 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Signal kabler: Supra (dynaBel AS). Bygge du selv så blir det veldig billig.

Høyttalerkabel: LSound, Supra (dynaBel AS), etc

CableWorld (CableWorld.no - Trolig Norges billigste elektronikkbutikk med stort utvalg innenfor antenne, kabler, veggfester, HDMI/DVI kabler, adaptere og mye mer.) har også en del billige varer. Har handlet der før og det gikk veldig fint.

Som du skriver så skal du ha noe billig så er det ikke noe poeng å handle fra USA. Det blir mye billigere her i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå når jeg skal ha effektforsterkere kan jeg strengt tatt kvitte meg med receiveren og kjøre pre.

Har lyst på så mangt. Har hatt NAD, som låter veldig bra, men har for mange snåle bugs og løsninger til at jeg gidder. Denon'en jeg har nå bare FUNKER. Ingen bugs, lure løsninger og intuitive menyer og funksjoner gjør at jeg kvir meg veldig for å bytte den ut.

Har tenkt litt på å kanskje kikke på Onkyo PR-SC5507. Denne har også XLR utganger som gjør den ekstra attraktiv, samt Audyssey MultEQ XT og mulighet for separat korrigering på to subber, såvidt jeg vet.

Noen som har 5507 som kan kommentere på menyer og løsninger, og eventuelle bugs?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send "Henning" fra Stavanger en PM (ligger på kinotoppen). Han har hatt den ganske lenge.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLR som er på Onkyo'n er ikke balansert. Det er bare XLR kontakter. Tror det står noe om det om tråden til Devilej.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det visste jeg. Men uansett, med tynne lakrissnører som jeg har koblet det med nå får jeg en del during. Hørbart fra lytteposisjonen, faktisk. Hørte det ikke når jeg hadde forsterkeren i samme rommet, den saken må jo ha 80dB viftestøy! Men nå står forsterkerne i naborommet, så da er det helt greit. Bytta vifte til originalvifta i EP2500'en også. Merket at EP4000 med originalvifte var kald å ta på ved tomgangskjøring, mens EP2500 med lavstøy vifte var godt lunken. Nå når ikke støy betyr noe bytta jeg liksågodt tilbake til originalvifta og får ned normaltempen i den gamle også. Så er det bare å vente på de neste to så jeg får kjørt greiene skikkelig.

Og så må jeg bestemme meg for basselementer. Tror det blir Eminence, men det koster.... I alle fall hvis jeg skal bytte pre...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til kabler:
    Tror jeg skal gå for Supra Dual signalkabel, siden jeg ikke skal kjøre balansert. Eller må jeg ha Supra DAC?
    Høyttalerkabel... Er det vits med skjermet? Det lengste strekket er ca 12-13m
    I så fall blir det nok Supra Ply 3.4S. hvis det ikek er vits emd skjerming blir det enkel 4kvm kobberkabel fra Clas. Trenger ca 60m, så prisforskjellen blir ganske formidabel. nesten 4500 for skjermet Supra, ca 1000 for uskjermet kobberkabel. Det er prisen for to av basselementene, det...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Tilbake til kabler:
    Tror jeg skal gå for Supra Dual signalkabel, siden jeg ikke skal kjøre balansert. Eller må jeg ha Supra DAC?
    Jeg har prøvd begge to og kunne ikke høre noe forskjell på anlegget mitt. Det er ikke noe stor prisforskjell så gå for den dyreste hvis du synes at det kan være noe å hente der.
    Jeg gikk for den billigste

Høyttalerkabel... Er det vits med skjermet? Det lengste strekket er ca 12-13m
    I så fall blir det nok Supra Ply 3.4S. hvis det ikek er vits emd skjerming blir det enkel 4kvm kobberkabel fra Clas. Trenger ca 60m, så prisforskjellen blir ganske formidabel. nesten 4500 for skjermet Supra, ca 1000 for uskjermet kobberkabel. Det er prisen for to av basselementene, det...
    Nei, det er ikke nødvendig å kjøre skjermet høyttaler kabler.

Se hva Lsound har å på lager. De har ofte en del bra kabler som ikke er dyre eller. Jeg har brukt en del hjemme og er veldig fornøyd med dem. Som du skriver er det mye penger å sparre der ....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Supra og Clas!

Tilbake til basser:
    Noen som vet hvor jeg kan få tak i Eminence 3015LF til en fornuftig penge? parts-express har dem til samme pris som Thomann, ca 5600 for tre stk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne du er ute etter: EKL3015LFA? Finner uansett det du trenger hos Adam Hall.
    Adam Hall: All Products

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den, ja.

men med de prisene, og med frakt og moms på så er det dyrere enn å bestille fra Parts Express, faktisk.
    Ser ut som jeg må bite i det sure eple og bare bestille fra PE... Blir kjeft å få fra konemor nå..

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Supra og Clas!

Tilbake til basser:
    Noen som vet hvor jeg kan få tak i Eminence 3015LF til en fornuftig penge? parts-express har dem til samme pris som Thomann, ca 5600 for tre stk.

AVAB/CAC?
    Bergen Lyd og Tele?
    De har tidligere systet med litt med disse elementene.
    Ellers har jo Ljudia et agentur på Eminence.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ljudia hadde ikke dette elementet. De hadde en del andre Eminence elementer, dog.

De andre så det ikke ut til at hadde Eminence.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kan kontakte Rufo også?
    Mener de solgte Eminence den gang jeg solgte PA.
    Om de ikke har, så kanskje de kan skaffe?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men ser på de som har at prisene blir omtrent det samme uansett, så da kan jeg liksågodt bestille fra PE som har på lager.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var bassene bestilt.
    Går for Eminence Kappalite 3015LF elementer i 184l portet kasse tunet til 40Hz. Lager en slot port.

Med 500W hver er det potensiale for 130+dB!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var bassene i hus i følge ungene som tok imot dem! Spennende!

Tar bilder når jeg kommer hjem fra jobb. Må visst få fingen ut og skaffe MDF til kassene også. Gikk ganske fort å få elementene. Raskere enn forsterkerne, som ikke har kommet ennå...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du vet dette fra før, men hos Montér i strandgata ( Gamle Fjogstad ) kapper de MDF på mål, med ganske bra nøyaktighet.
    Ofte glemmer de å ta betalt for det også? Altså kappingen.

Jeg har brukt dem ved flere anledninger, absolutt å anbefale.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid brukt Montèr på Forus, og har aldri betalt en krone for kapping, selv ved kompliserte og omfattende jobber! En kar stod i nesten en time og svettet med 19mm MDF når jeg skulle lage cockpit til PC'en. Det var skråkapp og masse greier der.

Blir nok til at jeg går dit nå også. Håper de har 22mm MDF på lager, det hadde de ikke sist jeg var der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemmer stadig hvor STORE 15" er!

Bitteliten, men veldig kraftig neondium magnet, skal bli spennende å prøve disse lettvekterne.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid brukt Montèr på Forus, og har aldri betalt en krone for kapping, selv ved kompliserte og omfattende jobber! En kar stod i nesten en time og svettet med 19mm MDF når jeg skulle lage cockpit til PC'en. Det var skråkapp og masse greier der.

Blir nok til at jeg går dit nå også. Håper de har 22mm MDF på lager, det hadde de ikke sist jeg var der.
    Når jeg tenker meg, så var det på Forus jeg var forrige gang.
    Meget bra service der.
    De hadde også 22mm MDF på lager da.

Side 22 av 50 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •