Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 50 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tht?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuba HT

Står ganske mye om de på AVSforum

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!
    De må ses nærmere på. Med Dayton elementene og XTi2000 burde det kunne fylle greit på fra 40 og opp, vil jeg tro!

Edit: De 15" horna blir rett og slett for dype, jeg får dem ikke bak lerretet. Har 60cm mellom framvegg og senter på lerretet, litt mer på sidene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Titan48 skal gå AKKURAT hårfint inn bak lerretet. De er 120cm høye, og det er akkurat passe som stativer på frontene mine også! :-)

Lurer på om Dayton DVC driveren funker greit i den også...?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville personlig valgt de orginale elementene. Alt annet vil sannsynligvis bli litt bingo.

Dernest: Hvor mye mellombass skal du ha?:-D En 15" i en rett-frem bassreflekskasse vil kunne gi opp mot 125dB med tuning på 50Hz. 125dB vil få både Soundsplinterne,Klipschene, nabolaget og ørene til å svette!

Med crestfaktor på 30dB, vil snitt ligge på 95dB - det holder for mine ører for å si det slik.:lol:

Jeg skal selvsagt ikke avskrive foldede hornløsninger. Jeg er dog noe usikker på hvor høyt i frekvens man kan drive slike hornløsninger. Jeg ville lest meg litt opp. BFM får dessuten litt pepper vedrørende info og målinger på hjemmesiden sin. Andre design som f.eks. Labhorn virker å være mer dokumentert og utprøvd. (Felles prosjekt hvor Tom Danley står for hoveddesignet)
    PSW Sound Reinforcement Forums: LAB Subwoofer

186-designet som bygges på DIY-seksjonen er også et nokså velprøvd design.
    Speakerplans.com

Som konstruktøren av 186-hornet sier: Med 4x186-horn foret med 4kW har du 140dB fra 50 Hz og opp. Så kan man regne ut hvor mange subwoofere man trenger for å holde følge (siden jeg er snill i dag: man kan trekke fra 10dB p.g.a. roomgain) - d.v.s. hvor mange LFE-suber trenger man for å kjøre 130dB/1m@20Hz? Eller hvor mange Klipsch-fronter blåses på veien? (Ups, no roomgain here - 140dB target!)

Jeg avslutter med å linke til Kevin Haskins - eieren av DIY-CABLE/Maelstroem-subwooferne:

"Sure.... the Shiva-X2 also works in Bill Fitz design. I've not built and measured any of these large horn designs so I'll punt on giving you advice. My personal opinion is that it is craziness. You don't live in a stadium or need to fill a full sized IMAX. The tradeoffs for size and complexity are not worth it in a small living environment. What you want is enough SPL so that you can playback anything you want at SPL levels that are convincing. The other thing you want is FR smoothness and the best way to achieve that in a room is multiple devices. The idea of putting multiple horn loaded subs in a typical living room is beyond overkill.

Kevin Haskins"
    Exodus Audio

Read more: Shiva Tapped Horn - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com
    Shiva Tapped Horn - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Mvh. Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at det kanskje er overkill med tre THT i tillegg til sonotubene.

Skal uansett ordne forsterkere først og se om ikke Klipschene liker seg bedre da, og så se på mulige løsninger. Det jeg er ute etter er det kicket man får på konsert og i bil. Mulig det er så enkelt at det er rommet mitt som dreper midbassen. Men tror nok kanskje løsningen er å kjøre mange subber fordelt i rommet. Det vanskeliggjøres litt av at det er tre kanaler som skal dekkes.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg droppet XTi til fordel for EP4000 og DCX2496. Mer robust og mer fleksibel løsning, tror jeg.

I følge skrytespecs har jeg da 3x 4000W på frontene mine, og en Ep2500 på subbene. husker ikke oppgitt skryte-effekt på den, men tror det var 2400W. 14,4kW, pluss de 280 som bakhøyttalerne får fra Denon så begynner det å komme seg, gitt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du tenkt å gjøre med 4kW på en høytaller som, i følge Klipsch selv, ikke tåler mer enn "150w max continuous (600 w peak)". Sprenge dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.... Headroom er aldri feil. Dessuten er ampen ikke 4kW inn på KL-650THX. Den er vel noe sånt som 550W i 8Ohm. Så det skulle passe greit. Dessuten blir den ene kanalen på hver EP4000 brukt til en 15" sub.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Da har jeg droppet XTi til fordel for EP4000 og DCX2496.
    Må få høre hvordan dette fungerer når du får det. Har tenkt å skaffe begge selv
    Hører DCX2496 er fin å stille kurvene med

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir helt sikkert megafett, skal bli gøy å folge med på dette prosjektet ditt, stå på

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bare en EP4000 i dag, de hadde kun en på lager. Har bestilt to til, og en DCX2496. Blir spennende. Skal koble opp den ene EP'en på frontene å kjøre det i stereo, bare for å se om det blir noe greier...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å følge med på dette ja. *se for seg en REW graf med rett kurve fra 10-200hz ved sånn 115-120dB*
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Referanse er vel 115dB, så planen er å ha hver enkelt kanal med temmelig rett kurve fra 15 og opp ved det nivået , ja. Klarer nok ikke 10Hz med mitt oppsett, men det trengs da heller ikke. Så lenge jeg kan spille på referanse uten noen bekymringer er det godt nok. Subbene må jo klare 125dB på referanse, så de får den tøffeste jobben. Bassene til frontkanalene blir sannsynligvis portede Eminence Kappalite 3015. Har en tråd på HTS om bygging av basser

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en god løsning på utfordringen. Elementet kan kjøpes herfra:
    EKL3015A EMINENCE Kappalite 3015 - 15" Speaker 450 W 8 Ohms

Litt billigere fra Thomann:
    EMINENCE KAPPALITE 3015LF - Svensk International Cyberstore

Mvh. Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Johan!

Skal først få forsterkere og DSP i hus, og så må jeg få lønn igjen før jeg begir meg ut på bassene, tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobla opp den første forsterkeren i går, og kjørte litt stereo. Var lite forskjell, men det var også forventet. Denon'en klarer greit å drive to KL650 på musikk-nivå. Det er når den driver alle fem på kino-referanse det begynner å bli muggent. Men det ble nok noe fastere, og elementene hadde MYE mindre vandring på samme nivå nå, så det er helt tydelig at forsterkeren har mye mer kontroll i bassen. Blir spennende å gå 4,5-veis og se hvordan det skal fungere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bestille kabler.

Kjører høyre, senter og venstre ubalansert RCA ut fra receiveren, og dette skal inn i en Behringer DCX2496. Denne har XLR innganger. Regner da med at jeg skal ha noe slikt som denne?
    Fra DCX2496 til forsterkerne er det også XLR. Da regner jeg med det er denne jeg skal ha?

Blir det noe krøll med balansert/ubalansert (utenom nivå, som er testet og er ikke noe problem)?

Edit:
    Og hvor får man tak i rimelige neutrik speakon plugger og 6kvm kabel?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Skal bestille kabler.

Kjører høyre, senter og venstre ubalansert RCA ut fra receiveren, og dette skal inn i en Behringer DCX2496. Denne har XLR innganger. Regner da med at jeg skal ha noe slikt som denne?
    Fra DCX2496 til forsterkerne er det også XLR. Da regner jeg med det er denne jeg skal ha?

Blir det noe krøll med balansert/ubalansert (utenom nivå, som er testet og er ikke noe problem)?

Edit:
    Og hvor får man tak i rimelige neutrik speakon plugger og 6kvm kabel?

Ja, det er korrekte plugger du viser der.
    Neutrik plugger får du tak i hos Benum, evt en forhandler av dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller Ebay... ;-) Fant billige plugger der.

Verre med kabler, der blir fraktprisen uforholdsmessig høy. Trenger skjermet signal, og 4-6mm høyttalerkabel. Tips?

Side 21 av 50 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •