Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 981
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gud bedre for et snasent anlegg! Dette ser virkelig bra ut Atle!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! Er ganske fornøyd. Litt mer akustikktiltak og litt sub-bygging og slikt nå, så.... Og så nye bakhøyttalere. Og ny hylle. Og ny projektor. Og PS3. osv, osv.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lodder stemningen for en demo-aften nå på vårparten. Hvis noen har lyst å komme en ettermiddag før ungene er i seng, så kan vi dra på litt film og musikk og morro. Ser for meg kanskje neste helg, eller mandag 12.?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er interessert i en titt hvis du holder til i nærheten av SVG?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på Hommersåk, så det er jo en liten tur, da... Ta med KvikkLunsj og kakao, så går det nok fint!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske nice kino du har Godt det er andre her inne som også setter pris på Nad.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Det er på Hommersåk, så det er jo en liten tur, da... Ta med KvikkLunsj og kakao, så går det nok fint!

Det er ikke lange turen :- ) Jeg er med hvis datoen passer!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi si lørdag ettermiddag? Det passer fint for meg i alle fall.
    Fra halv ett-ett tiden er jeg ungefri, og så noen timer framover.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi si lørdag ettermiddag? Det passer fint for meg i alle fall.
    Fra halv ett-ett tiden er jeg ungefri, og så noen timer framover.
    Hei igjen Atle.

Beklager jeg var litt upresis, men førstkommende helg sliter jeg med desverre. Ukedager etter 20.00 funker bedre.

Henning

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vi får til en ukedag etter 20, men da blir det i så fall på mer babyvennlig volum Ikke noe problem å spille litt fordet. Fordelen med nå i helgen er at jeg har huset for meg selv noen timer... :twisted:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vi får til en ukedag etter 20, men da blir det i så fall på mer babyvennlig volum Ikke noe problem å spille litt fordet. Fordelen med nå i helgen er at jeg har huset for meg selv noen timer... :twisted:

Tror jeg må henge meg på Henning, hvis jeg skal få hørt anlegget ditt, har unger som må legges osv. her også..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Er det noen som kommer på lørdag? Skal vi finne en annen dag? En annen tid? En annen gang?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det noen på søndag 1. juni. Det er åpent hus fra ca 17-18 og utover. Jo tidliger folk kommer jo mindre redde må vi være for å dra på litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var M15 borte, gitt. Har ikke HEEELT bestemt meg for ny prosessor ennå. NAD T175 er mest aktuell akkurat nå, men Integra 9.8 / Onkyo frister litt, samt Denon AVR 4308CI (amerikansk modell, med Audyssey PRO).

Bruker nå en gammel Denon PMA-915R som pre. Subbene står ubrukt, senter og bak står ubrukt... Huff og huff. Skal sjekke om jeg får lånt meg en T175 på HFK i morgen, så får vi se hvor bra det kan bli.

Skal uansett ha Audyssey PRO og HD-lyd nå!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da var M15 borte, gitt. Har ikke HEEELT bestemt meg for ny prosessor ennå. NAD T175 er mest aktuell akkurat nå, men Integra 9.8 / Onkyo frister litt, samt Denon AVR 4308CI (amerikansk modell, med Audyssey PRO).

Bruker nå en gammel Denon PMA-915R som pre. Subbene står ubrukt, senter og bak står ubrukt... Huff og huff. Skal sjekke om jeg får lånt meg en T175 på HFK i morgen, så får vi se hvor bra det kan bli.

Skal uansett ha Audyssey PRO og HD-lyd nå!
    Kommer ny Nad Master med Audyssey om ikke lenge. Kan være verdt å vente på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjef! Er litt pissetrengt med penger nå, da... Tipper en 'ny' master pre kommer i gammelt prisleie, mellom 20 og 30 et sted. Da er det mer attraktivt med 12k, sånn sett...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en T175. Henter den i dag. Skal prøve den i alle fall, så får vi se om det duger. Tipper det blir kjempebra. Har spilt på kjip stereo-pre i to dager nå, og skjønner jo hvor bra det var, det jeg hadde!

Blir gøy dette! Blir vel Audyssey-pinging til den store gullmedaljen på Hommersåk i dag!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da var den koblet og i hus. Veldig enkel å sette opp. Samme menysystem som M15, men over HDMI nå. Koblet alle kildene til via HDMI, så det ble veldig lite kabelsalat bak der nå. Deilig. Oppsett gikk helt knirkefritt. TV'en min kræsjer når HDMI skifter mode (PS3 begynner å spille DVD, f.eks.). Da må jeg skru den av og på igjen. Irriterende, men ikke noe T175 kan klandres for, den gjør det med andre kilder også.

En ting som er litt irriterende er klikking i høyttalerne når den skifter modus. Dette er noe som er fikset vi afirmware og små hardware mods, men dette må være fra en tidlig batch. Vet prosessoren har stått på lager hos Hifiklubben en stund. Sender den inn og får de mods som skal til, så ordner det seg helt sikkert. NAD er klar over feilene, og har fikset de på nyere serienummer.

Har ikke kjørt Audyssey ennå, men selv uten så høres det veldig bra ut. Virker ikek som det står særlig tilbake for M15, faktisk. Veldig greit med valgfri info i displayet, nå viser forsterkeren til enhver tid hvilket format den får inn, og samplerate. Har dermed fått bekreftet at PS3 resampler CD til 48kHz, selv om kilden er 44.1 (Apple lossless). Den gjør det samme med CD rett i drevet.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Det var da som svarte at de ikke hadde sendt inn prosessoren å fått den fiksa før de solgte den. Har jo vært et kjent problem i flere måneder.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KLassisk Hifiklubben det. Men det skal sies at man ikke får beskjed om slikt fra produsenten i butikkene, man må tråle forum for å finne det ut. Det har man ikke tid til for alle pridulter man selger, sånn er det bare. Det burde være en selvfølge at butikkene, eller i alle fall serviceavdelingen fikk beskjed om slikt.

Når det er sagt fungerer det utmerket nå. Tok noen nye målinger med Audyssey, og nå detektet alt riktig, avstander og alt. 6 målinger i 'standard' konfigurasjon. Bruker 'NAD' kurven når jeg spiller høyt, og 'Audyssey' når jeg spillelr lavt. Hvem trenger vel DynamicEQ?

Har ikke fått sett mye film ennå, bare bittelitt 'M&C'. Mer bass enn jeg er vant til, i alle fall mer 'impact'. Dypbassen er også fremtredende, og tight. Mye bedre med Audyssey enn uten EQ i det hele. Med BFD ble det annerledes. Mer veldig dyp bass, men mindre 'vanlig' dypbass (20-50). Virker mer balansert med Audyssey. Kanalseparasjon og integrering mellom front og bak er jo i vanlig Audyssey stil, upåklagelig!

Må prøve litt mer film før jeg bestemmer meg for om det er for mye bass nå, eller om det bare er uvant.

Musikk låter bra. Ikke bedre enn før, nødvendigvis, men annerledes. Sikkert på grunn av Audyssey. Uten Audyssey føles det litt tynt i mellomtonen, men det kan være bare forskjellen mellom med og uten som gjør forskjellen veldig fremtredende.

Alt i alt veldig fornøyd. Bare synd den må inn for oppgradering med en gang.

Side 2 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •