Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 50 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 981
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er redd det kan bli for "trangt" der framme.
    Litt for liten avstand mellom L-C-R.
    Jeg har 265cm lerret, og har frontene plassert ca 10-15cm inn på lerretet, det er helt i grenseland syns jeg.

Det kommer jo selvsagt an på avstand til sweetspot.

Det er jo bare å prøve å se, men hører du den 120hz dippen da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører den, i den forstand at Audyssey ikke korrigerer frontene under 120Hz... Samtidig så må subbene jobbe helt opp dit. Og da går jeg glipp av hele poenget med klipch, midbassen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den der tyske rom kalkulatoren du har brukt, siden du vet at det kommer fra sideveggen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den, og målinger fra før. Med den plasseringen sweetspot har nå (260cm fra lerret, 340 fra veggen) så får jeg utslokking mellom 90 og 140 pga sidevegg og gulv/tak. Det hjelper å heve høyttalerne litt, og flytte dem inn mot midten hjelper MYE.

Skal prøve litt og måle litt i helga, så får vi se.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo eventuelt prøve å dempe rett til siden for lytteposisjon.
    Men det er jo relativt liten effekt i dempeplater ved den frekvensen da.....

Mulig å flytte sweetspot litt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan flytte sweetspot litt fram eller tilbake, men ikke mye. Sidelengs er det ikke noe og gå på, men det er jo tre seter i fremre rad.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg hører den, i den forstand at Audyssey ikke korrigerer frontene under 120Hz... Samtidig så må subbene jobbe helt opp dit. Og da går jeg glipp av hele poenget med klipch, midbassen.
    Er problemet at Audyssey ikke korrigere under delefrekvens/120 hz eller at den ikke klarer å korrigere nok? Dersom førstnevnte kan du vell prøve som jeg har gjort, kjøre Audyssey uten sub tilkoblet og så legge sub til i etterkan iom at du vell uansett bruker SVSen til å korrigere de? Hos meg gjorde ihvertfall denne fremgangsmåten at Audyssey satt delefrekvens lavere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audyssey gjør ingen korreksjon under det den detekterer som nedre grensefrekvens, i mitt tilfelle 120Hz pga dippen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om du flytter frontene inn mot midten, kjører Audyssey, og flytter dem ut igjen? Da vil jo ikke Audyssey bli påvirket av den dippen......?

Mulig det er helt på trynet, og mulig det funker....

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audyssey gjør ingen korreksjon under det den detekterer som nedre grensefrekvens, i mitt tilfelle 120Hz pga dippen.
    Har du prøvd dette i praksis også uten suber? Hos meg endret som sagt delefrekvens seg med/uten suber, og det samme gjorde korrigeringa. Med suber aktivert skjedde det som du sier lite under grensefrekvens, men uten suber tilkoblet så skjedde det ihvertfall litt mer korreksjon i de lavere frekvensene. Dersom du ikke har prøvd er det kanskje verdt ett forsøk?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Audyssey detekterer at du ikke har sub setter den ingen delefrekvens og prøver å korrigere helt ned. Men siden den tror at høyttalerne dine ruller av på 120Hz eller noe slikt vil den gjøre veldig lite.

DenonBuster: Dette vil ikke fungere. Audyssey måler impulsresponsen og alle refleksjoner vil være totalt forskjellige. Den vil derfor kompensere for forhold som ikke er gjeldende, og sannsynligvis gjøre vondt verre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte ny korreksjon i går etter diverse forandringer.

Oppdaterte firmmware i AS-EQ1. Helt smertefri prosess, og jeg liker den nye level matchingen MYE bedre.

Kjørte komplett ny Audysseykalibrering, og denne gangen leste jeg manualen. Det resulterte i rett prosedyre for Audyssey. Jeg hadde også DIP-switchene feil på forsterkeren til subbene, så de har spilt som en sub helt til i går. Nå pinger AS-EQ1 subbene sammen og hver for seg slik det skal være.
    Flytta høyttalerne litt. Nå står de litt smalere og litt nærmere veggen. Det resulterte i at Audyssey satte delefrekvensen til 40Hz istedet for 120. Til musikk ble lydbilde i smaleste laget, men må prøve med film og se.

Satte på Rodrigo y Gabriela sin utgave av Metallicas 'Orion'. Nå var dynamikken tilbake! Videre med litt annen musikk, så var førsteinntrykket at det hørtes virkelig ut som det ikke var sub i systemet i det hele tatt. Ikke på noen måte tynt, bare ikke 'bloated' som det fort kan bli med sub.
    Et par senger senere slo det meg at dette var 2-kanals oppsett. Audyssey-kalibrering resetter oppsettet for dette også, separat fra høyttaleroppsettet. Inn og sjekke, og joda, der stod frontene som 'large'! Satte dem som small og deling på 80Hz, og kjørte samme musikken igjen. Merket at det gikk litt dypere, men ellers utrolig liten lydforskjell! Imponerende!

Skal prøve på film i kveld, så får vi se om det er for slankt eller om det bare er så mye mer kontroll som det kjennes ut til.

Må også sjekke nivåene. Kjørte en level match i subEQ programmet etter kalibreringen og den var innen 0,2dB. Skal verifisere med REW etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort en stor oppdatering på http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/atledreier. Ta en titt! 8)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Nå ble det fint.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott kino du har fått! Score lagt igjen.
    Nyttig å lese om romkoreksjon og problemene som oppstår underveis. Systemene blir bedre og bedre, men perfekte er de ikke enda. Ønsker meg et sted midt i mellom dagens recievere og audiolense. Ønsker muligheter for mye manuell justering og tweaking, men vil at det skal befinne seg i Hardware så all lyd blir korigert ikke bare fra bestemte avspillere gjennom pc.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort en stor oppdatering på http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/atledreier. Ta en titt! 8)

:shock: :shock:

Er det den samme kinoen som tidligere? Sikker på at du ikke har bygd deg en ny, for dette så mye bedre ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Det er samme rommet, ja! Rart hva seks meter scenemolton og noen lengder med velour kan gjøre!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har kona hentet v2 duken. Skal montere den i kveld, og ta litt bilder bak lerretet i samme slengen. Satser på at jeg blir kvitt moirè nå. Avshop garanterer jo moirèfritt bilde med denne duken.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duken min er også kommet, men den ligger på kontoret, og jeg reiser ikke herfra før kl 19. Blir ikke noe montering på meg i dag hvertfall.

Ta bra med bilder da, så jeg får se

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå har jeg akkurat kommet inn døra. Har vært å mekket bil hele kvelden, så jeg orker ikke montere den i kveld. Tar det i morra, da er det LOST og True Blood, så da får jeg testa også.

Side 19 av 50 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •