Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 50 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 981
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Har en kollega som fikk en god del bedre lyd med antimode selvom han har audyssey fra før, så da bør vel eq1 kunne gjøre susen også
    Jeg håper at EQ1 skal gjøre gode greier enda bedre ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Preferanser, kanskje? Noen liker ånnasmengder med bass, andre liker det slankere. Når det er sagt er jeg litt bass-junkie jeg også, men bare så lenge det ikke går på bekostning av resten.

Et annet moment er jo selvfølgelig lyttenivå. Når jeg ser film 'kritisk', dvs når jeg tenker over om det spiller bra eller ikke, så er jeg på minimum -5dB. Helst referanse. Hvis jeg spiller på -20 (godkjent konenivå) så sparker det selvfølgelig ikke i brystet, men det skal det da heller ikke gjøre, og det godtar jeg, og forventer. Når jeg hører anlegg som på -20dB rister og romler og trøkker, så vil jeg si det er 'for mye' bass. Ikke at det ikke er morro når det trøkker, men da skal RESTEN også henge med, ikke bare bassen og trøkket.
    Ja, mengden av bass er en ting (det er bare å skru opp litt) men det er hvordan nivå kurven ser ut som forundrer meg mest. Det er stort sett ikke gjort noe for å rette opp feilene (stående bølge rundt 36Hz for min del), noe som jeg synes er mye enklere å gjøre med REW.

Mulig at den siste versjon av Audissey har blitt mye bedre på dette, jeg bruke den som var i Denon 3806.

Det jeg ikke liker også er at det er ikke mulig å se hvordan RK korrigere lyden, bare at den er av/på (forsatt på Denon 3806 og Yamaha 1800).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har sagt før, det er dritlett å korrigere for en stående bølge, ETT sted, men ikke over et område. Tror mange som blir 'skuffet' av det Audyssey gjør er de som forventer paddeflat kurve i lytteposisjon. Men Audyssey går for det beste kompromisset over et antall målepunkter, og enkeltmålinger vil ikke fortelle hele sannheten.

Med AS-EQ1 kan man se i frekvensdomenet hva som er gjort med lyden, men nok en gang gir dette et begrenset utsnitt av den totale korreksjonen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått EQ1'en ennå? Min ligger i Trondheim. For enkelhets skyld blir jo alle post sørfra kjørt rett til Trondheim for omlasting og så kjørt tilbake til Oppdal.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hr ikke fått den. Enten er pakkenummeret jeg har fått oppgitt av lsound feil eller så virker ikke sporinga til posten, for jeg får beskjed om at pakkenummeret ikke fins. Så jeg aner ikke hvor i verden dingsen min er.

Må uansett vente med å prøve den, for den gamle sofaen skal ut i dag, og ny inn på lørdag. Skal ta bilder og i helgen, så det må rydder og 'ferdigstilles', dvs rydde i kabelsalat osv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt. Min er på vei fra Trondheim til Oppdal nå så jeg har et håp om at den og BD-spilleren kan hentes på det lokale postkontoret i ettermiddag. Kjenner at jeg er spent som en unge på julaften. Skulle ikke tro at jeg snart nærmer meg midtlivskrisa.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!

Joda, jeg er også spent, men jeg VET at jeg ikke får tid til å prøve den før tidligst søndag kveld, og sannsynligvis ikke før ut i uka, så. Da er det bedre den ligger på Posten enn hjemme i kinoen og roper!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg tatt en grov-kalibrering allikevel.

Fikk koblet opp innimellom i dag, og tvang guttungen til å sitte stille medbeina i sofaen og se på tv mens jeg kalibrerte i kjelleren.

Litt jalla, noen av målingene gikk tassen over gulvet opp og litt slikt, men fikk da kjørt Audyssey på alle satelittene, og så 11 målinger på subbene.

Satte opp single in, dual ut, men allikevel pinget den begge subbene som en. Må forske litt mer på det. Må også få nytt mikrofonstativ med bom. Tripoden jeg har nå er for høy og litt lite fleksibel mht plassering.

Har ikke gjort noen målinger enda, har bare 'sertifikatet' som genereres etter måling, og det ser jo like imponerende ut som det gjør for alle....

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo flott ut, men den smoother jo veldig. Blir spennende å se REW-målinger
    --
    Thorbjørn

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine kabler ja:-) Veldig fornøyd:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå viser det seg at det ER plass til to-seteren også, som en rad #2 i kinoen. Huff, det var leit...

men da må jeg bygge plattform. Er ikke sikker på hvor høy den må være ennå, men ca 16-20cm, vil jeg tippe. Selve plattformen er grei nok, men kan jeg kle den med scenemolton? Eller vil dette slites fort ut?

Vil det ha noen hensikt å bruke plattformen som bassfelle? Evnt en Helmholz?

Noen tips til dim-bare smålys som kan lyse opp trinnet og kanten på plattformen?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg ville brukt scenemolton på sliteflatene (gulv). Sort nålefilt er prismessig gunstig. Kjøpes som metervare hott teppehandlere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lurer på om jeg ikke bare skal gjøre det heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på hvordan jeg skal bygge plattformen. Vil ikke ha et resonanshelsike inni der, som det fort kan bli. Hvordan kan jeg bygge denne uten at det blir for mye 'synging' i hulrommene?

Har heller ikke noen løsning på belysningsproblematikken. Noen tips? Har tenkt at jeg kanskje bare bruker selvlysende tape som man merker nødutganger og slikt med, kanskje? Den vil lyse når man driver og finner plass, men vil bli svakere når det har vært mørkt en stund.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at du bygger den slik:
    http://avforum.no/forum/attachments/...0-cimg1420.jpg

Så kjøper du den billigste isolasjonen du finner, legger den i store søppelsekker og plasserer i hulrommene:

http://avforum.no/forum/attachments/...0-cimg1477.jpg

http://avforum.no/forum/attachments/...0-cimg1479.jpg

http://avforum.no/forum/attachments/...0-cimg1481.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVShop sitt demorom har også en stor plattform. Se her:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show...0Referansekino

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med innspill. Ser ikke ut som referansekinoen har noe tiltak i podiet.

En annen ting: Hvor 'smalt' kan jeg plassere sidehøyttalerne og fremdels få god nok bredde på lydbilde? Nå står høyre og venstre høyttaler helt ut til lerretskanten. Da får jeg en veldig utslukking på ca 120Hz, som lurer Audyssey og som låter dårlig. Hvis jeg flytter dem litt inn mot midten vil denne dippen jevnes ut veldig. Det er snakk om 20cm inn på hver side. Dette er 100% kino, det nærmeste musikkspilling man kommer er konsertopptak.

Har også funnet lys til trinnet, tror jeg. DealExtreme: Reviews for RGB Multicolored 1-Meter 30-LED 6W Light Strip with Remote Controller (DC 12V)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er lerretet ditt da? bredde?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    230cm, buet.

Side 18 av 50 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •