Motorpsycho Oppgraderer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Motorpsycho Oppgraderer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har også bestilt nokre deler til å oppgradere platespilleren med og til å lage noen DIY signal kabler.
    Delene fekk eg i dag, blant annet RCA plugger til chassiet på platesnurreren, kabler osv. Dette kjøpte eg hos eltek og elfa.
    Så no er alt klart til å begynne med mitt første lille DIY proskjekt....
    Tenkte eg skulle finne fram loddebolt og alt eg trenger og begynne på signalkabelen i morgen:-D Gleder meg..... Når det gjelder oppgraderingen på platespilleren så tror eg, eg skal sette meg ned med denne til helgen når eg har litt bedre tid og fundere litt på korleis eg skal gjøre det, tror ikkje det blir så enkelt med tanke på at eg ikkje er så dreven med loddebolten Men skal nok få det til til slutt hehe

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes kurs på Youtube om du skulle være i tvil
    Lykke til

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DIY Signal kabel

Då var DIY proskjektet i gang.......

Har fått lagd meg 1 par signal kabler, som eg er veldig fornøyd med.
    Kan hende det bare er meg, men syns det spilte bedre med denne i bruk en med den gamle...:-D Tok litt tid med å lodde første rca kontakten, men når eg først hadde fått litt teken så gjekk det veldig bra, brant med eit par ganger, det skal eg innrømme... Har en fin blemme på eine fingen. hehe
    Her er en fin link til eit video på nettet som tar for seg DIY AV kabler, fant den for noen uker siden og den hjalp meg på vei;-D Systm Episode 3 - Making High Quality A/V Cables

Deler;
    Motorpsycho Oppgraderer-19122007-002-2-jpg

Når det gjelder platespilleren kommer eg tilbake til denne seinere:-D

EDIT; flere bilder...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lite spørsmål ang Bi-wire

Har lagd meg noen småe kabler, (bilde under) og så lurer eg på om vist eg bruker desse kablene blir det nett som å Bi-Wire????

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det derre
    Good work!

Blir vel ikke akkurat det samme som å Bi-wire, siden det betyr at det er 2 lengder med ht-kabler som er koblet til ht'ene (finnes en masse stoff om det om du søker). Det du har laget kalles for "jumpere" (finnes også som rca, men brukes ofte som erstatning for bøylene bak på NAD-forsterkere), Jumpere er som regel ett bedre alternativ enn de platene som er bakpå rimeligere ht'er, som ofte er av en særs tvilsom kvalitet

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål.....???

Då var eg også begynt på platespilleren, men eg står litt fast med tanke på hull til nye RCA kontakter i chassiet, har ikkje drill i huset, har svidd motoren på den gamle Så får ikkje bårt hull i chassiet. Men skal se om eg ikkje kan få lånt en drill av en bekjent en dag...

Bare ett spørsmål; på "kretskortet" i platespilleren så er jo signalkablene lodda fast, og desse skal eg bytte ut med nye kabler. Så ser eg at det er noe kvitt beskyttelses/lim stoff om ligger på rundt loddingen på eine siden av kretskortet, kva er eigentleg dette og bør også ta på dette når eg har loddet på nye kabler??? Isåfall, kor får eg tak i det??

Legger med ett bilde av kretskortet, ikkje av beste kvalitet men går kanskje an å sjå kva eg mener med spørsmålet.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lim??

Ikke noe som har noen lydmessig fordel iallefall

Tror det skal gå veldig bra uten det

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Lim??

Ikke noe som har noen lydmessig fordel iallefall

Tror det skal gå veldig bra uten det

Den er god,, tenkte kanskje det var ein form for isolering etc... Men då driter eg i det iallefall så får eg bare vente på ny drill:-P

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering av platespiller

Då var eg ferdig med platespilleren. Tok sinn tid, men fekk det til, til slutt:-D
    Om det er noe bedre lyd er eg ikkje sikker på, blei mer bass syns eg, om dette er posetivt for mitt vedkommende er eg ikkje sikker på enda hehe.
    Men tror eg kanskje har brukt litt for store kabler mellom RCA kontakten og kretskortet Tror eg skal kjøpe noe nye kabler med mindre kvadrant om en stund å noen bedre RCA kontaket.

Men men, eg er iallefall fornøyd med resultatet. Syns det blei mye bedre utseende messig iallefall, og mer praktisks Og eg syns det blei veldig bra med tanke på at eg bare har brukt loddebolten en gang før (signal kablene). Var nemelig ikkje så alt for lett å lodde på kretskortet, var litt trangt og knotete.
    Skal sies at eg brant meg og kuttet med denne gangen også.... hehe

Men det eg trenger hjelp til no, er å finne ny pickup. Det blir neste oppgradering, samt å lage ny nettbrønn. Så hadde vert kjempe vist dere hadde komt med tips om kva for pickuper som var vert å ta en titt på:-D

Her er litt bilder av platespilleren før, under og etter oppgraderingen;

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny CD spiller;) Denon DCD-1500AE

Hei, har no fått tak i ny cd spiller; Denon DCD-1500AE..
    Har lest mye bra om den, men vet ikkje sjølv korleis den låter. Er det noen av dere som har peiling? Anbefaler dere denne, eller ikkje?
    Uansett så tror eg nok den blir mye, mye bedre enn NAD 525 'en som eg har no

Eg har ikkje fått den enda, har kjøpt den brukt. Mitt første brukt kjøp, og håper eg blir fornøyd:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at Sound-man hadde en sånn og var veldig godt fornøyd

Når det gjelder lydkablene i signaldelen, så er det relativt greit at kvadrat ikke er så altfor stor. Bassen har lett for å bli feit og ta litt over på bekostning av det andre. Strandedkabler kan lett bli mørke i klangen, og er overbevist om at det er en slags forvrengning. Personlig er jeg litt begeistret for LcAudio's stripline, men usikker på om denne er tilgjengelig lenger siden det virket som at Morten ved NAT i Oslo snakket om å ta LcAudio ut av sortimentet pga leveringsproblemer og ellers en masse tull. Men, dog: veldig god kabel! Ellers har man jo vanlig installasjonskabel på 0,5-0,8 mm2, solid core, som du får hos det lokale elverket

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Når det gjelder lydkablene i signaldelen, så er det relativt greit at kvadrat ikke er så altfor stor. Bassen har lett for å bli feit og ta litt over på bekostning av det andre. Strandedkabler kan lett bli mørke i klangen, og er overbevist om at det er en slags forvrengning. Personlig er jeg litt begeistret for LcAudio's stripline, men usikker på om denne er tilgjengelig lenger siden det virket som at Morten ved NAT i Oslo snakket om å ta LcAudio ut av sortimentet pga leveringsproblemer og ellers en masse tull. Men, dog: veldig god kabel! Ellers har man jo vanlig installasjonskabel på 0,5-0,8 mm2, solid core, som du får hos det lokale elverket

Har kjøpt noen nye kabler som eg skal bruke som installasjonskabel i platespilleren, de eg har bestilt er er vesentlig mindre enn de eg bruker no som er 1.5mm2, som eg då trur er skyld i den dorlige klangen og som du sier BGuarden feite bassen. Selve signalkabelen tror eg holder mål, men skal ta å teste litt med DIY signalkabelen min og høre om det er noen forskjell når eg har fått montert nye installasjonskabel i spilleren. Har også bestilt nye plugger; WBT-0210 RCA, desse er også betydlig mye bedre enn de kina pluggene eg har montert foreløbig

bare en ting, kva er strandekabler????

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si en ting; Tusen takk for all hjelp BGuarden, setter stor pris på det.
    Bra at det er en person her inne på avforum som gidder å svare, og komme med tips i tråden min hehe
    takk takk

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon DCD-1500AE i hus;);)

I dag (05.01.08) fekk eg min nye cd spiller. Ein Denon DCD-1500AE, svart farge! Spilleren er kjøpt brukt, og er kjøpt av tidligere eier i august 07, altså ikkje så lenge siden. Spilleren fekk eg for 3000 kr + frakt, som eg mener er eit knall kjøp, det er tross alt halv pris!!!
    Motorpsycho Oppgraderer-05012008-007-2-jpg

Når det gjelder spilleren så var den heilt uten ein skramme, såg NYDELIG ut. Satt med eit stor smil når eg opna esken tidligere i dag og opp kom ein stor og fin cd spiller. Spilleren er et stort og flott beist i forhold til min gamle nad 525, og den er også i ein heilt anna liga på alle måter! Den spiller rett og slett fletta av 525'en, slår den på alt!!!! Lydbildet endra seg dramatisk vill eg sei etter at eg kobla den til, det var mykje betre klang, detaljer kom betre fram og den spilte sjukt mykje meir oppløst. Lydbilde var større og mer detaljer, instrumenta kom betre fram med tanke på kor på "cenen" dei er. Lydbildet er mykje roligare og meir avslappa no, ikkje så skrikende som før. Det er også meir engasjerande Blir ikkje like sliten i hovudet av å høre på musikk som ein kanskje vart før.....

Spilte The Smiths - Hatful of Hollow i stad, og makan, her merket eg virkelig endringene med tanke på bytte av cd spiller. Var noke heilt anna, stemmen til Morrissey kom mykje betre fram, samme med instumenta. Heile lydbilde var så til de grader annleis, posetivt...Dette låt rett og slett nydelig!!! Jippi

Er veldig fornøyd med dette kjøpet, og kommer til å holde fast på denne spilleren ein god stund. Koser meg stort når eg hører på musikk no!!!

Må bare ta med dette bildet også, syns det var litt bra:-D;
    Motorpsycho Oppgraderer-05012008-002-2-jpg

Fekk også nokre nye kabler fra Elfa i dag, har kjøpt nye kabler som eg skal ha i platepsilleren. Dei har betydlig mindre arial, og eg tror då lyden i spilleren vill komme seg kraftig. Har som skrevet tidliger instalert alt for store kabler i den, så dette må forbedres for å få en betre klang i den

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo bare bedre og bedre dette!

Stå på :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette blir jo bare bedre og bedre dette!

Stå på :-D

Takk takk marsboer.. Men må beklage for veldig dårlige bilder. har ikkje skikkelig kamera Skulle gjerne ha kjøpt høgtalerene dine også Men har desverre ikkje råd.....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si du har blitt bitt av bassilen ja. Her kommer det jo stadig nye ting!

Dette låter sikkert meget bra, kos deg med musikken!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Skal si du har blitt bitt av bassilen ja. Her kommer det jo stadig nye ting!

Dette låter sikkert meget bra, kos deg med musikken!

Takk er for det Hoj.
    Eg er bitt av bassilen, det er sikkert og vist. Det eneste kjipe med å vere bitt av hifi bassilen er at det koster så alt for mye penger:twisted:
    Men må jo til vist enn har lyst å høre godt musikk med god lyd

Koser meg voldsomt når eg sitter å lytter.....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Ny Pickup; Grado - The Reference ;);)

Har jo nettopp kjøpt ny cd spiller (meget fornøyd), og i går fekk eg tilbud om å kjøpe en pickup av en meget kjent mann her på forumet, pickupen det gjalt var Grado The Reference
    Eg slo til, og no er denne fantastiske Grado pickupen på vei heim til MEG:-D

Eg vill tro at del av dere tenker; - wtf?, litt forskjell på platespiller og pickup? Og ja, skal sjølv innrømme at det blir ganske så "overkill" med The Reference pickup'en på min rimelige Denon platespiller. Men når eg først får ett sånnt tilbud som dette her, så må en rett og slett slå til

Nå gleder eg meg bare noke voldsomt til den kommer i posten, og eg får teste den ut. Får den forhopentlig før helgen, slik at eg kan bruke mye tid på lørdag/søndag på å teste den ut

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •