Motorpsycho Oppgraderer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ett par bilder av pickup;

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av motorpsycho
    Har jo nettopp kjøpt ny cd spiller (meget fornøyd), og i går fekk eg tilbud om å kjøpe en pickup av en meget kjent mann her på forumet, pickupen det gjalt var Grado The Reference http://www.tonart.no/nettbutikken/diverse-tilbehoer/pick-up'er/grado-the-reference.aspx Eg slo til, og no er denne fantastiske Grado pickupen på vei heim til MEG:-D

Eg vill tro at del av dere tenker; - wtf?, litt forskjell på platespiller og pickup? Og ja, skal sjølv innrømme at det blir ganske så "overkill" med The Reference pickup'en på min rimelige Denon platespiller. Men når eg først får ett sånnt tilbud som dette her, så må en rett og slett slå til

Nå gleder eg meg bare noke voldsomt til den kommer i posten, og eg får teste den ut. Får den forhopentlig før helgen, slik at eg kan bruke mye tid på lørdag/søndag på å teste den ut
    Gratulerer med en (IMHO) Pickup som antakelig kan være med på svært mange oppgraderinger av drivverk, arm og RIAA. Dette er en PU i det helt øverste skiktet og krever tilsvarende justering og jobbing for å spille optimalt.
    Det er ikke, som mange tror, å bare skru den fast i armen og tro at "thats it" Justering og oppligning på tidelsmillimeter er nødvendig. Jeg vil råde deg til å lese ALT du kommer over på nettet om PU justering og tilpassing, samt å kontakte noen i "ditt distrikt" som kan vinyl til å komme og hjelpe deg.
    Et godt sted å starte lesingen er PÅ DENNE SIDEN HER PÅ FORUMET!

Der er det linker til nedlastbare protraktorer osv!!

Igjen GRATLA! og lykke til!:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Gratulerer med en (IMHO) Pickup som antakelig kan være med på svært mange oppgraderinger av drivverk, arm og RIAA. Dette er en PU i det helt øverste skiktet og krever tilsvarende justering og jobbing for å spille optimalt.
    Det er ikke, som mange tror, å bare skru den fast i armen og tro at "thats it" Justering og oppligning på tidelsmillimeter er nødvendig. Jeg vil råde deg til å lese ALT du kommer over på nettet om PU justering og tilpassing, samt å kontakte noen i "ditt distrikt" som kan vinyl til å komme og hjelpe deg.
    Et godt sted å starte lesingen er PÅ DENNE SIDEN HER PÅ FORUMET!

Der er det linker til nedlastbare protraktorer osv!!

Igjen GRATLA! og lykke til!:-D

Takk takk FallenA. Og tusen takk for ein hyggelig handel:-D
    Har lest ein god del, blant annet dei sidene/linkene du har gitt meg.
    Eg har ikkje montert PU'en på heilt enda pga av at eg har holdt på å oppgradere platespilleren (igjen) med nye instalasjonskabel (0.5mm2) og nye RCA kontakter av merket WBT fra eltek.
    Er veldig fornøyd med desse pluggene, utrolig gode og ikkje minst enkle plugger å "jobbe" med:-D

Kommer med bilder ang siste oppgradering av platesnurreren i morgen

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny pickup i hus, og platespiller endelig ferdig - vilken goo lyd;)

Då var altså platespilleren igjen oppgradert og fiksa på Og no er eg endelig fornøyd... Har også fått ny pickup - The Reference fra Grado

Platespiller;

Eg bestilte meg nye RCA plugger fra Eltek, WBT rca plugger. Må si desse pluggene var noke heilt anna en de forgje eg kjøpte til 39kr paret. WBT pluggene ser du med ein gang er kvalitet, de ser lekkre ut, og ikkje minst så er dei ein drømm å jobbe med. Utrolig enkelt å lodde på desse pluggene Men skal også sies at det var litt forskjell i pris, frå 39kr paret til 490 kr paret Når det kom til kabler mellom kretskort og pluggene så brukte eg samme kabelen som eg brukte på mine DIY signal kabler. Desse har eit kvadrant på 0.5mm2 og er skjerma. Tror det er gode kabler, dei gjorde no iallefall ein god del med lyden som signal kabel mellom amp og cd spillet... Eg har også lagd nettbrønn på platesnurreren, og det blei faktsisk meget bra

Slik den såg ut før eg begynte, og korleis eg har planer om å gjøre det;
    Motorpsycho Oppgraderer-29122007-001-2-jpg

-Montering av nettbrønnen;
    Motorpsycho Oppgraderer-13012008-009-2-jpg
    Motorpsycho Oppgraderer-13012008-010-2-jpg

-Montering av RCA plugger (WTB);

Greit å ha loddestativ når ein holder på med rca kontaker:-D ;
    Motorpsycho Oppgraderer-13012008-018-2-jpg

Ferdig å lodde rca pluggene, gjenstår bare å lodde kabelen til kretskortet;
    Motorpsycho Oppgraderer-13012008-022-2-jpg

-Ferdig med nettbrønn og RCA plugger, gjenstår bare å skru sammen platespilleren igjen;
    Motorpsycho Oppgraderer-13012008-030-2-jpg

-Slik blei det seende ut når det var ferdig;
    Motorpsycho Oppgraderer-13012008-034-2-jpg

Pickup;

Så var det den nye pickupen, en Grado reference pickup, mermere bestemt The reference pickupen. Utgaven eg har av PU'en er ikkje i trefinish slik som de nyeste utgavene av denne pu'en er. Min er litt eldre, men lite brukt av tidligere eier FallenA Og som FallenA skriver i post 22; er denne PU'en i det helt øverste skiktet (må skryte litt;-D), og som kan vere med i oppsettet mitt i mange år frammover

Bilde tatt av FallenA;
    Motorpsycho Oppgraderer-index22-jpg

Pickupen er montert på headshall etter en del lesing i både innstruksjonsboken til platespilleren, og mye lesing på nettet;
    Motorpsycho Oppgraderer-13012008-001-2-jpg

Instuksjonsboken til platespilleren, ang skifte av pickup og montering på headshall;
    Motorpsycho Oppgraderer-13012008-005-2-jpg

PU'en og headshall på plass på platespilleren;
    Motorpsycho Oppgraderer-13012008-033-2-jpg

Når pickupen var montert, etter mye prøving og endring, var det på med ein plate. Joni Mitchell - Don Juan's Reckless Daugther, en meget god plate. Har lest i mange tråder at folk anbefaler Sara K, har sjølv hørt litt, men i forhold til Joni Mitchell er Sara K ein lita talentløs mygg!:-D (no offence)
    Denne platen av Joni Mitchell er meget fin, spessielt side 3 og 4. Har hørt på den med min gamle pickup, og det låt jo bra det syns eg, men med Grado PU'en endra det seg Heile lydbildet forandra seg, fekk frysninger nedover ryggen når eg hørte stemmen til Mitchell. For ein nærve i stemmen,aaaaa!!!
    Dette var bare heilt ubeskrivelig, men kan iallefall si at den var heilt fantastisk Eg skal prøve så å beskrive litt; lydbildet vart, hmmm, få si tre dimensjonalt, instrumentene stod ikkje på ein "linje" lenger. Men dei var plassert utover, og det var mykje lettare å plassere dei foskjellige instrumentene og stemmene
    Igjen; det var heilt rått i mine øre, skal komme tilbake med liten beskrivelse av lyden når eg har fått eit litt større inntrykk

Til slutt; beklager så mye for dårlige bilder!

EDIT, flere dårlege bilder;-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å har hørt litt fleire plater med nye pickupen i bruk så greier eg kanskje å beskrive litt bedre. Vist dere forestiller dere det elektromagnetiske spekteret, og ser på desse forskjellige bølgene med forskjellig frekvens så er det jo bare eit bestemt frekvens området vi mennesker greier å sjå. Så sammenligner vi dette med lyd, så er det nett som om den e pickupen gjør slik at eg greier å "sjå" bølger som ligger utanfor det vi kaller som synlig lys, slik at eg plutselig ser tildømes ultrafiolettestråler, røntgenstråler og infrarøde stråler
    Det er altså nett som om Grado pickupen drar seg ekstra dypt ned i platen, og jobber og jobber så hardt den bare kan med å få fram godlyden og de de siste detaljene, henter alt sammen fram og bare framfører det så nydelig at eg nesten ikkje finner ord. Hadde aldri trodd at den skulle gjøre så mye med lyden som det faktsisk har gjort, hele lydbildet har åpna seg. Er faktisk meget imponert over DM 683 også, (og resten av annlegget for den saks skyld) dette viser bare at det hjemmer seg mye i desse HT'ene, men at ein må bare fore de med så bra elektronikk som mulig! Etter at pickupen kom på er en heller ikkje så avhengig av sweetspot når ein hører musikk på dei, de spiller mye meir åpent.

Dette var rett og slett heilt ufattelig gøy, sitter å smiler så brett eg bare kan når eg sitter å nyter platene mine

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går var eg også innom Musik Magazinet i Bergen sentrum og hørte på noke elektronikk frå Electrocompaniet (drømmer om). Liten tråd ang turen på Musik Magazinet;
    Planen var å høre på EC4.7 kopla opp med 2 stk AW220. Desverre så hadde dei ikkje AW220 inne, og eg forstod det sånn at Electrocompaniet hadde slutta å produsere desse effektforsterker'ene. Dette var synn for mitt vedkommende ettersom dette var neste skritt i oppgraderingslisten (ec4.7 + 2x AW220). Men det vart også sakt at dei kanskje skulle begynne på ann igjen når det gjalt AW220. Noken som veit noke om dette???

Eg har god tid før eg kjøper noe, må begynne å spare opp penger:evil: Men istedet fekk eg høre på EMC-1UP, EC4.8, AW250-R og noen HT'er fra Tone of Nordic. Ett oppsett som spilte overbevisende bra Hadde vore kjekt å kjøpt EC4.7 og AW250 til mitt oppsett, men veit ikkje korleis det blir med 250-R i forhold til 2xAW220??? Eg håper no iallefall på å få tak i elektronikk frå elektrokompaniet (har lyst på mer god lyd), men vi får sjå korleis det går.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min HiFi er oppgradert

Då var min hifi oppgradert. Har lagt ut litt nye bilder, meir info ang nye oppgraderinger. Ta gjerne turen innom min Hifi

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Ny Platespiller?? Hjelp!!

Har tenkt ein god del på å oppgradere platespilleren min. Det blir ikkje med det allerførste, må spare opp penger, men det er greit å vere tidlig ute, slik at ein veit kva ein vill ha når pengene er der

Eg har ein Grado Reference - The Reference pickup, er utrolig godt fornøyd med denne, men den fortenner bedre enn Denon DP300F!!! Tror den kan yte mye, mye bedre på ein bedre platepsiller, av høgare kvalitet. Eg er på utkikk etter ein platespiller som passer denne pickup'en bra, men dette er sjølvsakt ikkje det mest avgjørande.

Eg har "sett"/lest litt om PRO JECT RPM 9.1, og må si denne er meget innterisang. Men er litt usikker på om armen denne og min pickup går godt i lag
    Test av RPM9.1 frå fidelety; http://www.mamut.net/dynabel/project...elity-1-03.pdf

Men eg har altså ikkje bestemt meg enda, så det er berre til å komme med forslag (råd) osv osv. Eg har tenkt meg ut ein pris på rundt om 10 000kr for platepsiller, så får eg komme tilbake til RIAA seinere.

Takk for all hjelp

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    En ny Rega P3.24 + Asr mini basis riaa

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    En ny Rega P3.24 + Asr mini basis riaa
    Rega er jo bra, men P3 er ikkje å innterisant. Derimot P5 kan vere av innteresse.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då kan du heller spara til en P7, før den nye P3.24 er ikke langt unna en P5.
    Oppgraderad arm + mulighet separat psu motorstyring, ta og les på litt først

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har snakket litt med erfarne venyl guruer, og har fått tilbake litt erfaringer/synspunkt om rega. Blant annet det at Rega rett og slett henger etter. og at det finnes mange konstruksjoner som er mye bedre, og som sansynligvis vil gi deg en mye bedre eieglede. VPI, Nottingham, Oracle, Opera.

Opera er jo noe som eg iallefall gjerne kunne tenkt meg. Bare se denne spilleren frå opera, aaaaa

Men Sven Roger, er du erfaren med rega spillere? Bare til å komme med dine synspunkt/erfaringer, eg tar alt til eteretning

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Det jeg kommenterte var att forsjkellen mellom P3/P5 ikke er så veldigt stort lengre når man kan bruke den samme psu, når det er sagt så er Rega spillere de jeg
    liker best i pris klassen som P3 koster, engasjerande spille stil såkallad PRAT.
    Men nær du vuderer i prisklassen 10K så veit jeg ikke, en VPI scout koster vel ca 15k, en spiller jeg selv vil vudere i fremtiden ev Scout Master

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor er da p5 dobbelt så dyr?
    Rega ville skutt seg selv i foten om P3.24 var nesten like god som P5. P5 har mindre toleranser på lagere. Bedre arm.

Har ikke P5 PRaT?

P25 går vel også for å være endel bedre enn P3.24.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat! dobbel pris men er den dobbelt så bra?
    med de oppgraderinger som gjorts i P3.24, arm, intern kablage från
    RB 700, samme motor som brukes i P5/P7 + muligheter att bruke den samme PSU, så har nok Rega definitivt
    ikke skutt seg selv i foten.
    Næ hellre tvert om, Her har nog Rega konstruert en kommende stor selger i
    ett beinhart pris segment + att den internationella hifi pressen har prisat denne konstruktionen.

P5 er naturligtvis en fortsatt bedre spiller, men med ett betydligt høyere pris.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rega ville nog täta igen gapet mellan gamla P3 och nu P2
    och P5. Det var ett stort prisglapp där Project tog köpare
    tror jag. Mycket av P5 verkar finnas i P3-24. Men nog
    är P5 mkt snyggare...

Och S.Roger har rätt i att det inte finns annat än toppbetyg
    i testerna i tidninagr och på internet.

Sitter oxå med en P3-24 + TT-PSU. Räcker långt för mig:-D
    Nästa steg får bli rejält. VPI Scoutmaster, Roxan Xerxes??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god er denne platespilleren og hvor mye mener dere den er verdt?

Tradera.com - Sökresultat för "rega"

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er iallefall verdt de 1000 som forlanges for den.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Alshus. Jag köpte och sålde två st P2 förra
    året. Gav och fick mellan 1000 - 1200 SEK.

Rega P2/P3 är det bästa förstaköpet. Låter så pass bra att
    man får en aning om vad den svarta världen har att erbjuda.
    Sen finns det väldigt mycket eftermarknads tweak att köpa.
    Ingen slump att man kan hitta vääääldigt dyra spelare med
    Regabaserade armar.

Lyssnade på Braemnes Svarte Björn nyss. Gudars skymmning!!!
    Grottrollen till hornhögtalare jag skaffade till jul gör sig bra med
    vinyl. Och den som säger att vinyl inte har basdjup: Får med
    mig att göra:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å kjøpe f.eks en platespiller fra USA eller England? Må man da ha en adapter?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •