Claus Sitt hi-fi anlegg, endelig med B&W Nautilus!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Claus Sitt hi-fi anlegg, endelig med B&W Nautilus!!!

Nautilus har kommet hjem

Anlegget består nå av:

Høyttalere: B&W Nautilus 803 Red Cherry
    CD-spiller: Denon DCD 3000 M/ LC kit og Cambridge Audio Azur 640C
    Kombi-spiller: Denon DVD 2900
    Integrert forsterker Cayin 252b

Kabler fra WBT, Nordost, Synergistic Research og Tara Labs

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høgtalere, skal blir moro og høyre kva du syns om dei

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Claus Sitt hi-fi anlegg

Sitat Opprinnelig postet av Claus
    Fikk nye høyttalere igår. Mye innspilling som gjennstår, men de virker svært lovende. Byggekvaliteten er det beste jeg har sett siden jeg hadde B&W Matrix 803 S3.

Anlegget består av:

Høyttalere: Sony SS-X90ED
    Sub: Audiopro focus
    CD-spiller: Vincent CD S6
    DVD-spiller: Philips 963SA
    Forforsterker/reciever: Yamaha RX-V640RDS
    Effektforsterker: Parasound HCA 1000

Kabler fra WBT, Ixos og Synergistic Research
    Flott utstyr, dette! Gratulerer. Er spent på hvordan Sony-høyttalerne lyder etter innspilling. Det er ikke alltid at merket foran på høyttaleren har så mye å si for lyden.

Men hva er det som står på toppen av subwooferen, og er det lurt å ha det plassert der?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flotte høyttalere, det der! Får håpe du synes lydkvalitet står i stil! (noe jeg mener, men...)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...på toppen av sub'en står det en VHS-spiller. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av den. Den står selfølgelig ikke der når sub'en brukes

Er veldig spent på Sony'ene selv. Inntrykket foreløpig er veldig bra, de har en klangbalanse som heller litt mot det mørke, flott perspektiv og er veldig faste om en litt tørre i bunn. Uansett er det altfor tidlig å konkludere med noe som helst, da de bare har "gått" 2 timer :wink:

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde B&W Matrix 803 S3? Hvorfor bytte?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Du hadde B&W Matrix 803 S3? Hvorfor bytte?

Vel, 803'ene ble innkjøpt rett etter Lillehammer OL, og solgt rett før jeg i 97' flyttet inn i en knøttliten studenthybel i Oslo, som ville gjort dem stor urett.

Boforholdene har vært tilrettelagt for AV siste 6mnd, så jeg har akkurat begynt å dyrke interessen igjen.

På de 6mnd har jeg hatt 12 forskjellige par med høyt. i stua, i prisklasse fra 5-40.000, og nå har jeg altså endt opp med disse. Førstevalget var B&W Nautilus 803, men da hadde samboeren klikka :wink: Resten av anlegget måtte i tillegg ha kostet minst det 3-dobbelte av hva det gjør nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott anlegg, og gratulerer med nye høyttaler (hvis ikke alt er nytt?) Jeg vurderer å kjøpe en slik cdspiller du har, hvordan er lyden? Er du fornøyd med den?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Flott anlegg, og gratulerer med nye høyttaler (hvis ikke alt er nytt?) Jeg vurderer å kjøpe en slik cdspiller du har, hvordan er lyden? Er du fornøyd med den?
    Hei Fabio

CD S6 er en hybrid-spiller og har da selfølgelig en smule rørklang, men ikke mye. Diskanten er detaljert og "sweet" altså ikke hyperanalytisk men mer mot det varme. Mellomtonen er åpen, varm, detaljert og stor med fine kontraster, som bidrar til spilleglede. Bassen er veldig bra, kjapp, artikulert og dyp. Plassering og perspektiv er også på høyde, men jeg savner kanskje litt bredde, det skal dog sies at spilleren kun er 15 timer gammel. Totalt sett en meget musikalsk spiller som man blir i godt humør av å høre på

Samtidig skal det sies at DVD spillerne min, 963SA, også har en glimrende musikkgjenngivelse. Ikke så musikalsk som Vincent, men meget detaljert og komptent i hele HZ-området.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes veldig lovende ut har hørt litt på s3 men ikke fått sjansen til å høre på s6 ennå. Beklager at jeg gikk så offtopic, gjør det så fort uten å tenke meg om ops: Ellers er oppsettet ditt herlig

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes veldig lovende ut har hørt litt på s3 men ikke fått sjansen til å høre på s6 ennå. Beklager at jeg gikk så offtopic, gjør det så fort uten å tenke meg om ops: Ellers er oppsettet ditt herlig
    Takk skal du ha, alltid hyggelig å høre det

Når det gjelder å gå offtopic, så tror jeg ikke du kunne vært i bedre selskap. Skjeldent at tråder her inne handler om det samme fra begynnelse til slutt, slik er det når entusiaster samles :wink:

God helg!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det nytter ikke med unnskyldning i etterkant. Du har gått off-topic, og må bøte med livet.

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Det nytter ikke med unnskyldning i etterkant. Du har gått off-topic, og må bøte med livet.

Hehe...

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk høytalerne under armen og spring bort til vega da så får vi en sammenligning mellom Sony og B&W
    Ble nysgjerrig jeg nå da B&W står på kjøpelisten min. Men sonyene koster jo 3k mindre.
    :?:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Stikk høytalerne under armen og spring bort til vega da så får vi en sammenligning mellom Sony og B&W
    Ble nysgjerrig jeg nå da B&W står på kjøpelisten min. Men sonyene koster jo 3k mindre.
    :?:

Nei, de koster ikke mindre. Prisen som ble oppgitt på AVshop var feil. Pris er pr. stk.

Hadde flere "audiofile" kompiser innom i helgen for å få noen second opinions. Det var flere tilløp til hakeslepp , til tross for at de på langt nær er innspilt enda. Det er lett å bli litt subjektiv når man skal vurdere egne kjøp, men etter knapt 20 timer vil jeg dog påstå at dette er svært gode høyttalere med få kompromisser. Med mindre Vega har flyttet inn i mitt nabolag, kommer jeg ikke til å springe rundt med 32kg under hver arm , men det hadde seff vært jævlig interessant å sammenlignet...

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de koster ikke mindre. Prisen som ble oppgitt på AVshop var feil. Pris er pr. stk. Fikk et bra tilbud på seviceavd., betalte 11900,-.

:cry:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at det er en grunn til at Tyske "Audio" klassifiserer 600-serien som oberklasse og Sony'ene som spitzenklasse sammen med B&W's cdm-serie

Nå blir det vel bråk..hehe 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, disse ht er ikke i samme klasse.. Opprinnelig pris er vel rundt 14-15k/par? Jeg føler uansett at jeg ikke kunne fått mer for pengene. 10k inkl. 4 meter Van Den Hul Cs 122...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde flere "audiofile" kompiser innom i helgen for å få noen second opinions. Det var flere tilløp til hakeslepp , til tross for at de på langt nær er innspilt enda. Det er lett å bli litt subjektiv når man skal vurdere egne kjøp, men etter knapt 20 timer vil jeg dog påstå at dette er svært gode høyttalere med få kompromisser.
    Ser at du hadde kamerater med hakeslepp. Hva var grunnen(e) til hakesleppet? Jeg skjønner at det i hovedsak var god lyd, men når de hadde gjenvunnet taleevnen, hva slags kommentarer kom de med? Hva konkret var bra med disse høyttalerne (spesielt kontra B&W, siden de ligner i utseende)?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hadde flere "audiofile" kompiser innom i helgen for å få noen second opinions. Det var flere tilløp til hakeslepp , til tross for at de på langt nær er innspilt enda. Det er lett å bli litt subjektiv når man skal vurdere egne kjøp, men etter knapt 20 timer vil jeg dog påstå at dette er svært gode høyttalere med få kompromisser.
    Ser at du hadde kamerater med hakeslepp. Hva var grunnen(e) til hakesleppet? Jeg skjønner at det i hovedsak var god lyd, men når de hadde gjenvunnet taleevnen, hva slags kommentarer kom de med? Hva konkret var bra med disse høyttalerne (spesielt kontra B&W, siden de ligner i utseende)?
    Hehe...hakeslippen skyldtes i stor grad den meget dynamiske mellomtonen som i tillegg er ENORM. Min stue på snaue 30kvm ble fyllt til randen av lydinnfo. Opptegning av "rommet" og fokus er i mine øyne utrolig bra. Samtidig er de ikke kliniske, men derimot svært musikalske. Eric Claptons "slowhand" låt så musikalsk at man bare satt med et stort rundt munnen. Diskanten er også noe av det bedre jeg har vært borti i min egen stue. Den har masse info, er raffinert og glatt/myk. Blir aldrig skarp eller slitsom selv på høyt volum, svært forskjellig fra feks. Audioproene jeg hadde for litt siden, som i samme oppsett var litt slitsomme i toppen. Tror egentlig det blir feil å sammenlikne direkte med B&W. Jeg har heller ikke hørt så mye på cdm-serien eller 700-serien, som det er naturlig å sammenligne med, at jeg kan beskrive forskjellene mellom dem konstruktivt. jeg er imidlertid overbevist om at Sony'ene representerer outstanding value for money. De har dog kun gått 15-20 timer, så jeg kommer tilbake med en mer detaljert beskrivelse når de er ferdig innspilt.

http://www.testberichte.de/preisverg...udio_8937.html

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •