Valo`s stuekino. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 72
    Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Etter AV Forums Landstreff i Gausdal

Da er en tilbake i sin egen hule, og det ble en nedtur uten sidestykke.

En kan vel ikke regne med å komme opp på det nivået SVS og Earthquake prestererte i Gausdal uten at en har 15 sinte naboer på døren. Så da får en bare slikke sårene etter rystelsene og lufttrykket.

Men vær du sikker på at det skal oppdateres med lærret og projektor på sikt.

Kjøpte med meg noen duppedingser av E Heitmann for overføring av HDMI over lengre avstand.

Testet med cat6 kabler, funker som bare det.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det som imponerte deg mest foruten SVS og Earthquake da?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Den jobben to personer hadde lagt i å lage det arrangementet.

Stemningen og folket som var der.

Og beviset på at film er best på pj og lerret. Bor i blokk så for meg er det begrensede muligheter til dedikert kino, men jeg skal se om det ikke går å få nokk lys kontroll til å integrere dette i stua.

Selv om det ikke var utstilt horder av forskjellige høyttalere, er det faktisk andre merker en B&W.

Oppgradering`s spøkelse ligger på lur:twisted:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Kjøpte med meg noen duppedingser av E Heitmann for overføring av HDMI over lengre avstand.
    Kan man spørre om hva en slik "duppedings" koster? Den tar både lyd og bilde regner jeg med? Er litt sugen på en slik fra kontor til stue når kontor pc'en blir oppgradert (kjører i dag med hjemmelaget 22 meter lang VGA kabel).

Man for en nedtur når man ser hva man egentlig kan oppnå med andre premisser. Da for man bare trøste seg selv med det man har. Personlig kunne jeg godt tenkt andre ting enn hva jeg har, men de forutsettningene jeg har i forhold til hus (leier ut kjelleren - gode penger å ta med når regningene skal betales) og familie - er jeg fornøyd. Nå skal det sies, at jeg synes du virkelig har mye flott utstyr du kan glede deg over - ærlig og oppriktig sagt

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jobben to personer hadde lagt i å lage det arrangementet.

Stemningen og folket som var der.

Og beviset på at film er best på pj og lerret.
    Takk og takk!
    Kjøpte også den cat /HDMI forlengern av E Heitmann. Jeg ble virkelig imponert av den dingsen :-D Dette hadde jeg ikke trodd var mulig! Men nå sender jeg 1080i over 15m cat5 som bare det! (og billigt!!)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kan man spørre om hva en slik "duppedings" koster? Den tar både lyd og bilde regner jeg med? Er litt sugen på en slik fra kontor til stue når kontor pc'en blir oppgradert (kjører i dag med hjemmelaget 22 meter lang VGA kabel).

Man for en nedtur når man ser hva man egentlig kan oppnå med andre premisser. Da for man bare trøste seg selv med det man har. Personlig kunne jeg godt tenkt andre ting enn hva jeg har, men de forutsettningene jeg har i forhold til hus (leier ut kjelleren - gode penger å ta med når regningene skal betales) og familie - er jeg fornøyd. Nå skal det sies, at jeg synes du virkelig har mye flott utstyr du kan glede deg over - ærlig og oppriktig sagt
    Takker så mye, synes selv at det begynner å bli bra.

Mener Espen sa den kostet rundt 550kr, hvertfall billigere en en hdmi kabel av god kvalitet på 10meter. Fikk 10% på den under treffet.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Takk og takk!
    Kjøpte også den cat /HDMI forlengern av E Heitmann. Jeg ble virkelig imponert av den dingsen :-D Dette hadde jeg ikke trodd var mulig! Men nå sender jeg 1080i over 15m cat5 som bare det! (og billigt!!)
    Genialt produkt. Jeg tok bare en liten test om det virket, skal bruke den mellom pcèn i boden og reciever ca 15m. Bare jeg får bygd meg ny med hd lyd og bilde.

Svirrer masse planer med server og diverse plassert i boden.

Ta gjerne kontakt neste år.8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool SONOS og NAS

Etter en rolig periode med mye tanker om homeserver, streaming av musikk og nye høyttalere med mer.

Har alt kokt ned til et SONOS Multi Room Music System
    Trådløs lyd: SONOS Multi-Room Music System

og en NETGEAR ReadyNAS NV+ med to 1TB disker. NV+en har plass til fire disker så jeg har litt å gå på enda.
    The Definitive Guide to the ReadyNAS NV+ : NETGEAR ReadyNAS Community

Har nå læret meg å bruke EAC og lagre i FLAC, og fått alle mine CDer over på harddisk.

Jeg må berømme SONOS for deres brukervennlige anlegg. Lettvint å sette opp og lettvint å bruke.

Og for dere bilde interesserte må jeg beklage å si at nytt fotoapparat er ikke anskaffet. Så derav ingen bilder.....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Prøver ASUS O!Play HDP-R1

Da er en ASUS O!Play kjøpt og installert, og ripping av DVDer er i full gang.
    Det neste blir nå å skaffe en BD spiller til PCen sånn at jeg får rippet disse.
    ASUSen var enkel og koble på nettet og fant min NAS med en gang. Er ikke så veldig mye forskjellig jeg har liggende men alt spilles av til den store gullmedalje.
    Det er helt sikkert at det blir ikke å gå tilbake til å lete etter filmcover for å se på film etter dette. Da må det nokk anskaffes bedre mediaspiller dersom denne ikke takler rippa BD filmer bra nokk.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en ASUS O!Play kjøpt og installert, og ripping av DVDer er i full gang.
    Det neste blir nå å skaffe en BD spiller til PCen sånn at jeg får rippet disse.
    ASUSen var enkel og koble på nettet og fant min NAS med en gang. Er ikke så veldig mye forskjellig jeg har liggende men alt spilles av til den store gullmedalje.
    Det er helt sikkert at det blir ikke å gå tilbake til å lete etter filmcover for å se på film etter dette. Da må det nokk anskaffes bedre mediaspiller dersom denne ikke takler rippa BD filmer bra nokk.
    Vær oppmerksom på at den ikke støtter DTS-dekoding.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takker for den infoen.
    Var jo egentlig litt dumt, men den støtter jo ikke GB nett heller. Så det vil jo si at den må byttes før eller siden. Men det er en morsom sak.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ønsker Dere Alle En GOD JUL.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da er min surfe PC oppdatert med:
    Hovedkort GIGABYTE P55M-UD4
    CPU intel i5-750
    Minne 4GB Kingston PC3-10600
    Windows 7 64bit

Hadde et kabinett stående som var av en slik størrelse som ville passe til dette formålet(trodde jeg). Men dette stemte ikke, så skuffelsen var stor. Fikk ikke frigjort det kabinettet jeg mente og prosjekt server må utsettes lenger.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da vil jeg ønske dere alle ET RIKTIG GODT NYTT ÅR!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme, og til lykke med evt. nykjøp neste år

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Takk det samme, og til lykke med evt. nykjøp neste år
    Ja får håpe jeg får oppdatert noen saker så BD rippingen og avspillingen går i orden.
    Det er jo så herlig lettvint med vanlig DVD, slippe å lete i kover haugen når en vil se en film igjen. Eller vil sjekke ekstra materialet som følger med.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da har jeg endelig fått rippet og testet avspilling av BD fra NAS-en. Fulgte http://avforum.no/forum/htpc-softwar...v-blu-ray.html og rippet til MKV. Moro å se at det funker. Er vel i utgangspunktet ikke planen å rippe de i dette formatet, men frem til jeg får satt opp en server blir det bare sånn.

Asusen er litt sær på undertekster og kræsjet på de første forsøkene, men etter et innlegg i guiden som omhandlet dette og litt knoting for å finne frem ble det neste forsøk vellykket.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Budsjett oppgradering.

Junior har da kommet tilbake til gutterommet for å bli en stund, så da måtte det inn noe der. Der ble det en Denon AVR 1910 og et par Scandyna MicroPod SE til å begynne med.
    Samt at jeg kjøpte et billig skjermkort til surfe pc-en min Gainward 9600 GT og 4 Giga minne, så nå har jeg 8G. Grunnen til et så billig skjermkort er at dette skal brukes på et annet hovedkort som jeg har liggende og skal brukes til en server dersom planene mine holder stikk, vil da kjøpe et nytt og bedre kort for avspilling av blu-ray. Men dette må vente litt til lommeboken tørr å komme frem igjen.ops:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Besøk Hos Marsboer. (En liten påsketur)

Tusen takk til Marsboer.

Tiden går så alt for fort i godt selskap.

Hadde en veldig hyggelig audiens hos Marsboer her om dagen, felles interesser på det meste fra hjemmekino til pc og duppeditter. Takker så mye for audiensen!

Hadde jo lest hans tråd på forumet så jeg viste jo noenlunde hvor landet lå, men det var som å få oppleve sin våte drøm da jeg kom inn i hans rike.
    Et hjemmekino oppsett med utstyr som jeg har drømt om i mange år og av forskjellige grunner ikke skaffet meg. Projektor, lerret, topp lydanlegg og en pc/server park som varmet et hobbyhjerte på en som startet med pc som hobby i det harde året 1990.

Et slik møte resulterer som regel i at ønsker forandrer seg.

Da er det over på, hva skal jeg selv prioritere?

Fotoapparat til å dokumentere litt, stadig nedprioritert.

Første punkt på veien er å bedre akustikken i stua mi med noen tiltak, dersom det ikke gjøres vil det ikke spille noen rolle hva slags utstyr jeg putter inn i rommet.

Det neste er jo mer lagring til BD ISO og avspillingsmuligheter på dette. Hvilken løsning det blir er jo selvfølgelig et valg en må ta, en Mediaspiller kontra HTPC? Hva er mest stabilt og gjør jobben tilfredsstillende på BD ISO?

Projektor og lerret har ligget og vaket i bakgrunnen i mange år, men stadig blitt prioritert ned. Men dette er jo en viktig ting til å få den fullkomne film følelsen. Selv om jeg har en 52” tv.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Prøve og feile.

Da jeg har lett for å ville prøve forskjellig(nysgjerrig kanskje) og hadde noen duppeditter liggende måtte jeg prøve om jeg fikk bilde og lyd over HDMI til forsterkeren(har billig skjermkort med HDMI). Fikk til bilde men ikke lyd, ligger vel i noen koblinger inni pc-en, eller noen innstillinger jeg ikke har funnet enda. Men det resulterte i en tur til nettbuttikken og bestilte nytt skjermkort, Cat 6 kabler og større strømforsyning til Chieftec kabinettet mitt.
    Komplett.no - PowerColor Radeon HD 5750 1GB GDDR5
    Komplett.no - Chieftec A-135 Series 850W PSU

Strømforsyning ble bestilt da det etter hvert vil bli mange og store disker i dette kabinettet, eventuelt blir brukt som server(kanskje).
    Cat 6 kabler til bruk på HDMI/UTP/HDMI overganger jeg har liggende.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •