Globe's kjellerkino - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 46 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 918
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du mener å ta med seg 2x80kg høytalere under armen så nei

Men et besøk til din kino tar jeg gjerne med meg! Bor ikke du i Gjøviktraktene?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Har Kjørt fult opplegg med Swans og angrer ikke
    . Kanskje jeg kan komme en tur til deg og teste ut lyden!!!!!Har bare en ting å si om Swans DB utenom en annen verden.!!!!!!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft. Vi kan avtale nærmere når det blir aktuelt?

Jeg tviler forøvrig ikke på Swans fortreffelighet, og når man i tillegg har lagt sjela i rommet så blir det bra!
    Mitt rom er totalt f**** i bassen, men heldigvis ikke noe rølp. Jeg tar gladelig i mot folk på besøk. Stereo har masse å by på det også. Stereoperspektiv og naturlighet er stikkord

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ditt tidsunkt.- velg if i do or if dont. mine bicepers er det ingen av dere som takler uansett.hehe

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rogema: Du har PM..

Beklager alt OT pratet Globe!
    Håper du er tilgivende

Du kan forøvrig komme en tur du også - selv om det ikke var i denne prisklassen du skulle operere (denne gangen )

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig med besøk i tråden, OT vil jeg ikke si det er, selv om tallstørrelsen som ble nevnt i et innlegg her IKKE passer :-)

Jeg sitter jo tross alt med den "gamle" SVS'en din her, så av den årsak er du alltid velkommen ;-) on eller off topic :-D
    Kommer gjerne innom når jeg er i Lillehammertraktene, og vi snakker bare om en 4 timers kjøretur, det tar en gjerne for en "gathering"

Jeg skal nok dra topic ned til jorda igjen....i tråden.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Prøv Swans F 2.2 Ligger ikke langt unna 802 i lydbilde. Jeg har hørt 703 og 804 det er noe av det minst engasjerend jeg har hørt. Skal du ha BW, må du minst opp på på 803D. Mine Swans Ht Spiller ringer rundt 804. Uten problemer spør Devilej Hvis du lurer.:-D

Fikk lyttet endel til F2.2 på messa her i forrige måned (mest til film, også noe musikk). Må vel si at lydbildet til B&W "treffer meg bedre". Men det er noen sinnnsyke HT rent visuelt (i positiv forstand), og de kan spille høy og rent.......det fikk vi erfare på messa.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering!

Har roet ned HT-diskusjonen noe her nå. Står fortsatt med samme frontrekka, er da også fortsatt i tenkeboksen og "titte-lytte-modus" :-)

Meeeen....man kan jo ikke stå helt stille på oppdateringsfronten! Rotel RB1090 ble solgt og sendt til en hyggelig kar i Tromsø, RB 1070 ble transportert og levert til en trivelig kar i Oslo. På vei til Oslo ringte en kar som var veeeeeldig i beit for en SVS-Plus/2, dermed ble den solgt, der og da, ny telefon....SqueezeBox 3.0 solgt!...upps......nå gikk det vel fort her, jeg rekker jo ikke å fylle opp :-)

....noen dager i Oslo rettet opp noe av dette:

Vedlegg 26001
    Toshiba HD-EP30 er nå utpakket og pent plassert i racket.

Vedlegg 25999
    Elektronikken har nå også fått seg en beskytter og renser i form av en Monster HTS5100.

Vedlegg 26000
    Parasound NC 2250, i sort, er bestilt, ventes inn "når som helst". Virket som det var noe problemer med å skaffe til veie i sort utgave, men leverandøren mente han skulle få det til, så: waiting.......... :-) Denne skal nå opp i mot 604-frontene. Det endelige HT-valget det jobbes med, vil bestemme om denne effektforsterkeren overlever HT-skifte.

Vedlegg 26002 Vedlegg 26002
    Skal nå prøve ut SUB-oppset med 2 stk. Tuber: SVS PC-Plus 20-39 til erstatning for Plus/2 Box Sub. Gleder meg vilt og uhemmet til dette. Denne endringen gjør at jeg får frontplassering av subbene, en på hver side av lerettet, bak frontene. Kalibrering??....Har jo vært på kurs ;-)!!

Dette var oppdateringene.....så langt....more to come ;-)

Takk for oppmerksomheten; så langt

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får man si.. her skjer det litt av hvert!

Dette blir nok kjempebra til slutt :-D

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt utstyr er morosamt. Godt du brukar litt på deg sjølv i jula og. Grattis. Kos deg.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, har ikke lagt merke til anlegget ditt, Globe, men du ser ut til å ha et meget fint oppsett som er i rivende utvikling. Godt sub-valg - bestilte akkurat en slik en selv.

Åssen liker du Toshibaen? Har HD-E1 selv, og den blir stående, men jeg synes den er latterlig treg fra man slår den på til man kan gjøre noe - tar jo sikkert et minutt til cden kommer ut selv om man slår den på ved å trykke på "eject". litt treg ellers også da.

Hvordan er den nye da?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det får man si.. her skjer det litt av hvert!

Dette blir nok kjempebra til slutt :-D
    Alltid morro når det skjer NOE :-) Det jeg har lært av denne hobbyen........det tar aldri slutt, man når sjeldent noe MÅL, men du verden PROSESSEN er morro og givende...hele veien :-D

Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Nytt utstyr er morosamt. Godt du brukar litt på deg sjølv i jula og. Grattis. Kos deg.
    Ja, jula er MASSE kos....og den varer HELT til påske, har jeg hørt!! ;-)

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Oi, har ikke lagt merke til anlegget ditt, Globe, men du ser ut til å ha et meget fint oppsett som er i rivende utvikling. Godt sub-valg - bestilte akkurat en slik en selv.

Åssen liker du Toshibaen? Har HD-E1 selv, og den blir stående, men jeg synes den er latterlig treg fra man slår den på til man kan gjøre noe - tar jo sikkert et minutt til cden kommer ut selv om man slår den på ved å trykke på "eject". litt treg ellers også da.

Hvordan er den nye da?

Jo jeg liker Toshibaen, men du har helt rett, det å få ut skuffen er en tålmodighetsprøve. Jeg trodde først at det var noe galt, trykket mange ganger, før den kom. Har ikke tatt tiden på den, men at det nærmer seg 1 minutt er nok ikke umulig! Men er ellers verldig fornøyd med kvaliteten. Har ikke prøvd den mye enda, men skal bli bedre kjent med den i løpet av de nærmeste dagene, håper jeg ;-)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, har lest igjennom siste sidene av tråden her nå og her har det skjedd mye! Utrolig gøy å lese, og begynner å kjenne det i oppgraderingshanda nå... (hvis det er et utrykk:-P) Dessverre ikke så mye man får med militærlønn, men skal nok få til noe!

Kinoen din har blitt helt konge, en av favorittene mine her på avforum. Gleder meg til å se noen nye bilder av nye oppsettet. :-) Lykke til videre og god jul!

Vil ikke si du har noe hast med å bytte ut 604'ene da, de låter jo skitbra!

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det ble 2 stk 20-39 på deg ja. Blir spennende å lese hva du synes om de. Må si at det frister med en sånn selv. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Wow, har lest igjennom siste sidene av tråden her nå og her har det skjedd mye! Utrolig gøy å lese, og begynner å kjenne det i oppgraderingshanda nå... (hvis det er et utrykk:-P) Dessverre ikke så mye man får med militærlønn, men skal nok få til noe!

Kinoen din har blitt helt konge, en av favorittene mine her på avforum. Gleder meg til å se noen nye bilder av nye oppsettet. :-) Lykke til videre og god jul!

Vil ikke si du har noe hast med å bytte ut 604'ene da, de låter jo skitbra!

Oppgradering kan være så mangt innen denne hobbyen. Kan gjøre mye for lite....og lite for mye ;-)

Vedr. kinoen, mange takk!

-----og du har helt rett, ingenting i veien med lyden til 604....egentlig :-)

God jul til deg og dine også!

Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Så det ble 2 stk 20-39 på deg ja. Blir spennende å lese hva du synes om de. Må si at det frister med en sånn selv. :-D
    Jeg skal så absolutt bidra med mine erfaringer når disse Tubene er satt opp og integrert. Jeg har trykket fra Plus/2 friskt i kroppen, og jeg har relativt høye forventninger til 2 stk. av disse i rommet. Ser frem til å "kjenne lyden" ved frontplassering både hva gjelder trykk og selve lydopplevelsen i rommet.

Kjenner, når jeg skriver dette, ...... jeg gleder meg VELDIG :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn å forstå at du også har kjøpt deg en Squeezebox?

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Er det sånn å forstå at du også har kjøpt deg en Squeezebox?

He he ...nei....jeg har solgt Squeezebox, nr.2 i rekken. Sitter med Sonos lydsystem. Liker godt squeezebox, funksjonalitet, kvalitet og utseende, men det ble vel mye "smør på flesk" da Sonos er godt representert i racket ;-)

Alternativet neste gang jeg skal benytte Logitech som kilde, blir Transporter :-)

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dingsen

Funker "skjøteledningen"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Funker "skjøteledningen"

He he....JAVISST! Den funker, jeg noterte verdier kun det første døgnet, er nå mer vant til den, så jeg lar den vise meg sin input og output-info, uten at dette loggføres :-D :-D

Det er uten tvil den flotteste skjøteledningen jeg noengang har hatt!

...og takk for en inspirerende og fantastisk demo i kinorommet ditt her om dagen. Jeg må si det var en svært positiv opplevelse!! Du er en mann med orden i sysakene, god estetisk sans og vet å finne rett kombo for en opplevelse i lyd (kringlyd og stereo) og bilde (DVD/HD-DVD/Blu-ray) - FULL HD!

Nå mangler bare en ULTRA........eller TO!!! :twisted: ......still waiting ??

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    He he ...nei....jeg har solgt Squeezebox, nr.2 i rekken. Sitter med Sonos lydsystem. Liker godt squeezebox, funksjonalitet, kvalitet og utseende, men det ble vel mye "smør på flesk" da Sonos er godt representert i racket ;-)

Alternativet neste gang jeg skal benytte Logitech som kilde, blir Transporter :-)
    Ok, en liten missforståelse der. Ja, en Transporter hadde vært noe. :-D

Min tråd

Side 7 av 46 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •