Globe's kjellerkino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 46 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 918
    Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er senterhøyttaleren som utgjør store deler av lydbildet i en hjemmekino, ergo så er det bedre med en center som har en liten mismatch med front, enn en center som ikke holder mål IMHO.

Når det er sagt så kjenner jeg ikke Stage. Akto har jo hatt denne og kan sikkert svare....

Skal du ha en senter fra en annen produsent, så bør du vurdere noe med en luftig og behersket diskant som matcher ML i allefall litt. Etter å ha hørt både ML og Utopia Be (men hver for seg), tror jeg det kan bli ganske bra. Jfinneru har (hadde?) en Utopia Be center til en billig penge. Men denne trenger en del effekt for å fungere optimalt.....
    YHO vektlegges HåkoN! Om jeg skulle vurdere Stage så er dette kanskje en overkill senter for ML Purity, da dette er en relativt liten ML HT kontra Vista og Summit som matches med Stage.

Men, jeg må si lydbildet av Purity og Source ikke forlater sansene så fort.

Planen er lagt, etter noe grubling i kinorommet, og tilstøtende rom Jeg holder meg til budsjettet for kinorommet, men lager et nytt budsjett for kinorommets tilstøtende kjellerrom. Har lenge gått med planer om å lage meg en liten AV-Stue der. Kona har lenge ventet på at jeg skulle fikse dette rommet til et "studyroom" med tilhørende fasiliteter. Vi snakker da gulv til vegg bokhyller, noe dempet takbelysning, et par gode øreklaffstoler med hver sin gode leselampe, et arbeidsbord med en pc-arbeidsplass, og musikkmuligheter...og en aldri så liten flatskjerm heng opp på den ene veggen. Rommet må passeres på vei til kinorommet...og der..akkurat der passer det svært godt med et par staute ML Purity. Noe oppussing av rommet må påregnes, men denne jobben er "long over due", så dette kan være spraket i ræv# får å få dette gjort.

I så fall vil kilden for disse bli "sone 5" i Sonosoppsettet her i huset. Hva tror du HåkoN? En ZP-80, pent plassert på en dertil egnet hylle, kobler rett inn på ML Purity? Bør kanskje vurdere en DAC mellom?

Jo, det må bli slik jeg får inn ML-Sounden her i huset.

Dette busjettet vil dermed bestå av følgende kostnadselementer innen Audio:

ML Purity 29K
    ZP-80 3K
    Controller med Cradle 4K (trenger en egen controller til kjellersonen)
    Kabler 2K
    DAC ?K

Budsjett settes med ramme 1. halvår 2008. Da gjenstår bare å integrere budsjettet i husstandens øvrige budsjettplaner 2008 ;-)

Saken løst :-) da går jeg tilbake til kinorommet.....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    For prisen av Stage får du jo en HTM2D. Minus det vi pratet om Synes heller ikke Swans imponerte meg særlig.

Du er rene livbøya du Daniel, drar meg inn fra dypt og ukjent farvann, tilbake til land og noe mer kjente omgivelser :-)

HMT2D blir det nok ikke, synes HTM3S tilfredsstiller sansene mer enn nok ;-)

Med Martin Logan ryddet ut av kinorommets planlegging, er bildet nå mye klarere :-D. Men, etter å ha vurdert og grublet en stund så begynner "forværelsetanken" å dominere hjernebarken. Rydding av to boder, som igjen kan ta inn over seg noen lagringseementer fra tiltenkt rom tar oppmerksomhet og bidrar til økende motivasjon for litt fysisk aktivitet for måloppnåelse.

Skal en tur til HFK for å få lyttet til 703 i morgen, de hadde kun 704 i butikken når jeg var der i forrige uke. Gleder meg til dette - også:-)!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Du er rene livbøya du Daniel, drar meg inn fra dypt og ukjent farvann, tilbake til land og noe mer kjente omgivelser :-)

HMT2D blir det nok ikke, synes HTM3S tilfredsstiller sansene mer enn nok ;-)

Med Martin Logan ryddet ut av kinorommets planlegging, er bildet nå mye klarere :-D. Men, etter å ha vurdert og grublet en stund så begynner "forværelsetanken" å dominere hjernebarken. Rydding av to boder, som igjen kan ta inn over seg noen lagringseementer fra tiltenkt rom tar oppmerksomhet og bidrar til økende motivasjon for litt fysisk aktivitet for måloppnåelse.

Skal en tur til HFK for å få lyttet til 703 i morgen, de hadde kun 704 i butikken når jeg var der i forrige uke. Gleder meg til dette - også:-)!
    Godt å høre. Skal forsvare det at HTM3S duger som bare fy. Passer 703 gjør den også. Sørg for å ikke bruk Denon forsterker på 703 da. Bra noen tar initiativet for å redde deg ut a krisa her

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. Skal forsvare det at HTM3S duger som bare fy. Passer 703 gjør den også. Sørg for å ikke bruk Denon forsterker på 703 da. Bra noen tar initiativet for å redde deg ut a krisa her

He he...fikk telefon fra en kar i går som forhandler Parasound, bl.a., fikk et tilbud på NC2250 og NC2125..i sort...vurderer..! :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he...fikk telefon fra en kar i går som forhandler Parasound, bl.a., fikk et tilbud på NC2250 og NC2125..i sort...vurderer..! :-)
    ltraudio?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ltraudio?
    Yepp...han nevnte at han hadde laget flere tilbud til medentusiaster den siste tiden på nettopp denne kombinasjonen ;-)

EDIT: og hans tilbud var bedre enn TonArt sine priser :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp...han nevnte at han hadde laget flere tilbud til medentusiaster den siste tiden på nettopp denne kombinasjonen ;-)

EDIT: og hans tilbud var bedre enn TonArt sine priser :-)
    Hvem kan det være tro.

På tide med lønn snart, slik at det blir en Halo A23 på meg. Går jagge meg alt for mye penger til julegaver. Fader heller.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem kan det være tro.

På tide med lønn snart, slik at det blir en Halo A23 på meg. Går jagge meg alt for mye penger til julegaver. Fader heller.

åhhh, du kjenner jo gleden av Å GI..så lenge det er DU som FÅR :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

åhhh, du kjenner jo gleden av Å GI..så lenge det er DU som FÅR :-)
    Ikke sant. Gi alt til meg selv er det beste gleden jeg får. Kan liksom ikke se for meg kona åpner pakke på julaften, og der popper det ut en A23. Tviler på at det bli noen jiippi som tuter ut av munnen hennes da. Men skulle vært artig å prøvd. Vet jo hvem som hadde beholdt gaven

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant. Gi alt til meg selv er det beste gleden jeg får. Kan liksom ikke se for meg kona åpner pakke på julaften, og der popper det ut en A23. Tviler på at det bli noen jiippi som tuter ut av munnen hennes da. Men skulle vært artig å prøvd. Vet jo hvem som hadde beholdt gaven
    Forsiktig nå Daniel.....tror nok kona da fort vil begynne å lete etter byttelappen ja, jeg kan jo tipse henne om at hun vi lett vil få solgt den her på avforum om hun skulle velge å ikke beholde gaven

Det der TØR du ikke :-) WE DARE YOU :twisted:

synes nesten jeg hører deg på julaften: "NEIMEN..JENTA MI..du har fått deg en A23!! DET var gaven sin det!!...NÅ tenker jeg du ble GLAD" :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Forsiktig nå Daniel.....tror nok kona da fort vil begynne å lete etter byttelappen ja, jeg kan jo tipse henne om at hun vi lett vil få solgt den her på avforum om hun skulle velge å ikke beholde gaven

Det der TØR du ikke :-) WE DARE YOU :twisted:

synes nesten jeg hører deg på julaften: "NEIMEN..JENTA MI..du har fått deg en A23!! DET var gaven sin det!!...NÅ tenker jeg du ble GLAD" :-D
    Får nok vente til etter jul ja. Men A23 kommer snart i hus uansett.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er direkte slemt at dere gutter sitter og planlegger slik, nå hadde jeg bestemt meg for å roe ned litt, men etter all denne gløden og iveren kjenner jeg at det kribler i kroppen etter noe nytt. *lete pre,effekt++*

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Senter

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er direkte slemt at dere gutter sitter og planlegger slik, nå hadde jeg bestemt meg for å roe ned litt, men etter all denne gløden og iveren kjenner jeg at det kribler i kroppen etter noe nytt. *lete pre,effekt++*
    Ja, dette smitter. Sikler alltid etter noe nytt. Men det er viktig å nyte det man har også. Er vel ikke lett når en surfer på AVF og leser om alle planene til folk. Kan bli gal av det. Så hva har pahf i tankene da?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom igjen Pahf.......frem med det......topic i denne tråden er:....PLANER....Kom igjen, ikke sitt der og hold igjen nå...UT MED DET :-).. det er viktig å SNAKKE sammen..og her snakker vi om; OPPGRADERING :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Senter

Dette skulle vel være det optimale løsningen i et slikt oppsett - egentlig - !?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se, med tid og stunder så vil jeg ha :
    -Dac
    -Pre med prosessor inngang, parasound p3 fks frister enormt.
    -Flytte sb12 ifront, putte sylinder i baken
    -Center
    -HD kilde - Avventer til 'krigen' har stillnet
    -Rs bakhøytalere
    -Nye analoge signalkabler
    -Pj som faktisk kan ordne større bilde en 42" på 3m avstand
    -Transporter (Mer en drøm)
    etc etc etc...

Det er nettop derfor dette forumet er drepen for meg, må virkelig roe ned en stund og bruke litt penger på fornuftige ting også

Det som er bakdelen med forumet for min del er at i det ene øyeblikket storkoser jeg meg med det jeg har, og i neste leser jeg en artikkel,tråd,hjemme-hos etc etc, så er det full planlegging igjen
    Slitsomt, men samtidig så veldig veldig gøy!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Dac
    -Center
    -Rs bakhøytalere
    etc etc etc...

Det som er bakdelen med forumet for min del er at i det ene øyeblikket storkoser jeg meg med det jeg har, og i neste leser jeg en artikkel,tråd,hjemme-hos etc etc, så er det full planlegging igjen

BRA Pahf..tenker det var godt å FÅ SAGT DET!! Planer må man ha..........et øyeblikk...jeg endrer overskriften på tråden.......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Dac
    -Center
    -Rs bakhøytalere
    etc etc etc...

Det er nettop derfor dette forumet er drepen for meg, må virkelig roe ned en stund og bruke litt penger på fornuftige ting også

Da er vi i samme båt. Burde kutte ut AVF. Nei da Neste for min del, blir vel HD proj og avspiller. Men enig med deg. Venter til 'krigen' har stillnet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke nevne det viktigste, eget hus med dedikert rom,proffesjonell demping, sonos, inn-wall system på stue,bad og soverom. 5.1 selfølgelig, en tube i alle rom

Side 3 av 46 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •