Globe's kjellerkino - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 46 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 918
    Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen tilfeldigheter nei, har selv hatt gleden av å se Flageborg og RoKo in action, i min egen hule.....dette gjøres GRUNDIG...og med helt klare målsettinger på hva som skal være mulig å få frem..gitt utstyr og rom. Det er ikke noe "greit nok" eller "nesten".......lyden skal SITTE...

..og det de får frem, er GULL :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Du skriver i en annen tråd at du vurderer å selge din Logitech Transporter. Kan du forklare litt hvorfor du vil gjøre det og hva du har tenkt å erstate den med?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvorfor selge....godt spørsmål egentlig...like vanskelig å svare på som når fruen spør...Hva skal du med det da? :-)

Neida.....jeg har Sonos i hus, kjøpte nettopp inn en ekstra ZonePlayer og en ekstra kontroller til et nytt kjellerrom. Har hatt en passiv sone liggende en stund, koblet denne opp, via optisk, til Onkyo Receiveren. Ble positivt overrasket over lydbildet denne gav målt opp i mot Transporteren.

Liker Transporteren svært godt...på alle mulige måter, men blir nå å kjøre Sonos, med Onkyo`n som forforsterker. Pengene blir puttet i en ny senterHT, mest sannsynlig en modell fra Swans! :-)...men men vi får se...jeg har skiftet mening før :-). Får jeg det jeg forlanger for den, går den!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Så... før en kan vurdere og kjøpe noe så må det planlegges til minste detalj en god grunn til og kjøpe ... hehehe

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...planlegging er jo halve morroa....eller?? :-)

Transporteren kommer nå til et nytt hjem.....et hjem hvor Streaming og IP er enda mer sentralt enn hjemme hos meg :-)...og her hjemme har jeg litt av sorten jeg også :-)

Nå er det avgårde til Elektromessa 2008. Skal jobbe i Oslo i morgen, tar meg en kjapp tur innom messa før stengetid..og planlegger å sprade litt mer der på lørdag. Hører mye forskjellig om messa, en kjentmann beskrev det som å vandre i et digert ElKjøpsenter.....og det må jeg si jeg ikke har noe i mot :-)

Er på utkikk etter en ny BD-spiller..mange aktuelle kandidater...må selvfølgelig innom Lyd og Bilde-stand..der står det kjentfolk :-), AVShop PJ Shootout må man jo få med seg. Lyd, bilde (levende- og stillbilder) og forventingen om en og annen gadget....se det er temaer som jeg gjerne dyrker en lørdag formiddag :-)

Håper å treffe igjen noen AVFére der også?! ;-)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Ja...planlegging er jo halve morroa....eller?? :-)

Transporteren kommer nå til et nytt hjem.....et hjem hvor Streaming og IP er enda mer sentralt enn hjemme hos meg :-)...og her hjemme har jeg litt av sorten jeg også :-)

Nå er det avgårde til Elektromessa 2008. Skal jobbe i Oslo i morgen, tar meg en kjapp tur innom messa før stengetid..og planlegger å sprade litt mer der på lørdag. Hører mye forskjellig om messa, en kjentmann beskrev det som å vandre i et digert ElKjøpsenter.....og det må jeg si jeg ikke har noe i mot :-)

Er på utkikk etter en ny BD-spiller..mange aktuelle kandidater...må selvfølgelig innom Lyd og Bilde-stand..der står det kjentfolk :-), AVShop PJ Shootout må man jo få med seg. Lyd, bilde (levende- og stillbilder) og forventingen om en og annen gadget....se det er temaer som jeg gjerne dyrker en lørdag formiddag :-)

Håper å treffe igjen noen AVFére der også?! ;-)
    Møtte AVF gutta der i dag. Satt opp 802D hos lyd og bilde stand`n i går. Spiller på EC Nemo 400 blokker. Verdt en prøvelytt

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaahhhh skulle være en killer kombo :-) Hvem er det som stiller med dette? Dere (HFK)? Har dere lånt EC Nemo 400 da eller?? ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Aaahhhh skulle være en killer kombo :-) Hvem er det som stiller med dette? Dere (HFK)? Har dere lånt EC Nemo 400 da eller?? ;-)
    HFK har lånt ut 802D til L&B. Det samme har EC gjort.
    Samt pre-amp, dvd og cd spiller fra samme leverandør. konge oppsett. Spiller meget bra tross rom og plassering.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Knekkebrød er så godt.....det KILER I MAGAN" :-)

Skal bli morro å se OG høre ;-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #"&#%"%# glømt av at de va fredag i dag :-(

Må prøv å finn den repotasjen nånn plass da kansje :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke den repotasjen nei :-( Legger de den ikke ut på nettet kansje

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Møtte AVF gutta der i dag. Satt opp 802D hos lyd og bilde stand`n i går. Spiller på EC Nemo 400 blokker. Verdt en prøvelytt
    Med tanke på at det faktisk ikke finnes noen EC Nemo 400 så er jeg spent.

Er det snakk om EC AW400 (NADA) (400W) eller EC Nemo (600W)
    Eller sagt med andre ord, er det de jeg har med gullknapp på fronten, eller er det de enda større uten gullknappen? 8)
    Ikke at det har så mye å si, siden begge er særdeles kapable.

Men det er deilig at de endelig får på noe passende elektronikk på 802D i stedet for sedvanlige Classé som jeg ikke føler er den mest spenstige matchen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Eller sagt med andre ord, er det de jeg har med gullknapp på fronten, eller er det de enda større uten gullknappen? 8)

Men det er deilig at de endelig får på noe passende elektronikk på 802D i stedet for sedvanlige Classé som jeg ikke føler er den mest spenstige matchen.
    Er nok Nemo 600.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei, mener å huske at de blokkene som stod der hadde gullknapp, så da er det vel i såfall EC AW400.

Nå ble det, uannsett, ikke så mye lytting på dette oppsettet da diskanten på den ene ble sprengt tidlig under messa, og oppsettet ble stående der mest til pynt :???:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Messa, hjemmekinobesøk og reportasje :-)

Da er jeg hjemme fra en kort og hektisk, men givende og hyggelig Oslotur.

Fredag, ankomst messa
    Ankom messa fredag ettermiddag. Møtte da Striky og Loffen68. Jeg avleverte min SlimDevice Transporter som skulle bringes til sin nye eier, phatbull. Alltid hyggelig å møte igjen AVFère på ulike tilstelninger, og det har blit endel muligheter for dette i år :-)

Demo hos MrMyagi
    Etter en kjapp rekognoseringsrunde på messa, og avslutting av messedagen for Striky og Loffen68 (de stod på stand sammen med Lyd og Bilde) dro vi alle tre til MrMyagi på Kløfta. Han hadde invitert oss til en aldri så liten demo og et minitreff i sin Casa :-) Vi fikk der diskutert, sett og hørt noen heftige lyd og bildeklipp....ja vi bunnet faktisk SVS-PC Ultra subbene under et klipp av den nye Hulk-filmen (BD), og det var jo en opplevelse i seg selv . Alt gikk bra, ingen skade skjedd. Kun gåsehud og noen måpende blikk når det skjedde :-)

Lørdag - messedag
    Lørdag morgen ble det noe mer intensiv messedag. Vi samlet oss litt på standen til Lyd og Bilde, der var MrMyagi, Loffen68, striky og phatbull.

Dagen ble brukt på messa til å se og forsøke å høre. Det blir ikke noe skikkelig inntrykk på slike messer, hvor det meste foregår i en svær hall. En får sett nye modeller, tatt på dem, og prøvd ut noe av funksjonaliteten, men noe lytting for vurdering blir det jo ikke snakk om. Og det å skulle konsentrere seg om en bildepresentasjon synes jeg heller ikke er så lett, da det krever at en har en viss ro og orden rundt seg for å kunne gjøre en nogenlunde grei vurdering (min menig, kan være alderen som krever ro for å vurdere dette ;-) ).

"Er det Ethernet på denna?"
    For min egen del starter all komponentvurdering med en tilkoblingssjekk....er det ethernettilkobling.....om ikke...gå til neste ! (dette gjelder kilde og målkomponenter).

Etter messa ble det en tur tilbake til Casa - MrMyagi igjen, her ble det middag kombinert med action på lerret (Rouge Assasin - BD).

Det ble ikke noe stor shopping på messa for min del, foruten noen nye BD-filmer som nå står pent plassert i BD-Hylla :-)

Reportasje i Adresse, Fredag 14.11
    Forøvrig så ble det en grei reportasje i Adresseavisen etter besøket av journalist og fotograf i forrige uke. Reportasjen finner dere her, for de som skulle ha interesse av å se den :-)

Man kan ha kontroll på hva en sier i et intervju, men ikke det som blir oppfattet og skrevet ;-) . Synes reportasjen ble grei nok, morro er det å få vise frem kinorommet sitt i en slik setting også :-)

Montere nytt lerret - 16:9, Buet
    I morgen skal jeg montere nytt lerret i rommet (buet 16:9 Dreamscreen, 100"), gleder meg til å se effekten dette gir. Blir jeg ikke fornøyd blir nok 110" Flatt lerret hengt opp igjen :-)...også skal jeg kjøre nyinnkjøpt Hulk (BD) da....for å sjekke "bunningeffekten" på mine PC 20-39 8) Det må jo prøves!

Videre er ny senterHT til vudering (i bevisstheten)...Swans F1.1C er nok den som ligger nærmest en endelig beslutning...med mindre en annen kandidat skulle dukke opp :-)...Vurderingen er jo halve morroa!

Årsak til EDIT: Rettet opp skrivefeil

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjå der ja... enda ein AVforum kjendis :-) he he

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, mener å huske at de blokkene som stod der hadde gullknapp, så da er det vel i såfall EC AW400.

Nå ble det, uannsett, ikke så mye lytting på dette oppsettet da diskanten på den ene ble sprengt tidlig under messa, og oppsettet ble stående der mest til pynt :???:
    Sprengt diskant?

Hva slags folk er det som demonstrerer høyttalere i en slik prisklasse ved å voldta den på verste vis??

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprengt diskant?

Hva slags folk er det som demonstrerer høyttalere i en slik prisklasse ved å voldta den på verste vis??

"Gamlegutta" i Kringlyd he he

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sprengt diskant?

Den ble brukt som PA høyttaler til en konsert på lørdagen. Fy skam. HFK har lånt ut disse til Lyd & bilde.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reportasje i Adresse, Fredag 14.11
    Forøvrig så ble det en grei reportasje i Adresseavisen etter besøket av journalist og fotograf i forrige uke. Reportasjen finner dere her, for de som skulle ha interesse av å se den :-)

Man kan ha kontroll på hva en sier i et intervju, men ikke det som blir oppfattet og skrevet ;-) . Synes reportasjen ble grei nok, morro er det å få vise frem kinorommet sitt i en slik setting også :-)
    Grattis med flott reportasje!

Side 24 av 46 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •