Globe's kjellerkino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 46 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 918
    Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Var vel slik at Purity var aktiv hele veien?
    Ja Purity er aktiv hele veien, det ble sagt at Purity er saamme spec som Spurce, men da altså Aktiv. Og lydbildet fra Source er IKKE glemt etter messa! :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ML Vista spiller glimrende både til film og musikk. Har sett film hos Lars (MrMyagi) mange ganger, og kan med hånden på hjerte si at det funker meget bra. ML har vist en senter som er under den som heter Stage. Husker ikke helt hva den heter. Men det skal jeg finne ut

Det stemmer, de har en model med benevnelsen Stage, en senter til nærmere 30K. Tror TonArt fant den de mente kunne matche Purity under ML-USA. Den var veggmontert og noe mindre enn Stage

Stage:
    Vedlegg 25571

Jeg finner ikke utgaven de viste, skal lete lit mer på nettet. Det var bilde av den sammen med noen veggmonterte ML-paneler.(mener jeg det var).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Bilde av senteren jeg tenkte på. Men vet fortsatt ikke hva den heter. koster da noe mindre enn Stage.
    Har du hørt denne?

EDIT: Det er vel modell Martin Logan Cinema i, det da skulle jeg tro.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fant jeg den. Modell Motif, denne er det som ble foreslått matchet opp sammen med Purity.

Vedlegg 25573
    Motif

Oppsettet blir, i såfall:

Martin Logan Purity
    Martin Logan Motif

Hmmm......

Vedlegg 25575 Vedlegg 25573 Vedlegg 25574

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Der fant jeg den. Modell Motif, denne er det som ble foreslått matchet opp sammen med Purity.

Vedlegg 25573
    Motif

Martin Logan Purity
    Martin Logan Motif

Hmmm......

Der har du gåsehud oppsett!! Hvilken effektforsterkere tenker du på nå da? Siden du har solgt Rotel.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har du hørt denne?

EDIT: Det er vel modell Martin Logan Cinema i, det da skulle jeg tro.
    Har ikke hørt denne, men Lars sier at denne ikke er noe særlig. Ikke vet jeg hvorfor.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vedlegg 25573
    Motif

Martin Logan Purity
    Martin Logan Motif

Hmmm......

Se der ja. Er den i samme serie (Design serien) ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god senter er nok et must med elektrostater dersom du er mer enn 1 person som skal se film. Det naturligste valget er nok en senter fra samme fabrikant. Det er begrenset hva en romkorreksjon kan utrette.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    En god senter er nok et must med elektrostater dersom du er mer enn 1 person som skal se film. Det naturligste valget er nok en senter fra samme fabrikant. Det er begrenset hva en romkorreksjon kan utrette.
    Sant nok, jeg tar sikkert feil, men ser for meg at en kino med elektrostater blir litt ego kino ? Men etter jeg hørte source er jeg helt sikker på at innen musikk er de høyt på skalaen.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vært på jakt etter en senter i segmentet. Min helt subjektive mening er at ML kun har én slik i produksjon, og det er Stage. De prøvde seg med cinema i, men kom ikke i mål. Hadde kun hørt denne, og var på jakt etter senter hos andre produsenter pga den spinkle lyden, når jeg ved en tilfeldighet fikk høre Stage. Noe helt annet

Motif skal være et mindre alternativ til Stage. Har testet Motif nylig, da jeg vurderte et slikt par som bakkanaler. Minner meg litt om cinema, men fysisk mindre. Det samme kan dessverre sies om lyden. Totalt fravær av trykk, så noen kinohøyttaler er det ikke. Hvertfall ikke som senter. Har selv avskrevet de som et alternativ bak, og det burde si noe om hvor fornøyd jeg var.

Men smak er delt, så skal du konkludere med noe sikkert må du nesten prøve selv. Lykke til i jakten!

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Har selv vært på jakt etter en senter i segmentet. Min helt subjektive mening er at ML kun har én slik i produksjon, og det er Stage. De prøvde seg med cinema i, men kom ikke i mål. Hadde kun hørt denne, og var på jakt etter senter hos andre produsenter pga den spinkle lyden, når jeg ved en tilfeldighet fikk høre Stage. Noe helt annet

Motif skal være et mindre alternativ til Stage. Har testet Motif nylig, da jeg vurderte et slikt par som bakkanaler. Minner meg litt om cinema, men fysisk mindre. Det samme kan dessverre sies om lyden. Totalt fravær av trykk, så noen kinohøyttaler er det ikke. Hvertfall ikke som senter. Har selv avskrevet de som et alternativ bak, og det burde si noe om hvor fornøyd jeg var.

Men smak er delt, så skal du konkludere med noe sikkert må du nesten prøve selv. Lykke til i jakten!
    Dette stemmer jo akkurat med mine meninger. Gå for Stage hvis du MÅ ha ML-center!

Ps: Si ifra hvis du er i nærheten en gang så skal du få hørt på Stage her:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Er den i samme serie (Design serien) ?

Etter sigende så skal det være det ja. Den er presentert under ML-Nyheter sammen med Source og Purity, bl.a her

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Helt klart fokus på senteren her. Har etterhvert lest erfaringer som tilsier at Stage er det eneste som "duger" hva gjelder trykk og dynamikk i senterkanalen fra ML, selv om jeg mener å ha lest noen tilfredse erfaringer også med Cinema. Men......det gjenstår fortsatt egen lyttesession. Synd det ikke er så mange steder, om noen, her i Trondheim som kan tilby dette.For ML fronter finnes det gode lyttealternativer, både Source, Purity og Vista, men senterkanalen presenteres bare som "kan skaffes på bestilling" og da er det liten angrerett om lydbildet ikke skulle stemme. Hmmmm.....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Dette stemmer jo akkurat med mine meninger. Gå for Stage hvis du MÅ ha ML-center!

Ps: Si ifra hvis du er i nærheten en gang så skal du få hørt på Stage her:-D

DET hadde vært toppers det, skal jo oppholde meg i regionen der mesteparten av neste uke, samt kommende helg. Skal bl.a. på Sub.kalibreringskurs (gleder meg enormt til det) neste lørdag. Så, om en gang i løpet av søndag formiddag passer, eller en ettermiddag tidligere i uka, ja så tropper jeg opp :-) Og du har jo FULL HD, REAL HD på videofronten også du nå?! :-)

hmmm....frykter nesten dette med lyttesession av Stage.......her må eventuelt budsjettet revurderes..eller REVIDERES :-)

EDIT:rettet stavefeil :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky

Takk for ditt innspill og din erfaring, kjenner, når jeg leser hva du skriver at det nok da skal mye til for at jeg finner dette til å være en GOD kinohøyttaler.

Fikk du hørt denne hos forhandler i Oslo?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Der har du gåsehud oppsett!! Hvilken effektforsterkere tenker du på nå da? Siden du har solgt Rotel.

He he...da toucher du utgangspunktet mitt. Jeg ble "fyra opp" av en viss annen entusiast her inne......"Du skal høre lydbildet fra Parasound...fyttigrisen...det er SAKER det".....Javel, tenker jeg......dette kan jo være verdt å prøve. Parasond NC2250 og 2125 legges som slagplan, Rotel ut..først! Rotel solgt....men så begynner oppgraderingskverna å gå...hmmmm.det hadde jo vært morro..OG aktuelt å skifte litt på frontrekka også ...sånn i samma slengen lissom :-).

og her sitter jeg da, med huet fullt, og leser til øynene blir store og våte...det er nærmest så nattesøvnen går med i tankeprosessen her.

Skulle det bli ML, så er Purity aktive HT, så der blir det ikke behov for effekttrinn på disse. Hva gjelder effekt til senterkanalen, så må jeg vurdere ut i fra hva jeg da lander på.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he...da toucher du utgangspunktet mitt. Jeg ble "fyra opp" av en viss annen entusiast her inne......"Du skal høre lydbildet fra Parasound...fyttigrisen...det er SAKER det".....Javel, tenker jeg......dette kan jo være verdt å prøve. Parasond NC2250 og 2125 legges som slagplan, Rotel ut..først! Rotel solgt....men så begynner oppgraderingskverna å gå...hmmmm.det hadde jo vært morro..OG aktuelt å skifte litt på frontrekka også ...sånn i samma slengen lissom :-).

og her sitter jeg da, med huet fullt, og leser til øynene blir store og våte...det er nærmest så nattesøvnen går med i tankeprosessen her.

Skulle det bli ML, så er Purity aktive HT, så der blir det ikke behov for effekttrinn på disse. Hva gjelder effekt til senterkanalen, så må jeg vurdere ut i fra hva jeg da lander på.
    Swans F1.1C og F2.3C er vel brukt sammen med ML. Kenti har vel et sånt oppsett. Har selv prøvd ut Parasound med Swans og det låter jævlig bra.:-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er senterhøyttaleren som utgjør store deler av lydbildet i en hjemmekino, ergo så er det bedre med en center som har en liten mismatch med front, enn en center som ikke holder mål IMHO.

Når det er sagt så kjenner jeg ikke Stage. Akto har jo hatt denne og kan sikkert svare....

Skal du ha en senter fra en annen produsent, så bør du vurdere noe med en luftig og behersket diskant som matcher ML i allefall litt. Etter å ha hørt både ML og Utopia Be (men hver for seg), tror jeg det kan bli ganske bra. Jfinneru har (hadde?) en Utopia Be center til en billig penge. Men denne trenger en del effekt for å fungere optimalt.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

For prisen av Stage får du jo en HTM2D. Minus det vi pratet om

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For prisen av Stage får du jo en HTM2D. Minus det vi pratet om Synes heller ikke Swans imponerte meg særlig.

Side 2 av 46 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •