Globe's kjellerkino - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 46 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 918
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer jo lyd når pj'en er på. Og eg bruker bare HDMI kabel på begge. Så da må lyden gå igjennom HDMI. Alltså ikke deaktivert det.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kolles går den me Trondheims mæssa fer tia ?

veit du når de kjæm nå meir info på sia ?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kolles går den me Trondheims mæssa fer tia ?

veit du når de kjæm nå meir info på sia ?

Nei, det er ei stund sida jeg har snakke med Frode Olsen nå, sist var i våres. Han refererte da til svært god pågang fra utstillere og fortalte litt om den planlagte banketten :-)

Skal sende ham en SMS for å sjekke ståa!!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Det kommer jo lyd når pj'en er på. Og eg bruker bare HDMI kabel på begge. Så da må lyden gå igjennom HDMI. Alltså ikke deaktivert det.
    Poenget med å deaktiverte lyd ut via HDMI er jo at du ikke skal sende lyden som signal gjennom HDMI fra forsterkeren og videre til projektor. Eller bruker du høyttaleren i projektoren din? Lyden kommer selvfølgelig frem til forsterkeren (fra Blu-ray-spilleren) uavhengig om du deaktiverer HDMI ut eller ikke.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw: Gratulerer med 875, Globe! Det er en god forsterker du har fått deg. Nå er det bare å sette i gang å fikse DSP firmwaren slik at du slipper å få deg noen DTS HD MA-karameller, nå som vi har fått en slik fin en guide her på forumet

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk Kenti.

Kjempefornøyd med Receiveren! Har så langt kjørt 2 kanals på den, og det er et helt annet lydbilde i denne kontra Denon, som jeg har hatt et par modeller av de siste årene. Sitter her nå og setter meg inn i nye menyer, innstillinger, fjernkontroll...alt i kontrollerte former, med en Dahls DoubleIce på box, noe dempet belysning og masse god, kjent musikk. Morro med nye bokser :-) Onkyo via Nad M25 frem til B&W behager min øreganger :-)...aahhhh deilig med fredagskveld og helg!

Neste helg blir med montering av ny 1080p PJ, nok en helg å se frem til :-)

Skal lese din Firmware-Upgrade-guide fire/fem ganger til før jeg "våger meg" på den operasjonen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er som lukten av ny elektronikk, skåret papp og frisk MDF en fredagskveld nei Kjenner til følelsen!

Ja, er bare å kose seg med forsterkeren før du begir deg ut på noen oppdateringer, men det er ikke så vanskelig som man gjerne tror.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du er fornøgd Globe. Sant det er kjekt å bruke penger. ;-)

Solgt HTS 5100?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pengene er kun et middel, det er måloppnåelse en må ha fullt fokus på

HTS står fortsatt i racket ;-) Var en kar som skulle ha den, skulle hente i morgen, imorgen, i morgen, i morgen...nå er sommeren gått. Den er fortsatt til salgs :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ingenting er som lukten av ny elektronikk, skåret papp og frisk MDF en fredagskveld nei Kjenner til følelsen!

Ja, er bare å kose seg med forsterkeren før du begir deg ut på noen oppdateringer, men det er ikke så vanskelig som man gjerne tror.

Skal grave litt i kabel-lageret her, har nok en nullmodelkabel liggende...then I'm good to go!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Kjempefornøyd med Receiveren! Har så langt kjørt 2 kanals på den, og det er et helt annet lydbilde i denne kontra Denon, som jeg har hatt et par modeller av de siste årene.
    Har samme oppfattning som deg av Onkyo'en. Hadde Denon tidligere (2807) - det å gå til Onkyo 875 var for meg som å tre inn i en ny dimensjon/verden. Ganske dristig sagt, men det føltes slik den gangen!

Skal lese din Firmware-Upgrade-guide fire/fem ganger til før jeg "våger meg" på den operasjonen.
    Har Kenti laget en slik guide? Har du en link til den og siste, offesielle fw? Kanskje jeg skal oppgradere selv.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er guiden

Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, her er litt oppdatering til de av dere som følger med i tråden min, og til meg selv. Faktisk litt morro å lese seg tilbake i sin egen lille tråd etterhvert som ting utvikler seg...og det gjør det jo :-)

Jeg kjøpte nylig inn komponenter som oppgraderer kinorommet til Full HD. Det ble en Sanyo Z2000 PJ,samt en Onkyo 875. Nyyydelig :-) Forbedring i lyd og bilde. Det blir lengre og lengre mellom DVD filmene, da det nå er BD og enkelte HD-DVD skiver som gjelder :-).

Sammen med salg av Denon AVR 4306, ble også Parasound byttet ut, til fordel for NAD M25.

Så var det PJ byttet da......etter at Panasonic PT-AE900, høytidelig ble nedmontert, sammen med tilhørende takfestet, ble den liggende på en hylle her i kjelleren. Pæra har gått ca. 750 timer, og jeg ser av annonser bl.a. her inne på AVTorget at slike går for 3.000 +/-......her er bruksverdien høyere enn salgsverdien.

Hva gjør man da...jo man finner et "ledig" kjellerrom (19kvm), kun benyttet som lagringsplass til husstandens "kjekt å ha" ting og tang, pappesker, "ikke-kaste-fordi-fordi-fordi" og DIVERSE.....man rygger til hengeren og tar en 2 ukers ryddesjau, flytter lagringsplass, rydder i øvrige småboder og kjellerganger, og VIPS..etter 6 hengerlass og betalt fyllingavgift for 1,5 tonn !! så har man et disponibelt rom som fint kan bli "sal 2" :-)

Alt startet med en Panasonic PT-AE900 som ble "til overs"......dette har nå fått konsekvenser for lommeboka, ettermiddager, kvelder og helger da kjellerrommet var som "råkjeller" å regne.

Har kommet godt i gang, lagt nytt gulv, hevet 15 cm, isolert, 22mm gulvspon, gravd utvendig, lagt ut isolasjon 1 meter ut av yttervegg, lektet ut 2", legger skult el.anlegg, kabler med Cat6 datakabling 3 punkter, fått frem kabeltv, og skiftet et gammelt koblavindu til 2 lags isolergalss.

Driver nå med pussemaskin for å pusse en gammel vindeltrapp som er nedgangen til rommet.......DET arbeidet stoppet fort.....her trengs det maske !

Skal få lagt ut noen bilder etterhvert...noen investeringer med tanke på bilde og lyd er planlagt, jo noen av dem står allerede klar. Mer om dette via bilder noe senere i kveld.

Takk for oppmerksomheten!

Får besøk til HiFIMessa...må jo nesten være ferdig til da! :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bli de et såkalt "Fotballkamp-rom"... ? me kvinner ingen adgang skilt på døra :-D he he

Eller kansje et High-End Stereo-rom ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bli de et såkalt "Fotballkamp-rom"... ? me kvinner ingen adgang skilt på døra :-D he he

Eller kansje et High-End Stereo-rom ?
    He he...det blir nok et sånt "fire pils og en pizza" rom, fotball, GuitarHero, RockBand, bildefremvisning ("Se her var vi i fjor sommer"), og "joda...dere kan godt få se på barneTV på storskjerm"-rom.

Rommet blir møblert med en Hjørne-sove-sofa (man har jo alltid behov for et gjesterom :-) ), et par pc-arbeidsplasser, og så skal jeg bruke litt tid på å finne noe som kan gi meg god 2 kanals lyd. Dette rommet skal ikke bli flerkanals, slikt det er tenkt nå. Har fått bekreftet ankommet ny Sonos spiller (ZP-120) samt en ny controller til denne. Skal så finne et par veggmont HT som kan gi god lyd tilpasset dette.

I tillegg er Samsung LE46A656 bestilt veggmonteres med strømkontakt og tilhørende kabler i vegg, motorisert lerrett (innkjøpt og ankommet), iMac 24" (bestilt) kjører overgang mini-DVI til HDMI på denne, PS3 flyttes fra kinorom. Valo her inne på AVForum vant seg en HDMI-splitter 3IN / 1OUT forrige helg, denne kjøpte jeg av ham, så den skal kunne håndtere påtenkte kilder p.t.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da vet vi hvor det ble av gevinsten. Den kommer i godt selskap ser jeg, og det er flott.

Lykke til med prosjektet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst, gevinsten din kommer til å spille en nøkkelrolle :-)

Takk for sist forresten! :-D

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

I ordets rette forstand.

Og selvfølgelig Takk for sist.ops:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he...det blir nok et sånt "fire pils og en pizza" rom, fotball, GuitarHero, RockBand, bildefremvisning ("Se her var vi i fjor sommer"), og "joda...dere kan godt få se på barneTV på storskjerm"-rom.

Rommet blir møblert med en Hjørne-sove-sofa (man har jo alltid behov for et gjesterom :-) ), et par pc-arbeidsplasser, og så skal jeg bruke litt tid på å finne noe som kan gi meg god 2 kanals lyd. Dette rommet skal ikke bli flerkanals, slikt det er tenkt nå. Har fått bekreftet ankommet ny Sonos spiller (ZP-120) samt en ny controller til denne. Skal så finne et par veggmont HT som kan gi god lyd tilpasset dette.

I tillegg er Samsung LE46A656 bestilt veggmonteres med strømkontakt og tilhørende kabler i vegg, motorisert lerrett (innkjøpt og ankommet), iMac 24" (bestilt) kjører overgang mini-DVI til HDMI på denne, PS3 flyttes fra kinorom. Valo her inne på AVForum vant seg en HDMI-splitter 3IN / 1OUT forrige helg, denne kjøpte jeg av ham, så den skal kunne håndtere påtenkte kilder p.t.
    Veggfeste skaffer jeg Har et flott et som passer Samsung Kan ta det med på Onsdag.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tikk takk tikk takk

nå har det gått over 2 timer siden du snakket om bilder.........

Side 19 av 46 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •