Globe's kjellerkino - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 46 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 918
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt å høre, får stikke innom når du har fått svs'ne i hus og høre oppsettet!!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Storfornøyd med NC.......av det jeg har rukket å høre , sitter det som et skudd! :-) Transporteren forer.....NC gir effekt.....B&W spiller......nydelig kombinasjon :-)
    Det er bra Godt du er fornøyd. Hva skjer med SVS tubene da???????
    Håper du får tatt turen innom til uka.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det er bra Godt du er fornøyd. Hva skjer med SVS tubene da???????
    Håper du får tatt turen innom til uka.

Jeg skal være i Oslo fra tirsdag til lørdag, med bil. Så om det passer for deg, stikker jeg gjerne en tur innom :-)

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! På tide å våkne fra nattens lille søvn. Sovnet nærmere kl01 og ble vekket kl0230 av at jentungen hadde kastet opp i gangen på vei til wc! Det var oppkast på vegg, gulv,lister og tilogmed på baderomsdøra!! Stakkars lille jente. Så ja, jeg er stuptrøtt men that`s life.

Inntrykket fra igår var jo meget bra. Lyden satt mye mer enn forrige gang. Ingen tvil om hva jeg synes om "transporteren". Knallbra produkt
    Brukervennligheten var jo altfor bra.... Nei den saken likte jeg..
    Ellers ser jeg potensialet i 2stk Ultra-tuber:shock:
    Du får jo høre på dem neste uke når du er i hovedstaden, så da tenker jeg kjøkkenet blir fort ferdig(selv om det så superbra ut nå).
    Ellers bør du jo tenke på det vi snakket om av effektforsterkere;-) , tenker jo da mest på det at du hadde Martin Logan friskt i minnet, og da er jo disse rør-transistor-boksene en knall-match. Eller hva?
    Så takk for at jeg kunne slå ihjel noen timer i Casa-globe, med god bevertning og ikke minst hyggelig selskap. Morsom familie du har...

ps: jeg skal se hva jeg kan ordne med en sånn laser-minnebrikke-muse-penn til fruen8-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    inni

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Hei igjen! På tide å våkne fra nattens lille søvn. Sovnet nærmere kl01 og ble vekket kl0230 av at jentungen hadde kastet opp i gangen på vei til wc! Det var oppkast på vegg, gulv,lister og tilogmed på baderomsdøra!! Stakkars lille jente. Så ja, jeg er stuptrøtt men that`s life.

Huff, det er ikke morro for hverken datter, eller far.

Inntrykket fra igår var jo meget bra. Lyden satt mye mer enn forrige gang. Ingen tvil om hva jeg synes om "transporteren". Knallbra produkt
    Brukervennligheten var jo altfor bra.... Nei den saken likte jeg..
    Det var morro å høre. Ja jeg også liker Transporteren godt. Ser frem til litt mer tid til å spille meg varm på denne boksen. :-)

Ellers ser jeg potensialet i 2stk Ultra-tuber:shock:
    Du får jo høre på dem neste uke når du er i hovedstaden, så da tenker jeg kjøkkenet blir fort ferdig(selv om det så superbra ut nå).
    He he...ja ULTRA skal det nok bli. Det var jo nesten flaut å ha deg i en lyttesession uten SUB...da spes. med tanke på hva du sitter med :-) Gleder meg virkelig til å se og høre på tubene dine......jeg må få lov til å ta rundt dem også :-)..........HiFiHug :-D

Ellers bør du jo tenke på det vi snakket om av effektforsterkere;-) , tenker jo da mest på det at du hadde Martin Logan friskt i minnet, og da er jo disse rør-transistor-boksene en knall-match. Eller hva?
    Å ja du...jeg tenker :-)

Så takk for at jeg kunne slå ihjel noen timer i Casa-globe, med god bevertning og ikke minst hyggelig selskap.
    Takk for svært hyggelig besøk Lars. Her er du alltid velkommen! Me casa, su casa!

Morsom familie du har...

Jo takk, og mindre morsomt ble det jo ikke med deg på besøk, ALLTID stas med tittelinnehavere på besøk, og her snakker vi en internasjonal tittel....for de av dere som IKKE skulle vite det ;-)

ps: jeg skal se hva jeg kan ordne med en sånn laser-minnebrikke-muse-penn til fruen8-)

DER ble hun glad :-)....skal hilse!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer her da???????? Blir det noen SVS tuber på deg snart. Vi venter i spenning nå. Ut med kjøkkenet og inn med SVS

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hva skjer her da???????? Blir det noen SVS tuber på deg snart. Vi venter i spenning nå. Ut med kjøkkenet og inn med SVS
    He he...her skal det nok bli tuber ja :-) Er i listingen av kjøkkenet nå, så jeg nærmer meg :-) Kaffemaskina er lovet levert i løpet av neste uke og vinskap kommer på lørdag. Har montert et par B&W CCM innfellingshøyttalere i taket. Vridbar diskant og 6,5" mellomtone. Klar god lyd, imponerende spredning og nydelig stereoeffekt ved spisebord og vaskesone. Sonos er GULL som kilde. Sonos ZP-100 montert på kryploft. Sonos Controller fant den nye sonen umiddelbart, og vips...musikksamlingen og et uttal nettradioer underholder kjøkkenaktivitetene :-D

Kona og barna reiser på en ukes opphold til familie på østlandet i neste uke. Da skal jeg ta igjen masse lytte-og tittetid i kinoen :-) Har planer om å få bygget ferdig podiet til "rad 2" og gjøre om litt på frontveggen for å klargjøre den for tuber :-) :-) = Kvalitetstid!!

Oppdaterer her så fort det skjer noe!! Promise :-)

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg vært borte fra forumet i flere uker, og du har enda ikke fått ferdig kjøkkenet??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Her har jeg vært borte fra forumet i flere uker, og du har enda ikke fått ferdig kjøkkenet??

Snaaaaaart ferdig....siste finish nå i helga (listing, dørforinger, + +)! :-)

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du som jobb å legge ut bilder i neste uke

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Da har du som jobb å legge ut bilder i neste uke

He he...vet ikke hvordan reaksjonen blir på å legge ut kjøkkenbilder, men jeg kan jo sørge for at de innfelte takHT og Sonos-Controlleren er med på bildene så tolereres det kanskje? :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted: Venter jeg og! Vincent? Sanyo? Sodd?:shock:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted: Venter jeg og! Vincent? Sanyo? Sodd?:shock:
    Viktige stikkord du reiser her MrMyagi :-) i tillegg har jeg følgende: Tubes, Yamaha og (X).2 ;-)

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    He he...vet ikke hvordan reaksjonen blir på å legge ut kjøkkenbilder, men jeg kan jo sørge for at de innfelte takHT og Sonos-Controlleren er med på bildene så tolereres det kanskje? :-)
    Selvom dette primært er ett av forum, gjør det jo ingenting å vise frem det nyoppussede kjøkkenet

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Selvom dette primært er ett av forum, gjør det jo ingenting å vise frem det nyoppussede kjøkkenet

He he...bilder skal bli...når listingen er ferdig! :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å dokumentere min noe "fraværende tilstand" her inne den siste tiden kommer her noen bilder av det prosjekt som har opptatt stort sett all ledig tid siden nyttår. Prosjektet har ikke hatt et voldsomt AV-fokus, men noe er selvfølgelig integrert :-) Man oppholder da seg en del i husets kjøkken også :-D. Vi valgte et italiensk kjøkken, Aran. Rustikk stil med noen møbelfinesser som vi likte! Kjøkkenet som var i huset når vi kjøpte var av merke Nordia og var satt opp i 1969...så det var "long over due" for utskifting!

Vedlegg 29264
    Det er ikke bare i AV-sammenheng det trekkes kabler :-)

Vedlegg 29267 Vedlegg 29268
    Rev eksisterende vegger, etterisolerte alle vegger. Her ferdig platekledd med nye vinduer.

Vedlegg 29272
    Erstattet tidligere varmeovner i rommet med gulvvarme. Brukte her en 6mm depronplater med varmefolie over, deretter plast, før nytt skipsgulv ble lagt. Deilig med jevn og god gulvvarme. 65W pr. kvm.

Vedlegg 29265
    Her er midt i monteringsprosessen. Regnet med at monteringen skulle ta en dag eller to, det ble et par tre dager :-D pluss..pluss :-D

Vedlegg 29262 Vedlegg 29263
    Vips, så var vi, mer eller midre, ferdige

Vedlegg 29271
    Vi mangler kaffemaskina (kommer i neste uke). Den skal integreres i åpningen ved siden av kombiovnen. Det kommer oså et vinskap (35cm) som skal integreres til venstre for kokesone. Det vil også bli flislagt over vaskesone og kokesone, men dette skal en flislegger få ta seg av :-)

Vedlegg 29269
    I taket er det montert B&W CCM 626 In-wall høyttalere med vridbar diskant. Gir en svært god stereolyd ved vaskesone og sitteplasser. Jeg kjøpte egentlig 4 stk av disse. Men rommet er ikke så stort, og 2 stk gir masse deilig lyd i rommet! Sonos er kilden via en ReadyNAS som står i et serverskap i kjelleren.

Vedlegg 29270 Vedlegg 29266

I perioden som dette prosjektet har pågått har jeg fått inn Parasound NC 2250 og Logitech Transporter. Disse har ikke fått mange brukstimer enda, men nå.......NÅ skal jeg bruke langt mere tid til å bli kjent med disse :-D

Planene for kinorommet nå, i løpet av våren, er:

• Få bygget podiet ferdig til rad 2 (bruker Europaller som "fundament" platekles med 22 mm. gulvspon, teppelegges.

• Inn med 2 stk. SVS Tubes (har ikke bestemt meg hva gjelder 20-39 eller Ultra enda)...følger med på de som har startet tråder vedr. dette ;-)

• Har ønsker og planer for ny PJ, vet ikke hva jeg havner på her, men 1080P er utgangspunktet

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble et fint kjøkken ja, tenker madamen er fornøyd nå!? :-D Hvor i byen bor du?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det ble et fint kjøkken ja, tenker madamen er fornøyd nå!? :-D Hvor i byen bor du?

Takker, å ja, madamen er svært fornøyd :-) Nå er hun så fornøyd at hun innser at nå er det et dedikert kjellerrom som gjelder en tid fremover :-)
    Bor på Byåsen!

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *børster støv av både Globe og tråden*

Side 12 av 46 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •