Spades stuekino - Bilder av Pioneer S-3EX og S-8EX! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 219
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er Yamaha RX-V1800 pakket ned og på vei tilbake til forhandler. Vurderer å ta med meg et speilreflekskamera hjem og se om jeg kan få til noen bedre bilder enn hva jeg klarer med kompaktkamera.

Jeg tror jeg blir gal for tiden, aner ikke hva jeg skal investere i. Har lyst på alt, 50" plasma, nye høyttalere, ny receiver, HD-kilde, speilrefleks osvosv... Å prøve nytt utstyr er det morsomste som finnes, men det koster dessverre mye penger.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var klart hva som kom inn nå jeg Oddbjørn. Du har jo fått tillatelse fra oss og greier.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som du trenger en tur i fjellet, Spade og noen uker uten avforum - eventuelt å vinne i lotto

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Trodde det var klart hva som kom inn nå jeg Oddbjørn. Du har jo fått tillatelse fra oss og greier.
    Dere gir meg jo tillatelse til hva som helst så lenge jeg oppgraderer vil jeg tro

Turer i marka har jeg nesten hver dag på jobb, men et par uker uten forum kunne absolutt vært noe for meg. Skulle vel begynt å spille lotto også.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du trenger en gulkantet lottokupong spør du meg

Hvor godt fornøyd ble du med lyden i Yamahaen? Begynner smått å få lyst på HD-lyd her, men da må det selge unna forskjellig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel sende de nye lydformatene analogt til receiver om HD-kilden kan dekode disse? Mener å ha lest at den samsungsaken til 3500 kan gjøre det.

Er selv litt ivrig på å prøve HD, men venter litt da jeg synes det virker som alle HD-kilder mangler noe eller er for dyre.

Angående Yamaha, jeg vurderer ikke andre merker som receiver lenger! Gikk tilbake til H/K igår og hørte på en musikk-dvd jeg kjenner godt og har hørt mange ganger med Yamaha.

Mellomtonen føles totalt innestengt med H/K, med Yamaha var det en helt annen verden. Når det kommer til kanalseparasjon, plassering og sammenheng i lydbilde er Yamaha i en helt annen klasse!

H/K kliner jo bra til på film, men med Yamaha høres alt mer realistisk ut, og kanalseparasjonen er fantastisk! Synes også at YPAO gjorde en meget god jobb ned til 40hz, tror ikke den gjør noe lenger ned. Når jeg i tilegg kom meget godt overens med fjernkontroll og menyer er valget klart for meg. Billig brukt RX-V2700 eller ny RX-V3800 skal inn i dette hus

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel Yamaha eller Onkyo regner jeg med, om det blir noe.

Er ikke bare HD lyden som frister, men YAPO eller Audessy hadde vært greit, slitsomt med målebånd og Radioshack i lengden
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nok med at det er utrolig lettvint, det forbedrer lyden også Men dobbeltsjekking med målebånd og radioshack er jo lurt da, Yamaha klarte det perfekt selv, H/K var ikke fullt så bra.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med morsom testing. Dine erfaringer med den nye Yamaha receiveren stemmer på en prikk med mine egne. Testet rx-v11800 mot HK745, og 1800 vant med flere hestelengder. Det eneste hk var bedre på var kvaliteten på fjernkontrollen, og at den hadde litt mer krefter.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært lærerik og morsom testing! Noen direkte ABX-sammenligning har jeg derimot ikke gjort da jeg mener det er lite relevant for meg. Hørte en del musikk og så filmer som vanlig mens jeg hadde Yamaha uten å tenke spesielt på å finne forskjeller.

Alikevel merket jeg store forskjeller, da blir jeg sikker på at det er verd pengene å oppgradere!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant lesing dette, særlig mtp. at jeg selv skal ha meg reciever (siden Logitech pc-anlegg ikke er noe å samle på... :roll: )

Har litt lyst på Yamaha men har også sansen for Onkyo, selv om jeg ikke har fått testet noen av disse ordentlig. Har en del erfaring med H/K, og er ikke spesielt glad i brukervennligheten og slikt.

Du skulle fått lånt med deg en Onkyo hjem, gjerne 875 eller 804

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke frist meg da! Skal innom elkjøp på lørdag og de har Onkyo inne på lager. Kan fort bli fristende å ta med seg en hjem

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. er bare en ting å gjøre: OPPGRADER!! OPPGRADER!! OPPGRADER!! :twisted:

Nei vet selv hvordan det er med å bruke penger på hifi/hjemmekino.. man får nesten litt dårlig samvittighet :-? Men siden du har testet Yamaha'n synes jeg du burde gi Onkyo en sjanse også

EDIT: Jeg skriver alltid leif.. og må endre innleggene mine

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det er meget interessant lesing dette her. Jeg har ganske likt oppsett som deg (Audio Pro Blue Diamond v1 sammen med Yamaha rx-v2600) og kjenner meg igjen på mye av det du sier. Med tanke på utskiftninger har jeg funnet ut at jeg skal selge 2600en og gå for en 3800 :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte produkter du har valgt!

Bestemte meg for å teste Onkyo, men Elkjøp hadde ikke på lager så da blir det nok Yamaha. Kjøpte nesten en 2700 idag også , men ble dessverre for sen. Så da blir det nok venting på 3800 i sort. Men litt trøst ble det, handlet for 1500 på CDON ikveld

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Flotte produkter du har valgt!

Bestemte meg for å teste Onkyo, men Elkjøp hadde ikke på lager så da blir det nok Yamaha. Kjøpte nesten en 2700 idag også , men ble dessverre for sen. Så da blir det nok venting på 3800 i sort. Men litt trøst ble det, handlet for 1500 på CDON ikveld
    Synd du ikke fikk prøvd Onkyoen - det hadde vært intressant å høre hva dine intrykk hadde vært.

En sort 3800 er vel ikke noe dårlig kjøp uansett
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Synd du ikke fikk prøvd Onkyoen - det hadde vært intressant å høre hva dine intrykk hadde vært.

En sort 3800 er vel ikke noe dårlig kjøp uansett
    Siden det sikkert går over en måned før RX-V3800 i sort dukker opp er det ikke godt å si hva jeg kan komme på

Men Elkjøp kom ikke til å ha så dyre modeller på lager og da vet jeg ikke hvordan det stiller seg angående 30 dagers retur, spurte dessverre ikke om dette. Tonart virket ikke interessert i å hverken låne ut eller gi avslag på pris. Så det er vel best om jeg klarer å beherske meg å vente på 3800

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det sikkert går over en måned før RX-V3800 i sort dukker opp er det ikke godt å si hva jeg kan komme på
    Pioneer???

Nei forresten ikke gjør det - vil helst ikke høre hva jeg muligens går glipp av... nå som du allerede har prøvd Yamaha liksom
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hvilket knallkjøp du faktisk har gjort?

Noen som vet hvor vanskelige hificenter er å spørre om utlån? Blir sikkert mye verre av at det kommer en tynn slaskete umoden tyveåring :twisted:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hvilket knallkjøp du faktisk har gjort?

Noen som vet hvor vanskelige hificenter er å spørre om utlån? Blir sikkert mye verre av at det kommer en tynn slaskete umoden tyveåring :twisted:
    Hehe, nei er egentlig ikke så redd for Yamahaen - H/K'en som jeg egentlig skulle ha - AVR-745, den aner jeg hadde vært fantastisk på mine høytalere.

Jeg får sørge for at jeg ikke hører den noe sted....

Har ikke peiling på hvor intressert HifiCenter er i å låne ut utstyr..

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •