Spades stuekino - Bilder av Pioneer S-3EX og S-8EX! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 219
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Detaljer er det alltids masse av.
    Har bestemt meg for at jeg er fornøyd for øyeblikket, og heller nyter filmer/musikk slik tinge er nå, i stedet for å lete etter feil.

Jeg vet at det er mye som kunne vært bedre her, men venter til jeg kan gjøre noen store sprell i stedet for mange små.

God jul
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmrommet ditt er jo meget pent!

Her er det mye som ikke er gjort 100% enda og jeg har masse tid utover vinteren så noe må jeg jo gjøre. Store forandringer er det heller verre med, ihvertfall i stua. Men jeg har en kjeller med takhøyde på over 250, hadde vært moro å kutte ut vedrommet til fordel for kino. Men det blir med drømmen er jeg redd.

God Jul til deg også!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok langt fra 100% her og. Må begynne å skjule litt kabler utover vinteren.
    Og hvor pent det egentlig er kan vel diskuteres, fargen på veggene er ikke helt god Men det er et opussingsprosjekt i emning, det tar bare noen år å få ferdig planene
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så veldig koselig ut dette Oddbjørn. Ser du hele bildet? Ser ut som om senteren står litt i veien.

God jul
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser hele bilde ja, men det speiler seg i senteren så den ble flyttet til siden for TV'en foreløpig. Så fort den Wii-boksen forsvinner havner px'n på vegg. Da løftes den 20-30cm tipper jeg.

God jul Frode

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare mer og mer sikker på at jeg snarest må ha meg ny receiver. Problemet er bare å finne ut hva jeg skal velge. Denon frister, Yamaha frister, Onkyo frister, Pioneer frister og H/K AVR 745 frister også. Budsjettet er ca. 15000.

Er jo på en måte fornøyd med receiveren jeg har, men romkorreksjonen er slett ikke bra, jeg er også litt misfornøyd med fjernkontroll og brukergrensesnitt generelt. Og selvsagt virker receiveren som det svakeste ledd nå og oppgradering frister alltid.

Setter pris på tips for og imot forskjellige receivere, tror jeg har lest det aller meste som er å finne på dette forumet nå. Har lyst på noe som jeg ikke trenger å bytte ut på en del år og som har bra RK, nok kraft til å drive mine høyttalere uten egen effektforsterker og ikke minst som jeg liker. Må vel ta meg en tur til Hifiklubben, Hificenter og Tonart for å trykke og lytte litt

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valgt HK uten tvil!

Den er kraftig og den er perfekt i mine øyne

Mulig jeg er inhabil, men det er en meget bra sak

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville antakelig ha styrt unna Pioneer iallefall, kunne tenkt meg en av de nye Onkyoene om jeg hadde fått valgt fritt, men der er jeg like inhabil som Kjetil er når det gjelder H/K

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt søk så har jeg funnet ut:

Yamaha - Testet denne rxv 1500 som var en "topp modell" for endel år siden, denne skuffet meg noe ENORMT!! testet lillebrørderen først med enda mindre hell.. Den klarte ikke å gi meg noe annet en et orange display og lite opplevelse

NAD - Testet også en toppmodell ( v2 ett eller annet ) 13k på klubben. Denne ga meg absolutt ikke noe annet en vrede. Den spilte ikke før man voldtok volumet, den klarte ikke noe på lavt volum... Og utseende er jeg ikke i stand til å snakke om

Derfor testet jeg en Onkyo til 9k Denne ga meg MYE men det var noe med rocke opplevelsen som ikke fikk meg helt på kroken. Men en kjempe sak..

Også kom HK på banen, en gedigen klump som ga meg ALT som jeg ville ha den er rocka å gir seg ALDRI!!! men les: Rocka..

har aldri vurdert noe annet, men Denon tiltaler meg litt. Men kommer aldri til å bytte ut HK den har gitt meg alt jeg vil ha av en reciver.. Samt at jeg liker designet....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo blitt litt H/K-mann selv, men det er alltid moro å prøve noe nytt. Onkyo sin 875 er høyaktuell, det samme er Denon sin 3808. Mens Pioneer og Yamaha er litt outsidere.

Det jeg er litt skeptisk på angående 745 er framtiden, jeg vil ikke bytte igjen om et år. Greit nok at HDMI 1.3 ikke er nødvendig for å spille av framtidens lydformater, men er to hdmi-innganger nok viss jeg skal ha denne 3 år? Det er også den dyreste jeg vurderer. Er litt skeptisk til romkorreksjonen på denne også, finner ikke mye info om den.

Onkyo har jeg alltid likt og 875 virker meget bra, et ankepunkt er fjernkontrollen kontra H/K og Denon. Leser også at den blir veldig varm og trenger mye luft rundt seg, men det gjør nok 745 også. Audyssey RK.

Denon ser jeg på som litt "svakere" når det kommer til effekt, men dette kan bare være noe jeg tror. Ellers liker jeg denne meget godt så langt. Audyssey RK.

Yamaha får jeg ikke sett på i Trondheim såvidt jeg vet. Egentlig er 1800 eller en billig brukt 2700 mest aktuell her. Bra RK.

Pioneer liker jeg ikke designet på de nye forsterkerne faktisk. Men vil nok se på LX-60 uansett så jeg får mer å velge mellom. Bra RK.

Har nok mye lesing og spekulering igjen Satser på å ha nok penger senest innen midten av februar.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ikke må gjøre er å tenke på fremtiden!

Det kommer alltid noe nytt og alltid et lite spøkelse som sier BYTT!!

så det er ikke et tema hvis du leser på hva de andre har gjort

Dessuten så er en reciver en dings som gir lyd ikke bilde

Den dagen du har mange duppedingser som krever HDMI så er denne pensjonist likevel

Men ta deg en lytterunde.. Selv om det er litt misvisende...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremtid og fremtid, vil ha receiveren lenger enn et år. Har selv også tenkt at bilde igjennom receiver er meningsløst, men begynner å forandre mening. Vi får se. Uansett er jeg stygt redd at det står både en HD-dvdspiller og PS3 her før året er omme og da er to hdmi innganger oppbrukt.

Men som sagt, tar en dag i Trondheim før jeg bestemmer meg ihvertfall.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radioshack ble hentet fram igjen for mer testing. Har fått lånt meg skikkelig stativ så alt ble mye lettere.

Siden jeg ikke klarer å hente mye ved å flytte sub og fronthøyttalerne innenfor visse grenser fant jeg ut at jeg skulle prøve å flytte sweetspot istedet. Flyttet mellom 0,5 og 1 meter nærmere front og endte opp med to brukbare kurver, uten romkorreksjon, og uten finjustering av PEQ, det får bli senere. Får jeg tatt bort litt rundt 60hz begynner dette å se bra ut! Bortsett fra at stua ser litt merkelig ut, ble mye plass bak sofaen. Plasseringen av surroundhøyttalerne ble mer gunstig iforhold til sweetspot så det spørs om jeg skal fortsette å ha det sånn, men da må det ihvertfall fylles opp med noe bak i stua.

Nytt rom, svs plus/2, skisse av rom og frekvensrespons vedlagt-kurve-jpg
    Nytt rom, svs plus/2, skisse av rom og frekvensrespons vedlagt-kurve2-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke gærne ut de kurvene der, en liten dip rett over 20Hz, men det er sikkert rommet som gjør noe rart der. Den toppen rundt 60Hz fikser du nok glatt med PEQ.

Men så spørs det om det blir godkjent da

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg godkjente ikke dette Byttet til 16hz tuning nå, men ble ikke kvitt dippen fra 19-23hz. Sliter også litt med toppen på 58hz. Mer i egen tråd under kalibrering/tweaking. Legge litt innsats i dette nå før lørdag, for da tror jeg det ligger an til ringenes herre maraton

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Yamaha RX-V1800 kommet inn i stuen. Starter nok litt testing imorgen regner jeg med. Spent på hvordan den er iforhold til min H/K, 370W mindre strømtrekk fra nettet er en betydelig forskjell.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter monologen min jeg....

Yamaha'en ble satt i drift ca. klokken 18.00 idag og etter litt krangling med menyer og fjernkontroll ble det klart for testing. Lydbilde er veldig stort iforhold til hva AVR 340 klarte å formidle. Pure direct er deilig iforhold til H/K i to kanaler. Endelig har jeg en romkorreksjon som gjør jobben sin skikkelig bra! Jeg er storfornøyd så langt for å si det mildt. Har noen ting å utsette på Yamaha og det er at volum nesten ikke vises og fjernkontroll, men det er nok en vanesak.

Kommer nok tilbake med mer senere når jeg får flere inntrykk. Akkurat nå kan jeg ikke tenke meg annet enn at receiveren blir fast gjest i stua, viss jeg ikke skal kline til med 3800 da

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut dette Oddbjørn.

Gjør denne noe med signalet til suben, tenker på korreksjon av frekvenskurven?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Høres bra ut dette Oddbjørn.

Gjør denne noe med signalet til suben, tenker på korreksjon av frekvenskurven?
    Under 40hz gjør den dessverre ikke noe, omtrent identisk respons som med H/K der, men fra 50-100hz gjør den underverker i mitt rom! Men siden jeg kjører STORE fronter med hver sin 10" er jeg ikke sikker på om det er kun der den retter opp, eller om det er på fronter og sub. Responsen ble iallefall bedre og jeg nærmer meg 6 timer med musikk, lenge siden jeg har hatt det så moro med musikk.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig hengt plasma'n på vegg. 42" ble plutselig lite på den store veggen.

Slenger med et bilde av hvordan det resultatet ble. Og ja, det er fremdeles ganske støvete

Spades stuekino - Bilder av Pioneer S-3EX og S-8EX!-plasmavegg-jpg

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •