Harman/Kardon`s Atmos Home Cinema Powerd with Doxa. And Bass by Arendal Sub 3`s :D - Side 135

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  12
Side 135 av 138 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 SisteSiste
Viser resultater 2,681 til 2,700 av 2743
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket med en på Gjensidige via tlf i dag.

Hørtes ut som det skulle gå greit bare jeg finner og husker priser på det som er skadet.

Men undrer på om en virkelig får tilbake det som er glass skadet også.
    Sånn som :

Stygge riper under centeren

Står fast et lite glass skår i ene Doxa høytaleren, samt der er noen små riper på den også.

Glass skår og glass pulver i 2 doxa forsterkere.

Stygge skraper i Darbee og SMS-1. ( står et glasskår bom fast i Darbee`n)

Tv-stativ med knust glassplate

SVS suben har en stygg bulk, men har ikke fått sett på den enda. Aner ikke om forsterker i den er skadet på noe vis.

Parketten

Får en tilbake pengene på dette for og erstatte dette selv. Eller hvordan funker det ? ( Første gang jeg tar noe på forsikring )

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Snakket med en på Gjensidige via tlf i dag.

Hørtes ut som det skulle gå greit bare jeg finner og husker priser på det som er skadet.

Men undrer på om en virkelig får tilbake det som er glass skadet også.
    Sånn som :

Stygge riper under centeren

Står fast et lite glass skår i ene Doxa høytaleren, samt der er noen små riper på den også.

Glass skår og glass pulver i 2 doxa forsterkere.

Stygge skraper i Darbee og SMS-1. ( står et glasskår bom fast i Darbee`n)

Tv-stativ med knust glassplate

SVS suben har en stygg bulk, men har ikke fått sett på den enda. Aner ikke om forsterker i den er skadet på noe vis.

Parketten

Får en tilbake pengene på dette for og erstatte dette selv. Eller hvordan funker det ? ( Første gang jeg tar noe på forsikring )
    Innbo har jeg aldri hatt skade på *bank i bordet.

Men jeg hadde et uhell med min 1 uke gamle Iphone 6.
    Jeg må bare dra historien, da den er litt morsom:

Stressa som f.... etter jobb da jeg skulle rekke et fly. Kjører hjem å parkerer bilen lettere stressa, og skynter meg inn for å pakke siste rest før en venninne kjører meg til flyplassen.
    Setter meg i bilen, og hun setter igang med å rygge opp gata her. "Pokker og, der sprang det en svart katt over veien, nå skjer det noe" sier hun. "Slapp av, det er bare tull" sier jeg.
    2 sekund etter legger hun over for tidlig, og rygger over en noe høy markeringskant på P-plassen her, og en hører det skraper under Golfen hennes. "Shit, gidder du se om det ble noen skader"..... Jeg åpner døra, bøyer meg ned, og vips så ramlet Iphonen ut av brystlomma og rett i asfalten. Resultat: Knust skjerm og en ny kattehater i nabolaget

Anyway. Ringte Gjensidige og ville ta det på reiseforsikringa, men det gikk ikke. Men da jeg hadde Pluss forsikring på innbo fikk jeg ta telefonen på den.
    Kundebehandleren gikk da inn på Apple sine hjemmesider og så hva ny kostet, overførte penger til meg (sto på konto dagen etter) minus egenandel på 2000,-.
    Jeg kjøpte ny, men måtte sende inn den gamle.

Om dette må gjøres på AV utstyr vet jeg ikke. Kan jo fort bli dyrt med tanke på fraktkostnader, men alternativet er naturligvis verre.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit å høre! Veldig trist.

Jeg er litt redd for at forsikringer ofte ikke dekker kosmetiske skader, kun funksjonelle. Men det er mulig det varierer fra selskap til selskap.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipe greier, men for min del høres det ikke så mye ut som noe har smellt i elektronikken, men at selve glass plata har eksplodert på egen hånd.

Er jo en del tilfeller av slikt skjer for slike glass plater pleier og ha et visst intern "spenn", noe så skulle skje som gjør at denne energien slipper så smeller det glass i alle bauer og kanter.

Exploding tables: glass table tops could be less safe than you think | Homes & Property

Kanskje lettere og få forsikrings selskapet til og godkjenne noe sånt enn at du spilte for høyt ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god nyhet.

SVS PC13-Ultra is ALIVE. Den står alene og spiller nå bare litt bass låter fra spotify.
    Ikke noe ekstra luft går ut. Det dunker, rister som før.
    Ser ut til at grillen har tatt støtet, der er det en bunk. Rør og Amp virker være ok.

Da er det sorgen igjen.
    Ikke titta i Doxa ampene, ei eller fått svar fra Doxa Trond på forespørsel om glass i forsterker og eventuel fjerning av det.

Darbee vil jeg tro funke, men ser helt jævlig ut etter og blitt hærpet med glass samt centeren ble liggene oppå da den gikk gjennom glasset.
    SMS-1 samme sak. Ser jævlig ut etter og blitt hærpa med glassbiter og en tung center som ble liggende oppå.

Sansynligvis må ha nytt stativ da Lsound ikke er sikker på om deler til det lages lengere.

Laminaten på golvet er fucka opp der det er vært glass.

Nedtur da støvugeren ikke klarte samle opp glassbitene :-/

EDIT :

Har nå lagt anti-glide matte (grip liner) mellom subbene.
    Mulig jeg også sikrer de med noe tau eller noe i retning av magebelte på subbene. ( kommer da tross alt Transformers-5 neste år...
    Sist endret av harman/kardon; 01-07-2015 kl 21:54

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden anlegget ikke har vært på siden sist Søndag begynte musikk abstinensene og komme.

Siden det da var en Doxa som ikke har glass i seg... lillebror 70SE.
    Den får nå drive frontene noen dager til en finner ut hva som skjer fremover.

Om en skal si noe om 70SE, så må det være at den slettes ikke har noe kjedelig lyd.
    Eneste jeg merker er at den mangler oppløsningen, detalljene og den tighte dype bassen til min 140 med 72/73 modifikasjoner.

Virker som 70SE har en liten kul i bassområdet og liten kul i diskanten et sted.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En til friskmeldt.

70 sign. mk2 ( modell 72 )

Etter og studert hvilke struer som går til hva og hvordan en åpner den. Tengte som så at jeg kunne ta sjansen på og åpne den uten og gjøre noe skade.

Litt risting, litt snuing og litt blåsing. Så en runde med lommelykt i alle vinkler jeg kunne komme til så ble glasset jaget ut

Sikkert ikke "fulladet" enda, men liv er det i den

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt kort prøvelytting ( Pure Direct ) på 72 doxan før en finner senga. Se om en har forandret mening.

Den er åpen lydmessig. Brukbar på Qsound.

Liten bass effekt jeg vil kalle loudness bass, da den er ganske fyldig bassmessig nedover i frekvensene. Passer når en drar høytaerne et stykke ut på golvet.

Mellomtonene er meget behagelig, og kansje forsterkerens sterkeste side.

Mens diskanten er jeg ikke helt sikker på. En liten anelse fremtredene hos meg.

Lurer på om 70 sign. mk2 model 72 har en anelse west coast hengekøye i frekvenskurven. Funker bra på Kari Bremnes og rolig musikk.

Mulig Doxa 8-1 ikke er helt riktig høytaler for denne forsterkern.

Spennende og prøvd denne på noen greie Klipsch høytalere i et litt dempet rom

Men min 140 sign. med 72/73 mod. er nok den jeg liker best av Doxa ampene jeg har så langt Passer mine 8-1 sign. veldig godt den forsterkeren

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle da holde dette, neste gang en skal se Transformers-4...

Harman/Kardon`s Atmos Home Cinema Powerd with Doxa. And Bass by Arendal Sub 3`s :D-aa-jpg

+ litt Paracord

10. Liker Gurba, paalab har likt denne posten
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner og vurdere en 2 delt løsning på tv/center problemet.
    Finnes faen ikke no tv stativ/rack som klarer og ta Swans F1.1C uten at den vil tippe og falle ned

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes faen ikke no tv stativ/rack som klarer og ta Swans F1.1C uten at den vil tippe og falle ned
    Er jo fort gjort og lage noe selv? 2x8 for eks tåler et par swans

Ikke vurdert en større TV / lerret da?
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er oppsettet ditt? Jeg har min Swans 2.3C oppå en liggende IKEA hylle. Den er såpass lav at den sniker seg under lerretet og 190cm bred så det er plass til komponenter også ved siden av senteren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en veggmontert hylle til senteren? IKEA har noen fancy braketter som burde la seg kombinere med en passende planke.

EKBY JÄRPEN/EKBY BJÄRNUM Vegghylle - hvit/aluminium, 119x28 cm - IKEA

Du får kjøpe bare brakettene og så lager du hylla så bred og dyp den trenger å være. Blir hylla for dyp kutter du spor i siden til enden av braketten.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et vindu i veien bak tvn, å ingen vegghenging.

Golvstativ til tvn bak et rack av noe slag som centeren kan ligge på er tanken

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får du lage et bord selv. Et som både har stor nok overflate og som tåler 250kg.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpnet 140`n da jeg kom hjem fra jobb og fjerntet glass som var der.

Den har stått tilkoblet stømmnettet nå et par timer og ladet seg før jeg koblet på høytalerne. Den spiller nå

Og vips så var det enda mere liv i 8-1. De spiller med det lille ekstra som 72 ikke er i nærheten av of klare.

Tightere og en bass som strekker seg enda dypere Enda mere korrekt bass i mine ører. Og jeg er sikker på at bassresponsen er mye flatere en i 72.
    Mere mellomtone en 72 oppgradert fra 70 sign.

Internt i den oppgraderte 140`n ser jeg det var tykkere kabler en i 72.
    Men jeg så ikke hvilke Trafoer og Lyttere som sto i da det ikke var noe synlig tekst på de.

Noe var det kansje og sette en finger på.
    Det ser ut som det er vært noe varme der. Enten det er fra oppgradering eller fra bruk er vanskelig og si.
    Da jeg åpnet 72 var det trøkent printkort og komponenter.

Inne i 140 derimot...
    Harman/Kardon`s Atmos Home Cinema Powerd with Doxa. And Bass by Arendal Sub 3`s :D-20150116_170427-1-jpg

Er det noe og bekymre seg for ?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inne i 140 derimot...
    Harman/Kardon`s Atmos Home Cinema Powerd with Doxa. And Bass by Arendal Sub 3`s :D-20150116_170427-1-jpg

Er det noe og bekymre seg for ?

Fargen på kretskortet skyldes at disse motstandene har vært varme (over lengre tid). Det har ingenting med velten å gjøre.

Om man skal være bekymret? Tjnei. Ikke som følgeskader fra velten iallefall. Langtids slitasje: Svak muligens.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Fargen på kretskortet skyldes at disse motstandene har vært varme (over lengre tid). Det har ingenting med velten å gjøre.

Om man skal være bekymret? Tjnei. Ikke som følgeskader fra velten iallefall. Langtids slitasje: Svak muligens.
    140 var nyopppgradert 72/73 mod. November 2012. Var knapt ferdig fiklet med av Lauvland før jeg hørte om den og kjøpte den.
    Den har stått på stort sett hver dag 24/7. Og drevet 8-1 sign så å si 100% av tiden etter det.

Ellers pustet fritt og ikke kjent noe varme fra den, selv etter væsting filmer lydmessig.

Kunne ikke se noe i dag om det er 140 trafoer eller 70 trafoer som står i den da det ikke var skrevet noe på trafoene. Men utgangspungtet på den skal være orginal 140 signature.
    Så jeg håper det er 140 trafoer som står i. Da skal den ha en del mere og gå på en 70 modelene

Ga et hint til Doxa siden på face med samme bilde. Se om det dukker opp noe svar der eller om jeg sender det til Trond så han bringer det videre.

EDIT :

Brukt et par timer så langt i dag også, ingen tegn til noe feil på 140 så langt selv når en bruker litt volum
    Litt mere avslappet nå...

Vurderer droppe og sette noe på forsikringen nå.

- Ny grill til Tuben er litt over 1.600 kr tilsendt.

- Stativ enten heng fra taket, eller golvstående til tvn. 1-3.000 ca

- Enten lage noe selv, eller kjøpe noe billig rack til center (ikke glass) som har plass til 2 * Doxa plus sms-1 og darbee. 500 - 1500 kr.

Uansett egneandel på 2.000 kr om en setter noe på forsikring og føler ikke en vinner mye på det
    Sist endret av harman/kardon; 01-17-2015 kl 15:19

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har en vært rundt på div møbel og elekro butikker i jakt på et tv-stativ.

Ikke stort og finne. Bare et alternativ. Det var noe semi proff stativ med hjul. Ikke noe fan av og ha noe hjul på, så håper de kan taes av.
    Da det akkurat nå ser ut som eneste alternativ til noe kreativt som sikkert ikke blir stabilt...

Eneste andre alternativ er og finne noe på nett som en ikke er sikkert på passer.

Men har nå koblet til centeren etter og funnet et lite bord i huset som var laft nok til og gå under tvn. Ser ikke pent ut, derfor ingen bilder.
    Ikke bare det, men bare justert avstand til center sånn nogen unde siden det er bare for en kort periode det sår slik til jeg hører om det må en ypao runde til for og få den bedre integrert.

Som ikke det var nok så er Age of Extinction i spilleren en liten tur for og lytte om lyden henger med. Tør ikke dra på noe selvsakt... før en har gjort fast SVS`ene i veggen

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror fortsatt det forsåvidt ikke var SVS'n eller lyden som var problemet, som jeg nevnte er plenty av historier og bilder (som ligner dine) på nett av glass bord som har "eksplodert" uten forvarsel, vil sånn sett tro det skulle gå greit og kjøre på som du normal vil :P

Uansett hva jeg rabler rundt om, så håper jeg det går greit med deg og utstyret
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Side 135 av 138 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •