Harman/Kardon`s Atmos Home Cinema Powerd with Doxa. And Bass by Arendal Sub 3`s :D - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  12
Side 112 av 138 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 2743
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Tron Legacy i spilleren...

Svenskene er faktisk i stand til og gi litt rystelser i rommet.
    Tipper responsen ikke er spessielt bra nå uten og sjekket den, men hørs vel fyldig ut i bunnen.

Men de er vist ikke i stand til og følge opp til mitt referansenivå.
    Da får de stor vandring på elementer når de spiller dypbass. Og de når nok 20hz.
    Men du må jo spille de inn litt mann hehe.. De kommer seg etterhvert!
    Til prisen er de veldig ok, men klart de ikke vil matche ultra`ene dine!

Er planen å la XTZ ene ta seg av punch bassen?

Heftig med bass i bula di nå?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Men du må jo spille de inn litt mann hehe.. De kommer seg etterhvert!
    Til prisen er de veldig ok, men klart de ikke vil matche ultra`ene dine!

Er planen å la XTZ ene ta seg av punch bassen?

Heftig med bass i bula di nå?

Planen er og la xtz hjelpe til 40-80hz området og la svs`ene få fokusere sine krefter i dypbassen. Eventuelt bruke litt overlegg på de.
    Men frykter det må til 2 xtz til for og få det headroomet jeg ønsker.

Ellers da la XTZ får hjelpe til så godt de kan men med et lavere gain en svsene da xtz kommer til kort når de utfordres med dyp bass.

Satt her og vurderte om noen brukte SVS SB12 NSD dsp kansje kunne passe bedre, men usikker på om de har det outputet som xtz har

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sittet siden 17.00 tiden og spilt på XTZ`ene, så nå må en vel begynne og finne senga siden en må opp i morgentidlig også.

Så langt må jeg si de imponerer til prisen Men tankene er også i retning av... Passer eksempelvis kansje svs sb12-nsd dsp bedre til mitt bruk hmm

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke all værden med kun kamera på mobilen.

Velodyne sms-1 nå koblet til XTZ for og benytte subsonic filtret i den samt bennyte den EQ inntil videre for og justere responsen litt.
    Eneste jeg frykter at fasen ikke er helt på der Svs`ene er når signalet går via SMS-1.

SVS EQ1 skal senere få kalibrere de sammen som svs sub 1 og xtz sub 2

Teste med en film senere i kveld.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jatta, nå er det vært noen utvalgte klipp fra ; Pulse, Transformers og Iron Man.

Rister enda mere... det er mere lyd til stede og enda mere punsh.

XTZ står nå med en port tettet, og den er da satt så at lengste portene som står åpen da skal de spille dypest.

Kan ikke se store forskjellen på elementenes vandring når en tetter portene eller kjører lukket modus.
    Men når en åpner portene blir det mere vandring på elementene.

Vil ikke anbefale og la være og tette portene, det blir mye blåsestøy fra portene

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. film sett med kombinasjonen svs + xtz... Filmen : Avatar " den lengste versjonen "

Kan jo starte og si at Avatar ikke hadde fult så kjedelig lyd lenge

Virker som xtz hjelper til med og fylle på oppover i frekvensene som tengt.
    Og nå i tilleg så hjelper de til med og flytte litt luft nedover under 20hz.
    Hos meg så de ut til og ville falle av like over 20hz om responsen hadde vært noenunde flat i utganspungtet.
    Men på test tone funnet på spotify, så var det bra trykk fortsatt på 18hz.
    Det er den da ikke... en større peek på 40-45 hz som strekker seg utover såpass at bånnene på sms-1 måtte nyttes nesten helt ut for on få en kurve som kunne brukes.

Litt om lyden:
    Virker og være ganske tight bass, men det er nok for lite strøm i ampen og ta av når det trengs på heftige dypbass sener på filmer.

Et minus er enormt til portstøy når en ikke har tettet noen av bassportene.
    Overaskende mye, selv om en ikke pusher mot max.

Det får du kontroll med når du tetter en port på subben eller begge

Syns den klarer seg bra på både musikk og film jeg.

Noen sier de spiller rimelig høyt med disse på subwoofer challange... må si jeg er skeptisk på noen av de tallene ja

Det er egentlig masse små justeringer/tjuninger en kan gjøre.
    - EQ 1 og EQ 2 som du kan heve området 1 - 25hz eller 2 - 50hz eller kjøre på med begge.
    - Bassportene... de to bassportene har forskjellige lengder som du kan justere avstemningen med. Den ene gir mere normal bass, mens den andre skal gi en dypere bass.
    Den tåler også og kjøres lukket, men da med mindre output.

Gain: Mange har gain på 50% eller mere... jeg har gain på knappe 25% på xtz og SMS-1 er volumt på 8. ( volum: 0 - 99 )

2 stykk W12.16 For drøye 8.700 kr hentet på postkontoret så er det mye lyd som er mulig og få for pengene...

Nå har jeg 2... og drømmer alt om 4 stykk 2 og 2 stacket sammen med svs`ene mine :-)

Åhh... kunnee tenke meg og opplevd 6 eller 8 slike stacket 3 eller 4 i høyden... i et rom under 25m2 kunne det blitt ganske sjeft tror jeg.

At xtz får 6`ere på tester skjønner jeg godt, for det er mye en får for pengene
    Kjøp gjerne parvis ;-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. film sett med kombinasjonen svs + xtz... Filmen : Avatar " den lengste versjonen "

Kan jo starte og si at Avatar ikke hadde fult så kjedelig lyd lenge

Virker som xtz hjelper til med og fylle på oppover i frekvensene som tengt.
    Og nå i tilleg så hjelper de til med og flytte litt luft nedover under 20hz.
    Hos meg så de ut til og ville falle av like over 20hz om responsen hadde vært noenunde flat i utganspungtet.
    Men på test tone funnet på spotify, så var det bra trykk fortsatt på 18hz.
    Det er den da ikke... en større peek på 40-45 hz som strekker seg utover såpass at bånnene på sms-1 måtte nyttes nesten helt ut for on få en kurve som kunne brukes.

Litt om lyden:
    Virker og være ganske tight bass, men det er nok for lite strøm i ampen og ta av når det trengs på heftige dypbass sener på filmer.

Et minus er enormt til portstøy når en ikke har tettet noen av bassportene.
    Overaskende mye, selv om en ikke pusher mot max.

Det får du kontroll med når du tetter en port på subben eller begge

Syns den klarer seg bra på både musikk og film jeg.

Noen sier de spiller rimelig høyt med disse på subwoofer challange... må si jeg er skeptisk på noen av de tallene ja

Det er egentlig masse små justeringer/tjuninger en kan gjøre.
    - EQ 1 og EQ 2 som du kan heve området 1 - 25hz eller 2 - 50hz eller kjøre på med begge.
    - Bassportene... de to bassportene har forskjellige lengder som du kan justere avstemningen med. Den ene gir mere normal bass, mens den andre skal gi en dypere bass.
    Den tåler også og kjøres lukket, men da med mindre output.

2 stykk W12.16 For drøye 8.700 kr hentet på postkontoret så er det mye lyd som er mulig og få for pengene...

Nå har jeg 2... og drømmer alt om 4 stykk 2 og 2 stacket sammen med svs`ene mine :-)

Åhh... kunnee tenke meg og opplevd 6 eller 8 slike stacket 3 eller 4 i høyden... i et rom under 25m2 kunne det blitt ganske sjeft tror jeg.

At xtz får 6`ere på tester skjønner jeg godt, for det er mye en får for pengene
    Kjøp gjerne parvis ;-)
    Hadde to XTZ 10 tommere for en stund siden,og opplevde det samme som du - mye portstøy med en eller begge åpne!
    Synes absolutt dem låt best med begge portene tettet - og i tillegg var det da dem spilte dypest hos meg!

Man mister da noe output som du sier,men har man to el fler,så burde det kompansere en del,og man må jo selvsagt justere gain deretter!
    Med 4 burde det bli RÅTT ja !
    Men at XTZ gir bra valuta for pengene er ingen tvil om
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Memo til meg selv:

Mål høyden om det går 2 stykk xtz + tube stacked på 1/5 possisonen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som at stacking øker i omfang rundt forbi. Hadde besøk av Flageborg i påsken så det ble litt snakk om stacking da også

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bærebjelker i taket er i veien for den planen hos meg :-/

Uten de så hadde det gått og stacket det som planlagt.

Må vel bli 2 og to xtz stacket på 1/3 eller 1/5 og tubene i hjørnene.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Virker som at stacking øker i omfang rundt forbi. Hadde besøk av Flageborg i påsken så det ble litt snakk om stacking da også
    Kom dere frem til noen fordeler med stacking?

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er og la xtz hjelpe til 40-80hz området og la svs`ene få fokusere sine krefter i dypbassen. Eventuelt bruke litt overlegg på de.
    Men frykter det må til 2 xtz til for og få det headroomet jeg ønsker.
    Hvis ikke 2 XTZ holder til å ta seg av 40-80hz burde du vurdere andre suber enn å ha flere.

Derimot kan en fordel med flere være å plassere de strategisk rundt i rommet.

Er det noen spesiell grunn til at du har satt subene på 1/3 av lengderettningen? Har du testet andre plasser?

Mtp at du ikke får plass til 2xXTZ med en tube oppå kan du vel sette XTZene helt inntil hverandre på midten og SVSen midt mellom oppå begge(det ble en utrolig rar settning:P).

Ellers er rapporten om portstøy ikke helt bra, selv om prisen er lav. Har dog vært borti Dali E-12F som ikke er mye dyrere. Har ikke presset disse til maks, men har ikke lagt merke til noe nevneverdig portstøy. For deg løses vel uansett problemet med å "lukke" den helt?

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvis ikke 2 XTZ holder til å ta seg av 40-80hz burde du vurdere andre suber enn å ha flere.
    Det er for og ha mere headroom tilgode og da mindre elementvandring.

Derimot kan en fordel med flere være å plassere de strategisk rundt i rommet.

Er det noen spesiell grunn til at du har satt subene på 1/3 av lengderettningen? Har du testet andre plasser?
    1/3 på bredde lengde ja...
    Ja, testet hele romet.
    Retningen som en spiller i nå gir best frekvensreepons i høytalere, men blir en stor peek på subene

Mtp at du ikke får plass til 2xXTZ med en tube oppå kan du vel sette XTZene helt inntil hverandre på midten og SVSen midt mellom oppå begge(det ble en utrolig rar settning:P).
    Nesten ja, er inne på tanken om og plassere 2 xtz i bredden med en tube på toppen.

Ellers er rapporten om portstøy ikke helt bra, selv om prisen er lav. Har dog vært borti Dali E-12F som ikke er mye dyrere. Har ikke presset disse til maks, men har ikke lagt merke til noe nevneverdig portstøy. For deg løses vel uansett problemet med å "lukke" den helt?
    Tettet en port på de nå, så har de litt og komme med nedover i registret også.
    Men og tette portene kan bli aktuelt.

Geir Arne

Men det kommer jo på om en finner noen 2 brukte til

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom dere frem til noen fordeler med stacking?

Geir Arne
    Jeg har ikke prøvd stacking og har ikke plass i mitt nåværende rom. Flageborg virket veldig for stacking så det ble diskutert litt. Jeg har muligheten til dette når jeg etterhvert flytter, men det var rommet til en kamerat som ble temaet.

Han har et rom på 4x7m. Han har 4 stk. SVS Plus/2 som skal kobles opp (han har to av dem i drift foran nå). Jeg har alltid sett for meg at det måtte bli bra med en sub i hvert hjørne av rommet, men Flageborg ville heller ha stacket to og to i hvert hjørne foran. Han mente at dette ville bli bedre. Har du noen formening om det?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når subene står sammen eller oppå hverandre så skal det gi litt ekstra volum.

Blir sansynligvis mye enklere og kalibrere når de står 2 en når de står på 4 forskjellige hjørner.
    Det fører jo til en del ( masse ) justering av fase før en kommer i mål.

4* plus/2... Heftig :-D
    Hatt en plus/2 og den gjorde en sprekk i en lettvegg enda bredere.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fillern !!!

Hifi Plumber`n selger Tuber. Kløøøøør i fingrene

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det kommer jo på om en finner noen 2 brukte til
    Får håpe du kommer i mål med dette.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg har ikke prøvd stacking og har ikke plass i mitt nåværende rom. Flageborg virket veldig for stacking så det ble diskutert litt. Jeg har muligheten til dette når jeg etterhvert flytter, men det var rommet til en kamerat som ble temaet.

Han har et rom på 4x7m. Han har 4 stk. SVS Plus/2 som skal kobles opp (han har to av dem i drift foran nå). Jeg har alltid sett for meg at det måtte bli bra med en sub i hvert hjørne av rommet, men Flageborg ville heller ha stacket to og to i hvert hjørne foran. Han mente at dette ville bli bedre. Har du noen formening om det?
    Det vil veldig ofte bli ett fett. Fordelen med stacking er at man slipper å tenke på utfasinger hvis man har flere seterader, mens front-bak plassering gir en bedre mulighet for optimalisering av frekvensgang er min erfaring.

Kan man derimot stacke fra gulv til tak kan dette være en fordel. Men subene kan like gjerne settes bortover langs vegg mener jeg. Men det er fornuftig å tenke 3-dimensjonalt, så i noen tilfeller kan høydejustering(stacking) være fordelaktig.

Personlig har jeg to suber foran og 2 stk bak i mitt kino-oppsett.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når subene står sammen eller oppå hverandre så skal det gi litt ekstra volum.
    Volum i form av høyere SPL?

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Volum i form av høyere SPL?

Geir Arne
    Det sies så.

Har selv ikke fått testet dette, kun hørt det i litt småheftig oppsett alla Flageborg på Hifi messe.

Stacking er self ikke løsningen på alt, men ser kult ut da hehe

1/3 , 1/4 , 1/5 osv. Mange måter og gjøre det på for og oppnå best bass i rommet.
    Ingen rom er like..

Side 112 av 138 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •