Vegamannens Stereo... NAD S100 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 412
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke dum. Fant ut at jeg kunne modifisere den jeg har, så får jeg kjøpe meg noe mer High end litt senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Frister egentlig veldig med en slik Rotel. Men klarer ikke å bestemme meg. Ikke lett, spesielt når RB-1552 koster 2000kr mer en RB-1070. Men den veier da 14,5kg iforhold til 1070, som bare veide rett over 10. Så noe må de vel ha gjort?

Mulig den veier 14,5kg, men også mulig att 14,5kg er med all embalasje, eske, isopor, manual og strømledning også viss denne manualen stemmer:

http://www.bwgroup-support.com/downl...52-1582-OM.pdf

Her er manual for RB-1070 som eg fann på samme side på internett: http://www.bwgroup-support.com/downl...RB-1070-OM.pdf

Fann manualene på denne siden: Rotel Current Owner's Manuals and CAD Drawings

Viss dette stemmer (Kann jo ikke garantere noe med tanke på att det kann være gjort endringer og oppgraderinger etter disse manualene ble skrevet) er det en vektøkning på 0,5kg, men synes ikke du skall henge deg for mye opp i det.

Det viktigste er jo selvfølgelig lyden og du fikk vel besked på mail om att den er basert på 1070'n og att de har modifisert og optimalisert noen passive komponenter til det som allerede var en god forsterker (1070) og det er jo sikkert ikke noen stor vektøkning i slike små komponenter?:-)

Fikk svar på mail selv angående RB-1582:-D Der står det att RB-1582 er basert på 1080'n og att de hadde gått gjennom passive komponenter og mange av de passive komponentene var forandret for forbedret lyd:-D (har aldri hørt 1080'n så kann da selvfølgelig ikke bekrefte eller uttale meg om hva som er forskjell i lyd mellom 1080'n vs 1582'n eller om det er så små forskjeller i lyden på de att eg ikke hadde hørt forskjell på de i mitt oppsett) Eg er VELDIG fornøyd med lyden i 1582'n sammen med CM1 og 1900'n som pre så det er ikke meningen å virke negativ om det kann høres slik ut, men synes att andre må høre, teste og gjøre seg opp sin egen mening på sitt oppsett selv siden matching av komponenter, høgtalere og rom har veldig mye å si. Og vi har jo ikke alle lik smak når det gjelder lyd heller Eg hadde ikke mulighet til å teste 1582'n før eg bestilte den, men heldigvis var den etter min smak og passet glimrende på mitt oppsett i mitt rom (hadde lagt den ut for salg på torget etter 2-3 dager viss den ikke hadde falt i smak;-))

RB-1552 og RB-1582 har samme manual, men det er enkelte ting som ikke er helt likt på de med tanke på att en slipper å levere inn effektforsterkeren for å bytte sikring på RB-1582 for eksempel, men kann gjøre det selv ved å skru ut sikringen på baksiden å bytte den selv.

Manualen er veldig oversiktelig og der det er forskjeller står det godt forklart:-D Kommer ikke på andre forskjeller enn att dette med sikringsbytte på RB-1582 er enklere enn på RB-1552, men mulig det er noe mer. Har ikke studert manualen så veldig mye. Det viktigste er SELVFØLGELIG lyden:-D

Storebroren som eg har (RB-1582) er etter min mening en veldig god match til mine høgtalere og liker som sagt lyden i 1582'n sammen med mine høgtalere og 1900'n som pre veldig bra selv om høgtalerne er litt for små for å få høre hva 1582'n virkelig duger til:wink: Må derfor legge til att eg gikk for 1582'n med tanke på oppgradering av høgtalere som kann bli en tyngre last enn CM1 en gang i fremtiden

Edit: Ser det tår samme vekt i manualen som eg har også. Kann selvfølgelig ikke garantere noe som sagt siden det kann ha blitt gjort noen endringer på effektforsterkerne etter manualen ble trykket. Under spesifikasjoner i manualen står det: "Alle specifikationer er korrekta vid tryckningen. Rotel reserverar sig retten att gøra forbettringar utan føregåande meddelanden." Dette er vel ikke helt uvanlig att det står i manualer;-)

Her er spesifikasjoner på 1552'n fra rotel.com : Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

Og her er på 1582'n: Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

Da kann du jo sammenligne spesifikasjoner og vekt, men sjekk ut med forhandler for å være helt sikker viss det er noe du er usikker på:-)

Håper du ikke ble skuffet over att effektforsterkeren ikke hadde lagt på seg så mange kg, men synes eg måtte informere deg slik att du iallefall kann sjekke dette med vekten om det stemmer før du eventuelt bestiller i tilfelle det med vekten betyr mye for deg:-)

Eg personlig hadde ikke tenkt for mye på vekten siden 1070'n har fått mye skryt og forhåpentlegvis er 1552'n en forbedring:-) Tror ikke Rotel ønsker å ødelegge sitt gode navn og rykte ved å lage dårligere produkt enn det de gode effektforsterkerne 1070'n og 1080'n har fått rykte på seg for å være, men heller gjøre de bedre. Om 1552 er bedre enn 1070 og om 1582 er bedre enn 1080 må en jo høre og bedømme selv, men da må de også kobles opp på samme oppsett og i samme rom for å få helt like forhold:-) Eg har ikke hørt 1080'n bare så det er sagt og kann derfor ikke uttale meg om hva som er forskjell i lyden eller om eg i det hele tatt hadde hørt forskjel. Hvem vet?:-)

Det beste er selvfølgelig å prøve effektforsterkerne som en vurderer på sitt oppsett i sitt rom, men det er ikke alltid like lett å få til så eg forstår att du synes det er vanskelig å bestemme seg:-)

Ble mye skriving her, men håper du setter pris på innlegget uansett:-)

Lykke til

Edit 2: Skriveleif og har lagt til noen linjer og ryddet litt:-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Mulig den veier 14,5kg, men også mulig att 14,5kg er med all embalasje, eske, isopor, manual og strømledning også viss denne manualen stemmer:

http://www.bwgroup-support.com/downl...52-1582-OM.pdf

Her er manual for RB-1070 som eg fann på samme side på internett: http://www.bwgroup-support.com/downl...RB-1070-OM.pdf

Fann manualene på denne siden: Rotel Current Owner's Manuals and CAD Drawings

Viss dette stemmer (Kann jo ikke garantere noe med tanke på att det kann være gjort endringer og oppgraderinger etter disse manualene ble skrevet) er det en vektøkning på 0,5kg, men synes ikke du skall henge deg for mye opp i det.

Det viktigste er jo selvfølgelig lyden og du fikk vel besked på mail om att den er basert på 1070'n og att de har modifisert og optimalisert noen passive komponenter til det som allerede var en god forsterker (1070) og det er jo sikkert ikke noen stor vektøkning i slike små komponenter?:-) Fikk svar på mail selv angående RB-1582:-D Der står det att RB-1582 er basert på 1080'n og att de hadde gått gjennom passive komponenter og mange av de passive komponentene var forandret for forbedret lyd:-D

RB-1552 og RB-1582 har samme manual, men det er enkelte ting som ikke er helt likt på de med tanke på att en slipper å levere inn effektforsterkeren for å bytte sikring på RB-1582 for eksempel, men kann gjøre det selv ved å skru ut sikringen på baksiden å bytte den selv.

Manualen er veldig oversiktelig og der det er forskjeller står det godt forklart:-D Kommer ikke på andre forskjeller enn att dette med sikringsbytte på RB-1582 er enklere enn på RB-1552, men mulig det er noe mer. Har ikke studert manualen så veldig mye. Det viktigste er SELVFØLGELIG lyden:-D

Storebroren som eg har (RB-1582) er etter min mening en veldig god match til mine høgtalere og liker lyden i 1582'n sammen med mine høgtalere og 1900'n som pre selv om høgtalerne er litt for små for å få høre hva 1582'n virkelig duger til:wink:

Hvordan låter det da? Hvordan er diskant og mellom tone?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter det da? Hvordan er diskant og mellom tone?

He he... Har ikke sett innlegget ditt siden eg har vært opptatt med å formulere og forklare best mulig i innlegget mitt

1582'n føler eg er ganske "nøytral" og diskanten er silkemyk på CM1 med 1900'n som pre og 1582'n som effekt, men CM1 har jo også en veldig behagelig diskant. Mellomtonen er åpen og detaljert og instrumenter og vokal høres ekte ut slik som det skall høres ut etter min smak/mening. Bassen er ikke for mye og ikke for lite og den er presis og ikke "blafrende", men det var den ikke med 1900'n heller. CM1 er ikke så vanskelig å drive så den er ikke så stor utfordring for 1582 i grunn. Skulle gjerne fått testet den med høgtalere som er en mer tyngre last enn CM1 for virkelig hørt hva som bor i 1582'n:-D

Hvordan 1552'n blir på dine 685 kann eg selvfølgelig ikke uttale meg om, men høgtalerne dine spiller vel litt "friskere" i diskanten enn CM1 mener eg å hugse etter demo, men mulig eg tar feil på det. Det beste er selvfølgelig om du har mulighet for å prøve den før kjøp, men vet jo att det ikke alltid er så lett å få til

Var litt redd for att diskanten skulle bli for lys, (anstrengende i lengden) på grunn av det som stod om diskanten i den testen du vet, men det ble den ikke med CM1 og 1900'n som pre i mitt rom heldigvis:-D Den er veldig behagelig og aldri slitsom uansett volum.

Det er vel det eg kann bidra med av min erfaring med 1582 på mitt oppsett i mitt rom og selvfølgelig etter min smak, men det er i grunn like vanskelig for meg som for deg å vite hvordan det blir med dine høgtalere og forforsterkeren din i ditt rom.

Kann du ordne det slik att du kann angre kjøpet hadde eg iallefall testet den siden eg har tro på Rotel på B&W:-D Men det er jo delte meninger om Rotel på B&W også. Noen modeller fungerer det veldig bra på og noen har dårligere erfaringer med Rotel på andre modeller. Det er nokk fordi vi ikke alle har lik smak og noe av det kann også selvfølgelig være att noen B&W modeller rett og slett ikke passer like bra på Rotel. Har lest her på forumet att noen mener de eldre modellene (1070/1080/1090) blir for skarp i diskanten på enkelte B&W modeller, men som sagt er det mange som synes de er en veldig god match på B&W også.

Dette var sikkert ikke mye til hjelp, men prøver bare å hjelpe så godt eg kann:-D

Edit: Skrev ett par ord til:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke av den typen som uttaler meg bastant om hvordan en effektforster blir på ett oppsett når eg aldri har hørt ett helt likt oppsett sammen med samme effektforsterker:-D

Noen skriver att den forsterkeren de har selv blir en veldig bra kombo selv om de ikke har hørt akkurat den høgtalermodellen på sin egen forsterker, men de har kanskje samme høgtalermerke og tror kanskje den passer alle høgtalerne fra samme høgtalermerke. Noen ganger kann det stemme, men ikke alltid:-) Selv om en forsterker passer en modell trenger den ikke passe en annen modell og spesielt viss det er en annen serie også selv om det er samme høgtalermerke. Håper du forstår hva eg mener:-D Er ikke så flink til å forklare:-)

Har selv erfaring med att samme forsterker ikke var like bra match til to forskjellige høgtalermodeller fra samme merke selv om de var fra samme serie og det var i samme rom. Dette var ikke Rotel og B&W, men det er uansett bare ett eksempel.

Men det eg iallefall kann si er att eg synes 1582'n er en veldig god effektforsterker som i tillegg til god lyd virker veldig solid, har gode doble terminaler og ser veldig pen ut i sølv.(i mine øyner selvfølgelig. Har ikke sett den i svart) Ja det er lyden som teller selvfølgelig, men det er jo bare en ren bonus att den ser solid og pen ut og terminalene er av god kvalitet og ser ikke ut som "billig greier":-D Har ikke angret ett sekund på att eg valgte 1582'n og synes helt klart att den er verd prisen med tanke på lyd/kvalitet/pris.

Men selv om eg faktisk tror det blir bra med 1552 på ditt oppsett kann eg jo ikke vite det helt sikkert når eg ikke har hørt akkurat den komboen Håper du forstår det:-D

Håper du finner den rette effektforsterkeren for deg og ønsker deg lykke til

Edit: Har prøvd å forklare litt bedre selv om eg ikke er så flink til å forklare;-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at det er veldig vanskelig å gjøre opp noen mening når det er så mye bra der ute. Frister veldig med Primare I21.. Har også sett en del på Rotel RB-1552 og Abrahamsen forforsterker. Eller en annen forforsterker. Kan for eksempel kjøpe meg en effektforsterker nå, og senere kjøpe meg en effektforsterker. Ikke lett dette her..

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått tatt deg en skikkelig lytterunde å hørt på noe da?

Blir det noe Horten messe på deg?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Har du fått tatt deg en skikkelig lytterunde å hørt på noe da?

Blir det noe Horten messe på deg?
    Nei, skal rundt straks jeg har hatt servicen på bilen. Tenkte meg til stavanger på lytterunde, med mindre Primare I21 eller Hegel H100 faller i smak Nei, men har lyst å dra på den på gardermoen i oktober, vist denne er bra da?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, skal rundt straks jeg har hatt servicen på bilen. Tenkte meg til stavanger på lytterunde, med mindre Primare I21 eller Hegel H100 faller i smak Nei, men har lyst å dra på den på gardermoen i oktober, vist denne er bra da?
    Okei, gleder meg til å høre fra deg, etter lytterundene dine

AVexpo er det vel ingen som kan si noe om enda, siden dette er det første året den blir arrangert.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja.. Skal du på den?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja.. Skal du på den?
    Det ser ut som jeg stikker til Horten med Leifen og kanskje maddie. AVexpo har jeg ikke planlagt enda

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det ser ut som jeg stikker til Horten med Leifen og kanskje maddie. AVexpo har jeg ikke planlagt enda
    Prøve å få lånt med meg hjem en Primare I21 neste uke. Så får vi se. Frister veldig å bare ta sjanse å kjøpe noe spennende og stort, slikt som Rotel eller Vincent

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyeste innkjøp:

Panasonic 42" Plasma, TXP42X10E HD-Ready
    Samsung BD-P1500

Blu-Ray spilleren fikk jeg for en utrolig god pris på, og kunne ikke si nei. Kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd:-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da bruker jeg Cambridge Audio DVD 89 til dvd avspilling. Denne oppskalerer til 720P via HDMI. Deretter bruker jeg Samsung BD-P1500 til å spille av BLU-Ray. Tven er ett kjempe kjøp til prisen. Utrolig klart bilde. Holdt på å få sjokk når jeg så I am legend igår. Det neste er oppgradering på forsterkerfronten. Og nei, jeg skal ikke ha surround, men en ny stereforsterker. Dette blir bra.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre "vega", altod kjekt når ein føler en har gjort gode kjøp

Blir spennende å se kva du gjør når det gjelder forsterker....

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Godt å høre "vega", altod kjekt når ein føler en har gjort gode kjøp

Blir spennende å se kva du gjør når det gjelder forsterker....

Ja, er kjempe fornøyd med blu-ray spilleren og tven. Gode kjøp begge deler Nå er det bare ny forsterker jeg er på jakt etter. Men sliter veldig med å bestemme meg. En sepparat løsning frister mest, da dette er lettere å oppgradere senere, og gir meg en større frihet.

Kan jo liste opp alternativene:

2xAbrahamsen effektforsterker og Abrahamsen forforsterker
    Rotel RB-1552 og forforsterker av ett slag.
    Cambridge 840A V.2
    Nad C375Bee
    Primare I21
    Hegel H1 eller H100
    Parasound A23 og forforsterker.

Det jeg trenger er vertfall en forsterker som jeg ikke blir sliten av å hørre på. Detaljert må den være, spille bassen stram og fin. Tørr. Og ikke minst fremheve B&W sine fordeler.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du! hvordan går det i heimen? sliter du me bassen? jeg gjør ikke det lengre. har kjøpt en til sub nå å fått skrudd en skrue i taket over cd hylla slik at klirrelyden har forsvunnet:-D

lite med bilder her, hvordan er det nye tv'en? kjekkere å se film nå? kjøpt noe ny musikk i det siste???

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si noe om Parasound og B&W?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Valhalla VT feet handlet inn.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Valhalla VT feet handlet inn.

"slit an"

Har du fått sjekka ut noe mer ang forsterker no då??

Eg har faktsiks troen på Cambridge, hørte cm 5 på cambridge og det låt gav iallefall ett flott første inntrykk... Blei desverre ikkje en alt for lang lytteseanse, men det eg hørte virket bra

Abrahamsen tror eg heller ikkje er noe dumt valg, ec er iallefall en solid combo med B&W som har gitt meg mye lytteglede!!! Desse to er jo forholdsvis ganske lik i lydsignatur sånn som eg har forstått det...

Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •