Vegamannens Stereo... NAD S100 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 412
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det kan jeg. Men jeg har lest litt på avforum nå.. Og det ser ikke ut som det er så veldig god kvalitet på det?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet en forsterker som virker veldig interessant. Rotel RB-1552.

Specs

• 2 x 120 watts into 8 ohms
    • Class AB design
    • Toroidal transformers
    • 12-volt triggers

Power Configurations 2 x 120 watts
    (20Hz-20kHz, <0.03%, 8 Ohms)
    Watts/Channel 120 watts, all channels driven,
    8 ohm load, 20-20kHz
    THD (20-20,000Hz) 8 Ohms,
    all channels driven < 0.03%
    IM Distortion < 0.03%
    Damping Factor (8 Ohms) 500
    Input Sensitivity / Impedance 1.0V / 33kOhms
    Frequency Response (+/-1dB) 4 - 100kHz (+0.5dB, -3dB)
    S/N Ratio (IHF A) 120dB
    Power Consumption 400 watts
    Dimensions (W x H x D) mm 431 x 144 x 340 mm
    Dimensions (W x H x D) in 17 x 5.25 x 13.4 in
    Front Panel Height 3 U (5.25”)
    Shipping Weight 31.6 lbs.

Vekten er ca 14-15kg

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du ikke handle kilde først? 8)

Rotel sin nye serie har ett flott og tidløst design.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Har funnet en forsterker som virker veldig interessant. Rotel RB-1552.

Specs

• 2 x 120 watts into 8 ohms
    • Class AB design
    • Toroidal transformers
    • 12-volt triggers

Power Configurations 2 x 120 watts
    (20Hz-20kHz, <0.03%, 8 Ohms)
    Watts/Channel 120 watts, all channels driven,
    8 ohm load, 20-20kHz
    THD (20-20,000Hz) 8 Ohms,
    all channels driven < 0.03%
    IM Distortion < 0.03%
    Damping Factor (8 Ohms) 500
    Input Sensitivity / Impedance 1.0V / 33kOhms
    Frequency Response (+/-1dB) 4 - 100kHz (+0.5dB, -3dB)
    S/N Ratio (IHF A) 120dB
    Power Consumption 400 watts
    Dimensions (W x H x D) mm 431 x 144 x 340 mm
    Dimensions (W x H x D) in 17 x 5.25 x 13.4 in
    Front Panel Height 3 U (5.25”)
    Shipping Weight 31.6 lbs.

Vekten er ca 14-15kg

Hei og gratulerer med ny leilighet:-D

Har funnet noen bilder på internett som virker som bilder av RB-1552 (det står iallefall det på bildene) som kanskje er av interesse:-D Eg forstår meg ikke helt på slike bilder og det sier vel ikke så mye om lyden, men det ser jo ut som en solid sak og med gode terminaler. Her har du lnken: Bilder på Rotel RB-1552

Ikke umulig att det blir en slik på meg, men må tenke litt til. Kjøper eg RB-1552 skall eg heller komme med en tilbakemelding til deg:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei og gratulerer med ny leilighet:-D

Har funnet noen bilder på internett som virker som bilder av RB-1552 (det står iallefall det på bildene) som kanskje er av interesse:-D Eg forstår meg ikke helt på slike bilder og det sier vel ikke så mye om lyden, men det ser jo ut som en solid sak og med gode terminaler. Her har du lnken: Bilder på Rotel RB-1552

Ikke umulig att det blir en slik på meg, men må tenke litt til. Kjøper eg RB-1552 skall eg heller komme med en tilbakemelding til deg:-D

Den ser skikkelig fet ut. Men har funnet lite info på den. Kunne gjerne tenkt meg et skikkelig bilde av baksiden på den. Tipper det kommer inn en sånn i august/september

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound påstår RB-1552 har 2-3 dager levering hos de.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Lsound påstår RB-1552 har 2-3 dager levering hos de.
    Stemmer vel det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser skikkelig fet ut. Men har funnet lite info på den. Kunne gjerne tenkt meg et skikkelig bilde av baksiden på den. Tipper det kommer inn en sånn i august/september

Ja det kunne vært bedre bilder av baksiden, men det ser iallefall ut som den har doble høgtalerutganger og det er jo fint viss en ønsker å biwire. Da slipper eg å bytte kabler:-)

Det er i grunn noe eg lurer litt på siden det er ganske like spesifikasjoner på RB-1552 og RB-1070. Er det en 1070 i ny innpakning kanskje:-? 1070'n er vel ikke dårlig den heller og den har fått mye skryt, men får vel håpe de har gjort noen forbedringer siden den er litt dyrere:-D (bedre komponenter o.s.v)

Ja det er lite info om den på nettet, men det er vel sikkert siden den er såpass ny.

Ikke umulig det blir en sånn på meg også ganske snart:-D Skall vente til over helga før eg bestiller iallefall så får vi se hva det blir til når eg har fått tenkt litt mer på det.

Tror du Klasse D til Rotel kanskje låter litt spinkelt og kanskje litt skarp diskant? Eg liker ikke skarp diskant som blir anstrengende å høre på ser du. Det er i grunn mitt største mareritt så det er ikke sikkert eg tørr å bestille klasse D viss det kann bli slik. Har 0 erfaring med klasse D og er derfor litt skeptisk:-? Lurer da på om det kanskje blir større mulghet for å lykkes med transistor effekt fra Rotel?

Det verste som kann gå galt er jo viss den ikke faller i smak, men da er Rotel ett merke som er lett å selge igjenn tror eg:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vertfall stor forskjell på vekt og størrelse i forhold til 1070

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vertfall stor forskjell på vekt og størrelse i forhold til 1070

Ja det er sant. Tror ikke det er noen grunn til bekymring:-D De oppgir ulik watt på RB-1070 vs RB-1552 også så det tyder jo på att de har gjort endringer. Rotel har alltid levert gode effekforsterkere til prisen og tror ikke de ønsker å ødelegge sitt gode navn og rykte på det området. Tror og håper det er en oppgradering fra 1070'n:-D Tror det blir en RB-1552 på meg til slutt:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den virker meget bra Har veldig lyst på en selv. Og jeg så bilder av Cm serien i lag med den forsterkeren på nettet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den virker meget bra Har veldig lyst på en selv. Og jeg så bilder av Cm serien i lag med den forsterkeren på nettet

Da har eg bestilt RB-1582

Håper og tror Rotel RB-1582 på Yamaha og CM1 kann bli en god kombo. Håper eg kann få det lille ekstra med denne i oppsettet:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg bestilt RB-1582

Håper og tror Rotel RB-1582 på Yamaha og CM1 kann bli en god kombo. Håper eg kann få det lille ekstra med denne i oppsettet:-D

Det blir nok bra. Kom med tilbake melding

Har foressten fått en utrolig bra pris på en Abrahamsen kombo. Altså pre pluss effektforsterker. Er ikke så lett å si nei til denne prisen. Men etter som jeg har hørt har det vært mye problemer med Abrahamsen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok bra. Kom med tilbake melding

Har foressten fått en utrolig bra pris på en Abrahamsen kombo. Altså pre pluss effektforsterker. Er ikke så lett å si nei til denne prisen. Men etter som jeg har hørt har det vært mye problemer med Abrahamsen?

Har ikke noe erfaring med Abrahamsen sine forsterkere desverre.

Forstår att det er ett vanskelig valg viss du har fått veldig bra pris på ett slikt oppsett og samtidig har hørt att det er en del problemer med Abrahamsen. Da er det jo lov å være litt skeptisk selv om det er en veldig god pris.

Sikkert gode forsterkere lydmessig også selv om eg ikke har hørt de selv og da er det jo litt dumt viss det er en del problem med de.

Men det er vel ikke sikkert det er problem med alle modeller Sikkert en del her på forumet som vet litt om Abrahamsen og eventuelle problem med Abrahamsen:-D Sikkert lurt å forhøre seg litt før du slår til på tilbudet. Hør om noen i B&W tråden har noen erfaringer eller lag en enkel tråd for å få litt mer info om akkurat det oppsettet du har fått god pris på:-D

Er Abrahamsen nesten det samme som Electrokompaniet kanskje? Ser litt like ut. Er ikke sikker, men Electrocompaniet er vel reknet for å være veldig gode forsterkere også:-D

Skall komme med tilbakemelding ja:-D Håper eg får den fort. Klarer nesten ikke vente:-D

Lykke til og håper du finner ut av det med Abrahamsen oppsettet:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe erfaring med Abrahamsen sine forsterkere desverre.

Forstår att det er ett vanskelig valg viss du har fått veldig bra pris på ett slikt oppsett og samtidig har hørt att det er en del problemer med Abrahamsen. Da er det jo lov å være litt skeptisk selv om det er en veldig god pris.

Sikkert gode forsterkere lydmessig også selv om eg ikke har hørt de selv og da er det jo litt dumt viss det er en del problem med de.

Men det er vel ikke sikkert det er problem med alle modeller Sikkert en del her på forumet som vet litt om Abrahamsen og eventuelle problem med Abrahamsen:-D Sikkert lurt å forhøre seg litt før du slår til på tilbudet. Hør om noen i B&W tråden har noen erfaringer eller lag en enkel tråd for å få litt mer info om akkurat det oppsettet du har fått god pris på:-D

Er Abrahamsen nesten det samme som Electrokompaniet kanskje? Ser litt like ut. Er ikke sikker, men Electrocompaniet er vel reknet for å være veldig gode forsterkere også:-D

Skall komme med tilbakemelding ja:-D Håper eg får den fort. Klarer nesten ikke vente:-D

Lykke til og håper du finner ut av det med Abrahamsen oppsettet:-D
    Mest sannsynligt blir det samme forsterker som du kjøpte pluss en dugende pre. Har funnet ut at jeg bør spare litt til, slik at jeg kan investere skikkelig. Er greit å gjøre det når man først skal kjøpe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynligt blir det samme forsterker som du kjøpte pluss en dugende pre. Har funnet ut at jeg bør spare litt til, slik at jeg kan investere skikkelig. Er greit å gjøre det når man først skal kjøpe

Ja det er sant. Greit å ha litt å gå på i tilfelle en ønsker å oppgradere til andre B&W høgtalere som krever mer strøm:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er RB-1552 en RB-1070 med nytt utseende?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt forskjellige data på dem. 981 og 1070 var like innvendige, med unntak av 12V triggeren som 1070 har.
    1552 leverer 2x120W mot 1070 sine 2x130W, men likevel er effektbruken til 1552 satt til 400W, mens jeg tror det var 370W på 1070. Mener også 1070 var litt lettere, pluss at det ikke står noe om brokoblet effekt på 1552.
    Så det er godt mulig at det faktisk er en ny konstruksjon.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det er litt forskjellige data på dem. 981 og 1070 var like innvendige, med unntak av 12V triggeren som 1070 har.
    1552 leverer 2x120W mot 1070 sine 2x130W, men likevel er effektbruken til 1552 satt til 400W, mens jeg tror det var 370W på 1070. Mener også 1070 var litt lettere, pluss at det ikke står noe om brokoblet effekt på 1552.
    Så det er godt mulig at det faktisk er en ny konstruksjon.
    RB-1070 er også oppgitt til 400w. Men 1552 skal vel være en bedre forsterker??

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gjerne ha sett innmaten før jeg hadde kjøpt, kan fort være keiserens nye klær også. Tror Rotel ha mange modeller som ser relaivt like ut innvendig.
    Du har ikke funnet noen bilder av innmaten noe sted?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •