Tigers AV-rom mkII - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 41 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 820
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Bjørn, interessant prosjekt. Hvordan fester du "vegg-platene" på lektene ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer: Er på utkikk etter en 50" Panasonic plasma, ja. PZ70 som er full HD er en av kandidatene, og PV/PX70 likeså. De øvrige 7xx-modellene er 50% dypere så de er ikke så aktuelle. Imidlertid er jo markedet støvsugd for de jeg vil ha. Pioneers 50" synes jeg koster for mye sammenlignet med Panasonics alternativ, og Pioneer har litt for mye myldring i bildet for min smak.

frankh: Prinsippet er som med glassbyggestein. Vatrer og fester første rad. Har festet nederste rad med skruer langs horisontalen og langs kantene. Neste skritt er å bygge i høyden, der jeg punktfester med lim mellom stender og plank. Etter ca. halvveis så fester jeg alt uten å perforere plankene (se bilder tildigere i denne tråden). Etter ett døgn så er limet herdet og jeg fortsetter med resten av veggen. De skruene som er benyttet i kantene (høyre og venstre) skjules av en kantlist. Et annet alternativ er å bruke dykkertspiker i nota dersom du bruker parkett.

Da er arbeidet med å feste gulvlistene startet. Fant en god løsning for å skjule høyttalerkablene. Benytter egne clips for en gulvlist som har plass til det jeg trenger bak listen. Fordelen er at de enkelt kan tas av/på. Se vedlagt bilde.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris pr. løpemeter inkl. clips er 48 kroner i den finish man måtte være ute etter.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skal ikke uttale med for hardnakket ennå da rommet ikke er ferdig og høyttalernes plassering ikke er endelig. Imidlertid så synes jeg H200 tilfører SA1750 liv. Ellers så mener jeg at ulike innspillinger låter mye mer ulikt med H200 enn med Primare.

Vel, da var frontveggen ferdig og den står nå og skriker "Få en plasma på plass...og det fort!"

Snasent.. Virkelig snasent!

Støtter deg i valget av htèr. Sonus Faber på Hegel har jeg tro på, de opphever hverandre på en god måte!.

A.

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tiger.

Ser ut til at dette blir bra,(blir vel alltid det med deg )
    gleder meg til å se forsetelsen:-D

Mvh

Per Olav

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette ser veldig bra ut! Er virkelig spent på hvordan dette vil se ut når alt utstyret er på plass. Jeg har jo den gamle nydelige kinoen din friskt i minne, og ser at dette også blir noe helt for seg selv og designmessig helt i toppklassen. Jeg blir inspirert med en gang noen gjör noe annerledes og originalt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig med godordene. Det inspirerer.

Neste fase nå er å finne en komponentbenk som ikke skiller seg for mye ut. En kjapp tanke var å pimpe modul(er) fra IKEA Bestå serien med å kle dem med samme finish som frontveggen. Er det noen som har gjort dette før som har informasjon om feller / suksses?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer: Er på utkikk etter en 50" Panasonic plasma, ja. PZ70 som er full HD er en av kandidatene, og PV/PX70 likeså.
    Sweet :-D lykke til med jakten......

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig med godordene. Det inspirerer.

Neste fase nå er å finne en komponentbenk som ikke skiller seg for mye ut. En kjapp tanke var å pimpe modul(er) fra IKEA Bestå serien med å kle dem med samme finish som frontveggen. Er det noen som har gjort dette før som har informasjon om feller / suksses?
    Ser for meg at det blir en liten utfordring og mye arbeid med å få til kanter og hjørner hvis du kjører på med parketten som du har brukt til gulv og vegg.

Jeg tror jeg ville kjøpt en hel-tre benkplate for kjøkken i så lik finnish som mulig (eller noe HELT annet), og deretter saget opp og snekret sammen en hifi-benk av den.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å sjekket modulen fra IKEA, og selv om man kan få til fine hjørner med vinkellister i eik så gidder jeg ikke stresse mer med det. Det får bli en litt tilpasset IKEA Lack istedenfor.

Full HD (PZ) rapporterer flere fora om har dårligere sortnivå og mindre lysstyrke enn PV/PX-modellene, samt at SD-materiale ikke er like bra som de sistnevnte modellene.

Er i det late hjørnet så jeg gidder ikke vente lenger på PV70-modellen (dybde 97mm), så jeg henter derfor en "tjukkas" (138mm) 50" PX720 i dag. Ikke noe poeng å ha et ferdig rom uten bildefremviser. :evil:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal være så lei deg for at det ikke ble full HD. Har lest litt av det samme selv.

Ville kanskje vurdert proff-versjonen til Panasonic. Så på den på A-Varer i Sandnes (en av de få som selger til privatmarkedet), men desverre var den ikke koblet opp mot kilde da. Har fått gode kritikker og skal ha bedre kontroller for bildeinstillinger.

Ser også at bransjen frykter at de går tomme, så det kan være på tide å løpe og kjøpe. Kan bli en skuffende jul for noen: Nettavisen - Frykter mangel på flatskjermer

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i det late hjørnet så jeg gidder ikke vente lenger på PV70-modellen (dybde 97mm), så jeg henter derfor en "tjukkas" (138mm) 50" PX720 i dag. Ikke noe poeng å ha et ferdig rom uten bildefremviser. :evil:
    I værste fall kan du vel frese/skjære ut feltet den "buler" ut i bakkant? (Hvis det er samme design som pv60 ift pv600, som er de jeg kjenner godt siden jeg har pv60 og droppet pv600 på grunn av tykkelsen)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" PX720

Ser at den har opptaksfunksjon på SD minnekort :?: Vet du hvordan dette fungerer?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den har opptaksfunksjon lenger. Tror det kun var på 600-serien.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TH50PX720E
    Ny toppmodell fra panasonic med ett av markedets beste bildebehandlings-system. Lydsystemet garanterer deg god og kraftig lyd med de to innebygde subwooferne. Tven er utstyrt med alt du trenger av tilkoblinger,1366x768 oppløsning, 10.000:1 kontrakt og minnekortleser i front som både spiller av og tar opp det du ønsker! Bordsokkel er inkludert.

ÅRETS TESTVINNER TIL IRRITERENDE LAV PRIS !!!
    Dette er fra Elprice sin side

link

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukermanualen, eller Panasonics brosjyre, nevner ikke opptaksfunksjonen. Har ikke SD-kort så jeg kan ikke teste.

Anyway, har fått beistet på veggen. Det positive var at den IKKE hadde sølvdekor nederst slik bildene hos mange forhandlere viser.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut til å bli meget bra.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukermanualen, eller Panasonics brosjyre, nevner ikke opptaksfunksjonen.
    Og DET stoler du mer på en Elprice............... :razz:

Anyway, har fått beistet på veggen. Det positive var at den IKKE hadde sølvdekor nederst slik bildene hos mange forhandlere viser.
    Lekker. Enig i at det gjorde seg med helt sort.

Når du får innkjørt/kalibrert er jeg veldig interresert i en sammenligning med 42 tommeren som du har i stua.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal komme tilbake med en sammenligning mellom PX720 og PV70 etterhvert når det gjelder bildet.

De virker sånn umiddelbart ganske ulike. PV70 har blank skjerm, mens PX720 har matt. Og designet til PV70 er langt mer elegant i mine øyne enn PX720. Rammen rundt sistnevnte er gedigen og mer enn dobbel så bred som PV70.

Biltema festet passer på håret på PX720. Det vil si at nederste del av skjermen/bakkanten henger 1 mm fra veggen.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nye rommet står ikke noe tilbake for det gamle ser det ut til.

Meget lekkert. Blir spennede å følge med på fortsettelsen.

Side 4 av 41 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •