Tigers AV-rom mkII - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 41 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 820
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ligger en mektig sunfire-sak på bruktkjøptråden....
    med målene 22x22x22!!! og 1500watt!!!!!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ligger en mektig sunfire-sak på bruktkjøptråden....
    med målene 22x22x22!!! og 1500watt!!!!!
    Det er den "lille" versjonen den skikkelige har 2700watt!!!! :lol:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er den "lille" versjonen den skikkelige har 2700watt!!!! :lol:
    Joda men nå snakker jeg om en som ligger for 6K på "bruktkjøp"

Tror ikke "Tiger" er villig til å bruke +15K på den "store"

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjedd noe her i det siste eller?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite. Tror ikke jeg har hatt et knippe AV-utstyr så lenge om nå. Er mao. fornøyd.

Imidlertid så er april-september ekstrem lavsesong for meg innen hjemmekino. Bruker heller timene til annet enn å se film og forum. Anbefales.

Men, når høsten kommer...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Lite. Tror ikke jeg har hatt et knippe AV-utstyr så lenge om nå. Er mao. fornøyd.

Imidlertid så er april-september ekstrem lavsesong for meg innen hjemmekino. Bruker heller timene til annet enn å se film og forum. Anbefales.

Men, når høsten kommer...

Flott å se andre som slår seg til ro med produkter..

Hvis du skal bruke ennå mindre tid på forumet i mai-september sesongen en du har gjort hittil, da bør du skru av nettet helt. Gleder meg til å få deg pålogget igjen..

Men synes din prioritering er flott, har selv "lært" litt av det - og er mindre aktiv nå en før.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i motsetning til andre "pelsdyr" så går "Tiger" i "hi-fi dvale" om sommeren

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer ikke mye, men følte for å kjøpe enda en AppleTV fra Siba til kun 1690,-

AppleTV-ene i huset fungerer 100% som trådløse klienter til de ulike flatskjermene (stua, hjemmekinoen og barnerommet). Utrolig greit å ha én server som nås trådløst, og ikke minst LYDLØST, fra aTV-klientene.

At hver aTV i tillegg dukker opp i iTunes på MacBooken og man kan streame musikk til en eller flere av dem med et tastetrykk, er hva danskene ville kalle "nemt".

I disse digitale bilder tider, så er det også greit å ha alle bilder tilgjengelig med et tastetrykk via aTV-ene, i stendefor å la dem råtne på en harddisk en eller annen plass og måtte bruke en PC for å se dem.

Vel, back to the summer...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig greit å ha én server som nås trådløst, og ikke minst LYDLØST, fra aTV-klientene.
    Kallags server har du? Kan du f.eks. bruke en Windows-server som kjører iTunes?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle HTPC-en jeg benyttet i den forrige hjemmekinoen er pensjonert til server. Den kjører Windows og iTunes og ikke noe annet. Funker 100%. Kjekt å ha "PC-en" tilgjengelig via trådløse støyfrie og minimalistiske noder i huset. Og via Remote Desktop for Mac/Win så kontrollerer jeg den fra sofaen via MacBooken. Så slipper jeg å sitte nede med serveren, og slipper å ha en skjerm på den. Siden serveren har Wake on Lan, så kan jeg slå den av og på via MacBooken.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg en WHS som streamer FLAC til Squeezebox Duet, men den kan jo like gjerne streame film, bilder og lossy music til billige Apple-TVs.

Streamer du "backed-up" DVDer?

Er det Siba på Kvaddå som selger disse? 40GB-versjonen? Finner ikke noe på weben til Siba.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WHS = Windows Home Server?

Jeg streamet initielt Video_TS kataloger til MacMini, men ville ha AppleTV istedenfor i stua. Ser ikke noen signifikant forskjell på fullkvalitet DVD og 2.5 Mbps AVC MPEG4 filer på flatskjermen, så alle Video_TS katalogene har blitt konvertert til AppleTV-vennlig format.

Greit å bare ta å slenge en AppleTV under armen når ungene vil ha med seg tegnefilmer på hytta. Ukomplisert.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WHS = Windows Home Server?
    Ja, et 3TB-dyr som håndterer backups, samt tar seg av bilder, musikk (FLAC) og sikkert en del film.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og nyter god musikk. Akkurat nå snurrer Vidar Vang, og jeg har lest tråden her på forumet hvorfor folk bytter ut utstyr såpass ofte. Tenker tilbake på tiden før jeg skaffet Dynaudio og Abrahamsen, og da var jeg konstant der selv. Godt å kjenne at komponentene jeg har nå gir meg ro i sjelen, og har spilleglede til variert musikk. Har også lært at det bor vesentlig mer i en stativhøyttaler enn man skulle tro, og at det ikke alltid er så lurt å ha gulvstående i små rom selv om det ser tøft ut og er en tradisjonell løsning.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du koser deg dito kjekt å se at du er innom avforum.

Angående stativ/gulvstående har jeg samme erfaringen selv.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut til å være veldig behagelig, Tiger. Heldigvis har jeg også evnen til å beholde utstyr lenger enn to dager, men litt byttekløe har man jo alltid

Noen planer videre ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har sett dere nå. Håper vi kan treffes over sommeren til bilde/lyd drøsing og kaffe.

Planer? Det jeg gjerne vil ha er bedre lyd i stua, og jeg aner ikke hva som kan gi meg det uten at det tar for mye plass. Ikke si det til noen, da det er som å banne i kjerka, men et par-tre Bose høyttalere hadde vært noe, men den der Accoustimassmodulen er jo gedigen så det blir det nok ikke noe av. Gallos kuler krever en subwoofer, men må ha noe som er lite. Muligens en 8" Velodyne plassert på en skjult plass. Vi får se.

Paradokset er at i hjemmekinoen, så er 50" plasma, senterhøyttaler, Abrahamsen V4.0, Yamaha RX-V2700 og surroundhøyttalerne ikke i praktisk bruk, fordi det er stereo som er prioritert da musikk er viktigere for meg her. Det er i stua madammen og jeg ser filmer, og der har vi kun "high-end" lyden fra PV70. Og, det er ikke hennes "feil". Hun bryr seg ikke omhva jeg måtte plassere i stua av bokser. WAF er ikke en issue, men HAF er (Husband Acceptance Factor). Man kan gjerne si at jeg dyrker deler av mine feminine sider.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gallos kuler krever en subwoofer, men må ha noe som er lite. Muligens en 8" Velodyne plassert på en skjult plass.
    Jeg må bare anbefale en lytt på Gallo med Velodyne 8".
    Har Gallo Nucleus Micro Ti og dette er en ekstremt kul høytaler på alle måter. Har også hørt den sammen med Velodyne sin bittelille 8" hos Akto og det var virkelig ikke dumt (ville til og med vurdert to for symetrien sin del, de er såpass pene at de tåler å synes).

Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med Dynaudioene du har, men når design og størrelse teller så er Gallo faktisk også bedre enn Bose. I børstet stål ser de bare helt fantastisk bra ut!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har sett dere nå. Håper vi kan treffes over sommeren til bilde/lyd drøsing og kaffe.
    Når høstmørket igjen brer seg over oss er det på tide å øke HIFI-aktivitetsnivået

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tre årstider med Abrahamsen i hus, så var det på tide å publisere en test: http://avforum.no/forum/tester-audio...orsterker.html

Side 36 av 41 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •