Tigers AV-rom mkII - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 41 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 820
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir bare bedre og bedre dette Tiger, på tide med noen skikkelige bilder når du får hjem centeren da?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du er på rett vei, B!!
    Blir spennende å følge med videre!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos: Jeg har sett det i bruk hos en her på forumet og løsningen er genial og brukervennligheten er høy. Desverre er også prisen ganske høy. Jeg benytter derfor min egen "fattigmannversjon" i form av programmet Salling Clicker på en Nokia E60 med Bluetooth og WiFi:

Har desverre ikke konkrete tips til DAC1 når det gjelder forforsterker / effekt utenom de jeg har testet (Hegel / Abrahamsen).

Jeg bestilte ikke foten til senteren da jeg synes 895,- er mye for ei lita plate. Prøver å lage en selv med noe MDF jeg har liggende. Bir resultatet stygt så må jeg vel bestille originalen...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Hegel H200 på vei ut døra til ny eier. Jeg kommer til å savne den litt, men Abrahamsen comboen (V1.0 og V2.0) har overrasket meg svært positivt, både med og uten bruk av Benchmark DAC-1.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom som en liten overraskelse på meg Tiger.. Har du blitt omvendt i lydpreferanse? Tenker dette spiller ganske "mørkt" vs. det du hadde for et år tilbake.. (ikke at jeg synes det er dumt). Må bare komme til deg å høre snart!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da var Hegel H200 på vei ut døra til ny eier. Jeg kommer til å savne den litt, men Abrahamsen comboen (V1.0 og V2.0) har overrasket meg svært positivt, både med og uten bruk av Benchmark DAC-1.
    Godt at det er flere som faller for Abrahamsen:-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at EC og abrahamsen spiller mørkt er nå bare en myte synes nå jeg. Fyldig og naturlig vil jeg kalle det

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det at EC og abrahamsen spiller mørkt er nå bare en myte synes nå jeg. Fyldig og naturlig vil jeg kalle det

Merk! Jeg sa ikke mørk, men mørkere en slik det var før!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Hegel H200 spiller "lyst" og Abrahamsen spiller "mørkt" er hovedsaklig basert på gamle fordommer og stemmer ikke med virkeligheten.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå har jeg aldri hørt en "varm" H200, verken i lyd eller i temp.. Det er muligens der feilen ligger! De ganger jeg har hørt H200, spesielt med SA, så har jeg aldri tenkt "hm.. dette låter varmt gitt".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine synspunkter om lydsignatur baserer seg selvsagt på det jeg har av øvrige komponenter / rom. Mulig andre har andre erfaringer.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fyldig

Abrahamsen har "varm" låt omtrent som Xindak. Hos meg ble den imidlertid for svak i kombinasjon med b&w 703. Her spiller Xindak xa6950 mye bedre, strammer og mer detaljert. Dessuten likte jeg ikke den litt plastic følelsen som Abrahamsen ga meg selv om jeg jobber med plast :-D .

Har du forresten hørt noe fra Abrahmasen Tiger ? De svarer ikke på min henvendelse. Mulig de er sure fordi jeg skrev at jeg var skuffet....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av forklaringen på vårt divegerende syn kan være:

The B&W 703's ported enclosure is tuned to approximately 32Hz, and its minimum impedance is 2.8ohms at 100Hz. The impedance remains below 4ohms from about 79Hz to 400Hz—a region of the frequency spectrum that is dense with fundamentals and requires more of an amplifier, over time, than even the deep bass (which makes huge but less constant demands). I would judge this speaker to be moderately difficult to drive. For that reason, I would conservatively rate its nominal impedance at 4ohms. The 703's sensitivity measured about 88dB/2.83V/m.
    l the measurements were performed with the speaker's reflex port open. The Dynaudio Focus 140's estimated voltage sensitivity was 86.1dB(B)/2.83V/m, which is slightly below the average of the speakers Stereophile has reviewed, but within the margin of error of the specified 86dB figure. Its impedance dropped to 4 ohms at 170Hz (fig.1) but remained above 6 ohms for much of the midrange and treble, with a moderate electrical phase angle. The speaker will not be demanding when it comes to choosing an amplifier with which to partner it.
    Det ironiske er jo at sensitiviteten på Focus 140 er oppgitt mindre enn 703, mens målingene når det gjelder impedans så skiller det relativt mye. B&Ws 2.8 ohm vs. Focus´ 4 ohm.

Focus 140 er relativt stabil og dupper litt ned til 4 ohm, mens 703 flukterer ganske mye og går ned til 2.8 ohm.

Jeg ringte ESC Holding, og fikk kjapt svar på min henvendelse og oppga at de muligens hadde et mailproblem...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, de kjørte en "mailproblem" faktisk

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Noe av forklaringen på vårt divegerende syn kan være:

Det ironiske er jo at sensitiviteten på Focus 140 er oppgitt mindre enn 703, mens målingene når det gjelder impedans så skiller det relativt mye. B&Ws 2.8 ohm vs. Focus´ 4 ohm.

Focus 140 er relativt stabil og dupper litt ned til 4 ohm, mens 703 flukterer ganske mye og går ned til 2.8 ohm.

Jeg ringte ESC Holding, og fikk kjapt svar på min henvendelse og oppga at de muligens hadde et mailproblem...
    Høres ut som en rimelig forklaring på at Abrahamsen hørtes slapp ut i bassen på 703. Spiller ikke så mye rolle lenger om jeg får svar eller ikke på hvilken versjon jeg hadde da V2'n vel har fått ny eier på Elkjøp nå.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arti at du falt for Abrahamsen, når jeg kommer hjem fra ferie skal jeg låne med meg CD og Pre, se om det blir morro kombinert med Hegel.

Som du nevner over er det nok "lav" impedanse Abrahamsen ikke er overbegeistret for.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tiger, jeg har tidligere merket meg din forkjærlighet for Yamaha 2700. Men nå som Yamaha 1800 / 3800 er på markedet, og du likevel velger Benchmark DAC1, lurer jeg jo på om du har hørt på 1800/3800 før du valgte DAC1?

Evt. er det noen andre som har erfaringer med begge disse produktene? Ser jo at DAC1 uten forsterker koster like mye som Yamaha 1800, ca 10.000 kr.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt 1800/3800. Jeg benytter 2700 kun til surround, mens stereobiten er separert med Abrahamsen CD-spiller -> Benchmark DAC-1 -> Abrahamsens integrerte forsterker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da var jeg og hentet Dynaudio Focus 200C i går. Koblet den opp i dag da den må spilles inn den også. Innspilling av senterhøyttaler vil jeg prioritere da den er kritisk med tanke på god filmlyd.

Eneste jeg ikke skjønner er at senterhøyttaleren i Focusserien har øyensynlig de samme elementene som Focus 110. Det beste måtte vel vært at elementene var lik Focus 140 og Focus 220 slik at senterhøyttaleren matchet 2/3 av høyttalerne i serien... :? Ikke det, jeg sitter nå i etasjen over og hører bassen fra senterhøyttaleren alene gjennom gulvet så det blir nok bra til slutt.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å være en heftig senter
    Du får slenge opp noen bilder også.

Side 29 av 41 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •