Tigers AV-rom mkII - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 41 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 820
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra beskrevet.

Da var Abrahamsen koblet opp. Dårlig start da det ikke følger med fjernkontroll i esken. I følge bruksanvsningen skal den heller ikke medfølge. :shock: Uakseptabelt. Må jo følge med en fjernkontroll med en integrert forsterker som selges som selvstendig produkt...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester du Abrahamsen's integrerte stereo amp mot H200? På DynAudio? Har Abrahamsen virkelig en SJANSE?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig vil jeg si at Abrahamsen er bedre enn H200. Men dette går selvfølgelig veldig mye på matching. Mer krefter i H200, spørs nok om du ikke måtte hatt 2 stk V4.0 for at testen skulle blitt rettferdig. Ihvertfall sånn prismessig sett.

Abrahamsen har mye fyldigere og varmere lyd enn Hegel'n. Er vel egentlig litt opp til deg og hva du er ute etter. Er enig i at knottene på Abrahamsen-integrerten er latterlig.

Blir moro å høre hva du synes om lyden Tiger:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt gjennom noen kjente spor og gitarstrenger gjengis kanon på den ene av kandidatene, mens bunnen er litt svulstig og udefinert. I toppen så er det overraskende mye informasjon...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp i dag og hanket inn en Abrahamsen V2 på hjemlån. Har Xindak xa6950 fra før og Abrahamsen var en stor nedtur - forstår ikke hvordan Fidelity gutten kan rangere denne over Xindak.

- udefinert bass
    - mye mindre deltaljert musikk enn Xindak
    - klare så vidt å drive mine B&W 703. Må moderat volum står den på 45 og går ikke lenger enn til 60 ! Normalt kjører jeg Xindak'n på 15-20 og den går til 120 ...
    - mye bedre kanalseparasjon på Xindak
    - Abrahamsen har noe bedre mellomtone og det er også bare der den slår Xindak i tillegg til at Xindak er en varmovn.
    -innvendig er den en pingle bortsett fra rinkjernetrafon

Får gi den en uke med innbrenning. Deretter går den i retur til Elkjøp.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Lydmessig vil jeg si at Abrahamsen er bedre enn H200. Men dette går selvfølgelig veldig mye på matching. Mer krefter i H200, spørs nok om du ikke måtte hatt 2 stk V4.0 for at testen skulle blitt rettferdig. Ihvertfall sånn prismessig sett.

Abrahamsen har mye fyldigere og varmere lyd enn Hegel'n. Er vel egentlig litt opp til deg og hva du er ute etter. Er enig i at knottene på Abrahamsen-integrerten er latterlig.

Blir moro å høre hva du synes om lyden Tiger:-D
    Vill du kategorisere Abrahamsen nogenlunde mot Primare Vetteman? Hva mener du etter litt lytting Tiger?

Blir morsomt Har du selgt effektforsterkeren din Vetteman?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hva mener du etter litt lytting Tiger?
    Brukermanualen til V2.0 sier: "Viktig informasjon. For optimal lydgjengivelse bør V2.0 spilles inn i minst 96
    timer. Hvis produktet har vært avslått, må man beregne ca. 2 timers oppvarming for optimal lydgjengivelse."

Den får derfor spille 24/7 frem til tirsdag ettermiddag før jeg starter kritisk lytting. Skal ha en demo med forummedlemmer på torsdag i neste uke, så flere får høre den vs. H200. Jeg vil derfor publiserere en utførlig test her på forumet innen en uke.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Var innom Elkjøp i dag og hanket inn en Abrahamsen V2 på hjemlån. Har Xindak xa6950 fra før og Abrahamsen var en stor nedtur - forstår ikke hvordan Fidelity gutten kan rangere denne over Xindak.

- udefinert bass
    - mye mindre deltaljert musikk enn Xindak
    - klare så vidt å drive mine B&W 703. Må moderat volum står den på 45 og går ikke lenger enn til 60 ! Normalt kjører jeg Xindak'n på 15-20 og den går til 120 ...
    - mye bedre kanalseparasjon på Xindak
    - Abrahamsen har noe bedre mellomtone og det er også bare der den slår Xindak i tillegg til at Xindak er en varmovn.
    -innvendig er den en pingle bortsett fra rinkjernetrafon

Får gi den en uke med innbrenning. Deretter går den i retur til Elkjøp.

Helt enig i dette! Har sitter med samme tanker i hodet, nå er det en stund siden jeg hørte på Xindak'n, men når jeg leste testene så tenkte jeg det samme som deg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Brukermanualen til V2.0 sier: "Viktig informasjon. For optimal lydgjengivelse bør V2.0 spilles inn i minst 96
    timer. Hvis produktet har vært avslått, må man beregne ca. 2 timers oppvarming for optimal lydgjengivelse."

Jeg vil derfor publiserere en utførlig test her på forumet innen en uke.

Ikke så ille som H200 altså :-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Har startet med å la produktene i koserommet spille noen timer før jeg legger det kritiske øret til. Forskjellen i ytelse er signifikant forskjellig på kald og oppvarmet elektronikk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å høre med HFS lakki_luke (På kværneland) han har gode xindak referanser..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak er ikke noe jeg vurderer.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder fra lytterommet. Abrahamsen har fått nattskiftet. CD er satt på repeat.

Det er litt morsomt at en Abrahamsen V2.0 nesten hadde fått plass innenfor chassiet til Hegel H200...men blir den parkert av H200?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilmessig så er det ingen tvil om hvem jeg ville valgt..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Stilmessig så er det ingen tvil om hvem jeg ville valgt..
    Kan du være mer upresis? :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper HoJ liker fancy sorte blanke flater med gulldekor. Selv er jeg mer for sober matt alu / sølv. Right HoJ?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil.. Har altid ment at Hegel kan design Tiger, men lyden i den har aldri overbevist meg (kan være for jeg altid har hørt på en kald en (dvs. har ikke stått på i 24timer)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde du hvis du liker fet lyd ala Abrahamsen - den er veldig lik bare mye strammere på Xinak - eller er du av type som kjøre Audi fordi den heter Audi og ikke fordi den kjører bra :-D ....

Kan jo nevne følgende:
    Var for noen uker siden hos Håkon Rognlien, Fryd HIFI i Asker for å låne noe utstyr for test. Håkon hadde vært litt treg i avtrekkeren etter en forspørsel slik at jeg hadde rukket å bestille og få Xindak'ene i mellomtiden - med 30 dagers returrett. Når jeg spurte om å få låne noe som machet Xindak'en svarte han at det viste han ikke om han hadde - "på dette nivået er det på maching av utstyr som gjelder og du kan ikke bare kjøpe en dyrere forsterker og regne med at det lyder bedre enn Xindak'n" - sa Håkon med som selger forsterkere til mer enn kr 73000,- og som har lang farstid som tester og skribent i Fidelity ! Lånte en fet Maratz forsterker og en Audio Note CD spiller som skulle mache mine Patos Lyric 401 bra - fungerte greit men ikke bedre enn Xindak - er levert tilbake nå.

Håkon er forøvrig en veldig hyggelig kar og du finner ham her: Velkommen til Fryd HI-FI . Etter den omtalen av Abrahamsen i Fidelity vet jeg nå ikke om jeg tør å anbefale de kara.

Når det gjelder Abrahamsen er det vel det samme som for Electrocompaniet at de oppdaterer forsterkerne kontinuerlig. dvs at en V2 ikke nødvendig er lik en annan V2. Du må vite serie nummeret for å vite hva innmaten er. Mulig jeg har fått en eldre versjon enn den siste testet i Fidelity. Skal sende en mail til Per å spørre. Forøvrig den først forsterer jeg har sett som er levert med service hefte !

Edit: Nå har jeg forøvrig byttet høytalere til B&W 703.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Xindak prosessorinngang? Kan ikke finne noe om det på nettet, og uten dette blir den jo ganske verdiløs i et surroundoppsett.
    Venter spent på testen av Abrahamsen. Selv har jeg ikke blitt nevneverdig imponert av denne, men har ikke fått testet den hjemme. Synd Per valgte å la den få en finish som minner om en billigkopi av EC
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 22 av 41 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •