Tigers AV-rom mkII - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 41 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 820
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du tilgang på Lavry Black DA-10 så har du en avtale.

DrErling: Jeg gir beskjed når DAC1 er kommet og det er gått noen dager. Du kan som lovet få låne den.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli gøy ja.. Kan ta det hos meg en gang.. har plass til en del som kunne hørt på dette!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lavry vs. Benchmark

Antar at det er min Lavry DA10 som HoJ refererer til. :smile:
    Kan godt ta den med til en sammenligningsseanse dersom noen skulle ønske det.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du rapsody avtale eller tilgang til noe annet musikkbibliotek Tiger? Eller kjøper du fra en eller annen nettbutikk direkte til din PC i HIFI'n din fra Itunes etc? Gjør DAC'n at du får følelsen av en god CD?

Så signaturen din, begynte å tenke litt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har rippet CD-er til iTunes. DAC i HD970 gjør jobben langt bedre enn DAC i Yamaha RX-V2700, så det er derfor jeg benytter den som DAC.

Imidlertid må (?) jo Benchmark være enda bedre som DAC da den koster 3 ganger mer. Derfor er HD970 lagt ut for salg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coolbiz
    Det hadde vært kjekt. Utifra det jeg leser så skal Lavry være bedre enn Benchmark, men det gjenstår å se. Noen liker mora og andre dattera. Ønsket primært en Lavry, men Benchmark var lettere tilgjengelig for meg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja jeg antar at det er din jeg refererer til
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har rippet CD-er til iTunes. DAC i HD970 gjør jobben langt bedre enn DAC i Yamaha RX-V2700, så det er derfor jeg benytter den som DAC.

Imidlertid må (?) jo Benchmark være enda bedre som DAC da den koster 3 ganger mer. Derfor er HD970 lagt ut for salg.
    Uansett imponerende at HK har gjort en såpass god jobb

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært kjekt. Utifra det jeg leser så skal Lavry være bedre enn Benchmark, men det gjenstår å se. Noen liker mora og andre dattera. Ønsket primært en Lavry, men Benchmark var lettere tilgjengelig for meg.
    DA10 kommer bedre ut lydmessig enn DAC-1 i sammenligningstestene jeg har sett, men ikke glem at DAC-1 har blitt oppdatert jevnt og trutt uten at Benchmark har brydd seg med å endre typebetegnelsen, så det er sannsynlig at ditt siste-generasjons eksemplar hevder seg bedre enn tidligere versjoner.

Vi kan jo sammenligne dem en dag. Det verste som kan skje er vel at én av oss blir sur. :smile:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Sur og fornøydhet er alltid temporære tilstander. Det finnes oppgraderinger som kur mot begge...

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget spent på oppsettet til Tiger og gleder meg til å høre Benchmark mot Rme. Har prøvd endel dac i den rimeligere enden av skalen uten å få de helt store utslagene. Kankje dac-1 har det som skal til?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettet oversvømmes med "What is the best DAC? Bencmark DAC-1, Lavry DA-10 or RME ADI-2". Kanskje vi kunne funnet vårt fasitsvar med en shootout av de 3...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettet oversvømmes med "What is the best DAC? Bencmark DAC-1, Lavry DA-10 or RME ADI-2". Kanskje vi kunne funnet vårt fasitsvar med en shootout av de 3...
    Det finnes ingen andre fasiter (for dem som deltar i shootouten, ihvertfall), så her er det bare å sette i gang!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Er meget spent på oppsettet til Tiger og gleder meg til å høre Benchmark mot Rme. Har prøvd endel dac i den rimeligere enden av skalen uten å få de helt store utslagene. Kankje dac-1 har det som skal til?
    Jeg har i det siste opplevd ganske store forskjeller i hvor stor grad ulike høyttalere skiller mellom ulike kilder. På SF Cremona hadde vi store problemer med å høre forskjell mellom Lavry Black DA10 og en LG DVD-spiller i 2000-kroners klassen, mens på HoJ's meget rent-spillende Magneplanarer var det lett å skille mellom DA10 og hans Talk CD-spiller (til fordel for DA10, forøvrig) selv om den tonale balansen var så godt som identisk.

Det er mulig at lengre tids lytting på Cremonaene hadde gjort at flere ulikheter utkrystalliserte seg, men dette var ihvertfall inntrykket etter noen timers lytting og seende A-B testing. En annen mulig "feilårsak" kan være at ulike transporter ble benyttet som kilde til DA10'en, men den har vist seg temmelig lite kildefølsom, så det tviler jeg egentlig på.

Kanskje har DAC-1 det som skal til, som du sier. Eller så er det ikke her at begrensningen ligger, i ditt oppsett. Vanskelig å vite før man har prøvd, synes jeg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt stiller jeg gjerne med DA10 dersom det kan hjelpe noen med sine innkjøps-planer.

Jeg tror ikke det er dramatiske forskjeller mellom disse, men man vet aldri. Av og til opplever man at det er himmelvid kvalitetsforskjell mellom komponenter som, om man skulle tro på tester i blader og andre eieres egne utsagn, skulle være omtrent på samme nivå.

Uansett: alltid kjekt å prøve selv.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at Maggiene er ganske gode til å "vise" forskjell i lyden. Så hvis dere vil, så kan vi en gang når lyddempingen er på plass teste det her hos meg!

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i det siste opplevd ganske store forskjeller i hvor stor grad ulike høyttalere skiller mellom ulike kilder. På SF Cremona hadde vi store problemer med å høre forskjell mellom Lavry Black DA10 og en LG DVD-spiller i 2000-kroners klassen, mens på HoJ's meget rent-spillende Magneplanarer var det lett å skille mellom DA10 og hans Talk CD-spiller (til fordel for DA10, forøvrig) selv om den tonale balansen var så godt som identisk.

Det er mulig at lengre tids lytting på Cremonaene hadde gjort at flere ulikheter utkrystalliserte seg, men dette var ihvertfall inntrykket etter noen timers lytting og seende A-B testing. En annen mulig "feilårsak" kan være at ulike transporter ble benyttet som kilde til DA10'en, men den har vist seg temmelig lite kildefølsom, så det tviler jeg egentlig på.

Kanskje har DAC-1 det som skal til, som du sier. Eller så er det ikke her at begrensningen ligger, i ditt oppsett. Vanskelig å vite før man har prøvd, synes jeg.
    Har 4 dedikerte Dac som er testet med 2 kilder på 2 anlegg. Kildene er digitale og samme server og filer er brukt. Forskjellen mellom kildene vil jeg i denne sammenheng kalle betydelig. Forskjellen mellom dedikerte dacer er der, men har så langt ikke gitt samme utslag som kilden. Digitalt er digitalt? Skeptisk....
    Hadde ventet mye større forskjeller.

NB! er så langt i startfasen av testene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Har 4 dedikerte Dac som er testet med 2 kilder på 2 anlegg. Kildene er digitale og samme server og filer er brukt. Forskjellen mellom kildene vil jeg i denne sammenheng kalle betydelig. Forskjellen mellom dedikerte dacer er der, men har så langt ikke gitt samme utslag som kilden. Digitalt er digitalt? Skeptisk....
    Hadde ventet mye større forskjeller.

NB! er så langt i startfasen av testene.
    Jeg sier ikke at "digitalt er digitalt". Jeg har også opplevd store forskjeller mellom ulike digital-kilder og kabler ved bruk av andre DACer. Men foreløpig har jeg prøvd min DA10 med mange ulike kilder (CD-spiller og squeezebox, både coax og optisk, dvd-spiller og gammel discman) og har til gode å høre forskjell mellom kildene. Det er mulig dette inntrykket vil endre seg og at jeg vil høre forskjeller når jeg får fullført mitt nye, forhåpentligvis svært transparente oppsett, men min erfaring så langt er ihvertfall at DA10 er veldig lite følsom for de problemer som S/PDIF ofte skaper.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hentet en Abrahamsen V2.0 i dag. I helgen og til uka blir det en lytteseanse mellom Abrahamsen V2.0 og Hegels H200. Etter å ha lest all hypen i Fidelity, så bestemte jeg meg for å se / høre dem begge i eget oppsett.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns abrahamsen låter mer "godt i sjela". Mens H200'en er veldig, "SLIK LÅT DET NÅR DET BLE PRODUSERT!" Men kvalitetsmessig ellers, der er H200'en en taks iforhold til Abrahamsen, som er veldig plastikk, og knottene er ikke "kvalitet".

H200 med abrehamsen lyd, det hadde vært noe . H200 i sort er jo bare rått.

Side 21 av 41 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •