Tigers AV-rom mkII - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 41 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 820
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gave, ja. Madammen liker ikke speilrefleks. For mange knapper. Ikke det, når jeg ser på bildene jeg har lagt ut i denne tråden skulle man ikke tro at jeg har speilrefleks...

DAC = Digital to Analog Converter. CD-plata er digital. Lyden er analog. En plass må skiftet skje. DAC finnes i CD-spiller, DVD-spiller, receivere, osv. Følgende DAC-er er en egen dings som benyttes i studio, og som enkelte benytter istedenfor CD-spiller, eller for å konvertere musikk lagret på PC til analoge signaler:

- Benchmark DAC1
    - Levry DA-10
    - RME ADI-2

Alle "er best". Valg er vanskelig...
    Hvem selger disse i norge?

Har lyst å kjøpe en DAC etterhvert selv, synes Transporter ser fornuftig ut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg testet Levry DA-10 i dag.. WOW! :-D Er redd for at den hadde passet godt til Hegel klangen..
    Gi gjerne litt mer detaljer.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prolyd.no selger Benchmark og Rme. Levry er ukjent for meg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hvem selger disse i norge?

Har lyst å kjøpe en DAC etterhvert selv, synes Transporter ser fornuftig ut.
    ProLyd as » Nyheter selger vel både RME og Benchmark. Levry er jeg usikker på. Alternativet er selvsagt import fra US, noe som blir billigere og de har switchable power supply...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på utkikk etter en av de DACene du nevner der selv.
    Jeg har lest mye om de forskjellige og jeg har kommet frem til at de beste er Benchmark og Lavry. I flere tester med Benchmark VS. Lavry så vinner Benchmark på nesten alle områder (Utseende, brukervenlighet, instillingsmuligheter ol.) med unntak av lyden. Der er Lavry en god del bedre.
    Jeg ender nok opp med en Lavry om ikke så lenge da jeg trur det er et bedre kjøp en Benchmarken

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest endel foruminnlegg som etter min mening er sterkt preget av hva en selv har kjøpt. Reelle samenliknings-tester har ikke jeg funnet.
    Har du noen linker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det en god en syntes jeg:
    Lavry DA10 vs Benchmark DAC1: DEATHMATCH! - Topic Powered by eve community

Skal se om jeg finner flere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett den. Begynner litt rart, men han oppsummerer i detalj lenger ute i tråden. Det morsomme er at en annen bruker også detaljerer sitt syn. De to har hver sin preferanse når det gjelder disse to DAC-ene.

Her er en som omtaler RME ADI-2 vs. Benchmark DAC1: RME ADI-2 vs. Benchmark DAC1

Da mabgler vi bare "Levry DA-10 vs. RME ADI-2" så kan forvirringen bli komplett.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi gjerne litt mer detaljer.
    Vs. min talk-spiller så var en del ting bedre.. Hang meg litt opp i f.eks. piano-lyden syntes ikke etterklangen var like troverdig på dac'n som på min talk (men nå har jeg spilt piano i snart 20 år, så jeg legger veldig fort merke til det) Men den ga mer trøkk i bånn, mer "snert" i vokal og hovedinstrument kom mer frem. Skilte mer mellom instrumentene.. Kort sagt bedre lyd i i "front" men bakgrunnen er muligens litt svartere hos meg. Ingen tvil om at Levry DA-10 gir mye go'lyd for pengene.

Personlig kommer jeg å vente en stund med innkjøp av dac, men det er fordi jeg er utrolig fornøyd med lyden slik som den er nå. Men en dac kommer og navnet på'n blir nok Levry DA-10!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Her er det en god en syntes jeg:
    Lavry DA10 vs Benchmark DAC1: DEATHMATCH! - Topic Powered by eve community

Skal se om jeg finner flere.
    Kanskje Rolf (Roda) burde hatt en liknende test for sitt reality-anlegg?
    Eller Akto?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for link, men kit vs. latskap = dårlig match.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var sant....
    Men du er da ikke sååå lat da?

Nettopp fiksa kino og greier

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du en AN-DAC bygger jeg den gladelig gratis for deg dersom jeg får prøve den ei helg en eller annen gang etterpå .

(ja, det er no-problem å bygge den)

DrE

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kjøper du en AN-DAC bygger jeg den gladelig gratis for deg dersom jeg får prøve den ei helg en eller annen gang etterpå .

(ja, det er no-problem å bygge den)

DrE
    Hvis ikke det kan kalles for snilt så vet ikke jeg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et særdeles hyggelig tibud, DrErling. Vi kan jo si det slik; Dersom jeg kjøper en ferdig DAC så kan du låne den.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et særdeles hyggelig tibud, DrErling. Vi kan jo si det slik; Dersom jeg kjøper en ferdig DAC så kan du låne den.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vurdert mange ulike løsninger til surroundhøytalere, har jeg kommet frem til at det blir et kompromiss uansett.

System Audio har mye kjekt og har ulike festeanordninger til sine høyttalere, som har ferdige skruehull. Imidlertid så er lydsignaturen fra SA vesensforskjellig fra Dynaudio så jeg er skeptisk...

Dynaudio har mange modeller og dersom man skulle holdt seg til Focus-serien så hadde et par 110 vært det mest edruelige. Men, Focus 110 fortjener nok ikke å bli borret hull i og hengt kloss i veggen med en bassport bak. Å montere dem på stativer går ikke i mitt rom da avstanden til lytteposisjon blir for liten. Dynaudio har en helt ny 42 SAT som desverre ser litt for spesiell ut og må også henge rett på veggen. Dog kan man benytte eget veggfeste for å vinkle dem, men det betinger at man borrer hull i høyttalerne (grøss):

JBLs 820L kan visstnok monteres i hjørnet og således lett vinkles mot lytteposisjon i mitt rom. De fremstår også som relativt solide. Håper de låter ditto. Noe flere her på forumet har sagt de gjør.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det å finne noe med noenlunde lik lydsignatur. Dali Ikon on-wall er uten tvil de beste flate høyttaleren jeg har vært borti, men de har en helt annen diskant enn Dynaudio.
    Hvis du vil prøve Jbl har jeg 2 par E-10 som du kan få prøve. De har ikke innebygd vinkling slik Dali har. JBL Northridge E 10 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surround-/ stativhögtalare

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet når det gjelder E10. Dalik Ikon W2 var på shortlista til helt på på tampen.

Er enig i at lik lydsignatur er noe å vektlegge. Imidlertid så må jeg prioritere og inngå kompromisser da jeg ikke kan ha gulvstående bak, og ei heller stativhøyttalere. Så det må bli vegghengte flate saker.

Har alltid lurt på hvordan de vegghengte i Studio L serien til JBL presterer. På den annen side har jeg også vært litt skeptisk til JBL da de har så mange elementer i hver høyttaler. Mener at det er bedre å gå for få gode elementer enn flere halvgode...men:

Stakk innom HFC i dag og et par sorte JBL Studio L 820 henger nå i hvert hjørne bak. Monterte dem i hjørnet og når jeg da sitter i sweetspot så hører jeg L820 spille helt sentrert og lyden kommer bak meg og ikke fra sidene. Kult. Tror det rett og slett er rommet som er symetrisk som gjør at det fungerer såpass.

Neste steg i surround blir nok en Focus 220C...dersom flere skal se film / musikk i flere kanaler i rommet. Til kun lille meg så er senter unødvendig...foreløpig. :roll:

Side 18 av 41 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •