Tigers AV-rom mkII - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 41 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 820
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Noen snur stikkontakten, andre bytter høyttalere.
    haha

Digger designet på Focus! Fint bilde

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Så enig så enig!!
    Usannsynlig spenende merke!
    Angret litt på at jeg ikke sprøyta inn 4K ekstra for 4 år siden og kjøpte C1.8..
    Veldig gode den og...
    C1.8 er vel nå Focus 220? syns iallefall det er mange likhetstrekk

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer stadig noe hos deg, Tiger. Og det ser unektelig meget bra ut ! What's next?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha spilt gjennom et par konserter i går så er egentlig ikke senter og subwoofer 1. prioritet. Må ha noe lyd bak meg. Vurderer derfor ulike Dynaudio høyttalere til surround, senter og/eller presence.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa at sub ikke ble det du trengte mest i det rommet!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd med danskene som aldri lyver Tiger.
    Jeg fikk ihvertfall et helt nytt forhold til musikk og lyd etter at jeg gikk over til mine 9 år gamle Dynaudioer. Selv om de "vansmekter" bak en Onkyo 875. Jeg må også få fingeren ut og få Dynaudio rundt om. Sikler litt på centeren i fokus serien.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    haha

Digger designet på Focus! Fint bilde

C1.8 er vel nå Focus 220? syns iallefall det er mange likhetstrekk
    Ooops...
    Mente for snart 10 år siden...
    Stemmer d du..
    Bestykninga var sånn ca den samme og

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    Godt å høre at du er fornøyd med danskene som aldri lyver Tiger. Jeg fikk ihvertfall et helt nytt forhold til musikk og lyd etter at jeg gikk over til mine 9 år gamle Dynaudioer. Selv om de "vansmekter" bak en Onkyo 875. Jeg må også få fingeren ut og få Dynaudio rundt om. Sikler litt på centeren i fokus serien.
    Fikk du prøvd Primare på dine Dynaudio? Hvilke surroundhøyttalere ser du for deg?

Jeg sa at sub ikke ble det du trengte mest i det rommet!
    På musikk: Det fikk du rett i.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Primaren på Dynaidioene i noen måneder, og det var mer krefter i den en i Onkyoen. Bassen var fastere og lydbildet var generelt mer "riktig". Onkyoen driver disse greit for all del, men med en 4 ohms last og i følge Stereophile sine målinger en følsomhet på 84,5 db så trenger de mye strøm. Primare sin største 2 kanaler må være en drøm på Dynaudio. Den gamle Contour serien som jeg har er uber nøytrale og kan nesten virke tynne i bunn uten nok kraft selv om de i mitt rom går ned til ca 25 hz uten tap av nivå. Har en plan om å prøve ut noe i retning av Parasound a21, evt. Anfield sin CJ.

Ang bakhøytalere kunne jeg tenkt meg Focus 110, eneste problemet er at de er ganske dype, kan se litt krøkkete ut på veggen, alternativet er de vegghengte høytalerene i Audience serien.
    Har ikke hørt noen av de enda.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På musikk: Det fikk du rett i.

Hæ! Finnes det noe annet en musikk?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film er som musikk i mine ører...

Selger en Mac Mini dersom noen er interessert: http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=25144

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger en Mac Mini dersom noen er interessert: http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=25144
    Nesten perfekt timet fra din side, Tiger. Skal ha meg en Mac Mini som skal fungere som mediaserver, nemlig. Dessverre har jeg ikke ledig kapital i øyeblikket, har du ikke solgt den før i januar, så har du en kjøper her.

Skal du ha ny Mac?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd med timingen fro din del da, Striky. Jeg vil anta at den forsvinner relativt raskt for 3000 kroner, som er en god pris. Jeg selger den da jeg benytter en MacBook. Meningsløst å la en slik mini stå uvirksom.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspillng er kjedelige greier. 120 timer på telleren siden Focus 140 kom i hus torsdag forrige uke. Antar jeg snart er halvveis. Gleder meg til søndag førstkommende (240 timer). Da er det å koble opp Hegelen og HD970 med upsampling igjen og sjekke mot hva de presterer vs. de første timene.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du virkelig spille disse inn så lenge??

Har hørt flere (som har peiling) at de bruker å sette Rammstein på litt høyt i noen timer i strekk så er de så godt som innspilt..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen indikerer "...several weeks..." og Roda (bruker på dette forumet og et annet forum innen hifi) sier opptil 200-250 timer. Han har de samme høyttalerne selv.

Så, da var innspillingen av disse småtassene kommet til over 230 akkumulerte timer. Dvs. de har nå praktisk talt spilt variert musikk 24/7 på normalt lyttevolum siden de kom i hus. Med andre ord ingen jukse-innspilling her.

Det var derfor på tide å ta en kritisk lyttesession i dag.

Men først bestemte jeg meg for å benytte overskuddsmateriellet fra det forrige rommet (akustikkplater + scenemolton) og lage 2 stk. plater i ramme plassert på veggen for å ta førsterefleksjonene.

Ser det er mange som plasserer disse platene på høykant for å ta førsterefleksjonen fra den høyttaleren som står nærmest veggen. Jeg tror dette er lurt, men det er enda lurere å fokusere også på å ta førsterefleksjonen fra den høyttaleren som står lengst unna den samme veggen. Det er jo lydbølgene fra den sistnevnte høyttaleren som har lengst vei å gå og dermed bidrar mest til "urolig lydbilde".

Platene ble laget og plassert slik at begge høyttalernes punkter på veggen (ref. speiltrikset) ble innenfor dempearealet.

Og, jeg trodde nesten ikke hva jeg hørte så jeg hentet madamen fra stua og lot henne høre en sang hun hørte i går før platene kom på veggen.

Hun interesserer seg ikke for hifi, så jeg spurte bare om hun kunne legge merke til noe med musikken / sangen i dag...hvorpå hun svarte at "lyden var mye bredere i dag".

Har nå hørt gjennom en del musikk og å si at jeg nå er svært fornøyd med lydbildet er en understatement.

Neste steg er å se hvilken effekt en diffusor på hver side gir som et alternativ til demping. Ulempen er at en diifusor er langt mer komplisert å lage.

PS: Beklager rotet i rommet. Rydding under inspillingen har vært nedprioritert.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her ser bra ut Tiger, håper på å få lyttet til dette over nyttår en gang..

Gratulerer!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg virkelig la merke til med dette Tiger, var de fantastiske brettekantene på hjørnene av de rammene.

KUDOS

Du er virkelig en liten "pirk", det liker jeg (skulle ønske jeg hadde mer av det selv....)

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Er det merkbar forskjell etter montering av disse akustikk platene? Imponerer meg virkelig om du gjør det! Lurer på om noe slikt hadde vært idèelt hjemme hos meg siden Kef sitt uniQ element har ett helt sinnsykt svært lydbilde

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoj: Demo over nyttår er ikke noe problem.

CP: Takk. Er nok litt pirkete, men kan la rotet flyte. ops:

ruxxy: Ja. Sideveggene er "borte". Lukker jeg øynene igjen og lytter er det som om rommet er myyye større. Akustiske tiltak er (som regel) det mest effektive tiltaket du kan gjøre for/mot lyden...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett tråden før i dag, så nå har jeg trålt meg gjennom hele beslutningsprosessen og planleggingen. Ser utrolig bra ut. Jeg vurderte selv en slik "tynn vegg utenpå veggen", men den hadde "for liten potensiell WAF" til at jeg fikk gjennomslag... Synd jeg ikke hadde bilder fra kinoen din å vise :wink:

Joiner svært gjerne HoJ etter nyttår, hvis det blir en titt da!

DrE

Side 13 av 41 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •