Tigers AV-rom mkII - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 41 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 820
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Eg tog an ikkje.
    Situasjonsrapport, antar jeg...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Bildet over er fra IKEA.

Ok, jeg får se på utvalget på IKEA da.. heldigvis ikke lange veien fra meg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitrap. Takk Anfield.

Mellomtone er System Audios sterke side, men etter å ha hørt disse småtassene fra Dynaudio så er mellomtone redefinert for meg. På vei til IKEA og Montér i morgen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitrap. Takk Anfield.

Mellomtone er System Audios sterke side, men etter å ha hørt disse småtassene fra Dynaudio så er mellomtone redefinert for meg. På vei til IKEA og Montér i morgen.

He he.. Montér'n på forus ser jeg fra stua mi..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp kommet opp fra kjelleren. Melkesyre i rytmefoten. Det er et godt tegn...

Har tatt meg fri i morgen (dvs. må bruke opp feriedagene jeg har igjen). Har du også fri midt på dagen i morgen?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Situasjonsrapport, antar jeg...
    10 poeng

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    He he.. Montér'n på forus ser jeg fra stua mi..
    Jammen da vet jeg hvilket område du bor i

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp kommet opp fra kjelleren. Melkesyre i rytmefoten. Det er et godt tegn...

Har tatt meg fri i morgen (dvs. må bruke opp feriedagene jeg har igjen). Har du også fri midt på dagen i morgen?

Fri midt på dagen, det er jo da elvene pleier å møte opp på skolen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet. Skal snart kjøre dem til skolen.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, det jeg vet er at det ikke blir projektor, svære subwoofere, vegger kledd med mange Rockwoolplater eller store mengder scenemolton. Been there, done that.
    Så da blir det vegger kledd med Rockwoolplater?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig. Førsterefleksjon på sideveggene enten med demping eller diffusor. Får se hva som gir best resultat når høyttalerne er ferdig innspilt.

Ellers så må jeg ærlig talt innrømme at jeg er litt irritert på meg selv som ikke har realisert tanken på Dynaudio før nå. :evil: Har mulig vært for opptatt i mainstreammerkene. Dynaudio gir meg det jeg har savnet; Musikalitet. Vannvittig fornøyd.

De har nå stått kontinuerlig og spilt i mer enn 40 timer. Spent på hva de presterer om ei uke. Dvs. over 200 timer innspilling.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet litt på Contour S1.4 i dag, men fikk ikke hørt noe. Hørte du på denne før du bestemte deg for Focusen? Jeg har bestemt meg for å ta en prøvelytt nå når de har kommet til HFC.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte Contour S1.4, og de hadde den i sort pianolakk montert på stativer på HFC i Stavanger. Focus 140 stod imidlertid oppstil i demorommet, så jeg bestemte meg for å høre på dem først. Ble så betatt at jeg bestemte meg for dem. Har ennå ikke hørt 1.4, men utifra det jeg har lest er den mer analytisk enn 140, som regnes som mer musikalsk.

På den annen side så er all lesingen 5% av hva som er realiteten. Lytting er det enetse som nytter. Men det vet du jo allerede. Dynaudio er et merke som ikke har vært så lett tilgjengelig for demo, og derfor naturlig nok ikke så utbredt. Dynaudio har også mange serier, og ulike modeller i hver serie. Sånn sett er Dynaudio et merke man egentlig lett skulle finne en modell som passer lommeboken.

For de som søker nye opplevelser i stereo / surround så anbefales det i allefall å ha Dynaudio på blokka for en prøvelytt.

PS: Ikke si dette til noen, men jeg har hørt at mange av de som selger Dynaudio skiftet ut sine andre merker når de fikk høre Dynaudio. Dette kan selvsagt kun skyldes "nyhetens interesse", eller at de faktisk er såpass gode. You go and listen, my friend.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å lest dette skal jeg jaggu meg ta meg en tur til hfc i trondheim når jeg får sjansen å lytte til dynadio. Det virker som et meget spennende merke.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig pahf, endelig noe som jeg kunne ha likt også på hfc, det hadde jeg ikke trodd!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så må jeg ærlig talt innrømme at jeg er litt irritert på meg selv som ikke har realisert tanken på Dynaudio før nå. :evil: Har mulig vært for opptatt i mainstreammerkene.
    Med all respekt å melde, Tiger, så er vel ikke akkurat Dynaudio et "ikke-mainstream"-merke? Er jo et av de større og mer vellykkede høyttalerprodusentene for tiden. Det har vel mer med at de nå, etter at HFCK har overtatt distribusjonen, er lettere tilgjengelig for kundene enn før. Dersom jeg skal følge analogien din helt ut var Audiovector et mainstreammerke før, men ikke nå lenger... ;-)

For ordens skyld, Dynaudio er meget gode høyttalere og HFCK har gjort et meget godt valg med å få dem inn i sortimentet. De hadde tidligere et meget stort, sort hull i sortimentet sitt etter at de ikke lenger solgte Audiovector.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Tiger tenker på de gamle hans, System Audio som var det mainstreammerke som HFC fører.. På tide med noe som låter bra, ikke bare ser kult ut :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten riktig. Derfor sa jeg også:

...Dynaudio er et merke som ikke har vært så lett tilgjengelig for demo, og derfor naturlig nok ikke så utbredt.
    På tide med noe som låter bra, ikke bare ser kult ut
    Helt riktig. Når man nå omtaler utseendet like mye som prestasjoner i stereo så blir jeg skeptisk til høyttalerens ytelse, da jeg får et inntrykk at utseendet / WAF selger (hvilket det alltid gjør) og ytelsen ufortjent må dele dette.

Mainstream er de som er lett tilgjengelig. Ikke negativt ment å klassifisere noe som mainstream, men det er greit å få prøvd noe annet enn dette forumets spesialiteter. F. eks. Klipsch, B&W, Dali, Martin Logan og Audiovector.

Søk på Dynaudio her på forumet, som er Norges største innen AV, så vil man se at det ikke er spesielt mange som har valgt dem, selv om de er (som du sier Anfield): "...Er jo et av de større og mer vellykkede høyttalerprodusentene for tiden.." Mulig dette vil endre seg med tiden. Imidlertid så er mitt inntrykk at Dynaudio fremstår som et relativt dyrt merke, og at mange ikke velger dem da de ser så ussle ut til beløpet man betaler. Mulig jeg tar feil.

Jeg er i allefall forelsket...etter noen års søken etter mitt hifinirvana. Ja, jeg vet at det er lett å miste hodet når man er forelsket. But frankly...I don´t give a damn. :evil:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen snur stikkontakten, andre bytter høyttalere.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig pahf, endelig noe som jeg kunne ha likt også på hfc, det hadde jeg ikke trodd!
    Så enig så enig!!
    Usannsynlig spenende merke!
    Angret litt på at jeg ikke sprøyta inn 4K ekstra for 4 år siden og kjøpte C1.8..
    Veldig gode den og...

Side 12 av 41 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •