teddytusen - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 88 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 1747

Tråd: teddytusen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Godt at du og W ble fornøyd. Husk at du har mange måter å tweake delefilteret på så godlyden skal finnes den. Ønsker du mere bass er det bare å ta ut skum pluggene.
    Alle pluggene er i, og det virker som om det er mer enn nok bass her. Mer tweaking får vi ta en annen dag.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha jobbet med plassering eller tweaking, må jeg likevel si meg strålende fornøyd med XTZ 99.36. For meg virker de rimelig altetende, hvertfall på de lydnivåene jeg opererer med på stuen. Jeg har alle plugger i, men føler at det er nok bass likevel. De som kjenner meg vet at jeg er litt bassjunkie, så det sier sitt. Tror plassen de står på hjelper veldig i bunn, men den setter litt grenser for resten.

Så....kinoen....

What to do.. Den blir omtrent ikke brukt, og heller ikke gjort ferdig, pga manglende inspirasjon. Det låter helt grusom der nede, og det er vanskelig å få gjort noe med. Hadde det bare vært opp til meg hadde den vært revet for lenge siden, men jeg har ikke fått lov av kona. Hun stiller ikke så store krav ang lyd som meg, og bruker den av og til.

Nå går jeg likevel å tenker at noe må gjøres, og jeg har noen alternativer som jeg ser det;

1. Legge ned kinoen, slenge inn et vindu og kalle det kjellerstue. Da kan det som hittil er ment som "for-rom" brukes som gjesterom. Selge anlegg og prosjektor.

2. Som over minus salg av utstyr, men bruke en annen del av kjelleren som egentlig var ment til gjesterom, som kino... Beholde alt og prøve på nytt.. Dette blir uansett ikke en realitet før resten av huset er pusset opp.

3. Call it quits,selge unna og satse på kvalitetsprodukter i stua...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en test med 99.36 i kjelleren jeg..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme dipper når vi tester med REW på både høyttalere og subber, så bytte av høyttaler vil ikke ha noe å si. Dessverre.

Store dipper på ca 30hz, 60hz, 90hz, 120hz osv osv... Og det er ikke bare på REW, det høres veldig godt også.

Målte forresten det som kunne blitt nytt kinorom. Har ikke tenkt på det som et alternativ før, så jeg slengte det ut uten å måle... Det blir bare 2,5x4,5m etter isolering og utgår.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner faktisk å nærme seg det gyldne snitt da Frode, noe som skal være ganske lurt når det kommer til lyd

Men det kan vel fort bli noe smalt ...

Men hva med en kombinasjon av alt 1 og 3?

Lage kjellerstue og gå for kvalitet i stua. Det har du jo et godt utgangspunkt for. PJ og anlegg eller deler av det på stua.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis noe slikt det blir Jan, men kona vil ikke at vi skal selge prosjektoren da hun syns det er flott med stort bilde... Når det er sagt godtar hun ikke pj i stua, og det er jeg egentlig enig i.

Ikke lett å bli enig med seg selv her merker jeg...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt isamme båt som meg da egentlig. Har lyst på stort bilde i stua, men det er upraktisk med PJ.
    Lerretet skal jeg greie å skjule, men PJ, vanskelig. Alternativet er å dra den fram når en skal se film, men det blitr et salig rot av det og vil jeg tro..
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det slik da jeg var student i Bergen, og vil ikke ha det slik igjen. Dessuten så er ikke 8720 noe jeg vil drive å løfte på til stadighet.

Edit: eneste jeg kunne tenkt meg i så fall var den som LG laget for noen år siden. Flat som hengte på motsatt vegg. Den hadde gått.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er flere i den båten som er merket "lyst på PJ og stort bilde i stua men det er for upraktisk og kona vil ikke"....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er nok ikke alene. Derfor syns jeg det er merkelig at LG sluttet å lage den, og at ikke flere har prøvd å lage samme type...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært et alternativ. Problemet her hadde blitt kasteavstanden, litt langt fra bakvegg til lerret i tilfelle.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Edit: eneste jeg kunne tenkt meg i så fall var den som LG laget for noen år siden. Flat som hengte på motsatt vegg. Den hadde gått.
    Du får rope ut om du vil ha en, så får jeg en grunn til å oppgradere til full HD... ;-)

Godt å se at XTZ falt i smak, men kjedelig at kinoen nesten ligger brakk. Positivt at W har sansen for stort bilde og film i det minste! :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs om det blir pj i stua. Tror faktisk ikke jeg vil ha det selv heller...

Burde kunne få opp mot 35-40k for alt i kinoen, og det burde holde til litt av hvert til stua.

Får tenke på det litt til..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sette opp ei brakke en eller annen plass på tomta
    Bare pass på at den skal brukes til kino og ikke til alt mulig annet
    Ser fram til den dagen jeg får noenlunde frie tøyler i bua jeg iallefall

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det spørs om jeg bare venter til vi finner et nedlagt småbruk (som har vært planen lenge) og bygger stooor kino på låven. Vet ikke om jeg orker å bygge 3 kinoer iløpet av livet. Når låvekinoen er klar til bygging bestiller jeg BEF slik at det blir gjort iløpet av en dag eller to.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg på, du er mer den typen som skal gjøre ting selv
    Men jeg tar poenget ditt, og et småbruk m/låve ville vært ideelt.
    Får se om jeg finner noe i nærheten her da

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Det har vi snakket om før. Det blir Nordfjord, good old Nordfjord. Greit å bo nær besteforeldre vet du.

Men etter å ha drevet med oppussing av dette huset og brukt masse tid på kinoen, hadde jeg hatt svært lite problem med å "sette bort" jobben med ny kino. Skulle selvsagt vært med å bestemt alt, men selve jobben kan andre få gjøre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at jo mer jeg tenker på å selge unna, jo lettere blir jeg til sinns. Det burde vel være en indikasjon på at det er riktig..?

Tror jeg også vil få fokus på film og musikk igjen. Det er tross alt det viktigeste. Etter jeg fikk musikken over på harddisk og en Duet i stua, har det blitt en økning på "musikk-tid" på sikkert 800%. Men en liten sønn på 1 år (kommende mandag) så blir det liten tid til kino også. (i tillegg til at den i praksis er ubrukelig)

Laget meg en liten oversikt i Ålesunds-tråden, og kan vel legge den ut her. Mest for å lodde interessen egentlig. 100% bestemt er det ikke. Jeg "gir" ingenting bort, men tar heller ikke blodpriser.

*JBL Ti10k Bøk
    *JBL L820 Cherry
    *JBL LS Center
    *BenQ 8720
    *Denon AVR-3806 Titan
    *100" Rammelerret.
    *Dayton 15" og 300W BASH-forsterker. Kan følge med en uferdig kasse.
    *Sonosub-rør. Jeg tar SVS og BASH selv, men den er ferdig bygget.
    *Behringer 1124 og det delefilteret jeg kjøpte til "monster-tabben" min.
    *Behringer ECM 8000 Målemic og Mobile Pre USB
    *Scenemoltonrammer m sort molton (ca 15m2 til sammen. Kan selge bare molton også) + 2x3m sort og 4x3m rød som ikke er pakket ut.
    *2+3 seter recliner-sofa i mørkt brunt skinn.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med 60" tv på stua? mer enn nok for meg iallefall! Sitteavstanden er ca 3,5 meter. Meget fornøyd med min lg ps8000

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 50" Panasonic på stua. Føler ikke noe behov for større tv egentlig. Driver å pusser opp, så vil prøve å få det hele til å se pent ut. Knoll er en inspirasjon sånn sett, selv om det ikke blir pj her. Heller ikke like pent.

Side 87 av 88 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •