teddytusen - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 88 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1747

Tråd: teddytusen

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Farge er ikke bestemt enda.

Jeg prøvde å berolige "W" om at høyttalergrillene var hvite, men det virket vist mot sin hensikt. Hun mente de burde være sorte, eller ville det se rart ut mente hun.
    ?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det setningen eller innholdet som fremkalte et spm-tegn...? Utdyp gjerne for det var kryptisk for meg...

Hun syns ikke dette var spesielt pent, og jeg må si meg enig... Hentet fra dynabel sine sider.

Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget her er vel veggfargen/teksturen.

Mye av poenget med en innbyggingshøytaler er vel at den kan skjules maksimalt slik at den blir en del av eller forsvinner i interiørløsningen!
    Soverommet vårt er pt. hvitt så da ville 6 svarte firkanter ikke tatt seg ut, har man mørke vegger blir hvite høytalere litt vel "plastikk".

Det flotte med JBL HTi'er er at man kan kle metallgrillene med et tynt stoff, male/lakere dem eller perforere et laminat osv -. Det er ikke slik at alle liker samme løsning or for mange er utseende like viktig som andre ting.

HER er et par høytalere som nok hadde slått pusten utav de fleste interiørbeviste

teddytusen-nr1-jpgteddytusen-nr2-jpg

Personlig synes jeg de er "dritkule" men innser at andre muligens har et annet syn

Lurius...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget for oss er ikke å skjule de mest mulig, men å slippe å ha høyttalere på gulvet. Vegghengte ville også vært et problem om de er litt dype, pga en dør.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget for oss er ikke å skjule de mest mulig, men å slippe å ha høyttalere på gulvet. Vegghengte ville også vært et problem om de er litt dype, pga en dør.
    ok! Hva er yndlingsfargen?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veggen du tenker på Lars?

Vi vil ha noe lyst og trivelig, men ikke kritthvitt. Tanken var egentlig å ha smartpanel på tv-veggen også, men når jeg tenker meg om så blir det muligens litt rart i og med at det blir forholdsvis lite vegg som viser.... Kanskje best å bryte helt og ha glatt vegg med en stilig tapet, eller bare male...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, siden man snakker om farging av høytalere så var det vel det jeg mente! Du har et poeng vedr. mengden areal som skal "behandles", en lys farge vil fremheve TV'n og ev. høytalere (om fargevalget på disse blir noe mørkt), spørs om ting vil "gå-i-ett" hvis veggfargen blir for mørk.

L.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=teddytusen]Var det setningen eller innholdet som fremkalte et spm-tegn...? Utdyp gjerne for det var kryptisk for meg...

QUOTE]

Poenget var at jeg synes det er rart å avfeie hvite før veggfargen er bestemt.
    Eksemplet fra Dynabel er ikke pent nei.

Generelt synes jeg det må være 100% fargematch, eller kontrast. Nesten like farger blir ikke så bra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veggen du tenker på Lars?

Vi vil ha noe lyst og trivelig, men ikke kritthvitt. Tanken var egentlig å ha smartpanel på tv-veggen også, men når jeg tenker meg om så blir det muligens litt rart i og med at det blir forholdsvis lite vegg som viser.... Kanskje best å bryte helt og ha glatt vegg med en stilig tapet, eller bare male...
    Det er utrolig fint å bryte en vegg med ekslusiv tapet. En kompis har en vegg i stua med mørk tapet med småstein(!) i. Resten er lyst. Utrolig stilig. Tror det hadde vært vellykket på TV-veggen hvis ikke den er for stor.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Generelt synes jeg det må være 100% fargematch, eller kontrast. Nesten like farger blir ikke så bra.
    Det der er faktisk interesant! Våre er litt varmere i fargen en veggen og det funker utrolig dårlig (egentlig) Vi maler dem snart i samme farge som veggen. Vårt ønske var å skjule dem maksimalt.

L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Det er utrolig fint å bryte en vegg med ekslusiv tapet. En kompis har en vegg i stua med mørk tapet med småstein(!) i. Resten er lyst. Utrolig stilig. Tror det hadde vært vellykket på TV-veggen hvis ikke den er for stor.
    Slike ting er utrolig artig men som du sier (hvis veggen ikke er for stor), tror jeg er litt pysette når det kommer til slike "justeringer" i rommet for å skape atmosfære osv. Kona er mye flinkere til å hoppe i det og prøve, det værste som kan skje er bare et par timer ekstra jobb og blir resultatet bra så blir man ekstra fornøyd med seg selv..

I følge det Frode sier tror jeg nok at det du sier kan være en artig løsning.

Lars.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Poenget var at jeg synes det er rart å avfeie hvite før veggfargen er bestemt.
    Eksemplet fra Dynabel er ikke pent nei.

Her er vi enige. Enten må det være helt samme, eller så må man bryte. Nøyaktig farge er ikke bestemt, men stuen skal være lys. Personlig syns jeg det er penest at det bryter, og ikke hele veggen (minus tv-en selvsagt) er dønn likt. Vi får se hva vi går for. Finner vi noe stilig på nett som vi liker, er vi ikke verre enn at vi kopierer det.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi revet litt lister og slikt i stua, og funnet ut at det forrige eiger sa, stemte. Det har ikke alltid vært "the case". Det er 10cm isolasjon i veggene, og det ser veldig greit ut. Da slipper vi å rive gamle huntonitt-plater og røske ut gammel isolasjon. Det er bare å slenge på mdf-platene. Det som ikke var så greit med det, var at jeg hadde planlagt å skjule endel kabler og slikt i veggene....Vi få ty til listene istedet. Gleden over å slippe all den jobben, og ikke minst kostnaden, overskygger glatt skuffelsen over å ikke få "legge kabel".

Tv-veggen skal uansett rives. Det er en innervegg. Skulle hatt en tur på Ikea i sommer. Satser på Bergen, da vi likevel skal til Sunnfjord på hytta.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inspirert av en tråd på forumet, tenkte jeg at jeg og Theodor skulle gå i kinoen og teste det gamle "krabbe-trikset". Så tenkt så gjort, og SVS-wannabeen ble plassert i sweetspot. Skrudde godt opp og både jeg og lillegutt krabbet det vi var karer om. Han syns det var kjempeartig at pappa også krabbet litt. Ved 50hz fikk jeg 3-4db mer i venstre hjørne enn i høyre hjørne fremme. Det er i høyre hjørne subbene står til vanlig. Ved 30hz var det helt likt på begge sidene. Venstre hjørne bak målte omtrent likt som venstre hjørne fremme på begge de frekvensene. Av og til lurer jeg på om det kan være mine diy subber det er noe galt med, men da jeg lånte Espen sin Tik-sub lurte jeg på om den var ødelagt. Den ga omtrent ingenting i mitt rom, men da Espen fikk den igjen funket den hvertfall helt fint. Dessuten så har begge diy-subbene funket fint andre steder i huset.

Skal hvertfall prøve venstre hjørne next.

Ps: lillegutt hadde selvsagt Peltor Kid på seg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK!!!! Da er jeg litt klokere hvertfall. Det jeg har tolket som om subbene bunner viser seg (antakeligvis) å være noe annet. Først tok jeg for meg SVS-wannabe og tok av bunnplaten. Strammet føttene skikkelig og strammet skruene rundt elementet. De kunne strammes en god del... Satte den i kroken igjen og da var det slutt på ulydene fra den hvertfall. Så var det Dayton sin tur. Strammet skruene en god del på den også, men det var fremdeles ulyder. Min teori er at det er bassrefleksrøra som ligger og rister inni. Planen er å skru ut elementet og kline på med fugemasse rundt overalt inni der. Om det ikke hjelper så skroter jeg kassen jeg har brukt mye tid på, og bygger en helt standard en. Gjør ikke noe, da de står bak lerretsveggen likevel.

Jeg har nok ikke løst romproblemene med dette, men jeg har også hatt spl problemer. Får håpe det løser seg nå.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg åpnet Dayton og funnet ut at det var det ene bassrefleksrøret som lagde ulyder. Fikk fiksa det, og nå er det ikke ulyder fra den heller. Rekker ikke mer før jobb, men neste er å sjekke fase mot høyttalerne. Subbene er i fase.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøkka bra med bare subbene på "salto-scena" i Transformers tidligere i dag. Fikk sjekket fase mot høyttalerne nå, og måtte vende 180 grader. Satte på scenen igjen og da virket det tamt..... Byttet fasen tilbake, men det hjalp ikke heller...

På 50hz tone fikk jeg hele tiden økning fra 1-2 ht og videre på subbene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner det å ordne seg i bjørnehiet?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forresten sett ukens tibud hos Eltek?
    dynaBel AS

99,- for 1m kabel, passer ikke den inn hos deg?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger "single". 3 fra receiver til effekt, og 2 til subbene. Men de var pene da. Mulig jeg går for 2 stykker til andre komponenter.

Side 76 av 88 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •