teddytusen - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 88 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 1747

Tråd: teddytusen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt dramatisk overskrift kanskje, men det føles slik akkurat nå. Om jeg ikke snart får til noe som hjelper bassresponsen i rommet så vurderer jeg sterkt å selge unna alt utstyr. Ikke vits å ha et rom fullt av utstyr som ikke blir brukt. Føles kjempetrist, da jeg har brukt mye tid og penger på å lage til kinoen.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres skikkelig kjedligt ut dette. :-|

Tvilsomt at du klarer å fikse dette uten å investere mer penger.

Jeg ville ha prøvd Audiolense romkorreksjon. Software og kalibrert målemic er ikke så dyrt, men du må ha en PC til å lage filter. Også bruke PC til DVD-avspilling (BD er litt upløyd mark enda). Fordelen med Audiolense er at det er norsk software og utvikler er tilstede både her og på HFS. Må ikke sammenlignes med receiver-produktene....

Å fikse frekvensområdet 80-200 er fullt mulig fysisk også. Hva med å sende inn målingene til noen som driver med akustikk-produkter? Evn. betale en fagmann for en 1 time eller 2 som konsulent og komme med noen konkrete forslag til endringer? Ingenting er gratis, men noen løsninger er sikkert billigere enn andre. Skader jo ikke.....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel ann og slå av en prat med noen som har go greie på akustikk...

Permorten2@live.no han er Lydteknikker og vet litt om tema har jeg sett. PS han kaller seg det på forumet også...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "shook hands" med min bedre halvdel på torsdag og lovde å ikke bruke mer peng på hifi/kino i år.

Fikk PM i natt av en som vil hjelpe meg. Får se hva som kommer ut av det.

Takk for tips karer.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det er en mulig løsning i sikte. Forummedlemmenes hjelpsomhet og imøtekommenhet er egentlig imponerende. Blir spennende å se om det blir en løsning.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en slags velsignelse og forbannelse i samme slengen. Hadde jeg ikke havnet her inne for endel år siden, så hadde jeg sikkert vært lykkelig uvitende.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner seg Frode, må ikke gi opp vet du :-D

Men det er sikkert ikke dumt og stoppe innkjøpene for en stund, prøv heller og få det optimale ut av det du har og kanskje senk dine egne krav litt, det går så bra så :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Blir en slags velsignelse og forbannelse i samme slengen. Hadde jeg ikke havnet her inne for endel år siden, så hadde jeg sikkert vært lykkelig uvitende.
    Hehe. Ditto.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Det ordner seg Frode, må ikke gi opp vet du :-D

Men det er sikkert ikke dumt og stoppe innkjøpene for en stund, prøv heller og få det optimale ut av det du har og kanskje senk dine egne krav litt, det går så bra så :-D
    Veeeellll... Det er akkurat det jeg er i ferd må å gjøre skjønner du. Når det blir mer frustrasjon enn morro er det ikke noe særlig. Jeg har hobbyer som gjør meg lykkelig hver gang, så det er en reel mulighet vi går for noe slikt istedet...

Men jeg prøver litt til før det blir aktuelt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veeeellll... Det er akkurat det jeg er i ferd må å gjøre skjønner du. Når det blir mer frustrasjon enn morro er det ikke noe særlig. Jeg har hobbyer som gjør meg lykkelig hver gang, så det er en reel mulighet vi går for noe slikt istedet...

Men jeg prøver litt til før det blir aktuelt.

Og så kom vintern......

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for all del, det var en lekker sak ja :-D

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke like morsomt på vestlandet dette i 3 plussgrader og sørvest kuling med mye nedbør på høst/vinter..
    Da er det vell bedre å sitte inne i en hule og se fantastiske filmer på veggen, med ditto lyd. Godt og varmt er det og, og det er jo lov å ta seg en liten en å, det er det ikke med sykkelen mellom beina!!

Og på sommeren kan du ha air condition inne i hula..

Men var en flott sykkel da, det var det uten tvil...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Ikke like morsomt på vestlandet dette i 3 plussgrader og sørvest kuling med mye nedbør på høst/vinter..
    Da er det vell bedre å sitte inne i en hule og se fantastiske filmer på veggen, med ditto lyd. Godt og varmt er det og, og det er jo lov å ta seg en liten en å, det er det ikke med sykkelen mellom beina!!

Og på sommeren kan du ha air condition inne i hula..

Men var en flott sykkel da, det var det uten tvil...
    Jo...men det er jo ikke det vi snakker om. Hadde jeg kunnet "sittet i en hule og sett fantastiske filmer på veggen med ditto lyd", så hadde ikke sykkel vært tema.

Selve sykkelen er ikke så flott (det er selvsagt ikke min), men det var den eneste jeg kunne tenkt meg innenfor budsjett. Hadde VFR før, og de er omtrent uslåelige i driftssikkerhet. Morro er det også. Når det gjelder kulden, så er jeg godt isolert i fra naturen sin side, så det pleier å gå bra.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo...men det er jo ikke det vi snakker om. Hadde jeg kunnet "sittet i en hule og sett fantastiske filmer på veggen med ditto lyd", så hadde ikke sykkel vært tema.
    Hva er det som stopper deg fra å gjøre det da?

For meg høres det kanskje ut som du har blitt litt utbrent på hjemmekinofronten, iz dat correct?

Er vel flere her på forumet her som roer ned hjemmekinobruken i disse tider mtp sommer, sol og godt vær... Men her hos meg er det heldigvis motsatt, jeg jobber jo ute i den hersens sola hele dagen så da skal ingen fortelle meg at jeg må vase ute i hagen iført shorts på fritiden når jeg heller kan senke persiennene og nyte film på kino hjemme!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva er det som stopper deg fra å gjøre det da?

For meg høres det kanskje ut som du har blitt litt utbrent på hjemmekinofronten, iz dat correct?

Er vel flere her på forumet her som roer ned hjemmekinobruken i disse tider mtp sommer, sol og godt vær... Men her hos meg er det heldigvis motsatt, jeg jobber jo ute i den hersens sola hele dagen så da skal ingen fortelle meg at jeg må vase ute i hagen iført shorts på fritiden når jeg heller kan senke persiennene og nyte film på kino hjemme!
    Litt vanskelig å være utbrent når man ikke har kommet skikkelig igang, men jeg forstår hva du mener. Det som stopper meg er at jeg har brukt mye tid og penger på dette, og har fått tilbud om hjelp til å løse det. Gir ikke opp før den muligheten er prøvd.

Jobber ute hver dag jeg også, og setter stor pris på å kunne sitte inne og nyte film og musikk. Eller....målet er hvertfall å nyte.

Jeg forstår også at dette kan fremstå som "sytete", men frustrasjonsnivået er såpass høyt at det får så være.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at Bård Ivar stikker innom iløpet av uken. Han er i traktene, og han og Loffen ringte for å høre om jeg ville ha besøk. Slikt kan man ikke si nei til selv om rommet ikke ser ut akkurat nå. Jeg har uttalt før at; "selv ikke Flageborg hadde fått til god bassrespons i dette rommet..". Nå får vi testet akkurat det.

Ellers ser det ut til at vi skal pusse opp hele stua. I den forbindelse ryker tv-veggen min. Planen er å ha noe alla grumle her på forumet, men med egen vri. I den kroken av stua vi har tv-en nå kan vi fore ut og lage en ny vegg. Der feller vi inn en Bestå tv-benk fra Ikea, og i tillegg blir det Eartquake inwall front og senter. Tv-en vil henge på denne veggen. Vi har heldigvis mulighet til å lage en inspeksjonsluke på andre siden av veggen slik at det er lett å komme til å koble. Bak har jeg ikke bestemt meg enda, men er på leit etter noen små hvite høyttalere som jeg kan ha helt oppunder taket, på vegg. De må være skambillige. Bruker ikke mer på bakht enn frontene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sørg for at han ikke tar av seg solbrillene når han kommer inn Frode

Synes ikke du skal skjemmes, du holder jo fortsatt på, og har ikke påstått at det er ferdig der nede, så da får en ta det som det er. Og når du slår av lyset vises ikke panelen uansett
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Får forberede han mentalt, så går det sikkert. Tipper jeg bryr meg mer enn Bård Ivar.

Tenkte meg inn til Espen og Bård Ivar i dag, men jeg ser de har vært meget sent oppe, og de står nok tilsvarende sent opp. Da passer det litt dårlig for meg. Vi får se. Godt mulig de ikke sover i det hele tatt da.

Har leita litt på forumet, og forsåvidt funnet aktuelle tråder, men jeg er altså på utkikk etter noen små hvite bakht som kan henge høyt oppe på veggen. De må ikke koste noe særlig, og kvaliteten trenger ikke å være det helt store. Jeg kommer til å kjøre Eartquake IW-8 inwall fremme og de bør ikke koste mer enn frontene.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse her er ganske små, pene og hvite --) System Audio Talent Vegghøyttaler | Soundgarden

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Disse her er ganske små, pene og hvite --) System Audio Talent Vegghøyttaler | Soundgarden
    men ikke innbygning

Side 74 av 88 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •