teddytusen - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 88 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1747

Tråd: teddytusen

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har spillerne på 720p og setter da Pj til "real".

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16/9, Full osv hvilke valg har du på Benqen ?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ-en stod visst på "Wide" da jeg fikk den, men har nå byttet til "Real". Da ble det bra.

Men Mori... hvordan er din på panorering..?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, slutt å let etter negeative sider ved PJ'en

Panoreringer, vel her varierer det endel hos meg. Om det er filmen i seg selv, eller om noen bilder er vanskeliger å vise enn andre, det vet jeg ikke.

Men på mesteparten av filmene jeg ser så erger jeg meg null over dårlige panoreringer. Mener det bare er et fåtall der jeg legger merke til hakking.

Dette har vel også noe med spilleren å gjøre ? Eller ?

Bare for å betrygge oss begge , så mener jeg at i ren bildekavlitet så er det ingen som overgår en brukt 8720.

EDIT : Har forrøvrig fått Ak til å kalibrere min, et betydelig løft for en rimelig penge, annbefales.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he.

Jeg leter ikke etter feil. De finner meg. Venter liksom på denne enorme forskjellen det skulle være å bytte fra MT200. Det som er mest positivt er at jeg slett ikke er plaget med regnbuer fra 8720. Det var jeg (litt) med MT200.

Nå skal jeg kalibrere før jeg uttaler meg mer om bildekvalitet. Men om det er noe jeg må passe på i PJ eller PS3 for å minimere hakkete panorering, så tar jeg gjerne imot tips her også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv en tilsvarendes PJ som MT200'en; BenQ 5120 før jeg gikk til 8720. Fikke heller aldri den der OMG opplevelsen. MEN, bytt tilbake igjen om du har muligheten til det (evt. se en gammel PJ i aksjon et sted), DA ser en forskjeller

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt sprøtt at den opplevde forskjellen ikke er større.

Den kanskje ikke skjer før man har side by side test...

Kan jo kanskje være greit å ta med seg denne opplevelsen når man skaffer seg ny 1080p proj.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen sikkert har fått med seg, så har jeg bygget om kinoen i dag. Har bygget ny lerretsvegg, og plassert subbene bak. De er stacket i høyre hjørne, pga 2 yttervegger. Sliter fremdeles med at subbene bunner for lett, så helt bra er det ikke, men både jeg og "W" var veldig fornøyd med hvordan det ble seende ut. Lille Theodor var en tur nede også. Med Peltor Kid selvsagt.

Neste nå er å hive ut bordet, og jobbe med plassering av frontene og sofa i forhold til frontene. Så skal jeg isolere "riseren" til rad nr 2, og heve denne 10-12cm. Lurer på om jeg skal hive i 2 stk MGR 15" jeg har liggende i "riseren". Det letteste (og dyreste) hadde vært å gått for en Earthquake rumperister, men jeg har brukt nok penger for i år.

Ellers dukket det opp 3 BD-er i går og i dag.

Bruce Springsteen-Live in Dublin
    Blue Man Group-How to be...
    Iron Maiden-Flight 666

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt å montere riseren på noe gummioppheng el.l.? Tenker på om den kan lage lyd mot underlaget. Eller er teppet under den nok?

Merker jeg er en kløpper på å stille andre spørsmål, men har ikke noen svar selv
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke tenkt det Jan, men godt mulig jeg prøver. Det blir såpass tungt hele greia at jeg tviler på at noe blir satt i bevegelse. Selve riseren veier pr nå ca 30-40kg, og når 2-setern kommer på så bikker den fort 100kg. Sofaene er svintunge...

Skal ned igjen nå snart. Bordet skal ut, og erstattes med en slik. Sorry...det var det eneste bildet jeg fant. Det er egentlig en skittentøyskurv, men jeg kommer til å legge manualer/spillkontroller og diverse nedi. Legger et teppe oppå og bruker det til puff for midterste setet i 3-setern også.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenlignet Benq w9000 mot w10000 hjemme hos meg før jeg bestemte meg. Begge kaliberert med Datacolor Spyder 3, samme kilde, lerret osv. I tillegg viste jeg hva som antatt skulle være bedre på w10000.
    Overhode ikke enkelt å se forskjellene på disse.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke å kommentere i Audyssey-tråden, men jeg fatter bare ikke hva som er så stort med den greia der..... Nå har jeg gjort alt "etter boka" og Audyssey er soleklart den dårligeste av eq-innstillingene.

Noe annet jeg ikke forstår er at jeg får så lite effekt fra subbene mine. De står stacket i et hjørne med to yttervegger, uten at det hjelper nevneverdig. De er kalibrert til 85db på 50hz, og så har Audyssey gjort sitt. Den satte sub til -4,5db. Likevel bunner elementene på -12db (master) på kanonscenene i Master and Commander... Måtte ned 6db for å slippe bunning, men da var det ikke morro lenger...

Noe bra var det. Fikk fikset opp i to fasefeil.

Når det er sagt, så må jeg si at jeg er kjempefornøyd med forandringen i rommet. Jeg har fått ut mye "skrot" som ikke skulle stå der, og rommet har blitt større/åpnere selv om jeg har stjelt 90cm i lengden.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hadde ikke tenkt det Jan, men godt mulig jeg prøver. Det blir såpass tungt hele greia at jeg tviler på at noe blir satt i bevegelse. Selve riseren veier pr nå ca 30-40kg, og når 2-setern kommer på så bikker den fort 100kg. Sofaene er svintunge...
    Tenkte egentlig på om det kommer til å røre seg om du setter to 15" i riseren og det ikke sitter folk i den. men er det såpass tungt vil jeg tro det går greit.

Så fornuftige ut de "bordene" dine synes jeg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bare en slik "kurv" Jan, men det funket fint det. Den er ca 50x50x50.

Slo fra meg å lage rumperister av de elementene. Riseren hadde blitt for høy for min smak.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal legge til en SB Duet receiver til..... Hva gjør jeg..? D-Linken fant den ikke.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke å kommentere i Audyssey-tråden, men jeg fatter bare ikke hva som er så stort med den greia der..... Nå har jeg gjort alt "etter boka" og Audyssey er soleklart den dårligeste av eq-innstillingene.

Noe annet jeg ikke forstår er at jeg får så lite effekt fra subbene mine. De står stacket i et hjørne med to yttervegger, uten at det hjelper nevneverdig. De er kalibrert til 85db på 50hz, og så har Audyssey gjort sitt. Den satte sub til -4,5db. Likevel bunner elementene på -12db (master) på kanonscenene i Master and Commander... Måtte ned 6db for å slippe bunning, men da var det ikke morro lenger...

Noe bra var det. Fikk fikset opp i to fasefeil.

Når det er sagt, så må jeg si at jeg er kjempefornøyd med forandringen i rommet. Jeg har fått ut mye "skrot" som ikke skulle stå der, og rommet har blitt større/åpnere selv om jeg har stjelt 90cm i lengden.
    Dette er min erfaring også. Hver gang jeg har testet kalibrering med Denon eller Onkyo har problemet med subene vist seg. Mulig det er meg, men jeg har aldri slitt med Yamaha i de samme anleggene.
    Audyssey faser trykket i subbene fullstendig bort, og dette helt uavhengig av volum på sub og receiver. Har kommet frem til at det enkleste er å styre unna Audyssey i det store og hele.
    Skal likevel nevnes at jeg har hørt oppsettene Flageborg og Roko har kalibrert med Denon receivere, og det har ikke manglet på trykk der
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant? Og det skal ikke måtte være slik at man må ha en enorm erfaring med både kalibrering og Audeyssey for å få det til å funke.... Da er poenget borte etter min mening...

Har sagt for lenge siden at det nok blir Yamaha på meg neste gang. Men det har like mye med at jeg er fint ferdig med Klubben å gjøre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal legge til en SB Duet receiver til..... Hva gjør jeg..? D-Linken fant den ikke.
    Tar gjerne imot tips her karer.

Vurderer sterkt å gå ned i lerretstørrelse. Det jeg har nå er 214cm bredt (+ selve rammen). Mener det blir regnet som 100", men i realiteten er det vel 97". Kalkulatoren på "pj-sentralen" mente hvertfall det. Om noen skulle ha et på rundt 200cm bredde (vi snakker selve lerretet uten ramme), så er det mulig vi kan få til en byttehandel. Helst i nærområdet da jeg er dorgende lat.

Grunnen til at jeg vurderer å gå ned i størrelse er at ht-ene får veldig lite luft rundt seg slik de står nå.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant? Og det skal ikke måtte være slik at man må ha en enorm erfaring med både kalibrering og Audeyssey for å få det til å funke.... Da er poenget borte etter min mening...

Har sagt for lenge siden at det nok blir Yamaha på meg neste gang. Men det har like mye med at jeg er fint ferdig med Klubben å gjøre.
    Du kan jo gjøre som meg å kjøpe en Yamaha på Elkjøp og teste den i nesten en måned Jeg leverte jo min igjen, men det var ingen tvil om at jeg måtte kjøpe en i etterkant.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det på tide med noe gromere på bass siden... (6)

Side 72 av 88 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •