teddytusen - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 88 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1747

Tråd: teddytusen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virker som om noen er kjøpt og betalt Frode.
    Rådet ditt er tatt til etterretning, skal ikke innom siden der engang.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på kinoen din Frode, hvor stort er lerretet, hvor langt over gulvet er midten av det, og er det passe høyde?

Er redd for at et lerret må være litt høyt oppe hos meg pga at høyttalerne står litt for tett. Tenker mye på PJ for tida
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Kan ikke se kommentaren din på harware.no. Ikke bra med "nothing but the hole truth".
    Sikkert slettet fort som fy.
    Tror det tar litt tid før de legger de ut. Om den må gjennom sensuren, så spørs det ja.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kikket litt på kinoen din Frode, hvor stort er lerretet, hvor langt over gulvet er midten av det, og er det passe høyde?

Er redd for at et lerret må være litt høyt oppe hos meg pga at høyttalerne står litt for tett. Tenker mye på PJ for tida
    Skal kikke på det senere Jan. Må lage pizza nå.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert å handle hos Amentio før med tanke på pris, men har heldigvis ikke kommet så langt enda. Og jeg har nå bestemt meg for å aldri støtte den butikken med et øre :evil:

Noen som har anelse om Amentio har noen forbindelser med datakjeden?

De trekker begge penger fra Visakortet for varer de ikke har på lager og kundeservicen er ganske lik erfarte jeg da jeg kjøpte TV av datakjeden med tanke på det jeg har lest om Amentio her inne. Har lagt merke til en del andre likhetstrekk også, men ikke noe som kan regnes som håndfast.

Om noen vet noe om dette så opprett gjerne ny tråd...

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva er det som har skjedd mellom deg og Amentio? Så kjapt gjennom noen av de siste sidene, men fant ingenting.

Bruker du NASen fra QNAP sammen med SB? Viss ja, kom gjerne tilbake med konklusjon på hvordan dette fungerer etterhvert.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du ergret deg over å ikke ha latt en SB3 gåfra deg, jeg kjøpte selv en SB3 som ble liggende ubrukt etter at jeg fikk dueten min.
    Send en pm om du er intressert.

Holder meg forrøvrig til netshop, komplett og MPX når det gjelder netthandel, var egentlig ikke noen spess grunn for det i starten, men ha alltid fått god service av alle tre. Handler for mange jeg kjenner også så til sammen er det mange tusen som har blitt brukt på de tre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei

Hva er det som har skjedd mellom deg og Amentio? Så kjapt gjennom noen av de siste sidene, men fant ingenting.

Bruker du NASen fra QNAP sammen med SB? Viss ja, kom gjerne tilbake med konklusjon på hvordan dette fungerer etterhvert.
    Står litt om det fra innlegg 1128 (s.57) og utover. Det er som nevnt ikke første gang heller....

Jeg skal bruke Qnap 219 med Duet ja. Håper å få testet litt i dag. Ikke så lett å drive med noe småplukk i dag egentlig. Våkna med øyebetennelse. Ser ikke en pøkk med venstre øye. Mulig det blir en tur i hagen istedet. Ikke så lett å ødelegge noe der.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Så du ergret deg over å ikke ha latt en SB3 gåfra deg, jeg kjøpte selv en SB3 som ble liggende ubrukt etter at jeg fikk dueten min.
    Send en pm om du er intressert.

Holder meg forrøvrig til netshop, komplett og MPX når det gjelder netthandel, var egentlig ikke noen spess grunn for det i starten, men ha alltid fått god service av alle tre. Handler for mange jeg kjenner også så til sammen er det mange tusen som har blitt brukt på de tre.
    Holder meg til komplett så sant ingen er en god del billigere. De stoler jeg på. MPX (som jeg bestilte Qnapen fra til slutt) virker greie også.

Skulle gjerne hatt en SB3 også, men vi er "i forhandlinger med" gamlingene om å bygge hytte sammen. Her må det spares.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Som flere sikkert har fått med seg er jeg ikke akkurat fornøyd med Amentio.no. Fulgte et tips fra HåkonN og la igjen kommentar om sjappa på Hardware.no. Jeg er nettopp hjemme fra en utvidet påskeferie, og i mailboxen lå det mail fra Hardware. De var blitt kontaktet at Amentio som mente jeg hadde lagt frem saken (og måten Amentio driver butikk på) feil. Hardware ber meg dermed å forandre innlegget mitt eller så blir det slettet..... Jeg er som nevnt nettopp hjemme igjen, og har ikke fått muligheten til å "rette på det". Det ble slettet. Har for sikkerhets skyld lagt igjen en kommentar som helt sikkert blir slettet på Hardware.no. Om jeg noen gang var i tvil om jeg skal bruke Amentio igjen (noe jeg selvsagt ikke er) så er jeg bombesikker nå.

Gjør dere selv en stor tjeneste folkens. Ligg unna.
    Amentio har ikke noe eget lager for mesteparten de selger. Det som står oppført som lagervarer er som regel fjernlager/distributørs/forhandlers lager. Derfor hender det at samme varen ligger ute på Amentios sider med flere forskjellige priser ettersom vilken distributør/forhandler varen kommer fra. Også derfor kan det som står som lagervare plutselig bli tomt (f.eks. hvis en annen butikk kjøper mange av en vare på en gang).
    Jeg har bestillt flere ting fra Amentino og mesteparten har jeg fått tilsendt direkte fra distributør/forhandler uten at pakka har vært innom Amentio. Har aldri hatt noen problemer med Amentio og er godt fornøy med de så langt. Er vel egentlig ikke Amentios feil at en vare går tomt hos distributør/forhandlers lager, eller? Er vel derfor de har fått komentaren slettet på Hardware.no. Amentio er ikke den eneste nettbutikken som driver på denne måten. Så å si alle de mindre nettbutikkene utenom de store som Komplett, MPX, Netshop ++ har ikke eget lager av betydning. Da er jeg mindre fornøyd med Multicom som først bestiller varen inn til eget lager før de sender den videre til kjøper. På den måten tar det veldig lang tid før varene sendes selv om varen står oppført som lagervare.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over hvordan det funker. Det har jeg også nevnt før. Det er heller ikke saken her. (gjelder heller ikke saken med tv-ene for 1 1/2 år siden) Jeg sjekket lagerstatus hos Amentio i mange timer for å se om status forandret seg. Det gjorde den ikke. Først etter jeg hadde gjennomført handelen var det plutselig tomt. Fikk en mail jeg syntes var kryptisk og ringte de for å høre. Da fikk jeg beskjed om at jeg likevel var en av de som hadde fått av denne leveransen. Det gikk en time og så kom det mail med kontrabeskjed.

Det jeg sliter med er at de gir inntrykk av at de har det på lager (fjernlager) slik at folk bestiller av de. Jeg oppfatter det slik at det gjør de for å få flest mulig til å bestille selv om de ikke har nok til alle. Så begynner de å jobbe for å finne flere av den aktuelle varen.

Om det er slik du skisserer TrondB, så mener jeg det burde vært ulovlig å drive slik. Det bør ikke være lov å skrive at man har noe på lager, (det fremstår heller ikke like under en vare at det er fjernlager) for så å ikke ha det når en bestilling er gjennomført. Det er å lure folk.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker også at varen fysisk er på lager hos butikken jeg bestiller fra, men denne måten å drive butikk på er vel en av grunnene til at disse butikkene uten eget lager kan ha lavere priser enn f.eks. Komplett.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lave priser hjelper ikke meg om jeg må vente i langt over 1mnd på at butikken skal finne varen et annet sted. Det var det som gjorde at jeg hevet kjøpet av tv-en hos Amentio og fikk den levert litt dyrere fra Elprice. Det var jo slik at de var billige da jeg bestilte, men siden de brukte så lang tid på å levere så tok andre butikker de igjen.

Folk får gjøre som de vil, men jeg vet at mitt liv blir langt lykkeligere om jeg holder meg unna Amentio.

Og som en kommentar til sensuren. Om butikker som Rocka og Amentio hadde brukt like mye energi på å ordne opp med misfornøyde kunder som de bruker på å sverte dem, hadde de nådd lengre.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var omtrent det samme som skjedde for min del i høst. Ventet i nesten to måneder på et hovedkort som var "på lager". Selv om jeg har en bekjent som kjenner de som driver Amentio råder jeg alle jeg kjenner å styre unna.

Å kjøre knallhardt på pris er egentlig greit, men det er uredelig å ikke opplyse kunden om hvilke konsekvenser det får mpt. leveringstid, lagerstatus og service.

De er nok veldig redd for omdømmet sitt, for en gang en vare streiket sendte de meg en ny uten at jeg måtte sende inn den defekte. Den nye varen ble riktignok ledsaget av en mail der de ba meg legge inn en positiv omtale på hardware.no....og samtidig sletter man skrekkhistoriene.

Det betyr at webshoperfaringene på hardware.no i praksis er ubrukelige.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt vi har åpne forum.

Her er en tråd (som jeg også deltar i) der man får se hvordan enkelte oppfører seg.

Rocka.no : Noen som har erfaring med denne butikken?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt vi har åpne forum.

Her er en tråd (som jeg også deltar i) der man får se hvordan enkelte oppfører seg.

Rocka.no : Noen som har erfaring med denne butikken?
    :shock: Nå vet jeg hvor jeg ikke skal handle møbler ihvertfall.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står litt om det fra innlegg 1128 (s.57) og utover. Det er som nevnt ikke første gang heller....

Jeg skal bruke Qnap 219 med Duet ja. Håper å få testet litt i dag. Ikke så lett å drive med noe småplukk i dag egentlig. Våkna med øyebetennelse. Ser ikke en pøkk med venstre øye. Mulig det blir en tur i hagen istedet. Ikke så lett å ødelegge noe der.
    Der ja, nå fikk jeg med meg hele historien. Jæ*** surt når sånt skjer altså, det er ikke gøy i det hele tatt. Jeg for min del handler 99% hos Komplett, når jeg handler via nettet. Kjempe fornøyd

Jeg fikk som sagt lest hele historien din om denne Qnapen, og det virker som du er litt i samme bås som meg selv. Jeg vil ha en NAS, fordi da slipper jeg å skrue å knote med en pc server, NASen kommer som en ferdig boks, du må bare klare å sette den opp selv.

Jeg har vel kanskje en stemme på Netgear, men leser flere gode tester av Qnap også, men jeg er ikke sikker på om jeg skal kjøpe en ferdig NAS med installerte disker, eller om jeg bare skal kjøpe NASen, for så å kjøpe løse disker slik du gjør. Hva mener du?

Hvordan vet jeg hvilke disker som passer sammen med hvilken NAS? Er egentlig litt grønn på dette området, så må spørre meg godt frem, før jeg tar noen form for valg. Jeg så de diskene du hadde bestilt kostet 875kr hos Komplett, 4 stk sånne blir jo 3500kr og det syns jeg ikke er så gæli. Da har du god plass til MYE musikk.

Men, jeg gjentar meg selv, jeg vet ikke hva som er lurest, en NAS uten disker, eller med disker? Jeg vet heller ikke hvilke disker som passer med hvilken NAS. Blir forvirret

Ops, ble en del spørsmål dette

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig grønn på dette jeg også. Har brukt 5-6 timer på dette i dag, og enda ikke fått lagt musikk inn på Qnap-en.

Qnap har en oversikt over hvilke disker som passer på sine sider. (qnap.com) Da finner du bare den modellen du vil ha, og trykker på "Compability". Da dukker det opp en oppdatert liste over disker. Det vil jeg tro de andre leverandørene har også.

Å kjøpe disker eksternt var ikke noe problem. Å skru de i selv er gjort på 10 min. (om man finner skruene da... ops: ) Da står man helt fritt til å velge hvilke disker man vil ha.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig grønn på dette jeg også. Har brukt 5-6 timer på dette i dag, og enda ikke fått lagt musikk inn på Qnap-en.

Qnap har en oversikt over hvilke disker som passer på sine sider. (qnap.com) Da finner du bare den modellen du vil ha, og trykker på "Compability". Da dukker det opp en oppdatert liste over disker. Det vil jeg tro de andre leverandørene har også.

Å kjøpe disker eksternt var ikke noe problem. Å skru de i selv er gjort på 10 min. (om man finner skruene da... ops: ) Da står man helt fritt til å velge hvilke disker man vil ha.
    Takk for hvertfall noen svar

Jeg får søke svar på spørsmålene min litt grundigere i min egen tråd, når sommeren nærmer seg, å penger kommer på konto!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amentio har ikke noe eget lager for mesteparten de selger. Det som står oppført som lagervarer er som regel fjernlager/distributørs/forhandlers lager. Derfor hender det at samme varen ligger ute på Amentios sider med flere forskjellige priser ettersom vilken distributør/forhandler varen kommer fra. Også derfor kan det som står som lagervare plutselig bli tomt (f.eks. hvis en annen butikk kjøper mange av en vare på en gang).
    Selv om de fleste har fått med seg hvordan det fungerer nå synes jeg at det er helt greit med en "repetisjon" her til glede for nye lesere

Poenget er at det for oss som kunder er helt uvesentlig hva som forårsaker uregelmessighetene. Hvis det er systemet som forårsaker problemene er systemet for dårlig. En kunde trenger kun forholde seg til selger og behøver ikke finne seg i alt mulig fordi selger har en driftsform som er problematisk. Interne forhold i bedriften trenger ikke kundene å forholde seg til.

En annen ting er at man gjerne trekker betalingen for varene når man vet at det vil gå lang tid før man greier å levere. Det kunne vært interessant å fått utredet lovligheten av dette i seg selv. At det skaper problemer for mange kunder er hevet over enhver tvil.

Side 62 av 88 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •