teddytusen - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 88 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1747

Tråd: teddytusen

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Den nye Qnap TS-219 som jeg har kjøpt støtter opp til 4TB. Kunne hatt større disker i, men starter med 2TB som skal være mer enn nok for meg en god stund.
    Ja, skjønner det Men jeg ville hatt valget om å kunne sette i større HDer om det var mulig

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med SB, kontroller og Qnap, blir spennende å høre dine inntrykk angående brukervennligheten (les hastigheten på scanning og oppdatering av musikksamlinga)
    Har selv en Qnap TS209 II turbo med to disker på 1 TB, funker helt suverent når man har fått overført og endelig scannet musikksamlinga, men det går usannsynligt tregt når man skal legge inn ny musikk og scanne igjen, med bare rundt 700 album går det med ca 2 1/2 time til å scanne, synes det er veldig dårlig.
    Men som sagt, ellers fungerer det veldig stabilt og bra, og jeg føler meg rimelig sikker på at 219 vil gjøre en mye bedre jobb med tanke på scanning av musikksamlinga

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen inn i QNAP/Squueze-miljøet du også :-)

Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Har selv en Qnap TS209 II turbo med to disker på 1 TB, funker helt suverent når man har fått overført og endelig scannet musikksamlinga, men det går usannsynligt tregt når man skal legge inn ny musikk og scanne igjen, med bare rundt 700 album går det med ca 2 1/2 time til å scanne, synes det er veldig dårlig.
    Scannehastigheten til disse små NAS'ene er ikke akkuratt rakettfart nei, men det er en typisk "natte-jobb" for QNAPen. Jeg har satt opp rescan fra klokka 0300 om natta og ser det tok godt over 5 timer for min QNAP 109.

teddytusen-qnap_sc-jpg

Tips: Dersom en vil tvinge Squeezecenter til å lese et nytt album utenom rescan, da bruker jeg å "surfe" meg inn via "browse music folders", dvs rett på harddisk struktur.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det karer.

Blir spennende å se om jeg får til dette da jeg har fryktelig lite peiling på data. Ser de nye Qnap-ene skal være endel kjappere så får håpe at det hjelper.

Over 1100 album Ragnar? :shock: Regner med at du ikke har rippa alt selv..?

Og 75 sjangre..?! Så mange har ikke jeg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NICE... Samme som jeg har ca.. eneste at jeg har en dedikert server da . Gamle PC'er blir som "nye" .

Er veldig fornøyd med Squeezboxen iallefall.. husk å ta backup av rippinga.. kjett om disken krasjer .

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var fast bestemt på å kjøpe Duet i fjor høst, så da rippet jeg rundt 40cd-er. De ligger på en ekstern harddisk. Tenkte jeg skulle bruke den som backup, og sette den bort.

Tenkte på å bygge om en gammel stasjonær jeg har stående, men jeg har så lite peiling på data at det hadde bare blitt frustrasjon.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt kalibreringsutstyr også. Det ble M-Audio MobilePre USB og Behringer EMC8000 mic. Kjøpt brukt av phatbull. Blir interessant å se målinger etter forskjellige plasseringer av akustikkplatene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg bekreftet en gang for alle at Amentio suger eselballer!!!!

Sjekket i hele går formiddag at de hadde Qnap-en på lager. Stod 7 stk hele tiden. Det var derfor jeg tok sjansen. Sjekket mail flere ganger i dag for å se om de hadde sendt noe. Det hadde de ikke, så jeg gikk inn på Min Side. Der står det at den ikke er på lager, og at den er ventet inn 8/4. Forbanna drittbutikk altså. Ringte de, og kisen jeg snakka med måtte høre med noen andre for han visste ikke helt.... Skulle sende meg mail.... Herregud. Dette blir en reprise på tv-fadesen.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over 1100 album Ragnar? :shock: Regner med at du ikke har rippa alt selv..?

Og 75 sjangre..?! Så mange har ikke jeg.
    2/3 er selvripp, 1/3 er ...er...."backup":roll: av en kamerats ripp. De eneste sangene jeg har lastet ned fra nettet er Beatallicas sanger som de la ut før advokatene til Mikkel Jakobsen hisset seg opp.

Sjangere bruker jeg pr i dag ikke aktivt, det er sjangere som kom med automatisk fra freeDB. Jeg skulle gjerne ryddet opp dær men jeg sjangler litt når jeg kommet til mine sære plater med indy-world-electronica mix... :-P

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt kalibreringsutstyr også. Det ble M-Audio MobilePre USB og Behringer EMC8000 mic. Kjøpt brukt av phatbull. Blir interessant å se målinger etter forskjellige plasseringer av akustikkplatene.
    Er det slik å forstå at du merket god forskjell i bassen ved bare å bruke (relativt) tynne akustikkplater? Det er jo veldig hyggelig (og overraskende) i så fall!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er placebo eller ikke vil vise seg når måleutstyret er på plass.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er placebo eller ikke vil vise seg når måleutstyret er på plass.
    Kanskje det er dumt å måle... ;-)

Neida, bare tuller! Men du har ikke forsøkt med isolasjonsruller enda altså? Det er jo veldig bra, for da har du enda mer å "gå på".

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Stoler først og fremst på min egen hørsel, men det er greit å finne ut om den og den platen hjelper i det hele tatt. Om den ikke hjelper så flytter jeg den. Greit å jobb sånn da.

Prøvde med ruller i hjørnene, men følte ikke at det hjalp noe særlig. Har beholdt en rull som står oppå vedovnen. Om den hjelper vet jeg ikke. Vi får se om det måler anderledes.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en kryptisk mail fra Amentio nå, og ringte de opp igjen. Ifølge dama jeg prata med skulle jeg være en av de som fikk denne gangen. De skulle komme fra Sverige og det tar 2 dager ekstra. Om dette stemmer får tiden vise, men jeg "friskmelder" ikke Amentio før jeg har Qnap-en i hus.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna møkkabedrift!!! Nå fikk jeg plutselig mail med kontrabeskjed. Dette er akkurat slik Amentio gjorde det når jeg skulle kjøpe tv for 1,5 år siden. De gir inntrykk av at ting er på lager slik at folk skal bestille. Når mange nok har bestilt skriver de at det er ventet inn på lager, SÅ bestiller de varene fra en leverandør. At det går an å drive butikk på denne måten er helt utrolig!!!

Nå skal jeg ta en passe het telefon til møkkabedriften.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke bruke NAS, må nok ha Win HS eller noe slikt, kan ikke scanne inn detta om det tar andre fem timer med 1000 album.

teddytusen-sq-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde selvsagt stengt, men noen skal få bakoversveis der i mårra....

Holder i massevis med en NAS for meg Ola. Fått hørt gjennom samlingen din?

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd att du er misfornøyd med Amentio

Bestillte selv TV hos Amentio og er veldig fornøyd med leveringstid service og ikke minst fraktkostnad

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj! Er virkelig disse NAS diskene så treige? Da er jeg glad jeg droppet den ideen og gikk for en vanlig pc som server i stedet.
    Men når det er snakk om flere timer med rescan, da er det ikke bare for å scanne etter nye sanger og endringer håper jeg?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Synd att du er misfornøyd med Amentio

Bestillte selv TV hos Amentio og er veldig fornøyd med leveringstid service og ikke minst fraktkostnad
    Amentio driver på en måte som burde vært ulovlig. På mange måter er jeg forbanna på meg selv som lot meg lure til å tro det ville gå bra denne gangen. Om du leser tråden om Amentio her på forumet så ser du at mange opplever det samme som meg.

Å gi inntrykk av at de har noe på lager, for så å "plutselig" ikke ha det når mange nok har bitt på er i beste fall tvilsomt...

Og som jeg har sagt uttallige ganger før. Når man;

Bestiller en vare
    Betaler for den
    Den blir sendt innen rimelig tid
    Den ankommer i den forfatning man kunne vente...

....har man gjennomført en handel. Det har ikke noe med god service å gjøre etter min mening. God service opplever man når ting ikke går helt etter planen. Hvordan ordner bedriften opp når ting skjærer seg? Får man gode tilbakemeldinger? Beklager de? Kompensasjon? Her er Amentio ute å kjøre. Men det verste er altså at de gir inntrykk av å ha ting på lager når de ikke har det. Fjernlager og noen dager ekstra sending klarer de fleste av oss å takle, men dette er noe annet.

Side 57 av 88 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •