teddytusen - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 88 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1747

Tråd: teddytusen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb emotiva

sendte the cable company et spm ang import av emotiva
    men med tanke på reklamasjoner ville ikke en dobbling av pris engang gjøre
    produktene aktuelle lagt på is her nå....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bestiller da et par tokanalere sammen med prosessoren Frode Så slipper du så mye fraktkostnader
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    sendte the cable company et spm ang import av emotiva
    men med tanke på reklamasjoner ville ikke en dobbling av pris engang gjøre
    produktene aktuelle lagt på is her nå....
    Jeg håper at det ikke blir en norsk importør av disse med det første. Da blir det som du sier over dobbelt så dyrt, og muligheten for å importere og spare penger vil mest sannsynlig forsvinne...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du bestiller da et par tokanalere sammen med prosessoren Frode Så slipper du så mye fraktkostnader
    Tror jeg begynner med en jeg Jan. Får holde med 5.1 foreløpig.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt litt tid denne transaksjonen. Jeg bestilte egentlig forsterkeren 1.februar, men det tok litt tid med spm frem og tilbake. I tillegg gikk det noen dager i forbindelse med betaling. Så gikk det noen dager med frakt innad i USA. I og med at Jetcarrier ikke sender oftere enn 1 gang i uken (torsdag) så gikk det noen dager der også gitt. Forsterkeren skal være i det norske postsystemet tirsdag, og sannsynligvis hos meg på torsdag. Hele prosessen har tatt 26 dager. Neste gang bruker jeg Fedex. Emotiva ordnet vist en god pris på frakt, og da får jeg den på døren. Færre ledd og mye raskere.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg håper at det ikke blir en norsk importør av disse med det første. Da blir det som du sier over dobbelt så dyrt, og muligheten for å importere og spare penger vil mest sannsynlig forsvinne...
    Emotiva har vel ingen importørere i andre land? De gjør det vel på denne måten for å selge produktene sine rimeligst.
    Var slik jeg forstod holdningen deres på i hvertfall og jeg må si jeg likte den

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Om de nå bare fikser det slik at man kan betale med Visa eller Paypal så blir det bra.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker spenningen stiger nå. XPA-3 ankommer høyst sannsynlig torsdag, og det samme bør JBL L820 gjøre.

Har jo Espen sin Parasound A21 på lån, og gleder meg litt til å sjekke om det er store forskjeller her. Spørs om vi ikke må teste Emotiva på Espen sine K2-er etterhvert også. Om det er greit for Espen da....?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt om akustikk.

Som noen kanskje har fått med seg, så har jeg litt problemer med bassen i rommet mitt. Jeg har noen store dipper rundt ca 60hz, 95hz og 125hz. Jeg har kjøpt (ikke henta) to pakker akustikkplater fra Rockwool. Jeg har bestilt 10stk a`30mm og 6stk a`50mm. Har kikka litt på realtraps sine videoer, og han noen ideer om plassering. MEN, så kom jeg til å tenke på en ting. Planen er å plassere godt med demping på bakvegg for at lydbølgene ikke skal komme i retur. Men jeg har jo subbene bak i rommet... Bør ikke jeg da egentlig ha dempingen på lerretveggen? Og hva med lerretet..? Det hindrer vel dempingen? Jeg har såpass stort lerret i forhold til veggen at det ikke er plass til noe særlig med demping på sidene, over eller under...

Er jeg helt på jordet...? Eller til og med på feil jordet?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke påberope meg å ha for mye kunnskap om demping Frode, men om du har noe på sidene av lerretet så vil det neppe skade, og om du har mulighet til å putte noe bak vil det nok virke positivt det og. Lerretet reflekterer nok ikke mye i det frekvensområdet du har problemer med.

Men det er jo mulig jeg er på feil jorde også ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tenker rett mener du? At bølgene må "tas" fremme når subbene er bak?

Tenkte jeg skulle ha demping på "skrått" i hjørnene fremme og bak. I tillegg til de nevnte platene.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tenker rett mener du? At bølgene må "tas" fremme når subbene er bak?

Tenkte jeg skulle ha demping på "skrått" i hjørnene fremme og bak. I tillegg til de nevnte platene.
    Når jeg prøvde i mitt rom var det bakveggen som gjorde utslag.
    Fronten derimot skjedde det ingenting med å dempe. og da kjørte jeg en sub på bakveggen...

Er litt sånn prøv å feile i dette, ikke noe fasitsvar=)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det, men noe må da være universalt vel..?

Hvordan "stråler" en sub egentlig? Kun i den retningen elementet/portene slår? Tuben må da stråle i alle retninger..? Bør jo så absolutt være en fordel å dempe godt i det hjørnet en sub står.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det, men noe må da være universalt vel..?

Hvordan "stråler" en sub egentlig? Kun i den retningen elementet/portene slår? Tuben må da stråle i alle retninger..? Bør jo så absolutt være en fordel å dempe godt i det hjørnet en sub står.
    Den tuben stråler som du sier hele veien rundt,
    mens daytonen stråler i elementets retning. men er litt mer avansert en som så,
    Dess lavere frekvenser dess mer må den ha hjelp av rommet, så når den står i hjørnet, så er det demping av det hjørnes som er relevant.
    Er dog ikke så lett å finne ut hvordan man skal dempe, da de dype tonene krever relativt kjukt lag om man skal bruke rockwool.

Man må nesten bare prøve seg fram.

Tommelfingerregelen er jo å ta alle Hjørner/90graders vinkler (da bølgene vil vandre til de kommer til dette punktet)
    Ellers har jo man første refleksjon, både sidevegg/bakvegg/frontvegg/tak/gulv.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt om akustikk.

Som noen kanskje har fått med seg, så har jeg litt problemer med bassen i rommet mitt. Jeg har noen store dipper rundt ca 60hz, 95hz og 125hz. Jeg har kjøpt (ikke henta) to pakker akustikkplater fra Rockwool. Jeg har bestilt 10stk a`30mm og 6stk a`50mm. Har kikka litt på realtraps sine videoer, og han noen ideer om plassering. MEN, så kom jeg til å tenke på en ting. Planen er å plassere godt med demping på bakvegg for at lydbølgene ikke skal komme i retur. Men jeg har jo subbene bak i rommet... Bør ikke jeg da egentlig ha dempingen på lerretveggen? Og hva med lerretet..? Det hindrer vel dempingen? Jeg har såpass stort lerret i forhold til veggen at det ikke er plass til noe særlig med demping på sidene, over eller under...

Er jeg helt på jordet...? Eller til og med på feil jordet?
    Lerretet er helt transparent for de frekvensene du nevner, hvis det er det du bekymrer deg for.

Jeg demping på frontveggen synes jeg høres ut som en veldig god ide hvis du (bare) har sub'er bak. Hvis du har god plass bak lerretet så kjør på. Mulig at du bør ha noe som reflekterer de høyere frekvensene foran all isolasjonen, slik at du ikke overdemper mellomtone/diskant, men her er jeg ute å sykler litt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å henge lerretet litt ut fra vegg. Da står jeg litt mer fritt til å dempe den veggen. Godt å høre at lerretet ikke reflekterer de frekvensene.

Vurderer å lage tykk hjørnedemping av 20cm Rockwool. Deler en 120cm lang plate i to, så deler jeg den i to. (på skrå). Da får jeg 4 trekanter av en plate. Setter disse oppå hverandre og trekker med stoff. Setter disse i hjørnet. Muligens med en akustikkplate på skrått foran. Vi får se. Må prøve meg frem.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å henge lerretet litt ut fra vegg. Da står jeg litt mer fritt til å dempe den veggen. Godt å høre at lerretet ikke reflekterer de frekvensene.

Vurderer å lage tykk hjørnedemping av 20cm Rockwool. Deler en 120cm lang plate i to, så deler jeg den i to. (på skrå). Da får jeg 4 trekanter av en plate. Setter disse oppå hverandre og trekker med stoff. Setter disse i hjørnet. Muligens med en akustikkplate på skrått foran. Vi får se. Må prøve meg frem.
    var en plass på nettet der jeg så noen gjøre nettopp dette.
    Ble veldig bra.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link?
    ikke på stående fot=)
    Får se om jeg finner i morra.
    Nå er det leggetid, skal ta flybussen kl 05.10 fra moa....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går mot bytte av element og delefilter i senteren min. Dette får jeg hjelp til. Tok ut elementene og delefilteret i dag. Legger ved noen bilder.

teddytusen-bilder-av-yh501-001-jpg

teddytusen-bilder-av-yh501-003-jpg

teddytusen-bilder-av-yh501-004-jpg

Noen som kjenner igjen elementet? Er jo kinavarer dette, og det er sannsynlig at det er hentet fra en eller annen serie hos en fabrikant... Det står "YC 141A" på elementet. Diameter er ca 180mm.

Side 49 av 88 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •