teddytusen - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 88 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1747

Tråd: teddytusen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begynte å tenke på noe i dag Frode. Har du bygget ferdig opphøyingen bak i kinoen, og har du evt. satt møbler der?
    Vil tro det vil dempe noen av problemene dine om du ikke har gjort det? Evt sett inn noen ruller isolasjon eller noe hvis du har et eller annet stående?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bygget en "riser" og plassert noen skinnstoler der ja. Lurte faktisk på om jeg burde prøve å hive den ut under noen målinger.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende dt hadde gjort seg å prøve det iallefall.
    Du har ikke noe å plassere i hjørnene foran og bak? Må vel i tilfelle være solide saker, så kanskje jeg og volfro skal ta oss en tur og stille oss i hvert vårt hjørne
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Staute karer.

Kan selvsagt eksprementere litt. Har sikkert 10 pakker Rockwool liggende her. Men det hadde vært litt greit å vite hva man driver med. Og om det hjelper generelt, eller i visse frekvenser... Det er dippene som er det største problemet. Det at midbassen forsvinner. Toppene kan ordnes med eq, men jo mindre "fiksing" jo bedre selvsagt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som skjer er jo at de frekvensene du mangler blir faset ut av refleksjonene fra vegger og tak i de posisjonene du måler. Hvis du da demper slik at det ikke blir refleksjoner vil dippene bli mindre, iallefall i teorien.
    Det som kan skape problemer er at det må mye demping til i de frekvensområdene du strever med.

Men jeg tror et forsøk med en stabel i hvert hjørne bak kunne ført noe positivt med seg.

He, he, greit å gi gode råd når andre må jobbe

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal til for å dempe refleksjoner så langt ned i frekvens? Jeg har jo som sagt Rockwoolplater å ta av, men de kan vel ikke være inne i plasten regner jeg med..? Handler det om å svelge refleksjoner, eller å bryte bølger?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hva skal til for å dempe refleksjoner så langt ned i frekvens? Jeg har jo som sagt Rockwoolplater å ta av, men de kan vel ikke være inne i plasten regner jeg med..? Handler det om å svelge refleksjoner, eller å bryte bølger?
    med rockwoolen vil du svelge refleksjoner,
    Jo lenger ned i frekvensen du skal "svelge" dess mer rockwool trenger du.
    Prøv deg litt frem=)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den er grei men det drysser jo noe så inni "h", så om jeg må ha de ut av plasten så er det ikke gjort i en fei.

Kan du linke til det utstyret du bruker til målinger Svenn-Andre? Kan ikke plage deg hver gang jeg vil måle.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville hatt dem i plasten ja. Mest for å få en pekepinn på om det går, og hvor det i tilfelle må plasseres.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den er grei men det drysser jo noe så inni "h", så om jeg må ha de ut av plasten så er det ikke gjort i en fei.

Kan du linke til det utstyret du bruker til målinger Svenn-Andre? Kan ikke plage deg hver gang jeg vil måle.
    Behringen 8000 mikrofon
    Det eksterne lydkortet er ett M-Audio USB (ville sett om jeg fant noe annet da jeg ikke helt 100% likte det kortet...)

husker ikke hvor jeg kjøpte det, men de selges mange plasser på nettet, dukker av og til opp på bruktmarkedet også...
    Tror det ble en rundt 1,5-2 Høvdinger
    Så trenger du en kabel med XLR i begge ender (både ho og han) for kobling av mikrofon og 6,5mm phono til 6,5mm phono kabel (for kalibreringen av lydkortet)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på det lydkortet du linka til og Firewire Solo Ragnar? Er det det du linka til som noen har klaget over støy på?

Vet ikke ang Room Analyzer. Virker enklere, men fikk litt sånn "Nille-følelse" av det. For å sitere Espen forrige lørdag; "nevnte jeg at det er en svenske som har laget dette..". Microfonen virket litt shabby også.

Jeg vil legge til at jeg baserer mine uttalelser på følelser.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på det lydkortet du linka til og Firewire Solo Ragnar? Er det det du linka til som noen har klaget over støy på?

Vet ikke ang Room Analyzer. Virker enklere, men fikk litt sånn "Nille-følelse" av det. For å sitere Espen forrige lørdag; "nevnte jeg at det er en svenske som har laget dette..". Microfonen virket litt shabby også.

Jeg vil legge til at jeg baserer mine uttalelser på følelser.
    Jeg har begge løsningene - begynte med innkjøp av XTZ pakken og kom tålig langt med den. Men med ønske om å få mer detaljer ut av målingen endte jeg opp med Behringer + Mobile Pre etter anbefalinger fra Norcad (hans kommende DIY høyttaler guide). Room EQ Wizard er mer omfattende men også en litt høyere terskel for å komme igang og lære å bruke.

Når det gjelder det ene vs det andre lydkortet så kjenner jeg ikke forskjellene annet enn det ene er basert på USB og det andre på Firewire. Jeg har ikke firewire på min bærbare PC og da ble valget mitt veldig enkelt ;-) . Men ja, volumknappene er €$@£€$€#¤"%&/ og det kommer uforklarlig støy av og til. Volumknappene skal få seg en runde med superlim en vakker dag for å låse dem og ferdig med det!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... "W" sin Dell har Firewire, men det har ikke min Acer. Så da blir det vel USB-versjonen som er mest aktuell for min del.

Newcomer laslot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har lest litt om ditt problem m rommet! Mulig løsning er å kle 6-8 av disse[URL="[url="http://guiden.rockwool.no/produkter/himlinger/akustikkplate"]"]
    med et stoff, for så å bruke de som annvist i disse videoene YouTube - SoS Minitraps acoustic treatment tutorial og YouTube - SoS Minitraps acoustic treatment tutorial part2.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en elendig latsabb, men i hvilken post var det du beskrev problemfrekvensene, romdimensjonene og hvor du målte?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du forresten testet de platene slik at jeg kan få dem igjen snart?
    tenkte å ta meg litt i skinne å fikse min egen kino...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    verdt å ta en titt på teddy:

YouTube - SoS Minitraps acoustic treatment tutorial

YouTube - SoS Minitraps acoustic treatment tutorial part2

ta en titt på part to (nederste), se før og ettermålingene.... (rundt 7min uti)
    Det er håp, jeg skal leke meg i morgen=)
    Skal Kødde med rommet til jeg ser mannen med ljåen=P

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg er en elendig latsabb, men i hvilken post var det du beskrev problemfrekvensene, romdimensjonene og hvor du målte?
    Oj... Har ikke fulgt med i min egen tråd.... :???:

Ligger her og litt fremover Rune.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...dipper-40.html

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laslot
    Hei! Har lest litt om ditt problem m rommet! Mulig løsning er å kle 6-8 av disse[URL="[url="http://guiden.rockwool.no/produkter/himlinger/akustikkplate"]"]
    med et stoff, for så å bruke de som annvist i disse videoene YouTube - SoS Minitraps acoustic treatment tutorial og YouTube - SoS Minitraps acoustic treatment tutorial part2.
    Takker for tipset. Kikka på disse videoene for noen år siden, men på tide å kikke på de igjen. Dvs, jeg kikka på de igjen i går og i dag. Skal få kjøpt meg Rockwool og testa litt.

Side 46 av 88 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •