teddytusen - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 88 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1747

Tråd: teddytusen

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har jaggu værre arbeidstider enn meg
    Bra det løser seg med ting & tang

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa ikke at jeg jobba, men var på jobb en tur.

Det kan virke som om det hjalp å stramme skruene rundt mellomtoneelementet. Skal teste med litt flere sanger før jeg friskmelder det. Har fjernet metallringene rundt begge. Metallet rundt diskantene er en del av konstruksjonen, så det må jeg vente med til jeg er klar til å lakkere de sort.

Litt om lyden. Det er ekstra vanskelig å si noe om lyden da den er mono. Syns som sagt det er vanskelig å beskrive, men det lyder litt hardt og innesteng. Får satse på at det løsner mer etterhvert. Men til prisen er det absolutt ikke så mye å utsette. Trøkket i bunn vil jeg tro få dedikerte sentere kan matche. Da må vi rimelig høyt opp i pris hvertfall.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser dessverre ut til at mellomtonen må byttes, men kjenner jeg lavpris rett, så blir ikke det noe problem.

Har kikka litt på byggekvaliteten på øvre kassen. (nedre har jeg ikke åpna) Følte at de ikke var så døde når jeg tok "knoketesten", men da jeg åpna opp kassen i går så det veldig bra ut. Frontbaffelen er ca 32mm tykk, og det er slett ikke ille. Mulig det kan være en god ide å legge asfaltplater eller lignende på innsiden for å gjøre det hele litt mer dødt, men det får vente.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med dempemateriale og innvendig kabling? Føler ofte at det er der produsentene "jukser" når de lager høyttalere.

Dumt med mellomtonen, men håper det ordner seg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ble litt inspirert her jeg nå!

saken er jo at jeg har da to stk yh631subber med gåen forsterkerdel som jeg har fått beholde av Yngve, samt fått tilbakebetalt kjøpesummen av han(fantastisk fyr å handle med han må jeg si!) visste ikke helt hva jeg skulle bruke de til, men Teddy her har overbevist meg om bruksområde! og da jeg har handlet et 5-kanalseffektrinn på måfå for å drive dem til et eller annet annet, så har jeg da muligheten her i en heftig center håper jeg :-) hiver inn et bilde (det her blir forøvrig 74cm høy he he :-) )
    nå blir her ikke på lang nær så mye effekt som med Teddy da, samt ikke helt funnet ut hvordan jeg skal gjøre det med deling på 12"erne.. vurder passivt filter fra eltek? må unnskylde Teddytusen for at jeg leggere inn bilde her i tråden din, men inspirasjon kom fra deg her! :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvordan er det med dempemateriale og innvendig kabling? Føler ofte at det er der produsentene "jukser" når de lager høyttalere.

Dumt med mellomtonen, men håper det ordner seg.
    Det er litt dempemateriale inni som minner om Akustilux (eltek) Reagerte ikke noe på kablene igrunn. Skal kikke litt nærmere etter neste gang.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runarmoe
    saken er jo at jeg har da to stk yh631subber med gåen forsterkerdel som jeg har fått beholde av Yngve, samt fått tilbakebetalt kjøpesummen av han(fantastisk fyr å handle med han må jeg si!) visste ikke helt hva jeg skulle bruke de til, men Teddy her har overbevist meg om bruksområde! og da jeg har handlet et 5-kanalseffektrinn på måfå for å drive dem til et eller annet annet, så har jeg da muligheten her i en heftig center håper jeg :-) hiver inn et bilde (det her blir forøvrig 74cm høy he he :-) )
    nå blir her ikke på lang nær så mye effekt som med Teddy da, samt ikke helt funnet ut hvordan jeg skal gjøre det med deling på 12"erne.. vurder passivt filter fra eltek? må unnskylde Teddytusen for at jeg leggere inn bilde her i tråden din, men inspirasjon kom fra deg her! :-)
    Det gjør ingenting Runar. Det ble stilig! Mulig en Behringer ville ha gjort seg hos deg?

PS: Senteren min rager 81cm over gulvet nå... Prøver å holde den så lav som mulig. Har gått over til lavtbyggende gummiknotter nå. Tror ikke jeg får den noe lavere igrunn.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny mellomtone blir sendt på mandag.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det er en del feil på dem Frode (vil ikke ta det i den andre tråden ) det er jo greit at han sender nye deler osv men det tar tid da.

Men på den andre siden,hva er det men betaler for ? de ser jo ut som en "millon bucks"

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja..... Mye og mye... Det er nok endel feil på etablerte merker som man ikke hører så mye om også. Tar nok ikke så lang tid. Kommer sikkert tirsdag. Om alle nettbutikker hadde hatt sånn serviceinnstilling som lavpris har hadde ikke vært mye frustrasjon der ute.

(Et skrekkeksempel er rocka.no.....)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at du ikke har fått sofaen din enda Frode?

Virker som om hr. Hopen er veldig serviceinnstilt, men jeg synes det er et eller annet i 630/631 tråden som det har gått galt med til stadighet.

Men som du sier så er det et og annet med etablerte nerker innimellom også. Husker fortsatt den diskanten på Hi-Fi klubben i Ålesund da det var treff Var ikke billigvarer det akkurat...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke et stort behov for å forsvare lavpris, men det er jo stort sett det kjente problemet med den subforsterkeren som dukker opp da. Fraktskader har jo lite med produktene å gjøre.

Og nei. Jeg har ikke fått sofaen enda. Begynner å nærme seg 14 uker nå. Det skulle ta 6-8.... De er så lite ydmyke at det er en gru. Istedet for å ta det inn over seg, begynte de å henge seg opp i min formulering i mailene. Da foreslo jeg at vi droppet å kommunisere da det ikke hadde noe for seg. Har ikke opplevd makan jeg altså. Kan ikke anbefale den sjappa til noen. Sofaen var i Oslo på mandag, men vi har enda ikke fått beskjed om at den er på vei....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå virker det kanskje som om feilprosenten var noe høyere på Patosene som Komplett solgte billig før jul, så det er vel kanskje ikke helt fair å si at de har mye feil heller
    Og som du sier er det vel strengt tatt noen andre som sørger for fraktskader

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo da her jeg testet litt og, brukte noen delefilter fra noen gamle B&W jeg har hatt liggende, men forsterkeren er nok for lite strømsterk.. og for mye viftestøy for min del! kjøpte meg et Acurus 3 kanals trinn på brukten istedet :-) tror det her kan bli svært så fett jeg! må jo ut og sammenligne en dag tror jeg :-) hatt en dag med mye kobling og løfting jeg da, måtte ut med stereobenken for å slippe å få mannecenteren for langt ut på gulvet da.. hiver med et bilde i denne posten igjen jeg Teddy( og unnskyld igjen :-) )

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testa litt med full surround. Det ble ikke helt som det skal da jeg måtte kjøre senter uten effekt. Denonen tok seg av senter og bakht. Ingenting var kalibrert (ikke engang sub) men det var helt klart en stor forbedring i lydbildet. Det ble en kort seanse da vi hadde besøk. Ser frem til å teste mer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Nesten samtidig det Runar.

Det gjør absolutt ingenting at du poster her. Syns den senterløsningen din ser drittøff ut. Må til med større tv eller PJ du snart, for lydbildet blir vannvittig mye større enn selve bildet.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he vel med alle innkjøpene før jul så blir det ikke noe ny tv med det første iallfall .... men PJ har jeg jo da allerede :-) 120" nedtrekkslerret men det var jo ikke på det bildet her da! merker bra forbedring bare med den her litt for svake forsterkeren med da! sitter og ser Within Temptation "the black symphony" på Bluray, og det skal være sagt at det ukomprimerte PCM 5.1 lydsporet så er på den er det desidert beste jeg har hørt! der får centeren kjøre seg! men nå har jeg jeg ikke fått kalibrere noe særlig heller da, venter med skikkelig gjennomgang til Acurusen har kommet inn døren :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du kjøre Usher (?) fullfrekvent, eller får du delt den noe høyere? Det ville den hatt godt av. Var det jeg slet med når jeg ville kjøre egen sub på senter også.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan dele individuelt alle høyttalerene ja. men vet ikke helt ennda hvordan jeg skal løse de med subbene da? nå deler jeg ved 50hz istedet for å kjøre full range på de.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger du egentlig suben til senteren Teddy? Den går ikke dypt nok uten? (tenker da selvsagt på dypt sammenlignet med "vanlig" senter)

Side 38 av 88 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •